Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Formule 1 / Indycar etc.

Richarð.

Aanbevolen berichten

Grosjean verbaast mij heel vaak. Dan rijdt hij een tijd heel goed mee, laat ook wel goede dingen zien en aan het eind van de race is hij uitgevallen of eindigt hij als 12e of 14e ofzo. Vind het er geregeld heel behoorlijk uitzien, maar de resultaten zijn gewoon erg mager.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja sowieso die hele Formula Marble serie is wel ech grappig, met safetymarble en alles :D 

Poh sterk gereden van Jaguar. Dacht eigenlijk dat Mahindra er met de zege vandoor zou gaan.

bewerkt door neva
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-5-2020 om 20:56 zei Hwb:

Grosjean verbaast mij heel vaak. Dan rijdt hij een tijd heel goed mee, laat ook wel goede dingen zien en aan het eind van de race is hij uitgevallen of eindigt hij als 12e of 14e ofzo. Vind het er geregeld heel behoorlijk uitzien, maar de resultaten zijn gewoon erg mager.

Grosjean is opzich ook best een snelle rijder. Als je bijvoorbeeld naar zijn kwalificatiebattles kijkt van alle jaren dan kwam hij meestal als sterkste uit de bus. Uitzonderingen zijn de jaren met Kimi als teamgenoot (al waren die battles nog behoorlijk close) en afgelopen seizoen.  

Staat me ook iets van bij dat Grosjean met name mentaal wat problemen heeft. Ging volgens mij ook één van de afleveringen van Netflix over. Feit is wel dat de afgelopen 2 seizoenen Grosjean vooral opvalt met zijn negatieve resultaten en dan is een team met Magnussen en Steiner ook niet echt bevorderlijk voor je zelfvertrouwen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand nog een spaarpotje liggen?

'Het Formule 1-team Williams is te koop. Dat maakte het overkoepelende bedrijf bekend bij de presentatie van de jaarcijfers. Williams incasseerde een verlies van bijna 15 miljoen euro en vreest dit jaar als gevolg van de coronacrisis voor nog grotere financiële problemen. Het bedrijf onderzoekt allerlei mogelijkheden, waaronder verkoop van de renstal. Geïnteresseerde partijen kunnen zich melden.

Williams, een roemruchte renstal in de Formule 1 die negen wereldtitels pakte bij de constructeurs en zeven wereldkampioenen leverde, verkeert ook in sportief opzicht in de problemen. Het team van Sir Frank Williams heeft twee slechte jaren achter de rug. De coureurs George Russell en Robert Kubica reden vorig seizoen vrijwel steeds achteraan. Alleen Kubica wist 1 punt te scoren voor het WK.

Williams maakte ook bekend dat het per direct afscheid heeft genomen van hoofdsponsor ROKiT. Het is de bedoeling dat het Formule 1-seizoen in juli van start gaat, vier maanden later dan gepland.'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Formule 1 maakt acht races officieel: twee GP's in Oostenrijk als startschot

De Formule 1 heeft de kalender tot en met het weekend van 4 tot en met 6 september officieel gemaakt, zonder verrassingen. De eerste twee races worden op de Oostenrijkse Red Bull Ring verreden, in de weekenden van 3 tot en met 5 juli en 10 tot en met 12 juli.

Een week later wordt de Grand Prix van Hongarije op de Hungaroring verreden. Na een week rust staat er weer een dubbele race op het programma, ditmaal op Silverstone (31 juli t/m 2 augustus en 7 t/m 9 augustus). Meteen na die laatste race in Engeland verhuist het Formule 1-circus naar Spanje voor het weekend van 14 t/m 16 augustus. Na een week vrij staan er weer twee Europese Grands Prix op het programma: op het Belgische Spa-Francorchamps (28-30 augustus) en tenslotte op het Italiaanse Monza (4-6 september).

De komende weken worden meer Grands Prix aan de vernieuwde Formule 1-kalender toegevoegd. Ook de Formule 2 en Formule 3 zullen hetzelfde programma volgen. De Formule 1 is voornemens om de komende weken de kalender definitief te maken met in totaal vijftien tot achttien races voor het einde van het seizoen in december. De koningsklasse van de autosport verwacht geen fans in de eerste races, maar hoopt langzaamaan weer toeschouwers toe te laten ‘als het veilig is’.

Afbeelding

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind het maar een wazige oplossing, want ik zie zelf de meerwaarde niet van twee keer achter elkaar op hetzelfde circuit racen. Dit is een devaluatie van de prestige die het winnen van een grand prix met zich mee brengt.

"Weet je nog in 2020 toen Max die race in Oostenrijk won?
"Euh, welke van de twee?"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Grote Ree:

Vind het maar een wazige oplossing, want ik zie zelf de meerwaarde niet van twee keer achter elkaar op hetzelfde circuit racen. Dit is een devaluatie van de prestige die het winnen van een grand prix met zich mee brengt.

"Weet je nog in 2020 toen Max die race in Oostenrijk won?
"Euh, welke van de twee?"

Weet je nog toen Max beide races in Oostenrijk won?

Maar goed, liever 8 races dan 6 of minder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Richarð.:

Ben al lang blij dat ze niet in tegengestelde richting gaan rijden.

Dat was toch nooit een reële optie ivm de veiligheid? Volgens mij hebben ze het alleen gehad over eventueel een andere layout, mits het circuit dat toelaat (bijvoorbeeld Silverstone). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Christian.:

Dat was toch nooit een reële optie ivm de veiligheid? Volgens mij hebben ze het alleen gehad over eventueel een andere layout, mits het circuit dat toelaat (bijvoorbeeld Silverstone). 

Zoiets is inderdaad geen reële optie, maar werd toch meerdere malen geopperd/vermeld door meerdere media. Of de FOM daar serieus over nagedacht heeft, weet ik natuurlijk niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Christian.:

True, alle uitloopstroken staan dan verkeerd, openingen van de vangrailen staan de verkeerde richting op waardoor je met een beetje pech er gewoon doorheen kan schieten richting de marshalls. Als je dat zou willen ben je zeker wel langer dan een weekje bezig met het regelen daarvan dus dat is de moeite niet ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Raar idd dat ze dan kiezen voor 2x oostenrijk. Daar is geen andere layout mogelijk. Spanje bijvoorbeeld heeft minstens 2 andere routes. Dat maakt het al leuker. Silverstone kan ook meerdere layouts toveren en Hockenheim ook. Doe dan die dubbele weekenden daar. 

wel blij dat we zicht hebben op een eerste wedstrijd ☺️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Lazy:

Raar idd dat ze dan kiezen voor 2x oostenrijk. Daar is geen andere layout mogelijk. Spanje bijvoorbeeld heeft minstens 2 andere routes. Dat maakt het al leuker. Silverstone kan ook meerdere layouts toveren en Hockenheim ook. Doe dan die dubbele weekenden daar. 

wel blij dat we zicht hebben op een eerste wedstrijd ☺️

Ja, ze hebben inderdaad ook keuze zat he...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Satyr:

Ja, ze hebben inderdaad ook keuze zat he...

Nee zeker niet.

Maar als je naar de overige circuits kijkt die ook in deze opzet gepresenteerd zijn is de keuze voor Oostenrijk opmerkelijk. Hungaroring, Spa en Monza hebben lay-out technisch meer opties dan Oostenrijk.

Dus dat dan de keuze valt op 2x de micky mouse baan van Oostenrijk vind ik jammer. 

Kijk, als Max 2x wint hoor je mij verder niet klagen hoor. ☺️ Maar circuit technisch waren er voor de fans ‘leukere’ of interessantere keuzes te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oostenrijk is een prima baan. Leuk om zelf te rijden ook in de F1 game.

Is er niet gekozen voor tweemaal Oostenrijk, omdat Red Bull eigenaar is van het circuit en er dus makkelijk besloten kan worden om meerdere malen daar te rijden t.o.v. andere circuits?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Richarð.:

Oostenrijk is een prima baan. Leuk om zelf te rijden ook in de F1 game.

Is er niet gekozen voor tweemaal Oostenrijk, omdat Red Bull eigenaar is van het circuit en er dus makkelijk besloten kan worden om meerdere malen daar te rijden t.o.v. andere circuits?

Nee, Oostenrijk is als eerste beschikbaar en puur logistiek gezien is het 2x daar. Ze blijven nu allemaal daar voor twee races en hoeven niet te reizen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites