Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Formule 1 / Indycar etc.

Richarð.

Aanbevolen berichten

Zonde dat het dan bij Sauber is. Ik zou het liever bij Haas F1 zien gebeuren, wat ook vol met Ferrari onderdelen zit, maar waar je nog een kans hebt op een puntje.

Maar goed, op basis van kwaliteiten absoluut terecht natuurlijk.

Schijn daar overigens te regenen, dus ga de kwalificatie nog even meepakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[h=1]Officieel: Van der Mark vervangt geblesseerde Rossi[/h] 12:08 – Fantastisch nieuws voor Nederlandse motorsportliefhebbers: Michael van der Mark gaat zijn MotoGP-debuut maken. De 24-jarige uit Gouda komt normaliter uit in het Superbike-wereldkampioenschap, maar mag vanwege zijn connecties met Yamaha de overstap maken naar de koningsklasse van de motorsport. Van der Mark, voormalig wereldkampioen Supersport, zal naar verwachting één Grand Prix rijden - die op het Motorland Aragón.

Bron: GPUpdate.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jullie zijn een stuk beter ingevoerd dan ik, maar ik kwam vandaag een interessant [URL="https://www.ad.nl/formule-1/sainz-tekent-bij-renault-mclaren-laat-honda-vallen~a2320750/"]artikel[/URL] tegen (van een paar dagen oud). Draait om een uitruil van rijders tegen motoren. Komt neer op: Renault staat Toro Rosso toe om vanaf volgend seizoen met Honda te gaan rijden, maar in ruil gaat Sainz naar Renault (mogelijk al per 1 oktober) waar hij Palmer vervangt. Er komt dan een plekje vrij in de Toro Rosso voor Gasly. Bovendien maakt het de weg vrij voor McLaren om te stoppen met Honda en met Renault-motoren te gaan rijden. Is waar @Justin in zijn analyse al op wees btw. Verder heeft Ricciardo de druk er een beetje opgegooid bij Red Bull. Heeft gezegd dat hij een auto wil waarmee hij kan meedoen om het kampioenschap en dat hij die dus volgend jaar moet krijgen (is immers zijn laatste contractjaar). Hij wil namelijk geen afscheid nemen van de F1 zonder wereldtitel. Hij zei het iets diplomatieker, maar hier kwam het op neer. Bottas heeft met 1 jaar verlengd bij Mercedes en Raikkonen bij Ferrari volgens mij, dus voor 2019 komen er bij de topteams mogelijk plaatsjes vrij. Ik kan mij dan zo voorstellen dat Ricciardo een goede kandidaat is. bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja die hele ruil lijkt weleens te gaan gebeuren ja. Sainz naar Renault is vrijwel zeker, is alleen de vraag of dat dit seizoen nog is of volgend seizoen. Dan hebben ze met Hulk/Sainz wel een sterke line-up, dan zal de druk er wel op komen en dan zullen ze met Force India voor plek 4 bij de teams moeten gaan. Toro Rosso zie ik wel zakken met Honda motoren, maar vanuit het oogpunt van Red Bull wel logisch, die zitten zo op de eerste rang om de ontwikkelingen aldaar in de gaten te houden.

En ik denk dat Ricciardo ook wel weet dat hij bij Ferrari best wel een serieuze optie is om Kimi te vervangen, mochten ze het met Leclerc nog niet aandurven in 2019. Max die ik wel naar Mercedes vertrekken in 2019, al kan het ook dat Mercedes Ocon gaat promoveren. Maar dat is allemaal nog even koffiedik kijken natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geruchten gaan dat het Porsche is. Die is ook lid van de fabrikantengroep die samen kwam vanwege de motorendeal die Ross Brawn naar 2020 wil trekken ipv 2021. Porsche wil daarom weten wat de deal is en wellicht gaan ze dan instappen. Wordt wel interessant gezien ze een deal hebben met Aston Martin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens wil Ferrari-eigenaar Sergio Marchionne zowel Leclerc als Giovinazzi bij Sauber stallen volgend jaar. Make it happen _O_

[h=2]Ferrari is considering a bold plan to place both its junior drivers Charles Leclerc and Antonio Giovinazzi at Sauber next year in a move that would effectively create a Maranello B-team.[/h]

While it has been no secret for a while that Ferrari was looking to place one of its youngsters at Sauber in 2018, it has now emerged that there is a chance both men could end up racing there.

Motorsport.com has learned that Ferrari president Sergio Marchionne and F1 principal Maurizio Arrivabene flew to Sauber’s Hinwil headquarters last week to discuss the driver plans – and the possibility of a Leclerc/Giovinazzi line-up.

Sauber team principal Fred Vasseur has openly talked of his desire to forge closer ties with Ferrari, and earlier this year Marchionne was clear about the need to secure racing opportunities for Leclerc and Giovinazzi.

“We need space because we have a couple of young drivers that are exceptional,” said Marchionne. “We need to find a place to lay the foundations for the Scuderia Ferrari of tomorrow."

There has been no official confirmation from Ferrari about its specific ambitions for next year, but it is clear that Sauber is now its only real chance to get Leclerc and Giovinazzi seats.

Haas, where Giovinazzi has been slotted in for Friday practice outings, has confirmed that it is sticking with Romain Grosjean and Kevin Magnussen next season.

Should the Ferrari plan come to fruition, then it would leave the futures of Sauber's current drivers Pascal Wehrlein and Marcus Ericsson in doubt.

While Wehrlein’s hopes will depend on what Mercedes wants to do with him, Ericsson’s departure from Sauber would be more of a surprise considering his backers have financial interest in the team.

However, there are already suggestions that he could target a move to Williams next year if Sauber and Ferrari go ahead with the plans for a Leclerc/Giovinazzi pairing.

Speaking after his Haas practice run in Singapore, Giovinazzi said he was still waiting to find out what Ferrari wanted to do with him next year.

"Now I'm just focused to do my best job in these last four FP1 with Haas and then it's a Ferrari decision. Of course the target is to be on the grid next year, but we'll see with Ferrari,” said the Italian.

Link naar opmerking
Deel via andere websites