Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Formule 1 / Indycar etc.

Richarð.

Aanbevolen berichten

Ach Toto staat op met een kater... maar niet van het WK :mrgy:

En over die lapped cars, staat nergens dat het alle auto`s moesten wezen en dat zag je dus ook dat alleen die werden doorgestuurd die er tussen zaten. Raceleider heeft altijd nog t laatste woord en mag zelfs als hij zou willen iedereen verplichten op een skippybal de finish te moeten halen. (extreem dom voorbeeld natuurlijk). Maar het recht tot overrulen heeft hij gewoon.

Ook het gezever van MB dat SC nog 1 ronde *(dus de laatste ronde) had moeten doorrijden is BS, want zoals hierboven gezegd Masi bepaald. Tuurlijk zijn er allemaal regels en procedures, maar in dit soort situaties kan en mag daar van afgeweken worden in voordeel voor de sport. Dat het nu een keertje tegen Toto en zn companen werkt... tja dat noemen we dan gewoon weer simpel KARMA :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FF mijn visie op de dingen.

Mij maakt het totaal niet uit of MV of LH kampioen werd.

Maar stel me toch vragen bij de beslissingen van Masi.

Mercedes was duidelijk de betere de laatste races en eigenlijk gisteren ook,want zonder die SC werd Max nooit wereldkampioen.

Het probleem zit hem denk ik in het feit dat de unlapped cars zich eerst niet mochten ontdubbelen en daarna plots wel en dan ook alleen maar die tussen Max en Lewis zaten.

Mag terecht in vraag gesteld worden denk ik en ik begrijp frustratie bij Mercedes hierover,want het werd toen al duidelijk dat Max de meeste kans had.

Anderzijds vind ik het wel goed dat ze niet onder SC procedure geëindigd zijn en dat Masi alles heeft gedaan om dat voor mekaar te krijgen.

Dat Mercedes tactische blunder maakte,ben daar niet zeker van.

Moest Lewis gepit hebben,in welke positie kwam die dan terug de baan op?

Zaten er dan meerdere auto's tussen hem en Max die dan waarschijnlijk niet gepit had ?

Lewis had dan niet de kans die Max nu wel heeft gehad.

En moest het toch zo zijn geweest,Lewis met softs net achter Max met hard,dan was er grote kans bij dat het met contact eindigde.

Max had alles eraan gedaan om ervoor te zorgen dat Lewis hem niet meer voorbij geraakte en zou er gene zak om gegeven hebben om dat eventueel te doen met crash.Speculatief natuurlijk,maar kans hierop was groot.

Ben benieuwd hoe Latifi zich eigenlijk voelt nu dat hij eigenlijk de factor is die over het WK heeft beslist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel bijzonder hoe men het constant over die inhaalactie van Max heeft tijdens de safety car, maar ik hoorde vorige week niemand, maar dan ook niemand over Bottas die Max ophield tijdens de safety car. En ik hoorde niemand, maar dan ook niemand over dat Lewis meer dan 10 lengtes achter Max bleef tijdens een herstart.

bewerkt door delichris
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei delichris:

Wel bijzonder hoe men het constant over die inhaalactie van Max heeft tijdens de safety car, maar ik hoorde vorige week niemand, maar dan ook niemand over Bottas die Max ophield tijdens de safety car. En ik hoorde niemand, maar dan ook niemand over dat Lewis meer dan 10 lengtes achter Max bleef tijdens een herstart.

Het gaat eigenlijk niet over wat Max doet bij de safety car. Dat is totaal de fuck up niet. 

Met Bottas overigens dat is vaker gebeurt en toen niet bestraft, zou wel mogen natuurlijk.

Ik heb ook iets over die situatie gehoord van Lewis en die 10 lengtes. Schijnbaar is dat bij een herstart grijs gebied omdat die ronde als raceronde meetelt en niet zoals voor de race als opwarmronde. Hoorde ik in een F1 podcast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei delichris:

Die inhaalactie onder de safety car deed er wel aan toe, want daar ging Mercedes ook voor protest indienen. Tevens hoorde ik dat Lewis gezegd zou hebben dat Mercedes niet in protest moest gaan.

Ja als dat was zou logischerwijs een terechte straf volgen. Geen idee wat die is.

Voornaamste gaat over dat de regels door Masi zijn aangepast. Zoals gezegd de uitslag moet niet veranderen maar in de toekomst moeten ze hier wat meedoen.

Want het is best hypocriet als mensen Masi nu goede call vinden maken maar in andere discutabele situaties dit seizoen niet. Terwijl dat volgens de regel die er dus is gewoon mag bepaald worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minute ago, timpy00 said:

Ja als dat was zou logischerwijs een terechte straf volgen. Geen idee wat die is.

Voornaamste gaat over dat de regels door Masi zijn aangepast. Zoals gezegd de uitslag moet niet veranderen maar in de toekomst moeten ze hier wat meedoen.

Want het is best hypocriet als mensen Masi nu goede call vinden maken maar in andere discutabele situaties dit seizoen niet. Terwijl dat volgens de regel die er dus is gewoon mag bepaald worden.

Regels werden wel of niet gehandhaafd in het seizoen maar met grote willekeur, en dat is de issue, daar heeft de laatste call niks mee te maken aangezien het daar niet om een standaard protocol situatie ging en Masi dus beslissende factor is.

En het klopt ook eigenlijk als je zegt dat dankzij Masi Max nu kampioen is, maar had Max dat niet geworden had je net zo hard kunnen zeggen dat Hamilton kampioen zou zijn dankzij Masi. (als je alles bij elkaar in ogenschouw neemt afgelopen seizoen).

Dat het allemaal veel duidelijker moet, daar zijn we het allemaal wel over eens denk ik :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei hjs:

Dat Mercedes tactische blunder maakte,ben daar niet zeker van.

Moest Lewis gepit hebben,in welke positie kwam die dan terug de baan op?

Lewis kon niet pitten, dan was Max op de baan gebleven en 1e geworden.

De gok die Mercedes had moeten nemen, was met de safety car voor rood gaan en dan zelf die laatste ronde de titel pakken met een inhaalactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minutes ago, Satyr said:

De gok die Mercedes had moeten nemen, was met de safety car voor rood gaan en dan zelf die laatste ronde de titel pakken met een inhaalactie.

Punt is, en dat heeft MB buiten gehouden zou er wel rode vlag komen of onder SC gefinished worden dan zouden ze ook verloren hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei delichris:

Echt? Heb je daar niemand over gehoord joh?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei delichris:

Dan heb je dit topic met je ogen gedicht gelezen tijdens de vorige race? Of je moet nieuwe bril hebben, effe langs specs savers ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei joostmakaay:

Tering wat een zure gozer, die zou z'n eigen moeder nog door het slijt halen om zieltjes te kunnen winnen.

Als Sander nou ergens niet bekend om staat is het wel om geliefd willen zijn of zieltjes te willen winnen. Sowieso ben je deze dagen flink in de minderheid als je niet in de polonaise loopt achter dat blaagje. Hem wegzetten als 'zuur' en zo'n koddige opmerking maken past eerder onder makkelijk gebrabbel en zieltjes willen winnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei joostmakaay:

Tering wat een zure gozer, die zou z'n eigen moeder nog door het slijt halen om zieltjes te kunnen winnen.

Volgens mij verwar je 'm met Bas Smit, want Sander staat er inderdaad nou niet bepaald om bekend dat 'ie maar met iedereen vrienden wil zijn en zieltjes wil winnen voor het een of ander. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Satyr:

Mijn vraag is,kon Lewis pitten onder SC?

Verliest dan track position aan Max,maar hoeveel auto's zouden er tussen Max en Lewis gezeten hebben ?

Als er 1 andere had tussen gezeten,kon Lewis niet doen wat Max nu wel heeft kunnen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Socrates:

Als Sander nou ergens niet bekend om staat is het wel om geliefd willen zijn of zieltjes te willen winnen. Sowieso ben je deze dagen flink in de minderheid als je niet in de polonaise loopt achter dat blaagje. Hem wegzetten als 'zuur' en zo'n koddige opmerking maken past eerder onder makkelijk gebrabbel en zieltjes willen winnen.

Ik zie wel waarom je hem leuk vind ja. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Elsjorro1990:

Ik zie wel waarom je hem leuk vind ja. 

Ah ja. Iemand heeft een alternatieve mening, tegenover de jouwe valt die negatief uit, dus dan noemen we je maar 'zuur'. Argumenten zijn op, weten ook niet meer hoe we iets moeten noemen, vinden het eigenlijk gewoon niet zo leuk: je bent maar zuur. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Socrates:

Ah ja. Iemand heeft een alternatieve mening, tegenover de jouwe valt die negatief uit, dus dan noemen we je maar 'zuur'. Argumenten zijn op, weten ook niet meer hoe we iets moeten noemen, vinden het eigenlijk gewoon niet zo leuk: je bent maar zuur. 

Ga jij ontkennen dat de reactie van Sander niet zuur is dan? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Socrates:

Ik heb die tweet ook gezien. Moet die man helemaal zelf weten natuurlijk. Prima andere mening over een sporter en sport. Vraag me alleen wel af wat jij met de post wil bereiken behalve een provocatie. Want prima dat je het eens bent met hem maar om dat dan hier te posten is toch wel beetje expres zuur doen op een feestje. Heb jij niet nodig volgens mij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei rich ruzzian:

Ik heb die tweet ook gezien. Moet die man helemaal zelf weten natuurlijk. Prima andere mening over een sporter en sport. Vraag me alleen wel af wat jij met de post wil bereiken behalve een provocatie. Want prima dat je het eens bent met hem maar om dat dan hier te posten is toch wel beetje expres zuur doen op een feestje. Heb jij niet nodig volgens mij

Feestje? We zitten op een discussieforum. Dit topic gaat over F1. Maak het niet zo groot, zeg. Een feestje verpesten. ;e

Link naar opmerking
Deel via andere websites