Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Formule 1 / Indycar etc.

Richarð.

Aanbevolen berichten

Citaat

Sergio Pérez is pislink op Max Verstappen. De Mexicaan vecht nog voor de tweede plek in het coureurskampioenschap, maar Verstappen negeerde een teamorder om hem te helpen. Pérez reageerde woedend op de actie van zijn collega. "Het laat zien wie hij echt is!"

In de slotfase van de race op het Interlagos, reed Verstappen op de zesde positie. Over de boordradio kreeg hij te horen dat als hij er niet in zou slagen nummer vijf Fernando Alonso in te halen, hij een teamorder zou krijgen en Pérez voor moest laten gaan. De Mexicaan heeft de punten met het oog op het kampioenschap namelijk harder nodig dan Verstappen. De Limburger slaagde er niet in de Alpine van Alonso bij te halen en daarom volgde de aangekondigde teamorder. Verstappen sloeg het bevel echter in de wind, wat leidde tot woede bij Pérez.

Artikel gaat verder onder video

Pérez witheet op Verstappen
Over de boordradio liet Pérez in niet te misverstane woorden weten dat hij absoluut niet blij is met de egoïstische keuze van zijn teamgenoot. Eerder kreeg hij namelijk nog te horen dat Verstappen hem voorbij zou laten. "Nou, bedankt hé jongens", zo klonk het sarcastisch richting de pitmuur van Red Bull toen de race was afgevlagd. Teambaas Christian Horner probeerde de boel nog te sussen, maar het was al te laat. "Sorry daarvoor Checo, we zullen het later bespreken in de debrief", zo probeerde de teamchef nog te lijmen wat er te lijmen viel. Maar voor Pérez was het kwaad al geschied. "Ja, het laat wel zien wie hij echt is!"

Sfeer binnen Red Bull om te snijden
Wat de redenen van Verstappen waren om Pérez er niet voorbij te laten, is (nog) niet bekend. Er wordt gesuggereerd dat het wellicht te maken heeft met de situatie in Monaco eerder dit jaar, toen Pérez crashte en Verstappen pole misliep. Wat de reden ook moge zijn, het zorgt voor een gespannen sfeer binnen het kamp van Red Bull Racing. Pérez heeft ieder WK-punt namelijk hard nodig met het oog op het coureurskampioenschap. Doordat Verstappen zijn positie niet opgaf, staat de Mexicaan nu op de derde positie, één punt achter rivaal Charles Leclerc. En er staat nog maar één Grand Prix op het programma.

Hopelijk zit Netflix dit weekend bij Red Bull :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

Sergio Pérez heeft nog maar eens flink uitgehaald richting Max Verstappen na afloop van de Grand Prix van São Paulo. De Mexicaan zegt dat "als Verstappen twee kampioenschappen heeft, dat aan hem te danken is". Ook zegt hij de redenen van zijn teamgenoot - om hem niet voor te laten gaan - niet te begrijpen.

Het botert niet langer tussen Verstappen en Pérez, zo lijkt het. In de slotfase van de race op Interlagos weigerde eerstgenoemde een teamorder uit te voeren, waardoor Pérez kostbare punten misliep in strijd om de tweede plaats in het kampioenschap. Verstappen gaf aan zo zijn "redenen" te hebben voor het niet voor laten gaan van zijn collega, maar daar kan Pérez geen begrip voor opbrengen. Sterker nog: de 32-jarige coureur lijkt witheet te zijn. Direct na de race zei hij al dat dit aantoont "hoe Verstappen daadwerkelijk is" en ook nu haalt hij weer hard uit. Hij lijkt zelfs te hinten op een discutabele wereldtitel in 2021.

Pérez "verrast" door Verstappen en "begrijpt redenen niet"
In gesprek met de Mexicaanse tak van ESPN zegt Pérez geen begrip op te kunnen brengen voor de keuze van Verstappen om zijn positie niet af te staan. "Ik ben erg verrast. Ik weet niet wat er gebeurde. Vooral na alles wat ik voor hem heb gedaan. Ik begrijp zijn redenen niet", zo foeterde hij. Maar wat hij daarna zegt, is opmerkelijk. Pérez zegt namelijk dat "als" Verstappen twee wereldtitels heeft, hij dat aan hem te danken heeft. Het woordje "als" insinueert alsof Pérez ergens de mogelijkheid openlaat dat de titel uit 2021 - na de nodige controverse in Abu Dhabi - gestolen is.

"Als hij twee kampioenschappen heeft, is dat aan mij te danken
"Ik denk dat als hij twee kampioenschappen heeft, dat aan mij te danken is", zo deelt Pérez een gevoelige sneer uit aan zijn Nederlandse collega. Hij vindt het jammer dat Verstappen hem niet de broodnodige punten heeft gegund voor zijn strijd om de tweede plaats in het klassement, maar weet ook dat Red Bull gewoonweg niet sterk genoeg was in Brazilië. "Jammer dat we zoveel punten hebben verloren. We hadden geen zachte banden meer en op de mediums had ik geen grip en was ik passagier", aldus de man uit Guadalajara.

Dit gaat nog wat worden, maar die Perez laat zich zo wel erg kennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik was al geen Verstappen-fan, maar nu mag ik hem al helemaal niet meer. Wat een lul. Pérez heeft twee jaar lang alles gedaan voor Max en nu Max absoluut niets meer te verliezen heeft, wil hij Pérez niet helpen. Gooit zo zijn eigen glazen in voor volgend jaar. Of hij moet er nu op rekenen dat Pérez weggaat en hij weer Ricciardo als teamgenoot krijgt, maar dat is minstens zo kansloos. 

bewerkt door Platina32
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Platina32:

Nou, ik was al geen Verstappen-fan, maar nu mag ik hem al helemaal niet meer. Wat een lul. Pérez heeft twee jaar lang alles gedaan voor Max en nu Max absoluut niets meer te verliezen heeft, wil hij Pérez niet helpen. Gooit zo zijn eigen glazen in voor volgend jaar. Of hij moet er nu op rekenen dat Pérez weggaat en hij weer Ricciardo als teamgenoot krijgt, maar dat is minstens zo kansloos. 

Dit is natuurlijk nogal overdreven. Ja,  afgelopen seizoen toen hij zijn titel “minister of defence” eer aan deed wel. Verder? 

Uiteindelijk had Max dus een rekening te vereffenen. Of hij had op deze wijze had moeten, denk het niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kijk het weinig tot niet....

Maar Max heeft met overmacht de titel gewonnen. Dus dat Perez keer al dan niet opzettelijk crasht hoort/hoeft toch geen reden zijn om nu wraak te halen?

Is wel erg kinderachtig.... Kijk als Max nou door die crash wereldtitel mis had gelopen, valt er nog wat voor te zeggen..

Maar nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Michaelinho*:

Hier dan wel echt helemaal mee eens. Heel onsympathiek. Je bent al kampioen of je nou 6e of 7e wordt maakt voor hem

dan niet uit. Daar zie je dan toch wel dat hij ergens wat social skills mist ofzo. Help Perez nu en hij helpt je volgend jaar wellicht aan een titel. 

Als ik Perez was kon hij vanaf nu echt compleet de kolere krijgen. 

Ah joh. 2e coureur zijn is zijn baan toch? Man wist waar hij voor tekende toen hij bij RB kwam. Moet nu niet ineens gaan zeuren. Wil je 6e worden en voor Max eindigen? Harder rijden jonguh! Simpel als dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Platina32:

Ik vind het absoluut een eikel actie van Max, maar om nu te stellen dat Perez twee jaar lang geholpen heeft. Die heeft er vooral alles aan gedaan om er NIET te zijn voor Max. behalve die allerlaatste race. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel grappig dat jullie dit zeggen over Max. Max is een racer en dan krijg je dit. Wat Perez zegt is wel aardig complete onzin. Max heeft er voor gezorgd dat hij wereldkampioen is geworden en nog wel twee keer.

Maar jullie zeggen allemaal wat is Max een lul en wat allemaal nog meer, maar kijk eens naar Ferrari. LeClerc vroeg duidelijk of men aan zijn punten wilde denken en Sainz werd gewoon derde en geen vierde wat LeClerc graag wilde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei delichris:

Wel grappig dat jullie dit zeggen over Max. Max is een racer en dan krijg je dit. Wat Perez zegt is wel aardig complete onzin. Max heeft er voor gezorgd dat hij wereldkampioen is geworden en nog wel twee keer.

Maar jullie zeggen allemaal wat is Max een lul en wat allemaal nog meer, maar kijk eens naar Ferrari. LeClerc vroeg duidelijk of men aan zijn punten wilde denken en Sainz werd gewoon derde en geen vierde wat LeClerc graag wilde.

Waarvan de eerste keer heel discutable was en die Masi inmiddels ook allang ontslagen is.

En dat tweede is anders. Max is al tijdje wereldkampioen of niet? Dus die heeft ''niet echt iets meer te winnen'' en dat hebben zowel Sainz als LeClerc en Perez wel?

Dus niet echt eerlijke vergelijking...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Kyrill:

Waarvan de eerste keer heel discutable was en die Masi inmiddels ook allang ontslagen is.

En dat tweede is anders. Max is al tijdje wereldkampioen of niet? Dus die heeft ''niet echt iets meer te winnen'' en dat hebben zowel Sainz als LeClerc en Perez wel?

Dus niet echt eerlijke vergelijking...

Het was niet discutabel er is naar de regels gehandeld vorig jaar. Het gaat er om dat LeClerc samen met Perez strijden om plek twee en Sainz kan geen tweede worden. Dus de vergelijking is wel eerlijk. Misschien eerst verdiepen in de strijd om de tweede plek voor dat je iets zegt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat eigenlijk ook niet zozeer over de punten (als Perez wel 6de was, maar volgende achter Leclerc zal eindigen is hij alsnog geen 2de), maar over het feit dat Max hem die plek niet gewoon gegeven heeft, terwijl het voor Max letterlijk niets zou boeien of hij 6de of 7de zou worden.

Las dat (ex) mama Verstappen de vuile was over Perez z'n liefdesleven buiten aan het hangen was op Instagram, opzich niet heel gek dat Max z'n karakter heeft met z'n ouders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei delichris:

kijk eens naar Ferrari. LeClerc vroeg duidelijk of men aan zijn punten wilde denken en Sainz werd gewoon derde en geen vierde wat LeClerc graag wilde.

Verschil was wel dat de call om het niet te doen vanuit Ferrari zelf kwam, niet omdat Sainz weigerde. Dat is wel een wezenlijk verschil tussen de situatie RB en Ferrari. Echt vergelijken kun je het dus niet echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Lazy:

Verschil was wel dat de call om het niet te doen vanuit Ferrari zelf kwam, niet omdat Sainz weigerde. Dat is wel een wezenlijk verschil tussen de situatie RB en Ferrari. Echt vergelijken kun je het dus niet echt.

Op zich wel vergelijkbaar, want LeClerc vroeg er zeker twee keer naar. Alleen wij kregen niet alles te horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei delichris:

Op zich wel vergelijkbaar, want LeClerc vroeg er zeker twee keer naar. Alleen wij kregen niet alles te horen.

twee verschillende dingen dan, Sainz rijdt voor een podiumplek en was de hele wedstrijd al voor Leclerc. 

Verstappen mocht Perez inhalen (anders had ie dat sowieso gedaan) om Alonso en nog eentje te kunnen aanvallen. Toen werd er al gezegd van als het niet lukt dan geef jij je plekje weer terug aan Perez. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei delichris:

Ja en Ferrari zei heel duidelijk nee. Ferrari heeft nooit aan Sainz gevraagd aan de kant te gaan voor LeClerc, RB wel aan Max.

Link naar opmerking
Deel via andere websites