timpy00 Geplaatst 12 september 2021 Share Geplaatst 12 september 2021 1 minuut geleden zei Elsjorro1990: Hou op hoor, Silverstone vergeten? En die situatie was eigenlijk nog veel schrijnender als dit. Daar had er 1 duidelijk voordeel t.o.v. degene die er uit geknald werd. Hier zijn ze er allebei uitgevlogen en krijgt Max een straf op basis van "Overwegend schuldig zijn". Iedereen die dit aan Max toe durft te schrijven moet even lekker die analsye van Doornbos gaan zitten kijken. Duidelijker kun je het niet krijgen. Dus met al jouw ervaring kun jij dit soort zaken beter beoordelen dan stewards en dergelijke? Ik bedoel er zijn ook redelijk wat mensen die het wel gewoon zijn fout vinden. Nu doe je net alsof hoor een of andere schande plaats vind. Even als stellen dat de FIA iets tegen Max ofzo zou hebben. Ik ben geen expert in straffen en regels, ik denk de meeste hier niet. Dus dan lijkt het mij lastig zo stellig iets vast te kunnen stellen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 12 september 2021 Share Geplaatst 12 september 2021 Zojuist zei Socrates: Ligt eraan. Op dit forum wel. Als het gaat om in oranje shirtjes en met enorme optochten het massaal moeten aanbidden van een weinig inspirerend ventje uit het zuiden van het land in een te grote auto schijnbaar ook. In beide gevallen zie ik dat met alle respect dan als een goed teken. Maar het was gewoon iets wat ik mij afvroeg, hè. Ook al omdat journalistiek Nederland massaal digitaal loopt te masturberen op alles wat dat ventje doet. Nu is er sowieso niets zo slecht en chauvinistisch als de sportjournalistiek, maar de laatste weken is het wel erg schaamteloos. Verder boeit het mij niet zo wie er wanneer de fout in ging, hoor. Dat weet jij vast beter dan ik. Je moet alleen wel oppassen dat je dat niet al te anti word hé. Ik heb verder niet uitermate veel met Formule 1 of met Verstappen. Maar ik vond dit absoluut overduidelijk een fout van Hamilton. Overigens gaat die ergernis verder dan dit hé. Hamilton tikt eerder op Silverstone Verstappen van de baan, maar dat mag allemaal maar gewoon. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 12 september 2021 Share Geplaatst 12 september 2021 Zojuist zei timpy00: Dus met al jouw ervaring kun jij dit soort zaken beter beoordelen dan stewards en dergelijke? Ik bedoel er zijn ook redelijk wat mensen die het wel gewoon zijn fout vinden. Nu doe je net alsof hoor een of andere schande plaats vind. Even als stellen dat de FIA iets tegen Max ofzo zou hebben. Ik ben geen expert in straffen en regels, ik denk de meeste hier niet. Dus dan lijkt het mij lastig zo stellig iets vast te kunnen stellen. Ja, als we dat als argument gaan aanvoeren dan kun je beter alle reactie topics m.b.t. sport op dit forum gaan sluiten. Feit is toch gewoon dat Hamilton in Verstappen stuurt? Want van het redelijk aantal mensen ( Johnny Herbert o.a., als zijn nationaliteit bekeken toevallig?) is er nog niet 1 die aangeeft wat Verstappen hier precies niet goed doet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 12 september 2021 Share Geplaatst 12 september 2021 Lees dit nou eens een aantal keer door. Het slaat nergens op. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 12 september 2021 Share Geplaatst 12 september 2021 2 minuten geleden zei Elsjorro1990: Je moet alleen wel oppassen dat je dat niet al te anti word hé. Ik heb verder niet uitermate veel met Formule 1 of met Verstappen. Maar ik vond dit absoluut overduidelijk een fout van Hamilton. Overigens gaat die ergernis verder dan dit hé. Hamilton tikt eerder op Silverstone Verstappen van de baan, maar dat mag allemaal maar gewoon. Dat mocht ook niet, want daar kwam een straf voor. Zojuist zei Elsjorro1990: Ja, als we dat als argument gaan aanvoeren dan kun je beter alle reactie topics m.b.t. sport op dit forum gaan sluiten. Feit is toch gewoon dat Hamilton in Verstappen stuurt? Want van het redelijk aantal mensen ( Johnny Herbert o.a., als zijn nationaliteit bekeken toevallig?) is er nog niet 1 die aangeeft wat Verstappen hier precies niet goed doet. Dat lijkt me in dit soort gevallen wel enigszins van waarde. Daar de kennis mbt vast stellen en beoordelen van situaties en straffen uitermate complex is. Daarom snap ik niet dat je zo stellig kunt zijn dat hier een mega fout gemaakt wordt. Maar goed, dat is aan jou natuurlijk. Zou je ook zo fel geweest zijn trouwens als Sainz een straf kreeg voor het incident met Giovinazzi bijvoorbeeld? Of andersom. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 12 september 2021 Share Geplaatst 12 september 2021 3 minuten geleden zei The Saint: Lees dit nou eens een aantal keer door. Het slaat nergens op. Dus de conclusie is omdat Max bij het ingaan van de bocht nooit voorbij Lewis is geweest krijgt hij de meeste schuld. Of lees ik het verkeerd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 12 september 2021 Share Geplaatst 12 september 2021 Zojuist zei timpy00: Dat mocht ook niet, want daar kwam een straf voor. Een time penalty van 5 seconden in een race waar je je concurrent er net afgetikt hebt. Nee dat staat lekker in verhouding. Dat lijkt me in dit soort gevallen wel enigszins van waarde. Daar de kennis mbt vast stellen en beoordelen van situaties en straffen uitermate complex is. Daarom snap ik niet dat je zo stellig kunt zijn dat hier een mega fout gemaakt wordt. Maar goed, dat is aan jou natuurlijk. Zou je ook zo fel geweest zijn trouwens als Sainz een straf kreeg voor het incident met Giovinazzi bijvoorbeeld? Of andersom. Ik heb die actie van Sainz niet heel vaak teruggezien, maar wat ik daar van gezien heb vond ik het ook duidelijk een fout van Sainz ja. Als Hamilton dit bij Norris geflikt had, om eens iemand te noemen, had ik precies hetzelfde gereageerd ja. Ik vind het schandalig dat die vieze zeikbal elke keer de hand boven de kop gehouden wordt. Ik durf te wedden dat als de situatie andersom was geweest, ze vast wel een uitleg hadden gevonden waarom Verstappen ook dan 3 plekken gridstraf zou moeten krijgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 12 september 2021 Share Geplaatst 12 september 2021 2 minuten geleden zei timpy00: Dat mocht ook niet, want daar kwam een straf voor. Dat lijkt me in dit soort gevallen wel enigszins van waarde. Daar de kennis mbt vast stellen en beoordelen van situaties en straffen uitermate complex is. Daarom snap ik niet dat je zo stellig kunt zijn dat hier een mega fout gemaakt wordt. Maar goed, dat is aan jou natuurlijk. Zou je ook zo fel geweest zijn trouwens als Sainz een straf kreeg voor het incident met Giovinazzi bijvoorbeeld? Of andersom. Je kunt dus beter iemand met 54g de muur in janken dan dit. Dat Max bestraft wordt oké maar ze hebben beide schuld. Waar is de straf voor Lewis? FIA maakt zich wederom belachelijk met deze beslissing. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jotew Geplaatst 12 september 2021 Share Geplaatst 12 september 2021 Iemand met 52G de muur in duwen is 5 of 10 sec straf, wat een mercedes in 2 rondjes goed rijd bewijze van.. En nu voor Verstappen 3 plekken gridstraf? Wat een nare jank-uil is het toch ook, zielig mannetje. Komende 2 weken lekker klagen over een zere nek, medelijden kweken. Triest zooitje bij de FIA Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 13 september 2021 Share Geplaatst 13 september 2021 Ah joh. Boeie die straf. Rusland zou sowieso motorwissel worden voor Max, dus die start achteraan. Wat wel apart is dat deze straf harder is dan die van Hamilton in Silverstone, terwijl daar de gevolgen groter waren. Vond ze hier beide schuldig aan. Geven elkaar nul ruimte en dan kan dit gebeuren. Beetje Prost vs Senna vibes en dat is alleen maar tof om te zien ipv dat eeuwige ‘respect’ tonen naar elkaar. Ander dingetje dat ik wel typisch vond van Hamilton was dat hij het ‘opmerkelijk vond dat Max niet even kwam kijken hoe het met hem ging’. Dude A je rende een fokking marathon in Silverstone toen je gewonnen had terwijl je wist dat Max in het ziekenhuis was, B, toen Max uitstapte was Hamilton nog aan het gassen en proberen de grindbak uit te komen… Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 13 september 2021 Share Geplaatst 13 september 2021 Wel mooi dat er nu een gridstraf uitgedeeld wordt op 'voornamelijk de schuldige'. Oftewel, Hamilton is ook schuldig. Wat een rare bedoelingen. Vond de suggestie eerder in dit topic wel goed, gewoon de auto's onherkenbaar maken en 3 stewards die beelden terug laten kijken. Dan is al dat gezeik over wel/niet voortrekken ook weg. Wel benieuwd naar hoe vaak we nu gaan horen over Hamilton zijn nekpijn. Ik gok een keer of 52 #nualzinin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 13 september 2021 Share Geplaatst 13 september 2021 1 uur geleden zei Lazy: Ah joh. Boeie die straf. Rusland zou sowieso motorwissel worden voor Max, dus die start achteraan. Wat wel apart is dat deze straf harder is dan die van Hamilton in Silverstone, terwijl daar de gevolgen groter waren. Vond ze hier beide schuldig aan. Geven elkaar nul ruimte en dan kan dit gebeuren. Beetje Prost vs Senna vibes en dat is alleen maar tof om te zien ipv dat eeuwige ‘respect’ tonen naar elkaar. Ander dingetje dat ik wel typisch vond van Hamilton was dat hij het ‘opmerkelijk vond dat Max niet even kwam kijken hoe het met hem ging’. Dude A je rende een fokking marathon in Silverstone toen je gewonnen had terwijl je wist dat Max in het ziekenhuis was, B, toen Max uitstapte was Hamilton nog aan het gassen en proberen de grindbak uit te komen… Dit ook x100000 ja. Godsamme, lamlul. Overigens zou je het ook nog prima kunnen vergelijken met die actie van Bottas, die kegelt er 3 man af en krijgt dezelfde straf. Maken zichzelf compleet belachelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 13 september 2021 Share Geplaatst 13 september 2021 4 uur geleden zei Elsjorro1990: Dit ook x100000 ja. Godsamme, lamlul. Overigens zou je het ook nog prima kunnen vergelijken met die actie van Bottas, die kegelt er 3 man af en krijgt dezelfde straf. Maken zichzelf compleet belachelijk. Wat bedoel je met je vergelijking? Die essentie is mij niet helemaal duidelijk denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 13 september 2021 Share Geplaatst 13 september 2021 6 minuten geleden zei timpy00: Wat bedoel je met je vergelijking? Die essentie is mij niet helemaal duidelijk denk ik. Om aan te tonen hoe belachelijk deze straf is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 13 september 2021 Share Geplaatst 13 september 2021 10 uur geleden zei Lazy: Ah joh. Boeie die straf. Rusland zou sowieso motorwissel worden voor Max, dus die start achteraan. Wat wel apart is dat deze straf harder is dan die van Hamilton in Silverstone, terwijl daar de gevolgen groter waren. Vond ze hier beide schuldig aan. Geven elkaar nul ruimte en dan kan dit gebeuren. Beetje Prost vs Senna vibes en dat is alleen maar tof om te zien ipv dat eeuwige ‘respect’ tonen naar elkaar. Ander dingetje dat ik wel typisch vond van Hamilton was dat hij het ‘opmerkelijk vond dat Max niet even kwam kijken hoe het met hem ging’. Dude A je rende een fokking marathon in Silverstone toen je gewonnen had terwijl je wist dat Max in het ziekenhuis was, B, toen Max uitstapte was Hamilton nog aan het gassen en proberen de grindbak uit te komen… Lewis heeft wel degelijk op Silverstone gevraagd hoe het met hem was. Dit deed hij via de radio. We kunnen wel kwaad worden, maar dat wordt er niet anders van. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 13 september 2021 Share Geplaatst 13 september 2021 3 uur geleden zei delichris: Lewis heeft wel degelijk op Silverstone gevraagd hoe het met hem was. Dit deed hij via de radio. We kunnen wel kwaad worden, maar dat wordt er niet anders van. Wat is je punt precies? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 13 september 2021 Share Geplaatst 13 september 2021 Dat Verstappen hier een straf krijgt, is eigenlijk wel begrijpelijk. Maakt een move waar van hij weet dat hij hem nooit kan voltooien. Dat blijkt 1: uit feit dat hij nooit volledig naast Hamilton zit en 2: hij degene is die op de kerbs belandt. In principe had Verstappen nog zijn move kunnen afbreken (snap wel dat hij dat niet deed trouwens). Daarbij komend, had Hamilton allicht voor de bocht wat meer kunnen doen, maar hij zat er voor het rempunt nog ruim voor. De straf die dan standaard volgt is 3 plaatsen gridstraf, vergelijkbaar met Stroll in Hongarije. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 14 september 2021 Share Geplaatst 14 september 2021 9 uur geleden zei Lazy: Wat is je punt precies? Dat jij niet zegt dat Lewis niet naar Max vroeg hoe het met hem was. Terwijl dat wel het geval was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 14 september 2021 Share Geplaatst 14 september 2021 1 uur geleden zei delichris: Dat jij niet zegt dat Lewis niet naar Max vroeg hoe het met hem was. Terwijl dat wel het geval was. Ik zeg nergens dat Hamilton niet naar Max vroeg. Ik zeg dat hij zijn overwinning uitbundig vierde terwijl hij en Mercedes dondersgoed wisten dat Max naar het ziekenhuis was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 14 september 2021 Share Geplaatst 14 september 2021 9 uur geleden zei aron24: Dat Verstappen hier een straf krijgt, is eigenlijk wel begrijpelijk. Maakt een move waar van hij weet dat hij hem nooit kan voltooien. Dat blijkt 1: uit feit dat hij nooit volledig naast Hamilton zit en 2: hij degene is die op de kerbs belandt. In principe had Verstappen nog zijn move kunnen afbreken (snap wel dat hij dat niet deed trouwens). Daarbij komend, had Hamilton allicht voor de bocht wat meer kunnen doen, maar hij zat er voor het rempunt nog ruim voor. De straf die dan standaard volgt is 3 plaatsen gridstraf, vergelijkbaar met Stroll in Hongarije. Dit is het hele ding toch. Ik zie mensen allerlei incidenten met elkaar vergelijken. Alleen in formule 1 bekijken ze dat net iets anders als de meeste hier schijnbaar. En dat je van de strafmaat bij welke overtreding iets vind kan ik me voorstellen. Alleen nu zijn de regels zo dat deze straf bij deze fout hoort en deze fout zien de regels als een andere fout als Lewis in Silverstone beging. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 14 september 2021 Share Geplaatst 14 september 2021 2 uur geleden zei timpy00: Dit is het hele ding toch. Ik zie mensen allerlei incidenten met elkaar vergelijken. Alleen in formule 1 bekijken ze dat net iets anders als de meeste hier schijnbaar. En dat je van de strafmaat bij welke overtreding iets vind kan ik me voorstellen. Alleen nu zijn de regels zo dat deze straf bij deze fout hoort en deze fout zien de regels als een andere fout als Lewis in Silverstone beging. Het verschil is dat Lewis door kon rijden. Dan is de strafmaat sowieso anders. Die straf mocht hoger zijn geweest wat mij betreft. Maar dat is natuurlijk een heel ander incident. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 14 september 2021 Share Geplaatst 14 september 2021 5 uur geleden zei Lazy: Ik zeg nergens dat Hamilton niet naar Max vroeg. Ik zeg dat hij zijn overwinning uitbundig vierde terwijl hij en Mercedes dondersgoed wisten dat Max naar het ziekenhuis was. Was het ernstig van Max nee. Dan kan het gewoon. Ze wisten dat het goed was. Want dit werd toen duidelijk aangegeven. En Lewis moet zelf weten hoe hij het viert. De één viert zoiets uitbundig en de ander niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 14 september 2021 Share Geplaatst 14 september 2021 18 minuten geleden zei delichris: Was het ernstig van Max nee. Dan kan het gewoon. Ze wisten dat het goed was. Want dit werd toen duidelijk aangegeven. En Lewis moet zelf weten hoe hij het viert. De één viert zoiets uitbundig en de ander niet. Wrong! Dat wisten ze toen helemaal niet, want hij lag met ze kop in een CT scan op dat moment. Sterker nog, Lewis zei na afloop (uurtje na de grand prix) letterlijk voor de camera van Ziggo: 'Heard Max is in the hospital, my thoughts are with him'. Dat hebben we gemerkt ja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 14 september 2021 Share Geplaatst 14 september 2021 Ach ja, het is een kampioensstrijd tussen twee coureurs. Daar past vriendelijk zijn richting elkaar niet echt bij. Af en toe crashen zonder echt grote gevolgen voor coureurs hoort daarbij. Nu hebben ze beide elkaar een keer van de baan afgereden en deed Hamilton dat wat slimmer dan Verstappen het deed (lees Hamilton schakelde zichzelf niet uit). In principe zijn beide coureurs nog een nieuwe motor nodig, waarvan Max hem waarschijnlijk steekt in Rusland en ik zie Hamilton dan eigenlijk wel hetzelfde doen. Kan Bottas ook weer eens winnen op zijn baan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 14 september 2021 Share Geplaatst 14 september 2021 2 uur geleden zei Lazy: Wrong! Dat wisten ze toen helemaal niet, want hij lag met ze kop in een CT scan op dat moment. Sterker nog, Lewis zei na afloop (uurtje na de grand prix) letterlijk voor de camera van Ziggo: 'Heard Max is in the hospital, my thoughts are with him'. Dat hebben we gemerkt ja. Luister de boardradio, maar terug. Lewis vraagt daar heel duidelijk is Max oke. Waarop het team dit bevestigd. Dat hij later naar het ziekenhuis is gegaan komt vanuit de Fia, maar er is ook duidelijk gezegd dat hij oke was. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten