Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Brits voetbal

Baddoo

Aanbevolen berichten

7 uur geleden zei Rossi:

Duidelijk. Dan zullen ze dat wel bedoelen die doorstart.

Was een soort hetzelfde niet met Rangers ook gebeurd? Dat clubs in een divisie mochten bepalen of Rangers daar mocht intromen. Zoiets staat me bij maar weet het niet meer zeker.

Rangers werd in 2012/13 vanwege de financien uit de Premier League gegooid. Het nieuwe team vroeg een stemming aan om de club in de PL te houden. Rangers stemde voor, 10 anderen tegen en één club stemde niet. Kortom, het mocht niet en daarmee ging de club automatisch naar League Two. Daardoor schoven er wat clubs door naar boven.

In Engeland werkt het anders, de Premier League, Football League en Conference hebben alle drie een eigen stichting/bestuur. Stel dat Everton eruit vliegt als Bury, dan mogen ze bij de EFL een plekje in de Championship, League One of League Two vragen. Wijzen ze dat af dan kunnen ze bij de Conference een aanvraag doen. Die laatste moet dan ergens een plekje vinden, daar is ook ruimte voor in de divisies onder de Conference. Bury komt uit de EFL, dus kunnen alleen ergens onder de Conference van start.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Engeland mag je gewoon transfervrije spelers aantrekken, zolang ze maar voor het einde van een transferwindow door hun club zijn vrijgegeven. Dus Bolton kan gewoon spelers aantrekken, via verhuur, of dus transfervrij. In januari mogen ze weer kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei cimbomcu:

Ik vind het wel mooi dat je er zoveel van weet @Satyr hoe komt dat dan? Waar komt de interesse voor de lagere divisies vandaan?

Oh, ik ben begin deze eeuw heel veel naar Engeland geweest om voetbal te kijken. En in de Lower Leagues kan en mag veel meer. Ik heb niks tegen de Premier League, maar ik merk wel dat ik daar nooit een echte favoriet heb. Ik hoop vooral dat Arsenal niet wint, maar wie er dan kampioen wordt maakt me niks uit.

Ook in FM, ik speel zelden in de hoogste divisies van een land. Dat zegt me gewoon niet zoveel. Ik vind de voorrondes van de CL en EL ook veel leuker dan de poulefase. Ik kijk liever naar bijvoorbeeld Dudelange - Qarabag dan naar Napoli - Villarreal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-8-2019 om 23:57 zei Satyr:

Nee, Bury FC is uit de League gezet en zal failliet gaan. Of ja, die kans is gewoon 99,999999% In dat geval mag de club opnieuw opgericht worden, maar met een andere naam, bijv AFC Bury, of Bury Utd.

Voordeel voor een nieuw Bury: Ze hebben een heel seizoen de tijd om een nieuwe league te vinden, waarbij Conference North het hoogste instroomniveau is. Echter mag de Conference dit helemaal zelf bepalen en de kans op een nee is vrij groot. AFC Wimbledon had in hun beginjaar maar een paar weken geloof ik en die begonnen echt op houtjetouwtje velden niveau. Scarborough FC is een vrij recent voorbeeld, die degradeerden uit de Conference en gingen failliet, waarna ze echt op een laag niveau moesten instromen en daar nog altijd spelen. Ze spelen momenteel in de BetVictor Northern Premier Division, samen met het afgezakte United of Manchester en bijvoorbeeld Stalybridge Celtic en Morpeth Town.

Hereford United hoort ook bij dit rijtje. 2014 failliet gegaan en zijn opnieuw begonnnen op het 9de niveau (Midland Football League Premier Division). Heten nu Hereford FC.

Spelen op dit moment in de National League North. Hopelijk komen ze ooit weer in de League Two waar ze thuis horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=359026

En dan zelf zijn contract verlengen :-D   Dat snap je toch ook niet zeg, waarom doen dit soort jongens dat? Ook spelers als Hector die al 26 zijn en nog nooit zijn uitgekomen voor Chelsea blijven maar verhuurd worden en dan hup gelijk een verlenging erbij. En ze tekenen ook nog allemaal, je denkt bijna haast dat Chelsea ze dwingt :r 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In je beginjaren is dat toch inderdaad prima als je niet bij de droomclub uit je jeugd terecht kan. Veel geld pakken, op verschillende plekken wonen, met wat geluk Europees voetbal spelen. Als je dan 25 wordt, kun je altijd nog een beetje settelen. Je zal nooit een echte topper worden waarschijnlijk, maar is toch prima uiteindelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites