Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Formule 1 / Indycar etc.

Richarð.

Aanbevolen berichten

47 minuten geleden zei Justin:

Geen hele spectaculaire race. Mercedes het beste en Ferrari ver terug gevallen na dat regelementaire gedoe. Albon wel weer een klasse race en Max ook goed.

Overigens is Gio bevestigd voor volgend jaar bij Alfa, dus we kunnen Hulk wel afschrijven voor volgend jaar denk ik. 

Hoorde Olav zeggen dat dinsdag waarschijnlijk Hulk z'n afscheid aangekondigd wordt en dat hij de DTM in duikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albon ook volgend jaar in de RedBull, volgens AD:

Alexander Albon rijdt ook in 2020 voor Red Bull. De Britse Thai nam na de zomerstop het stoeltje over van Pierre Gasly, die zwaar teleurstelde bij de renstal.

Voor het zitje naast Max Verstappen waren lange tijd drie gegadigden. Naast Albon zou Gasly terug kunnen keren, maar ook Daniil Kvyat (Toro Rosse) werd in overweging genomen. 

Gasly leek zijn vertrouwen bij het zusterteam Toro Rosso weer te hebben hervonden, maar Albon bewees dat hij beter bestand was tegen de druk van Red Bull. De Formule 1-debutant eindigde elke race in de top zes.

,,Alex heeft extreem goed gepresteerd sinds hij zijn debuut maakte bij Red Bull tijdens de Grand Prix van België”, legt teambaas Christian Horner de keuze uit. ,,Zijn resultaten, zeven keer in de top zes, spreken voor zich. Zijn reputatie als felle coureur blijft groeien. Hij heeft nog genoeg potentie en we kijken er naar uit om in 2020 Alex ook naast Max te zien.”

Uiteraard is de 23-jarige Albon verheugd met zijn aanblijven. ,,Ik ben erg blij dat ik langer met Max mag rijden en ik weet hoeveel geluk ik heb. Ik ben het team extreem dankbaar.”

Albon maakte dit jaar bij Toro Rosso zijn debuut in de Formule 1in de Grand Prix van Australië. De jongeling kwam over uit de Formule 2, waar hij vorig jaar als derde eindigde, achter George Russell en Lando Norris. Opvallend is dat Red Bull hem eerder nog uit de jeugdopleiding zette, maar dat hij dit jaar weer in genade werd aangenomen voor het stoeltje bij Toro Rosso. Die kans heeft de Britse Thai met beide handen gegrepen.

Gasly en Kvyat

Gasly, die het jaar nog begon als tweede coureur bij Red Bull, behoudt zijn stoeltje bij Toro Rosso. De Fransman kon de druk bij het topteam niet aan en bezweek. Bij het kleinere Toro Rosso heeft hij zijn vorm hervonden en hij durft zich weer in de gevechten op de baan te mengen. ,,Ik ben blij dat ik volgend jaar voor Toro Rosso kan blijven rijden”, vertelt Gasly. ,,Toro Rosso heeft mij altijd de beste kansen gegeven en ik ben super gemotiveerd om dat in 2020 terug te betalen.

Ook Kvyat zal volgend seizoen bij Toro Rosso blijven, waardoor de line up van het zusterteam ongewijzigd blijft. De naam van Toro Rosso wordt wél aangepast. Het team heet vanaf volgend seizoen Alpha Tauri.

Met de bevestiging van Red Bull en Toro Rosso blijft er nog één stoeltje onbekend: de tweede coureur van Williams. Al wijst alles erop dat de Canadees Nicholas Latifi deze gaat bezetten.

https://www.ad.nl/formule-1/albon-ook-volgend-seizoen-teamgenoot-verstappen~ad67a93b/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ergens toch jammer. Ja hij finisht al zijn races in de top 6 en pakt zijn punten, maar heeft geen enkele keer een aanval kunnen doen op de mannen voor hem. Hij is twee keer vierde geworden omdat Max en een ander of van de baan schoten of uitvielen. Hij heeft nog geen enkele keer echt een gevecht aan kunnen gaan met de Ferrari's en de Mercedes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lazy:

Ergens toch jammer. Ja hij finisht al zijn races in de top 6 en pakt zijn punten, maar heeft geen enkele keer een aanval kunnen doen op de mannen voor hem. Hij is twee keer vierde geworden omdat Max en een ander of van de baan schoten of uitvielen. Hij heeft nog geen enkele keer echt een gevecht aan kunnen gaan met de Ferrari's en de Mercedes.

Wie kan dat wel dan? Ik heb persoonlijk het gevoel dat wat Max uit die wagen haalt echt fenomenaal is. Misschien dat een Alonso dat wel zou kunnen, maar die gaat dat stoeltje nooit krijgen / willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alonso komt er niet in met Honda, de enige andere capabele kandidaat zou ik Hulkenberg vinden, maar ik denk dat je daar ook niet veel mee opschiet ten opzichte van Albon.

Albon weet inderdaad nog niet heel erg te imponeren imo, maar de basis die hij nu laat zien is acceptabel. Daarnaast heb ik het idee dat hij per race beter wordt, wat iets zou kunnen beloven voor 2020. Zit denk nog wel wat rek in die jongen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-11-2019 om 14:47 zei Rogier.:

Wie kan dat wel dan? Ik heb persoonlijk het gevoel dat wat Max uit die wagen haalt echt fenomenaal is. Misschien dat een Alonso dat wel zou kunnen, maar die gaat dat stoeltje nooit krijgen / willen.

Is ook zo, Albon is momenteel de beste keuze. Doelde er meer op dat ik het een kleurloze rijder vind, die niet iets bijzonders meebrengt. Die zie ik volgend seizoen ook niet ineens meevechten om de poles of Max het vuur aan de schenen leggen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-11-2019 om 07:57 zei Satyr:

Zou gaaf zijn om weer een Nederlander te hebben daar. Hopelijk wordt de aandacht voor Indycar dan ook wat groter in Nederland. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is zeker zo, maar goed dan kunnen we zoveel wel afschaffen. Plus dat er in de F1 wel heel veel nieuwe innovaties zijn die ook zeker voor de auto industrie van pas komen. Heb nu niet echt tijd om er uitgebreid op in te gaan, maar er zijn best wel voorbeelden van. 

Anyway, Max op pole. Lekker man. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Vitesse88:

Gênant dat Lewis daar nu staat. Max zouden ze hoogstpersoonlijk eraf trekken. Arme Albon :(

Neejoh, had wel het gevoel dat het Albon zijn eigen fout een beetje was. Liet zelf het gat waardoor Hamilton kon komen aan de binnenkant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites