Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Formule 1 / Indycar etc.

Richarð.

Aanbevolen berichten

37 minuten geleden zei timpy00:

Wel grappig dat Verstappen meer als Nederlander wordt gezien dan bijvoorbeeld Quincy Promes of Denzel Dumfries.

Wellicht voer van discussie in een ander topic haha.

Hij is geboren in Hasselt , Belgie. Je zou hem net zo goed als een Belg kunnen zien :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei timpy00:

Nederlandse ouders. Net als Siem en Luuk de Jong bijvoorbeeld.

Ouder niet ouders. Zijn moeder is Belgisch.

Alleen zijn vader is Nederlands.

Uhmm ik weet niet hoor maar als die Safety Car nog langer was door gegaan was er dadelijk geen ronde zonder Safety Car meer over...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kyrill:

Uhmm ik weet niet hoor maar als die Safety Car nog langer was door gegaan was er dadelijk geen ronde zonder Safety Car meer over...

Dat is dus precies wat Mercedes pleit. Dat volgens de regels er helemaal niet meer geracet had kunnen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Kyrill:

En Hamilton dus kampioen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit protest gaat Mercedes niet winnen. Want zoals @Chiemel al zegt dan gaat advocaten team van RB ook alles onder de loep nemen en dan kan je in theorie ook gewonnen races van Lewis ongeldig laten verklaren. Ze zijn gewoon slechte verliezers. Lewis zijn banden waren gewoon op en die van Max niet.

@timpy00 eigenaren zijn toch sinds kort Amerikanen van de F1? De hele kwalificatie gebeuren is toch ook omgegooid met sprint race erbij etc? Denk je Nederlanders en Britten laat staan de Amerikaaanse viewers/bazen een race en wereld kampioenschap haddden willen zien eindigen met keiharde ANTI climax en eindigen zonder racen met safety card? Mercedes meot niet zeuren. 

Lewis ging nu toch ook de baan af en kwam weer terug geen STRAF waar Max in SA wel straf voor kreeg?

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Kyrill:

Dit protest gaat Mercedes niet winnen. Want zoals @Chiemel al zegt dan gaat advocaten team van RB ook alles onder de loep nemen en dan kan je in theorie ook gewonnen races van Lewis ongeldig laten verklaren. Ze zijn gewoon slechte verliezers. Lewis zijn banden waren gewoon op en die van Max niet.

Je mist hier wel aantal dingen. Voorgaande races kunnen ze volgens mij niet veel meer aan doen. Buiten dat ik ook denk dat er niks veranderd.

Dat Max won had meer mer verschil softs naar hards te maken dan dat Lewis verloor doordat zijn banden op waren. Max won vooral door de safety car situatie.

25 minuten geleden zei Kyrill:

@timpy00 eigenaren zijn toch sinds kort Amerikanen van de F1? De hele kwalificatie gebeuren is toch ook omgegooid met sprint race erbij etc? Denk je Nederlanders en Britten laat staan de Amerikaaanse viewers/bazen een race en wereld kampioenschap haddden willen zien eindigen met keiharde ANTI climax en eindigen zonder racen met safety card? Mercedes meot niet zeuren. 

Lewis ging nu toch ook de baan af en kwam weer terug geen STRAF waar Max in SA wel straf voor kreeg?

Sprint races was een test dit seizoen. 

Dat Mercedes zeurt zou Red Bull ook gedaan hebben. Die waren tijdens de race ook al begonnen.

En ja ik denk wel dat de eigenaren graag dit einde zien want is goed voor de wereldwijde kijkersaantallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei timpy00:

Je mist hier wel aantal dingen. Voorgaande races kunnen ze volgens mij niet veel meer aan doen. Buiten dat ik ook denk dat er niks veranderd.

Dat Max won had meer mer verschil softs naar hards te maken dan dat Lewis verloor doordat zijn banden op waren. Max won vooral door de safety car situatie.

Ja maar serieus je wil toch niet de wereld titel binnen halen zonder ''eind gevecht'' op basis van safety car met anti climax de finsih line kom op zeg? Lewis was vrijwel de hele race gewoon de beste maar aan het einde verloor ie het op auto coureur rijd skills, plain and simple

21 minuten geleden zei timpy00:

Sprint races was een test dit seizoen. 

Dat Mercedes zeurt zou Red Bull ook gedaan hebben. Die waren tijdens de race ook al begonnen.

En ja ik denk wel dat de eigenaren graag dit einde zien want is goed voor de wereldwijde kijkersaantallen.

Een race voor de beslissende WK titel die eindigd met anti climax met rustig zonder inhalen en langzaam achter safety car de finish over rijden is goed voor wereldwijde kijkersaantallen? Hoe dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Kyrill:

Ja maar serieus je wil toch niet de wereld titel binnen halen zonder ''eind gevecht'' op basis van safety car met anti climax de finsih line kom op zeg? Lewis was vrijwel de hele race gewoon de beste maar aan het einde verloor ie het op auto coureur rijd skills, plain and simple

Daar verloor hij het dus niet op. Maar goed, gezien je reacties wil je dat niet zien.

Max heeft op het juiste moment enorm veel geluk gehad (crash Latifi).

20 minuten geleden zei Kyrill:

Een race voor de beslissende WK titel die eindigd met anti climax met rustig zonder inhalen en langzaam achter safety car de finish over rijden is goed voor wereldwijde kijkersaantallen? Hoe dan?

Dat zeg ik niet. Ik zeg dat ze juist blij zijn met dit einde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben benieuwd wat er te bereiken valt met een protest over de SC regeling. Dat Masi er (wederom) een zooitje van gemaakt heeft is duidelijk maar dat is Verstappen niet aan te rekenen natuurlijk. Dan is het dus niet mogelijk lijkt mij om de uitslag om te draaien. Naar mijn mening kan je namelijk niet beargumenteren dat Hamilton 100% zeker gewonnen had met een correcte SC procedure en dus wereldkampioen zou worden. Geen idee of het mogelijk is om de raceuitslag ongeldig te laten verklaren maar zelfs daar zou Hamilton niets mee opschieten. 

Wat betreft het andere protest, ik snap dat je alles aangrijpt om te winnen maar omdat de overtreding 0 consequenties heeft voor de uiteindelijke uitslag volstaat wat mij betreft een waarschuwing (reprimande). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei timpy00:

Daar verloor hij het dus niet op. Maar goed, gezien je reacties wil je dat niet zien.

Ja dat wil ik wel zien. Ja hij heeft geluk gehad met de crash Latif en dat erken ik ook. Hij heeft zkr geluk ja gehad. 

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei timpy00:

Dit is inherent aan het racen in de F1. Zo heeft Lewis eerder dit seizoen geluk gehad dat hij onder een rode vlag, onder hem mom van “veiligheid”, zijn auto weer in orde mocht maken. 

Met het gemak vergeet je even dat Lewis ook gewoon de pitstop kunnen maken he. Rode bandjes eronder en je had 1op 1 op rood gehad, maar die tactische miskleun probeert Mercedes nu te verbloemen met deze protesten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei The Saint:

Dit is inherent aan het racen in de F1. Zo heeft Lewis eerder dit seizoen geluk gehad dat hij onder een rode vlag, onder hem mom van “veiligheid”, zijn auto weer in orde mocht maken. 

Met het gemak vergeet je even dat Lewis ook gewoon de pitstop kunnen maken he. Rode bandjes eronder en je had 1op 1 op rood gehad, maar die tactische miskleun probeert Mercedes nu te verbloemen met deze protesten. 

Dat ben ik ook met je eens hoor.

Echter als Lewis naar binnen gaat dan gaat Max niet naar binnen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Hwb:

Gezien de snelheid waarmee Hamilton een paar keer 'wegviel', zou het kunnen dat hij geremd heeft. En dat mag denk ik niet? Maar dit is wel erg speculeren

Denk dat remmen an sich wel mag, gaat dan vooral om de manier waarop. Als in, elke keer licht remmen t.o.v. eenmalig hard en plots remmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei timpy00:

Dat ben ik ook met je eens hoor.

Echter als Lewis naar binnen gaat dan gaat Max niet naar binnen. 

Waardoor de situatie hetzelfde is: Lewis op softs en Max op 15 ronde oude hard. Dat is toch precies hetzelfde? Dan had Hamilton ook gewoon de kans gehad om die plek goed te maken. Dus gegokt en verloren. Echter blijkt wel weer dat Mercedes wat dat betreft nooit opgeeft. 

Als ze dit terugdraaien, dan moet je gewoon stoppen met deze sport. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Elsjorro1990:

Waardoor de situatie hetzelfde is: Lewis op softs en Max op 15 ronde oude hard. Dat is toch precies hetzelfde? Dan had Hamilton ook gewoon de kans gehad om die plek goed te maken. Dus gegokt en verloren. Echter blijkt wel weer dat Mercedes wat dat betreft nooit opgeeft. 

Als ze dit terugdraaien, dan moet je gewoon stoppen met deze sport. 

Eerder gegokt en gewonnen van Red Bull vind ik. Wat ook prima is.

Ze draaien ook niks terug denk ik. Zoals gezegd Red Bull had hetzelfde gedaan waarschijnlijk, waren ook al bezig tijdens de race natuurlijk. Hoort er scjinbaar helaas bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gokken en dan winnen/verliezen hoort bij de sport. Begin van de race kiest Mercedes ervoor om blind RB te volgen vanwege positie. Max gaat van softs naar hard, ronde later Ham van med naar hard. Ham had daar gewoon 10 rondes meer kunnen rijden op dezelfde band en daarmee zijn harde band einde race meer leven gunnen. Zeg niet dat hij Max daarmee afgehouden had na SC, maar wie weet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites