Jump to content

Hunted (NPO)

Magikarp

Recommended Posts

17 uur geleden zei joostmakaay:

Zou wat leuker zijn als er een maximum op het aantal taps/stealths zit, nu gooien ze er een op ieder nummer dat ze tegenkomen.

Deels eens. Het is voor de hunters nu inderdaad makkelijk om er wat stealts en taps uit te gooien. Misschien ze verplichten wat preciezer te zijn. Maar denk dat vooral de kandidaten slimmer moeten worden in het gebruik of het helemaal niet moeten gebruiken, want nu denken ze er soms wat te makkelijk over om een telefoon te gebruiken.

Al wordt het ze dit seizoen natuurlijk verplicht door de organisatie. Dus wat moeilijker om hem dan helemaal niet te gebruiken.

4 uur geleden zei Richarð.:

Deels eens. Het is voor de hunters nu inderdaad makkelijk om er wat stealts en taps uit te gooien. Misschien ze verplichten wat preciezer te zijn. Maar denk dat vooral de kandidaten slimmer moeten worden in het gebruik of het helemaal niet moeten gebruiken, want nu denken ze er soms wat te makkelijk over om een telefoon te gebruiken.

Al wordt het ze dit seizoen natuurlijk verplicht door de organisatie. Dus wat moeilijker om hem dan helemaal niet te gebruiken.

Eens ja, echt schrijnend als je ziet hoe bepaalde koppels zich voorbereid hebben (vooral die twee die hun telefoon constant aan hadden staan, en vervolgens ook nog eens overal met hun iCloud ingelogd waren), die wisseltruc van dat koppel in Den Haag is precies hoe je zoiets aan moet vliegen.

21 minuten geleden zei joostmakaay:

Eens ja, echt schrijnend als je ziet hoe bepaalde koppels zich voorbereid hebben (vooral die twee die hun telefoon constant aan hadden staan, en vervolgens ook nog eens overal met hun iCloud ingelogd waren), die wisseltruc van dat koppel in Den Haag is precies hoe je zoiets aan moet vliegen.

Sommige overschatten zichzelf. En matige voorbereiding inderdaad.

Die wisseltruc was heerlijk. Deed me denken aan die truc van Kelvin van de BN'ers toen met die fietsen. Die fietste toen letterlijk hunters voorbij, zonder dat ze het door hadden.

2 uur geleden zei delichris:

Oke oke inschattingsfout. Die meiden waren gewoon zo dom om in hun eigen netwerk te gaan. En dat geldt ook voor die twee gasten uit Helmond.

Ik hoop dat die laatste twee koppels het wel gaan redden.

Ik hoop dat in het slotakkoord het in ieder geval nog verschillende kanten op kan gaan. Niet dat de hunters de overgebleven koppels met open armen ontvangen. Ik schat die kans best groot in. Aantal mogelijke extractiepunten is al redelijk beperkt lijkt het en komt nog mee nieuwe informatie binnen die de hunters zomaar kunnne onderscheppen. Als zoiets gebeurt, zou het ook wel mooi zijn als het extractiepunt nog last minute kan wijzigen.

45 minuten geleden zei joostmakaay:

Hmm charme is er wel een beetje af in het programma, als zelfs iedereen zo relatief simpel gepakt kan worden in een niet VIP-format. Mogen wel wat meer regels aan de kant van de hunters toegevoegd worden.

12 seconden voor tijd wil ik niet relatief simpel noemen.

Wat betreft extra regels voor de hunters ben ik het niet met je eens. Ze zijn zogenaamd terroristen dus moet je alle opsporingsmogelijkheden kunnen inzetten wat mij betreft. Een betere manier om het spel meer in balans te brengen is door de kandidaten juist wat minder spelelementen te laten doen en/of iedere groep een eigen extractiepunt. Of helemaal geen extractiepunt meer maar dat je gewoon om 12.00 ergens over de grens moet

1 minuut geleden zei 19CH98:

12 seconden voor tijd wil ik niet relatief simpel noemen.

Op eigenlijk geen enkel moment waren ze op de plek waar de rif aanmeerde. Dus zelfs als ze niet gepakt werden, dan nog hadden ze het niet gehaald. 

Viel me trouwens op: geen aankondiging voor een VIPS versie deze keer? 

Vanuit de Hunters wordt het ze wel extreem makkelijk gemaakt. Ze krijgen zo simpel informatie/ toestemming van 'de officier'. Duurt in het echt veel langer. Ook gaat het soms allemaal net te makkelijk en toevallig allemaal. 

Op 9-11-2023 om 13:40 zei Arezo:

Vanuit de Hunters wordt het ze wel extreem makkelijk gemaakt. Ze krijgen zo simpel informatie/ toestemming van 'de officier'. Duurt in het echt veel langer. Ook gaat het soms allemaal net te makkelijk en toevallig allemaal. 

Dit is al eens uitgelegd door de hunters. 

Een spannende finale met twee dommerikken. Hoezo trap je in zo'n smsje. Alles ging gecodeerd en dan zou het extractie punt er ineens in staan. Verder al met al wel genoten van een mooi seizoen en het viel mij ook al op dat er geen Hunted: Vips is. Wel jammer, maar na die actie met Koldewijer begrijpelijk.

5 uur geleden zei delichris:

Dit is al eens uitgelegd door de hunters. 

Een spannende finale met twee dommerikken. Hoezo trap je in zo'n smsje. Alles ging gecodeerd en dan zou het extractie punt er ineens in staan. Verder al met al wel genoten van een mooi seizoen en het viel mij ook al op dat er geen Hunted: Vips is. Wel jammer, maar na die actie met Koldewijer begrijpelijk.

Denk zelf ook dat je niet zomaar 8 VIPS gaat vinden die er zoveel voorbereiding in willen steken (als sommige deelnemers van dit jaar).

In mijn ogen moet er een limiet op het aantal taps/stealths ingesteld worden, zo moeten ze echt gaan kiezen op welke nummers ze het inzetten. 

8 uur geleden zei joostmakaay:

Denk zelf ook dat je niet zomaar 8 VIPS gaat vinden die er zoveel voorbereiding in willen steken (als sommige deelnemers van dit jaar).

In mijn ogen moet er een limiet op het aantal taps/stealths ingesteld worden, zo moeten ze echt gaan kiezen op welke nummers ze het inzetten. 

Of niet met nummers werken of op een andere manier (wisselende nummers bijvoorbeeld). Was halverwege al duidelijk dat er redelijke kans wat dat de hunters iedereen kon gaan pakken.

10 uur geleden zei delichris:

Eens inderdaad. Ik ga vanavond aan Hunted Belgie beginnen eens zien of dat leuk is.

Ook even de eerste aflevering gezien net. Doe het even in een spoiler, mocht iemand nog gaan kijken.

Spoiler

Meteen al familie bellen en vragen of ze je kunnen komen halen. Geen echte haast maken om de startlocatie te verlaten. Een uur wachten in de buurt van de startlocatie, om vervolgens dan te pinnen, maar je vluchtauto niet verbergen.

Enige goede wat ik tot nu toe gezien heb, is dat ze de brief over de te krijgen informatie van het extractiepunt versnipperen.

10 uur geleden zei MisterX:

Is de Vlaamse serie beter dan de Nederlandse of niet?

Ik heb nu vijf afleveringen van seizoen 2 gezien en het is niet veel anders. Maar ik vind het niveau van de deelnemers een stuk lager dan bij de Nederlandse. Maken domme fouten, denken niet na en gebruiken vaak te snel hun eigen netwerk.