Jump to content

Formule 1 / Indycar etc.


Richarð.
 Share

Recommended Posts

Zojuist zei Kyrill:

Met virtual safety car blijft de voorsprong wel. Met echte safety car niet. Is natuurlijk levensgevaarlijk puin ruim voor die mensen als auto s met 300-330km per uur blijven rijden... 

Ja dat werd al gezegd, maar dat is dus geen argument voor het hervatten van de race.

Link to comment
Share on other sites

1 minuut geleden zei Kyrill:

Met virtual safety car blijft de voorsprong wel. Met echte safety car niet. Is natuurlijk levensgevaarlijk puin ruim voor die mensen als auto s met 300-330km per uur blijven rijden... 

 

Denk dat @Socrates de bedoeling van de safety car wel snapt. Maar vind dat dam de oude situatie teruggebracht moet worden voor de race hervat wordt.

Link to comment
Share on other sites

7 minuten geleden zei Socrates:

En die aanval kon nog omdat Hamilton zijn 10 seconde voorsprong plots verloor. Vind het een hele opmerkelijke regel. Zou imo nooit moeten kunnen. Hoe erg of niet erg de crash ook is, je hoort gewoon een sportwedstrijd te hervatten in de situatie vóór het oponthoud.

 

Dit zie je echt in geen één (grote) sport.

 

Snap je punt wel, maar aan de andere kant is dit juist ook wat deze sport zo aantrekkelijk maakt om te kijken. Je wil actie zien en het liefst geen optocht met straatlengtes verschil. 

Link to comment
Share on other sites

2 minuten geleden zei Grote Ree:

 

Snap je punt wel, maar aan de andere kant is dit juist ook wat deze sport zo aantrekkelijk maakt om te kijken. Je wil actie zien en het liefst geen optocht met straatlengtes verschil. 

Dit dus. Anders gebeurd er echt weinig en wint Mercedes wel altijd.

Link to comment
Share on other sites

3 minuten geleden zei Grote Ree:

Snap je punt wel, maar aan de andere kant is dit juist ook wat deze sport zo aantrekkelijk maakt om te kijken. Je wil actie zien en het liefst geen optocht met straatlengtes verschil. 

 

1 minuut geleden zei timpy00:

Dit dus. Anders gebeurd er echt weinig en wint Mercedes wel altijd.

Aha. Maar met logica en vooral rechtvaardigheid heeft het dus niets te maken. Jammer.

Link to comment
Share on other sites

Kwartje kan goed of fout vallen. Je kan alles zeggen over de VCS of de SC, maar iedereen weet wel waar ze aan toe zijn. Soms krijg je hem gunstig en kun je een 'goedkope' pitstop maken, anderzijds kan je de trein missen. 

 

Waar je wel twijfels bij kan hebben is het beleid van Masi dit seizoen. Lapped Cars die achter de SC moeten blijven is echt niet in de lijn met eerdere regelgeving dit seizoen, goed dat ze daar dus op terug kwamen. 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

4 minuten geleden zei ElPrincipito:

 

Waar je wel twijfels bij kan hebben is het beleid van Masi dit seizoen. Lapped Cars die achter de SC moeten blijven is echt niet in de lijn met eerdere regelgeving dit seizoen, goed dat ze daar dus op terug kwamen. 

 

 

Denk dat dat vooral te maken had met het nog willen racen van de laatste ronde en normaal als ze ze er langs laten duurt het een ronde voor safety car naar binnen gaat.

Link to comment
Share on other sites

Zojuist zei Bolderbast:

Moeilijk hè, begrijpen, toegeven en afsluiten. 

Neen, eerst eens goed het punt begrijpen, daar ben jij slim genoeg voor. Het gaat niet om het concept van de safety car, ook niet om de wedstrijdsituatie gedurende de safety car; maar om het hervatten van de race en de manier waarop je dat doet.

Link to comment
Share on other sites

Wat zijn dit nu voor regels? Er gebeurt wat op de baan en als gevolg daarvan mag Verstappen weer aansluiten bij Hamilton en kan er daardoor in de laatst ronde nog voorbij? Wat is de logica achter de regel dat het tijdverschil gedicht mag worden tijdens de safety car? Die mis ik volledig.

 

Wat er gebeurt is, valt blijkbaar binnen de regels. En voor Max valt dat nu een keer goed uit. Maar ik snap de logica achter de regel gewoonweg niet. En volgens mij probeert Socrates datzelfde punt hier te maken. Hij doet zijn naam dus ook een keer eer aan door iets wijs te zeggen. 

 

7 minuten geleden zei Bolderbast:

Een safety car heeft gewoon te maken met veiligheid. That's it. Geen andere argumenten.

 

Het doel van de safety car is duidelijk. Maar wat is de logica achter het dicht mogen rijden van de tijdsverschillen? Ja, het is een blijkbaar de regel, maar wel een hele kromme regel. Het is nu niet dat Hamilton iets kon doen aan de safety car ofzo. Verstappen mocht nu eigenlijk gratis het verschil dicht rijden. Sterker nog, Verstappen kon zelfs even pitten én het verschil dicht rijden als ik lees wat er gebeurt is. Ja, ik heb niets gezien. F1 boeit me niet echt. 

Link to comment
Share on other sites

Dit is wel echt het mooie aan sport he, de fantastische emotie bij Max en z'n team en team Mercedes en Lewis die heel verdrietig zijn. Dat maakt sport mooi. Ik ben niet voor Lewis (al is dat wel een ontzettende coole guy) of Max, maar vooral tegen die blinde hyper gedoe omtrent Max en dan suggereren dat alles zo erg is, en Max zoveel te lijden heeft, en Mercedes alles wel mag en Max niet. Het mooie aan deze zege is: als er aan iemand geen gelukt ontbrak is dat wel Max, wil dan nooit meer horen hoe zielig Lewis, Toto, FIA of Mercedes is als je op zo'n wijze weet te winnen moet je heel dankbaar zijn en vooral je bek houden.  Want als er 1 heeft laten zien hoe goed die is het vandaag, is het Hamilton wel. Zowel het inhalen bij de race, dan het gedoe met Perez (ook daar hoor ik niemand over janken trouwens, had Bottas eens moeten doen) en het wegrijden elke ronde weer.

 

Vorige week was het ook met die rode vlag dat de pit van Hamilton voor niks was, en nu weer dit :R Bizarre regels wel, denk echt dat ze daar veel aan moeten veranderen.

Link to comment
Share on other sites

11 minuten geleden zei Socrates:

Neen, eerst eens goed het punt begrijpen, daar ben jij slim genoeg voor. Het gaat niet om het concept van de safety car, ook niet om de wedstrijdsituatie gedurende de safety car; maar om het hervatten van de race en de manier waarop je dat doet.

Serieuze vraag, hoe zie je een herstart precies voor je. Als je de tijdsverschillen handhaaft knalt Lewis bijna tegen een net startende nummer laatst op omdat hij als minstens een ronde vol gas rijdt

Link to comment
Share on other sites

Ik ben allerminst een specialist als het om F1 gaat, maar hier vragen stellen over de SC-regels is wel heel gratuit. Dan ben je hier echt alleen maar om te zeiken en gaat het je 0,0 om de sport. Zelfs als je sportief-inhoudelijk een punt hebt.

 

Verder maximale mazzel voor Verstappen vandaag. Moet zeer zuur zijn voor Hamilton/Mercedes, zo dik de beste op de baan zijn en dan toch niet winnen.

 

Edited by Hwb
Link to comment
Share on other sites

Man man, dit is wel een race waar nog decennia over gesproken gaat worden, heerlijk. Op basis van de race zwaar onterecht gewonnen, op basis van het seizoen volledig terecht. Verstappen heeft veel pech gehad (al kan je pech ook vermijden), nu een keer geluk.

 

Mooi hoe correct Hamilton blijft, kan me goed voorstellen dat je je op zo'n moment genaaid voelt. Ongeacht of dat nou terecht is of niet.

Link to comment
Share on other sites

10 minuten geleden zei cimbomcu:

 

Niet mee eens dat het wat krom is? Wat is de volgende stap, bij zo'n voorsprong Perez of iemand van Alpha Tauri een bewuste safety car veroorzaken?

 

Is ooit gebeurd, zoals Chris zegt met Alonso en Piquet, en die worden daar gewoon hard voor gestraft. Dan maak je gewoon misbruik van de regels.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...