Jump to content
Wegens succes verlengd! Bestel nu jouw Mystery United shirtje met korting. Gebruik de code 'manutd' đŸ”„ ×

Brits voetbal

Baddoo

Recommended Posts

26 minuten geleden zei Urbeto:

Liverpool kan wel een nieuwe linksback gebruiken hé? Die Robertson bakt er wanneer ik Liverpool zie spelen weinig meer van dit seizoen. 

Draait een vreselijk seizoen inderdaad. Volgens ingewijden wil de club wel een nieuwe linksback halen maar deze winter nog niet, zal dit seizoen dus nog wel een aantal punten kosten. 

Trent zit met zijn hoofd al in Madrid, als hij zich niet op zijn spel kan focussen gewoon Bradley laten starten. Wat waren de backs ontzettend matig vandaag. Was voor Konaté denk ik ook nog iets te vroeg om in de basis te staan vandaag. 

1 uur geleden zei Arles:

Draait een vreselijk seizoen inderdaad. Volgens ingewijden wil de club wel een nieuwe linksback halen maar deze winter nog niet, zal dit seizoen dus nog wel een aantal punten kosten. 

Trent zit met zijn hoofd al in Madrid, als hij zich niet op zijn spel kan focussen gewoon Bradley laten starten. Wat waren de backs ontzettend matig vandaag. Was voor Konaté denk ik ook nog iets te vroeg om in de basis te staan vandaag. 

Trent is altijd al verdedigend echt matig. Heel slim van Amorim om steeds die kant op te zoeken 

11 minuten geleden zei rich ruzzian:

Trent is altijd al verdedigend echt matig. Heel slim van Amorim om steeds die kant op te zoeken 

Vind ik persoonlijk altijd een beetje een hoax. Hij is geen Maldini maar verdedigend kan hij ook echt wel zijn mannetje staan. Het ding is meer dat hij aanvallend zóveel kan brengen dat er standaard vanuit wordt gegaan dat hij verdedigend dan wel slecht moet zijn. Beetje wat iedereen toen zei toen je bij Ajax Dijks vs Sinkgraven op linksback had. Sinkgraven was aan de bal beter dus zei iedereen dat Dijks verdedigend beter was. Maar Dijks was verdedigend echt dramatisch. Trent leek er vandaag simpelweg geen zin in te hebben of was in ieder geval met zijn hoofd ergens anders. 

Vandaag had Trent iig verdedigen niet in z’n boekje staan. Liep sjokkend terug na balverlies. Virgil zag je echt meerdere keren boos reageren. Konate was ook echt matig ja. Robertson was vandaag niet eens de slechtste maar die is zeker aan vervanging toe. Zelf geen slecht idee om die Griek gewoon te laten spelen. Gravenberch was vandaag toch ook weer erg sterk, paar keer geweldig opendraaiend. 

Ik had een dikke nederlaag verwacht, maar hoe United gisteren voor de dag kwam verrastte mij heel erg. Ik vond dat Bruno het team bij de hand nam en. Iedereen vocht voor iedere meter en deze vechtlust miste ik heel erg bij United. Als United dit iedere wedstrijd op de mat kan leggen dan moet het goed gaan komen.

Poeh, die De Ligt man. Is gewoon schuldig aan beide tegengoals. Hoe hij er ook weer als een dolle stier in komt vliegen bij Gakpo. Waarom scherm je niet gewoon de binnenkant af? De hoek aan de buitenkant is zo moeilijk, die kun je gerust aan de keeper toevertrouwen.

16 uur geleden zei Arles:

Precies dit. En als Trent zo graag weg wilt, laat hem lekker 6 maanden mee doen bij de reserves van Liverpool. 

Het was allemaal zeer matig

5 uur geleden zei delichris:

Ik had een dikke nederlaag verwacht, maar hoe United gisteren voor de dag kwam verrastte mij heel erg. Ik vond dat Bruno het team bij de hand nam en. Iedereen vocht voor iedere meter en deze vechtlust miste ik heel erg bij United. Als United dit iedere wedstrijd op de mat kan leggen dan moet het goed gaan komen.

Alleen laat die mentaliteit nu net al jarenlang het probleem zijn. Voor topwedstrijden kunnen ze zich vaak wel redelijk opladen, maar als je straks tegen een ploeg als Brentford speelt is het weer inspiratieloos. 

Het verschil is ook dat United in topduels met een andere strategie het veld op kan komen: meer verdedigend en counterend. United heeft ook niet de spelers om het spel te maken. Zowel op mentaal als kwalitatief vlak.

Als je naar de basisopstelling kijkt van afgelopen wedstrijd heb je eigenlijk alleen Diallo en Fernandes als creatieve spelers. Op de bank heb je dan de oude Eriksen, Garnacho (en allicht Zirkzee, maar dat vind ik eigenlijk al een beetje vergezocht) die je als creatief kan zien. Dat is ook precies het probleem van dit United. Kort gezegd: Ze zijn gebouwd om te counteren.

Dat is goed te zien aan Maguire en Fernandes bijvoorbeeld. Maguire speelde afgelopen wedstrijd zeer goed, maar wanneer United moet opbouwen, dan zie je al dat hij het moeilijker heeft.

Op het moment dat de tegenstander Fernandes uitschakelt en stevig verdedigt, heeft United een probleem. Dat geldt ook als Fernandes er geen zin in heeft (zijn rode kaarten dit seizoen bv.)

Het is ook veelzeggend dat Liverpool in een van zijn slechtste wedstrijden van het seizoen toch nog gelijkspeelt tegen United op een betere dag. De kwaliteitverschillen zijn groot tussen de ploegen.

Ik denk dat ze met Amorim een prima coach hebben overigens, maar coaches zijn de afgelopen jaren ook niet het enige en echte probleem geweest van United. Die club is eigenlijk nooit echt doorontwikkeld na Ferguson (ja, ze hebben een paar goede seizoenen gehad. Zoals Mourinho in het seizoen dat hij meerdere prijzen won). Zoals Liverpool nu eigenlijk wel doet onder Slot.

3 uur geleden zei Acquafresca:

Precies dit. En als Trent zo graag weg wilt, laat hem lekker 6 maanden mee doen bij de reserves van Liverpool. 

Het was allemaal zeer matig

Van Dijk was gisteren echt meerdere keren zo pissed op hem. Zie je ook niet vaak bij Virgil.

50 minuten geleden zei Satyr:

Lucky Spurs, Bergvall krijgt géén tweede geel en scoort meteen de 1-0

Zou wel goed zijn als ze Liverpool op gelijkspel houden de volgende pot en die League Cup pakken. Echt niet kansloos tegen Newcastle. Vooral nadat Kane weg is :-D 

Ondanks het soms niet om aan te zien was had Reading - Burnley best wel interessante goals. Vooral de gelijkmaker van Reading sprong eruit daar de keeper van Burnley een slap afstandschot door de benen liet gaan i.p.v. simpel op te rapen. Ook de 1-3 die Flemming al liggende maakte mocht er wel wezen.

Knappe overwinning tegen Liverpool in de halve finale van de League Cup gevolgd door een 0-0 tegen Tamsworth in de FA Cup na 90 minuten... Het is een rollercoaster als Tottenham-fan dit jaar.

4 minuten geleden zei Willem:

Knappe overwinning tegen Liverpool in de halve finale van de League Cup gevolgd door een 0-0 tegen Tamsworth in de FA Cup na 90 minuten... Het is een rollercoaster als Tottenham-fan dit jaar.

Bijna verloren in de allerlaatste minuut als dat schot raak was.