Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Brits voetbal

Baddoo

Aanbevolen berichten

33 minuten geleden zei Satyr:

Als City wegvalt door de FF, dan is plek 5 ook goed voor CL. En als Liverpool de CL wint, mag nummer 6 ook nog... kunnen ze allemaal naar de CL, van die vier hierboven.

edit: En Wolves of Utd kan de EL nop winnen --> CL ticket.

Knap als Liverpool de CL nog kan winnen want ze liggen er al uit hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wigan bijna failliet. Wel bijzonder, zijn ongeveer nog een maand geleden overgenomen door een zakenman uit Hong Kong.

Citaat

Wigan Athletic legde in 2013 nog beslag op de FA Cup, maar zit zeven jaar later diep in de financiële problemen. The Latics staan zelfs onder curatele, werd woensdag bekend.

De uitbraak van het coronavirus en het tijdelijk stilleggen van het Championship hebben een 'significant impact' gehad op de club, heeft een woordvoerder bekendgemaakt. De huidige nummer 14 van het Championship hoopt dan ook zo snel mogelijk een externe partij te vinden die de club financieel overeind kan houden. "Wigan Athletic is al sinds 1932 een cruciale factor in de regio en geeft de stad iets om trots op te zijn. Wij verzoeken iedereen die interesse heeft om dit historische instituut over te nemen, zich zo snel mogelijk bij de clubleiding te melden."

Wigan promoveerde in 2005 naar de Premier League, groeide uit tot vertrouwd gezicht op het hoogste niveau, maar degradeerde in 2013 alsnog, kort na de FA Cup-stunt in de finale tegen Manchester City. Sindsdien schommelde men heen en weer tussen de League One en het Championship. De huidige financiële situatie zou The Latics ook nog een straf van 12 punten in mindering op kunnen leveren: in dat geval zou Wigan in één klap van plek 14 naar plek 24 zakken en afkoersen op degradatie naar de League One.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei 007mark:

Gerucht van Wout Weghorst verbaasde mij al niet, maar nu lees ik ook dat Teun Koopmeiners de interesse van Arsenal geniet. Die club wil geloof ik niet terug naar de top he ;e 

Smaken verschillen blijkbaar, want ik vind Koopmeiners wel goed. :sorry:

Als het aan mij lag kreeg hij De Roon's plek in Oranje.

Het Weghorst gerucht begrijp ik ook weinig van, lol.

Ik las in een artikel over Koopmeiners trouwens dat Depay ook in verband wordt gebracht met Arsenal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei sennid:

Wigan bijna failliet. Wel bijzonder, zijn ongeveer nog een maand geleden overgenomen door een zakenman uit Hong Kong.

Southend staat op omkiepen, Macclesfield is al dood, maar weet het nog niet en er zijn een tiental clubs uit de Championship die eigenlijk moeten promoveren, dus dat gaat de goede kant op... Overigens is corona daar niet de hoofdoorzaak van hoor. In de Championship wordt 111% van het geld uitgegeven, dus dat houdt een keer op. Alleen Rotherham is financieel volledig gezond en stabiel en die vliegen er waarschijnlijk uit. Mismanagement loont.

Als Bournemouth degradeert hebben die ook meteen zware problemen qua geld. Die betalen 85% van hun begroting aan salariskosten, dat is echt schandalig.

edit: Het is 78%, ook veel te veel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Satyr:

Als City wegvalt door de FF, dan is plek 5 ook goed voor CL. En als Liverpool de CL wint, mag nummer 6 ook nog... kunnen ze allemaal naar de CL, van die vier hierboven.

edit: En Wolves of Utd kan de EL nop winnen --> CL ticket.

Los van dat Liverpool inderdaad niet meer de CL kan winnen, is dit niet hoe het werkt.

1) De rechtstreekse plek van de CL-winnaar schuift dan op naar de kampioen van de nummer 11 op de ranglijst (Nederland dit jaar). 

2) Tegelijkertijd als de EL-winnaar ook in de competitie het ticket voor de CL pakt, schuift deze op naar de nummer 3 van het 5e land op de ranglijst (Frankrijk dit jaar).

3) Elk land mag maximaal 5 landen in de CL hebben, wat alleen kan als de CL-winnaar zich niet plaatst voor de CL in de competitie (en 4 in de EL als zowel de CL-winnaar als EL-winnaar zich niet in de competitie plaatst voor een Europese plek).

Overigens, mocht City ineens de CL winnen en volgend jaar niet mee mogen doen schuift de plek volgens mij op naar de kampioen van de nummer 11.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei 007mark:

Gerucht van Wout Weghorst verbaasde mij al niet, maar nu lees ik ook dat Teun Koopmeiners de interesse van Arsenal geniet. Die club wil geloof ik niet terug naar de top he ;e 

Zou al helemaal erg zijn. Die kan helemaal niet mee als het tempo wat omhoog gaat. Zou hem bij Ajax niet eens halen, laat staan bij Arsenal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei D.J.:

Smaken verschillen blijkbaar, want ik vind Koopmeiners wel goed. :sorry:

Als het aan mij lag kreeg hij De Roon's plek in Oranje.

Het Weghorst gerucht begrijp ik ook weinig van, lol.

Ik las in een artikel over Koopmeiners trouwens dat Depay ook in verband wordt gebracht met Arsenal.

Smaken kunnen verschillen, maar Koopmeiners is absoluut niet goed genoeg om ook maar te denken aan een overstap naar een grote(re) club. Zijn statistieken lijken zo goed omdat hij alle penalty's binnenschiet en AZ er daar nogal wat van kreeg afgelopen seizoen. Middenveld wordt daar gewoon gedragen door Midtsjo. Wat betreft de Roon: die is echt veel beter dan Koopmeiners.

Depay zou ik dan wel een mooie aankoop vinden van Arsenal, maar buiten salaris zie ik voor hem niet echt reden om dat te doen. Zal Lyon willen verlaten omdat ze geen Europees gaan spelen, maar dat gaat Arsenal waarschijnlijk ook niet redden. 

2 minuten geleden zei Zeus:

Zou al helemaal erg zijn. Die kan helemaal niet mee als het tempo wat omhoog gaat. Zou hem bij Ajax niet eens halen, laat staan bij Arsenal.

Inderdaad. Overschatte voetballer zoals ik hierboven betoog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei 007mark:

Depay zou ik dan wel een mooie aankoop vinden van Arsenal, maar buiten salaris zie ik voor hem niet echt reden om dat te doen. Zal Lyon willen verlaten omdat ze geen Europees gaan spelen, maar dat gaat Arsenal waarschijnlijk ook niet redden. 

Beetje off-topic, maar ben benieuwd of Depay in het systeem van Conte zou passen bij Inter, of dat van Atalanta waar Gomez en Ilicic weer een jaartje ouder worden. Kijk daar die ploegen te weinig voor om daar een goede inschatting van te maken, maar ik denk dat dat best eens zou kunnen werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Rogier.:

Beetje off-topic, maar ben benieuwd of Depay in het systeem van Conte zou passen bij Inter, of dat van Atalanta waar Gomez en Ilicic weer een jaartje ouder worden. Kijk daar die ploegen te weinig voor om daar een goede inschatting van te maken, maar ik denk dat dat best eens zou kunnen werken.

Als hij naar Atalanta gaat dan komt er vanuit Italië meteen een shirtje mijn kant op denk ik :< Zou ik echt een geweldige transfer vinden. Fan geworden sinds ik daar 2 jaar geleden ben geweest haha. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij Atalanta niet echt, niet hoe ze nu spelen in elk geval. Op de 10-rol is Gómez wel echt een spelmaker ook. Illicic zakt vaak af naar rechts, ook niet waar Memphis uitblinkt. Sowieso heeft Memphis iets meer ruimte en vrijheid nodig. Ik zie Conte hem wel inpassen als één van de twee spitsen bij Inter, uiteraard als Lautaro vertrekt. Vraag me dan wel weer af of hij goed zou klikken met Lukaku. Een iets snellere spits met meer diepgang zou misschien nóg beter werken, zodat Memphis wat meer in de bal kan komen en balletjes door kan tikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei 007mark:

Smaken kunnen verschillen, maar Koopmeiners is absoluut niet goed genoeg om ook maar te denken aan een overstap naar een grote(re) club. Zijn statistieken lijken zo goed omdat hij alle penalty's binnenschiet en AZ er daar nogal wat van kreeg afgelopen seizoen.

Volgens mij is het een kwestie van tijd is dat hij bij een grote(re) club speelt. Bij Arsenal kan hij in mijn ogen moeiteloos Xhaka vervangen. Misschien zelfs Mustafi achterin. Natuurlijk zal hij zich moeten aanpassen aan het tempo, maar dat zie ik hem wel lukken. Ik zie hem het liefst bij Man Utd denk ik, in een dienende rol naast Pogba en achter Fernandes, maar ik denk niet dat zij op het middenveld iemand gaan kopen deze zomer.

Zijn passing-statistieken zijn ook super ik als ik het goed heb (meeste passes in de Eredivisie en 85% nauwkeurigheid-#1), dat ligt niet aan penalties. 

De Roon zie ik nooit iets bijzonders doen, Koopmeiners geeft vrijwel elke wedstrijd een mooie pass ofzo. Ik kan echt genieten van zijn spel. Ik denk dat AZ hem flink gaat missen mocht hij gaan maar we zullen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de Roon zie ik nooit iets bijzonders doen, Koopmeiners geeft vrijwel elke wedstrijd een mooie pass ofzo. Ik kan echt genieten van zijn spel. Ik denk dat AZ hem flink gaat missen mocht hij gaan maar we zullen zien.

Juist daarom haal je dus de Roon.

Zelfde als die Rakitic bij Barça, die deed heel veel, maar kreeg nooit echt waardering.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind het eerlijk gezegd grote onzin wat ik hier gezegd zie worden. Koopmeiners is traag, heeft geen geweldige handelingssnelheid en kiest ook vaak voor de veilige optie. Als je De Roon nooit iets bijzonders ziet doen heb je dus nooit naar Atalanta gekeken. Pakt heel veel ballen af, staat defensief vaak op de goede positie, onderschept veel. Hij haalt counters tegenstander eruit en kan ze dus ook inleiden voor zijn eigen ploeg. Cruciale rol bij Atalanta. Een Koopmeiners zou bij een ploeg als Atalanta ook niet meekunnen, nu juist omdat hij degene is die weinig 'bijzonders' kan. Hij kan in een ploeg die op balbezit speelt een beetje opbouwen en inschuiven. 

Rakitic is verder een totaal ander type dan De Roon. Rakitic is dynamisch, een soort Klaassen 2.0. De laatste twee seizoenen doet hij echter helemaal niet zo veel meer en verzaakt hij nogal eens. Daarom raakte hij ook (eindelijk) zijn basisplaats kwijt onder Setien. Zelfs Vidal krijgt de voorkeur omdat die dus wel nog die meters maakt, ballen onderschept en ook offensief druk wil zetten. Wat dat betreft is een vergelijking met Vidal al iets meer op zijn plaats, al is ook hij al iets te offensief. De Roon is echt een pure CVM.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Zeus:

Vind het eerlijk gezegd grote onzin wat ik hier gezegd zie worden. Koopmeiners is traag, heeft geen geweldige handelingssnelheid en kiest ook vaak voor de veilige optie. Als je De Roon nooit iets bijzonders ziet doen heb je dus nooit naar Atalanta gekeken. Pakt heel veel ballen af, staat defensief vaak op de goede positie, onderschept veel. Hij haalt counters tegenstander eruit en kan ze dus ook inleiden voor zijn eigen ploeg. Cruciale rol bij Atalanta. Een Koopmeiners zou bij een ploeg als Atalanta ook niet meekunnen, nu juist omdat hij degene is die weinig 'bijzonders' kan. Hij kan in een ploeg die op balbezit speelt een beetje opbouwen en inschuiven. 

Prima dat je dat vindt.

Vond je De Roon al zo goed bij Heerenveen, of dacht je van hem ook dat hij de Serie A niet aan zou kunnen, toen hij er heen ging?

Ik heb even wat statistieken opgezocht. De Roon heeft één succesvolle through ball gespeeld in zijn seizoen bij Middlesbrough (het enige seizoen waarvan ik gedetailleerde stats kon vinden) en één grote kans gecreëerd in 33 wedstrijden. Over kiezen voor de veilige optie gesproken. (Van Koopmeiners is ongeveer 1/3 van zijn passes voorwaarts (23,5 per wedstrijd, 76% nauwkeurigheid)).

De Roon had een gemiddelde van 1,3 onderscheppingen per wedstrijd in die 33 wedstrijden.

Koopmeiners gemiddeld 4,1 onderscheppingen per wedstrijd in 19/20.

De Roon tackle succes % van 59% - 2,2 per wedstrijd.

Koopmeiners 61,2 procent van 6,8 duels.

Koopmeiners kan wat De Roon doet ook, andersom niet, is mijn mening. Al vindt een miljoen mensen het onzin. 

bronnen voor de stats:

https://www.premierleague.com/players/19621/Marten-de-Roon/stats

https://footballbh.net/2020/05/07/eredivisie-2019-20-teun-koopmeiners-scout-report-tactical-analysis-tactics/

(mijn excuses voor als dit inmiddels te veel off-topic is)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Rogier.:

Dit is echt bizar. Ga er even vanuit dat dit echt een ding is (met die overnames enzo), maar dat zou echt ongekend zijn. Slecht van de EFL en FA ook zeg, pfoe.

Echt he, bizarre shit. Iemand van The Guardian schrijft er ook over:

Link naar opmerking
Deel via andere websites