PJHoutman Gepost April 22, 2018 Share Gepost April 22, 2018 Wat een onzin. De eeuwige subtopper die maar de stap niet kan maken naar een prijs praat nu over de grote broer die elk jaar een aantal prijsjes pakt :cab: Omgekeerde wereld.  Waar héb je het over? 'De eeuwige subtopper'. Je beseft je dat JV niet bij Spurs werkt enzo he? ;e    Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cimbomcu Gepost April 22, 2018 Share Gepost April 22, 2018  Waar héb je het over? 'De eeuwige subtopper'. Je beseft je dat JV niet bij Spurs werkt enzo he? ;e    Nee hij is toch fan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sophomore Gepost April 22, 2018 Share Gepost April 22, 2018 (edited) Speelt er toch? @Bramvinos ghehe ja dat is waar Edited April 22, 2018 by Sophomore Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansje Gepost April 22, 2018 Share Gepost April 22, 2018 Leuk dat die paardenlul dan wat kleine succesjes boekt met zijn laffe speelstijl, maar als je als United al blij gaat zijn met Community Shields en FA Cups.... Nee. Dan zijn ze wel echt heel erg afgezakt. Ik zal dit soort redeneringen echt nooit snappen, maar dat zal wel weer ons verschil in voetbalvisie zijn. Mij lijkt dat je zeker als topclub toch als doelstelling hebt om zoveel mogelijk prijzen te pakken. Als je dan van 2 prijzen in drie jaar Moyes/Van Gaal gaat naar 3, mogelijk 4 in twee seizoenen Mourinho lijkt me dat al een hele verbetering. Overigens kan je perfect blij zijn met die prijzen en ook beseffen dat het nog beter moet, zoals nu bij United het geval is. Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat de passage van Mou bij United niet geslaagd genoemd kan worden zonder Premier League of Champions League. Â Â Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanVertonghen Gepost April 24, 2018 Share Gepost April 24, 2018 (edited) Wat een onzin. De eeuwige subtopper die maar de stap niet kan maken naar een prijs praat nu over de grote broer die elk jaar een aantal prijsjes pakt :cab: Omgekeerde wereld. Je kan vinden wat je wil van de speelstijl van Mourinho, maar het feit is dat hij qua puntenaantal een prima seizoen doormaakt en het pech heeft dat City veel te goed is.  Ah, mag je dan geen kritiek hebben op de selectie/de speelstijl. Prima. Met dat argument kunnen we elke kritische post hier weglullen. Een voorbeeldje: zag jou toevallig zondag nog kritiek uiten op de tactiek van AZ/Van den Brom. Onzin. Zelfbenoemd kenner die 0,0 in de voetbalwereld gepresteerd heeft praat over een manager die het bij AGOVV, ADO, Vitesse en bij AZ gewoon prima gedaan heeft. Of jij die als Ajacied ongetwijfeld kritiek gehad heeft op PSV dit seizoen en zo zijn er nog talloze voorbeelden. Omgekeerde wereld.  Verder weet ik maar al te goed dat Spurs gewoon elk jaar tekort gaat komen, ondanks dat het echt onnodig is. Levy kan gewoon investeren, maar vertikt het om dat te doen. Met een paar gerichte versterkingen en contractverlengingen heb je na City het beste elftal van de Premier League, daar zou je dan prima mee kunnen concurreren (al waren die dit jaar natuurlijk wel drie klasses beter dan de rest). Zonde dat hij dat niet doet.  En prima seizoen ja? Even ter vergelijking: Spurs had vorig seizoen in totaal 86 punten, Manchester United nu 74 met nog 4 wedstrijden te gaan. Had 'de eeuwige subtopper die maar de stap niet kan maken naar een prijs' toen ook zoveel pech met een geweldig presterend Chelsea? Het is ook zeker geen 'feit'. Zal ik eens keiharde feiten opnoemen?  Puntenaantallen kampioenen afgelopen 10 jaar: 2017/2018: 90 punten (nog 4 potten te gaan) 2016/2017: 93 punten 2015/2016: 81 punten 2014/2015: 87 punten 2013/2014: 86 punten 2012/2013: 89 punten 2011/2012: 89 punten 2010/2011: 80 punten 2009/2010: 86 punten 2008/2009: 90 punten  Mochten ze alle resterende potten dit seizoen, zouden ze in 2 van de afgelopen 10 seizoenen kampioen zijn geworden. Daarnaast had je nog 2 seizoenen waar de kampioen 86 punten had, dus dan gaan we even naar het doelsaldo kijken:  2017/2018: +39 (nog 4 potten te gaan) 2013/2014: +65 2009/2010: +71  De pech dat City veel te goed is valt dus reuze mee, United presteert zelf ook verre van optimaal. In de reactie op Hansje zal ik nog wat meer feiten aanhalen waarom ik de combinatie Mourinho + Manchester United tegen vind vallen.  Ik zal dit soort redeneringen echt nooit snappen, maar dat zal wel weer ons verschil in voetbalvisie zijn. Mij lijkt dat je zeker als topclub toch als doelstelling hebt om zoveel mogelijk prijzen te pakken. Als je dan van 2 prijzen in drie jaar Moyes/Van Gaal gaat naar 3, mogelijk 4 in twee seizoenen Mourinho lijkt me dat al een hele verbetering. Overigens kan je perfect blij zijn met die prijzen en ook beseffen dat het nog beter moet, zoals nu bij United het geval is. Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat de passage van Mou bij United niet geslaagd genoemd kan worden zonder Premier League of Champions League.  Klopt. Zoveel mogelijk. Echter denk ik niet dat ze bij United blij zijn als ze 10 jaar op rij de Community Shield + de EFL Cup/FA Cup winnen, maar geen enkele keer kampioen worden en/of de Champions League winnen. Als we eens kijken naar de prijzen die hij gewonnen heeft:  2016/2017: Community Shield, EFL Cup, Europa League 2017/2018: FA Cup(?)  'Zoveel mogelijk prijzen' kan dus dit jaar zomaar '0 prijzen' zijn. Nou vind ik de Europa League nog wel een prima prestatie (ondanks een vrij makkelijk programma en (veruit) de hoogste begroting(?)), maar verder is het echt totaal niks bijzonders voor een club als Manchester United. Als we dan even gaan kijken naar het totaalaantal punten behaald in de afgelopen 2 seizoenen (op Liverpool (3 wedstrijden) na moeten ze allemaal nog 4 wedstrijden):  Manchester City: 168 punten Chelsea: 156 punten Tottenham Hotspur: 154 punten Liverpool: 147 punten Manchester United: 143 punten Arsenal: 132 punten  Zegt wel genoeg denk ik. Dan nog even de meest irrelevante statistiek van deze post: de transferuitgaven (en transferinkomsten) van de afgelopen 2 seizoenen:  2016/2017: 185 miljoen (47 miljoen) = 138 miljoen meer uitgegeven dan binnen gekomen. 2017/2018: 164 miljoen (11 miljoen) = 153 miljoen meer uitgegeven dan binnen gekomen. Totale som: 291 miljoen meer uitgegeven dan binnen gekomen aan transfergelden.  Dan gaan we even naar andere clubs kijken:  Manchester City: -400 miljoen (Manchester United: -291 miljoen) Arsenal: -93 miljoen Chelsea: -81 miljoen Tottenham Hotspur: -48 miljoen Liverpool: +6 miljoen  Na City veruit het meest uitgegeven, maar 1x 6e en 1x kansloos 2e. Over 2 seizoenen gezien de 5e plek. Als hoogtepunt de Europa League, verder enkel de Johan Cruijff Schaal van Engeland en de minst belangrijke beker van Engeland. Jij vindt dat goed, ik niet. Verschillen we in van mening. Daarnaast natuurlijk doodsaai voetbal (ook tegen kleine clubs) en ondanks de vele uitgaven nog altijd een vrij matige/ongebalanceerde selectie. Nee, ik vind het vooralsnog geen groot succes en de statistieken pleiten in mijn voordeel. Heb verder niks tegen United, zoals ik al zei vond ik het in de tijd van Ferguson echt een geweldige club en leuke ploeg, maar daar is niks meer van over. Dat begon toen bij Moyes en dat is doorgezet onder Van Gaal en Mourinho.    Edited April 24, 2018 by JanVertonghen' Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cimbomcu Gepost April 24, 2018 Share Gepost April 24, 2018 Wat een onzin Jan. Je weet precies als spelers, club en supporters wat je van Mourinho kan verwachten qua speelstijl. Terwijl Vd Brom een heel seizoen lang fantastisch 4-3-3 heeft gespeeld en dan opeens voor de finale met 5 achterop gaat spelen. Knullige vergelijking. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanVertonghen Gepost April 24, 2018 Share Gepost April 24, 2018 Tja, wat moet je hier dan nog op zeggen hĂš... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acquafresca Gepost April 24, 2018 Share Gepost April 24, 2018 @Pino krijg ik nog wat geld van Kyrill straks? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pino Gepost April 24, 2018 Share Gepost April 24, 2018 [quote name='Acquafresca']@Pino krijg ik nog wat geld van Kyrill straks?[/QUOTE] :D:D:D:D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MR23 Gepost April 25, 2018 Share Gepost April 25, 2018 @JanVertonghen' Mooie uitleg incl statistieken. Ik ben het met je eens dat United onder Mourinho niet beter is geworden. Ja, ze halen een 'redelijk' aantal punten en de Europa League was een belangrijke prijs, maar het voetbal is werkelijk waar niet om aan te gluren. Zoals je al aangeeft, zelfs tegen lager geklasseerde clubs is het spel saai en traag. Het klopt óók dat je weer wat je kan verwachten als je Mou aanstelt; zekerheden, defensief spel, maar vaak wel winnen. Helaas voor hem is City dit seizoen veel te goed. Ik genoot vroeger altijd van United onder Ferguson; aanvallend spel en heerlijke spelers. Dat is echt weg. Gelukkig voor mezelf ben ik (buiten Barça) niet fan van een specifieke club, dus kan ik elk jaar rooten voor het team dat het beste voetbal speelt. Misschien kan je wel zeggen dat je tegenwoordig eerder een type spel of een specifieke manager support, dan een club. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acquafresca Gepost April 25, 2018 Share Gepost April 25, 2018 Ik vind de verwijzing naar de tijdperk van SAF altijd zo naĂŻef. Toen was de voetbalpiramide heel simpel. Als je toen te goed was, ging je naar United en als je veelste goed was ging je naar Madrid, andere route was er niet. Nu zit er veel meer geld in voetbal en kan je van 11 clubs 11 topspelers selecteren. Dat clubs als PSG en City spelers als Neymar kunnen halen is daar de bewijs van. Daarnaast is de top van de EPL competitiever dan ooit(City van dit jaar daargelaten). Â Bovendien was de tactiek van SAF niet eens zo bijzonder. Koop twee hele goede aanvallers en de rest betrouwbare spelers die zelden een onvoldoende halen. Wil hem niet te kort doen btw; niemand kon een kampioenselftal als hem smeden in no time. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansje Gepost April 26, 2018 Share Gepost April 26, 2018 (edited) Ik ben het met je eens dat United onder Mourinho niet beter is geworden. Twee seizoenen de Champions League gehaald (tegenover slechts Ă©Ă©n keer in de drie seizoenen voor Mourinho), drie of vier prijzen (tegenover twee in de drie seizoenen daarvoor), nu al het hoogste puntenaantal in 5 jaar met nog vier wedstrijden te gaan en in de laatste twee maanden City, Chelsea, Liverpool Ă©n Spurs geklopt. Hoe kan je zeggen dat United niet beter is geworden? Overigens zijn die puntenaantallen van JanVertonghen' wel ietwat vertekend, aangezien ze vorig seizoen op het eind enkel nog gefocust waren op de Europa League. Maar, nogmaals, en ook als antwoord op JV, ik ben het ermee eens dat het nog niet genoeg is. Dat er geen progressie gemaakt wordt is echter onzin. Â Ik genoot vroeger altijd van United onder Ferguson; aanvallend spel en heerlijke spelers. Dat is echt weg. Overigens wordt dit echt zwaar geromantiseerd. Ik zie dit vaak terug komen in discussies, maar dat geeft echt een verkeerd beeld van Ferguson. In topwedstrijden en Europese wedstrijden koos die ook vaak genoeg voor controle en countervoetbal, dat lijken veel mensen vergeten te zijn. Edited April 26, 2018 by Hansje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MR23 Gepost April 26, 2018 Share Gepost April 26, 2018 @Hansje Ik snap je punt hoor, maar voor mij (puur mijn mening) hangt beter worden toch ook echt wel samen met de manier van spelen. Prima hoor de CL halen en hier en daar een klein prijsje (op EL na), maar ik denk dat de supporters niet heel gelukkig worden van het spel en daar draait het, wat mij betreft althans, toch óók om. Dus qua resultaat gaat het inderdaad best wel aardig, maar de manier waarop is niet om aan te gluren en als er dan ook nog eens geen Ă©chte prijs gepakt wordt kan je niet spreken van 'beter geworden onder Mourinho'. Ăchte prijzen zijn in Europa alleen de compie en de CL voor dit soort grote clubs. @Acquafresca dat kan je best naĂŻef vinden, maar je kan mij niet zeggen dat Giggs, Scholes, Beckham degelijke spelers waren. De verdediging was niet zo bijzonder, op ons aller Japie Stam na natuurlijk, maar achterin is degelijk juist geboden toch? Ben het zeker met je eens dat het een ander tijdperk was met heel ander voetbal, maar United had in die tijd zeker wel een leuk ploegje! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PJHoutman Gepost April 26, 2018 Share Gepost April 26, 2018 Ik denk dat Giggs en Scholes juist perfect illustreren wat @Acquafresca bedoelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cimbomcu Gepost April 27, 2018 Share Gepost April 27, 2018 Haha mooi voetbal onder Ferguson :D Fergie time vergeten allemaal? Ferguson vooral de laatste 5 jaar stond toch vooral bekend om zijn degelijkheid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sophomore Gepost April 29, 2018 Share Gepost April 29, 2018 Heerlijk dit :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MR23 Gepost May 1, 2018 Share Gepost May 1, 2018 [quote name='PJHoutman']Ik denk dat Giggs en Scholes juist perfect illustreren wat @Acquafresca bedoelt.[/QUOTE] Want dat waren saaie degelijke spelers? Dan begrijp je weinig van voetbal, of ik begrijp jou/jullie verkeerd ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PJHoutman Gepost May 1, 2018 Share Gepost May 1, 2018 (edited) Â Want dat waren saaie degelijke spelers? Dan begrijp je weinig van voetbal, of ik begrijp jou/jullie verkeerd ;) Â Als je de classificatie 'saai' (die niemand anders heeft genoemd) volledig uit je duim trekt, dan denk ik dat je inderdaad niet begrijpt wat er gezegd wordt. Edited May 1, 2018 by PJHoutman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MR23 Gepost May 2, 2018 Share Gepost May 2, 2018 Giggs en Scholes waren absoluut geen degelijke spelers, maar juist hele creatieve en attractieve spelers. Beckham op rechts was, hoewel niet persé heel technisch goed onderlegd, natuurlijk ook fijn om naar te kijken (door zijn fraaie trap, of zijn looks). Alleen Keane/Butt waren in dat opzicht dan degelijk en in dienst van de rest. Dus dan denk ik dat we daar een andere mening over hebben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pino Gepost May 2, 2018 Share Gepost May 2, 2018 Giggs was een hardloper op links en Scholes was van de briljante passjes. Het waren geen Messi en Ronaldo. Scholes zag je ook hele wedstrijden niet, hoewel hij altijd een van de beste was. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hwb Gepost May 3, 2018 Share Gepost May 3, 2018 Giggs en Scholes waren degelijk in de zin dat ze zelden tot nooit door de ondergrens zakten. En Scholes was een heel fijne voetballer, maar attractief zou ik hem ook niet meteen noemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sophomore Gepost May 6, 2018 Share Gepost May 6, 2018 https://www.youtube.com/watch?v=h8XiP9BItxk @PJHoutman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PJHoutman Gepost May 6, 2018 Share Gepost May 6, 2018 [quote name='Sophomore']https://www.youtube.com/watch?v=h8XiP9BItxk @PJHoutman [/QUOTE] Al gezien hoor ;) Heerlijke comeback. Ga proberen de tweede wedstrijd live te zien, maar zal wel een drama worden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PJHoutman Gepost May 10, 2018 Share Gepost May 10, 2018 @Sophomore En gepromoveerd. Helaas niet kunnen zien omdat ik zelf op een (ander) veld stond, wel heel tof dat ze terug zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sophomore Gepost May 10, 2018 Share Gepost May 10, 2018 (edited) [quote name='PJHoutman']@Sophomore En gepromoveerd. Helaas niet kunnen zien omdat ik zelf op een (ander) veld stond, wel heel tof dat ze terug zijn. [/QUOTE] Mooi hoor, alleen al gezien het feit dat het altijd leuk is als er een club bij komt die niet uit Belfast/directe omgeving komt. Ook een derby met Warrenpoint Town op het hoogste niveau erbij. "Newry City manager Darren Mullen has revealed that his heroic players who achieved promotion to the Danske Bank Irish Premiership are not paid by the club and actually hand over ÂŁ5 each week for the honour of putting on the shirt." [url]https://www.belfasttelegraph.co.uk/sport/football/irish-league/newrys-new-premiership-stars-pay-to-play-reveals-boss-mullen-36895508.html[/url] Edited May 11, 2018 by Sophomore Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts