Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Formule 1 / Indycar etc.

Richarð.

Aanbevolen berichten

Doodzonde zeg voor Vettel, het zit de man ook allemaal niet mee. Ik weet wel, regels zijn regels. Maar dan denk je toch ook, wat boeit het nou of je een brandstof monster van 0,3 of 1 liter hebt. Zal vast uitmaken hoor, maar het voelt een beetje pietluttig allemaal. 

Pijnlijk weekend zo voor Aston Martin. Stroll liet weer even zijn oude ik zien door zich in Leclerc te boren en Vettel een DQ achter zijn naam. 

Verder natuurlijk gewoon een dramatisch weekend. Leuk dat Ocon hem wint en Alonso nu uiteindelijk 3e is. Altijd leuk om nieuwe winnaars te zien. Maar ik moet zeggen dat ik ieder weekend met minder plezier zit te kijken als ik die engnek van een Lewis weer voorbij zie komen. Die boordradio's ook, tenenkrommend echt. Nogmaals, respect voor zijn kwaliteiten als coureur. Maar als mens vind ik het echt een verschrikkelijk figuur (zoals hij zich in de media/op tv presenteert wel te verstaan). Je ziet gewoon de ware venijnige aard boven komen zodra er ook maar iemand in de buurt komt. Het was in het verleden al te zien met Alonso, met Rosberg en zelfs even toen Russell zijn plek mocht innemen in Bahrain vorig jaar. Er was maar één iemand intens gelukkig dat Russell niet won en dat was Hamilton. Dat weet ik vrij zeker. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Michaelinho*:

Doodzonde zeg voor Vettel, het zit de man ook allemaal niet mee. Ik weet wel, regels zijn regels. Maar dan denk je toch ook, wat boeit het nou of je een brandstof monster van 0,3 of 1 liter hebt. Zal vast uitmaken hoor, maar het voelt een beetje pietluttig allemaal. 

Pijnlijk weekend zo voor Aston Martin. Stroll liet weer even zijn oude ik zien door zich in Leclerc te boren en Vettel een DQ achter zijn naam. 

Verder natuurlijk gewoon een dramatisch weekend. Leuk dat Ocon hem wint en Alonso nu uiteindelijk 3e is. Altijd leuk om nieuwe winnaars te zien. Maar ik moet zeggen dat ik ieder weekend met minder plezier zit te kijken als ik die engnek van een Lewis weer voorbij zie komen. Die boordradio's ook, tenenkrommend echt. Nogmaals, respect voor zijn kwaliteiten als coureur. Maar als mens vind ik het echt een verschrikkelijk figuur (zoals hij zich in de media/op tv presenteert wel te verstaan). Je ziet gewoon de ware venijnige aard boven komen zodra er ook maar iemand in de buurt komt. Het was in het verleden al te zien met Alonso, met Rosberg en zelfs even toen Russell zijn plek mocht innemen in Bahrain vorig jaar. Er was maar één iemand intens gelukkig dat Russell niet won en dat was Hamilton. Dat weet ik vrij zeker. 

Sainz is derde geworden. Of heb ik iets gemist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Michaelinho*:

Ik vind het vooral erg mooi dat hij zegt dat het boe-geroep hem niets doet maar je aan alles ziet dat hij dit mega irritant vindt en er totaal niet mee om kan gaan. Wat ook opvalt is dat Hamilton normaliter het ene na het andere bericht op social media plaatst en het nu akelig stil is rondom meneer..... Nee, hij zit er echt niet mee hoor! 

Wat ik ook schaamtevol vond gisteren was de Insta video van Toto Wolff. Mercedes ligt wereldwijd echt giga onder vuur door de Max clan (en eigenlijk ook heel veel andere F1 fans) door wat er gebeurd is in Silverstone en de dagen erna. Bottas knalt vervolgens 4 man eruit waarop weer de halve F1 schare op social media zich tegen Merc en hij verschijnt 'INEENS' op social media met een 'excuus' video wat hij voorheen nog nooit, maar dan ook nooit gedaan heeft. :-D Hoe dik leg je het er bovenop zeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lewis mag een groot coureur zijn, maar heeft zich absoluut een klein mens getoond de afgelopen periode. Om nog maar te zwijgen over zijn hypocrisie op boordradio ten aanzien van Alonso. Al was dit natuurlijk niet de eerste keer dat hij of zijn team zich aan de wereld presenteerden als Calimero. 

Wat wel een ding is, is de manier waarop de FIA omgaat met incidenten. Als je de straf van Bottas in perspectief ziet van Hamilton, dan staat niet in verhouding. Helemaal als je beseft dat Verstappen straks een gridstraf moet pakken om een competitieve auto te houden. Dat betekend dat hij met 'dank' aan Mercedes straks twee kansloze races rijdt en er een helemaal niet kon afmaken. En dan nog even de impact hiervan op het budget waarmee Red Bull nu kan werken door de cap.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei ElMarcos:

Lewis mag een groot coureur zijn, maar heeft zich absoluut een klein mens getoond de afgelopen periode. Om nog maar te zwijgen over zijn hypocrisie op boordradio ten aanzien van Alonso. Al was dit natuurlijk niet de eerste keer dat hij of zijn team zich aan de wereld presenteerden als Calimero. 

Doen veel coureurs toch. Toch beetje hopen dat fia iets gaat bestraffen of onderzoeken ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei timpy00:

Doen veel coureurs toch. Toch beetje hopen dat fia iets gaat bestraffen of onderzoeken ofzo.

Klopt. Als Max geen Nederlander was, dan denk ik dat veel mensen zich veel negatiever over hem zouden uitlaten. Is ook niet meteen de meest sympathieke coureur. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volg het niet heel nauw hoor. Probeer wel steeds vaker te kijken maar komt er niet altijd van. Maar is Verstappen niet enorm gegroeid daarin de laatste twee jaar? Zag hem eerst wel eens van die enorme woedeuitspattingen hebben, dat zie je toch nog maar zelden bij hem? Hij komt me nu vrij nuchter en rustig op mij over, waardoor ik hem ook sympathieker vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Beppu:

Volg het niet heel nauw hoor. Probeer wel steeds vaker te kijken maar komt er niet altijd van. Maar is Verstappen niet enorm gegroeid daarin de laatste twee jaar? Zag hem eerst wel eens van die enorme woedeuitspattingen hebben, dat zie je toch nog maar zelden bij hem? Hij komt me nu vrij nuchter en rustig op mij over, waardoor ik hem ook sympathieker vind.

Vind hem altijd een beetje een zeikerd, wellicht niet in echte woedeuitbarsting maar loopt wel ieder weekend op van alles te zeuren. Afgelopen races kan ik mij dat goed voorstellen, maar vind dat over het algemeen. Over de auto, dan wel tegenstanders, dan wel teamgenoot. Vind zijn toontje overkomen alsof hij al 15 jaar meedoet en 6 keer wereldkampioen is geworden.

Maar goed, Hamilton heeft ook altijd wat natuurlijk maar dit was puur mijn gevoel bij Max.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei La Pulga:

Op 1 of andere manier lijkt het mij dan minder bijzonder om kampioen te worden 

Waarom vind je dat? Ben oprecht benieuwd, is geen aanval of iets dergelijks.

Mij lijkt het des te knapper als een Nyck de Vries kampioen wordt omdat ie het hele seizoen al "gestraft" wordt voor zijn goede prestaties. Dan laat je naar mijn mening toch zien dat je de beste coureur bent van het veld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei 19CH98:

Waarom vind je dat? Ben oprecht benieuwd, is geen aanval of iets dergelijks.

Mij lijkt het des te knapper als een Nyck de Vries kampioen wordt omdat ie het hele seizoen al "gestraft" wordt voor zijn goede prestaties. Dan laat je naar mijn mening toch zien dat je de beste coureur bent van het veld. 

Omdat het dan met een eenmalige race beslist kan worden, heb je auto problemen is het gelijk voorbij. 

Het is natuurlijk wel een stuk spannender maar ik denk dat bijvoorbeeld een Hamilton trotser zal zijn op zijn kampioenschappen van de afgelopen jaren dan dat er nog 14 andere kampioen kunnen worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat het met een eenmalige race beslist kan worden is omdat het na 14 races nog zo dicht bij elkaar staat, het gat tussen de nummer 1 en 14 is 24 punten uit mijn hoofd. Het enige kunstmatige eraan is dat de top 6 als eerste een ronde moet zetten dan de volgende 6 etc. En omdat de baan steeds meer bereden wordt wordt de baan ook sneller natuurlijk.

Het is dus niet dat er met de puntentelling geknoeit wordt om ervoor te zorgen dat iedereen nog kampioen kan worden, als je nu autopech hebt telt dat dus net zo zwaar mee als in ronde 1. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites