Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Formule 1 / Indycar etc.

Richarð.

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei ElPrincipito:

Uiteraard kijk ik met interesse naar Red Bull, maar ik denk dat McLaren ook hoge ogen kan gooien. Die hebben vorig jaar toch een mooie stap gemaakt.

Zij hebben dit jaar een matige motor. Renault gaat 'm niet echt veel doorontwikkelen namelijk, hebben ze al aangekondigd. Zullen de eerste races er zeker bij zitten, maar later in het jaar waarschijnlijk niet meer. Tenzij het chassis en de motor allebei echt heel sterk zijn, Sainz en Norris zijn wel goed natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Rogier.:

Zij hebben dit jaar een matige motor. Renault gaat 'm niet echt veel doorontwikkelen namelijk, hebben ze al aangekondigd. Zullen de eerste races er zeker bij zitten, maar later in het jaar waarschijnlijk niet meer. Tenzij het chassis en de motor allebei echt heel sterk zijn, Sainz en Norris zijn wel goed natuurlijk.

Vorig jaar waren zij met dezelfde motor als Renault natuurlijk wel een stuk constanter en sneller, als zij dat ook dit jaar op basis van chassis en afstelling weer voor elkaar krijgen ben ik benieuwd. Mercedes zal wel weer floreren dit jaar, hopelijk RedBull weer eens steady op 2 en dichterbij Mercedes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ElPrincipito:

Uiteraard kijk ik met interesse naar Red Bull, maar ik denk dat McLaren ook hoge ogen kan gooien. Die hebben vorig jaar toch een mooie stap gemaakt.

hoop ook dat Haas weer volop kan meedoen in de hogere regionen in het middenveld. Vorig jaar was slecht.

Ik denk dat McLaren pas vanaf 2021 weer mee kan doen voor de podiumplaatsen. Krijgen dan een Mercedes krachtbron, dus hopelijk kunnen ze dan de stap weer maken. Qua coureurs hebben ze inderdaad 2 mannen die wel thuishoren in de F1.

Haas zou ik het alleen al gunnen voor Günther Steiner. Wat een baas is dat. Moet eigenlijk gewoon zijn eigen Netflixserie krijgen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei 007mark:

Fixed ;)

Zou mij overigens niet verbazen als Williams de strijd aan kan gaan met Haas. En dan bedoel ik eigenlijk George Russell, van die Latifi heb ik niet zo'n hoge pet op.

Hoop voorin ook leuke gevechten te zien. Niet dat Mercedes bij de winterstop al lekker kan consolideren.

Force India klinkt gewoon veel mooier dan Racing Point. ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 29-2-2020 om 02:52 zei Richarð.:
  1. Mercedes
  2. Red Bull
  3. Ferrari
  4. McLaren
  5. Force India
  6. Renault
  7. Alpha Tauri
  8. Alfa Romeo Sauber
  9. Haas
  10. Williams

Eens? @Justin

Denk het wel, ja. Twijfel alleen of McLaren weer het vierde team zal zijn, verder zou ik 'm ook zo ingevuld hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Justin:

Denk het wel, ja. Twijfel alleen of McLaren weer het vierde team zal zijn, verder zou ik 'm ook zo ingevuld hebben. 

Denk dat 4, 5 en 6 erg dicht op elkaar zullen zitten en dat je ze zo maar allemaal om kan draaien. Ik geef dan McLaren een lichte voorkeur o.b.v. coureurs. Bij Renault bijv. Ocon toch jaartje niet geraced (iig geen F1) en mijn Racing Point heeft Stroll (die alles behalve consistent is).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dus eigenlijk wel vertrouwen in Esteban Ocon, en denk dat hij niet onder gaat doen van Daniel Ricciardo. Inderdaad een jaartje eruit geweest, maar wel één van de grootste talenten op de grid.

Vind Sainz en Perez overigens ook topcoureurs voor teams als McLaren en Racing Point.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 7-4-2018 om 13:42 zei 007mark:

Heel makkelijk ook inderdaad. Was ook onder de indruk van die Braziliaan, Sette Camara. Zou sowieso leuk zijn als er weer een Braziliaan in de F1 komt. Heeft ook ergens wel kans misschien, aangezien hij in het RB-programma zit. Met Hartley zie ik ze namelijk ook niet lang doorgaan bij Toro Rosso ook. De Vries had wat moeilijkheden, maar richting het einde van de race kwam hij er beter doorheen. Sprintrace morgen vanaf P3, dus ben benieuwd.

Hamilton trouwens 5 plekken naar achter door een versnellingsbakwissel.

Op 7-4-2018 om 16:09 zei Justin:

Zat. Hij is er vorig jaar al uitgegooid.

En nu toch weer terug. Heeft getekend als reservecoureur voor Red Bull en Alpha Tauri.

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zag het ja. Erg benieuwd naar het nieuwe jaar, het is al flink aan het kriebelen hier..

Benieuwd naar het middenveld en naar Ferrari, waar ik geen heel hoge pet van op heb.

RedBull gaat er bij zitten, maar Mercedes is denk ik echt te sterk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een chaos. Nog steeds geen officieel statement, hoewel meerdere teams al huiswaarts zouden zijn gekeerd.

Allemaal chaotische berichten, maar laatste geruchten:

- RedBull, AlphaTauri, Alfa Romeo Sauber, Williams, Haas en Racing Point zijn nog aanwezig

- Vettel en Raikkonen zitten weer in Europa.

Vrije training begint over 2,5 uur...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het ergens anders al gezegd, maar er zijn belangrijkere zaken. Hoe erg ik er ook naar uitkeek, is dit een goed besluit. Schijnt trouwens dat de teams van RB wel gewoon wilden racen :cab: 

Hopelijk leert het management van de Formule 1 hier wel van, en gaat de communicatie richting de race volgende week in Bahrein beter. Vroeger een besluit nemen in ieder geval. Daarna Vietnam, lijkt mij ook een lastig verhaal te worden en daarna begint het Europese seizoen al begin mei. Iets zegt mij - al ben ik geen expert - dat we dan in de EU nog niet af zijn van het virus. Gaat een race tegen de klok worden in ieder geval (deze woordspeling was onbewust).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beslissing is direct al genomen. Bahrein en Vietnam er ook uit, waardoor Zandvoort voorlopig de opener wordt. Al las ik ook geruchten dat Baku de eerste gaat worden. Zal nog even afwachten worden hoe de situatie zich de komende weken in Europa ontwikkelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo alles tot 30 mei uitgesteld of afgelast. Als klap op de vuurpijl een akkoord tussen de teams om de nieuwe regels voor 2021 een jaar op te schuiven EN een akkoord om volgend jaar het chassis van 2020 te gebruiken en alleen aero te doorontwikkelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijken mij verstandige beslissingen. Tuurlijk keek iedereen erg uit naar 2021, maar is even niet anders. Hopelijk krijgen we dit jaar nog een paar races, en anders doen we het met de virtuele races die ze online gaan uitzenden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De FIA denkt dat er dit jaar nog 18 races kunnen komen. En waarom niet. In augustus nu extra ruimte en dan lekker knallen om bijna ieder weekend een race te hebben. 

Ik heb vandaag mijn kaarten voor de TT gekregen. Benieuwd hoe dit allemaal gaat met de MotoGP de komende tijd. Ik vermoed hetzelfde als met de F1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites