Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Formule 1 / Indycar etc.

Richarð.

Aanbevolen berichten

Op 20-3-2020 om 20:16 zei hjs:

Persoonlijk denk ik niet dat er nog veel gaat geracet worden dit jaar.

Logistiek al moeilijk genoeg om alles te regelen op 2 weken,hoe ga je dat doen op 1 week?

Gaat ook te duur zijn imo.

Kwestie van de kalender goed in richten. Bij een race op een ander continent nemen de teams alles al mee in kisten en kratten. Als je ervoor zorgt dat je de races per continent beter op elkaar aan kunt laten sluiten is het te doen. Verre van ideaal maar niet schier onmogelijk. Het is dan wel zo dat ze de HELE kalender om moeten gooien. Want dan zouden bijvoorbeeld Vietnam, China, Singapore en Japan in 1 bulk achter elkaar moeten en bijvoorbeeld Bahrein en Abu Dhabi achter elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er gaan sowieso nog wel wat races geschrapt worden, zeker nu Baku ook is uitgesteld. Monaco wordt al helemaal niet meer verreden natuurlijk, dus dat scheelt wel. Maar stel ze willen uiterlijk halverwege december klaar zijn, dan heb je een weekend of 26/27 om alles in te rijden. Dus of het gaat over het nieuwe jaar heen getild worden, of er worden meer races geschrapt. Lijkt me sterk namelijk dat ze het alle ingenieurs aan gaan doen om zo'n 95% van die 6 maanden onderweg te zijn.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei Rogier.:

Er gaan sowieso nog wel wat races geschrapt worden, zeker nu Baku ook is uitgesteld. Monaco wordt al helemaal niet meer verreden natuurlijk, dus dat scheelt wel. Maar stel ze willen uiterlijk halverwege december klaar zijn, dan heb je een weekend of 26/27 om alles in te rijden. Dus of het gaat over het nieuwe jaar heen getild worden, of er worden meer races geschrapt. Lijkt me sterk namelijk dat ze het alle ingenieurs aan gaan doen om zo'n 95% van die 6 maanden onderweg te zijn.

Sowieso alle straat races gaan geschrapt worden die in deze periode verreden worden. Dikke kans dat Montreal daar dus nog bij komt. Baku is nu uitgesteld, maar ook die gaat volledig geschrapt worden omdat het een straatrace is. 

Vanuit Liberty is nu gezegd dat ze willen proberen minstens 18 races te doen. Met Monaco en Australië al definitief van de kaart mogen er dus nog maar 2 geschrapt worden. Vanaf Oostenrijk zijn er nog 26 weekenden tot het einde van 2020. Zou je dus in theorie kunnen doen wat Satyr zegt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei Lazy:

Kwestie van de kalender goed in richten. Bij een race op een ander continent nemen de teams alles al mee in kisten en kratten. Als je ervoor zorgt dat je de races per continent beter op elkaar aan kunt laten sluiten is het te doen. Verre van ideaal maar niet schier onmogelijk. Het is dan wel zo dat ze de HELE kalender om moeten gooien. Want dan zouden bijvoorbeeld Vietnam, China, Singapore en Japan in 1 bulk achter elkaar moeten en bijvoorbeeld Bahrein en Abu Dhabi achter elkaar.

Dit lijkt me overigens sowieso een goed idee. Ook vanuit beperken van vliegverkeer, kosten en qua belasting voor teams.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duitse en Britse media melden dat Vettel er niet uit komt met Ferrari over een nieuw contract en daarom aan het eind van dit jaar vertrekt. Als Ferrari-fan zou ik daar niet rouwig om zijn. Met zijn staat van dienst (4x WK) doet hij het gewoon matig en is inmiddels ook zoals verwacht voorbij gestreefd door Charles Leclerc. Wel erg benieuwd of ze nu achter Max Verstappen aangaan. Verwacht namelijk dat die best nog even bij RB wilt blijven gezien de ontwikkeling van de Hondamotor.

Daniel Ricciardo zie ik ook niet gebeuren. Dan kijk ik eerder naar Carlos Sainz Jr. en Antonio Giovinazzi. Die laatste is ook niet goed genoeg, maja Italiaan. Zal dan wel een streepje voor hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Richarð.:

Giovinazzi niet a.u.b. Die lijkt me (nog) niet goed genoeg. Ricciardo of Sainz lijken mij dan inderdaad de beste keuzes. Zie dan denk het liefst Sainz van de twee.

Nee ik zie Gio ook totaal niet zitten hoor. Maar puur omdat het een Italiaan is zou het wellicht een optie kunnen zijn voor Ferrari. Denk overigens dat hij op dit moment niet goed genoeg is, maar dat ook op termijn niet gaat worden. 

Geef overigens Mick Schumacher ook nog 1% kans, maar komt denk ik ook te vroeg. Sainz lijkt mij daarom ook de beste optie op dit moment. Verdient het ook wel op basis van zijn prestaties tot nu toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei ElPrincipito:

Misschien Sainz naar Ferrari en Vettel naar McLaren? 

Hoop niet dat hij stopt, ergens vind ik hem wel vriendelijker en leuker geworden afgelopen 2 jaar, dit gun je hem niet. 

Ik zie hem dus niet naar McLaren gaan. Weet niet waarom.

1 minuut geleden zei Fantasy:

Nergens denk. Lekker rentenieren en nooit meer wat van zich laten horen.

@Richarð.

Geen fan? :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Fantasy:

Niet bepaald nee ;c 

Ik ben ook geen fan van hem en nooit geweest. Vond het, als Ferrari liefhebber, ook kut dat 'ie kwam. Maar ik word altijd genaaid met coureurs die ik niet mag die naar mijn favoriete teams vertrekken. *kuch* Stroll en Racing Point *kuch*

Link naar opmerking
Deel via andere websites