Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Brits voetbal

Baddoo

Aanbevolen berichten

Slechtste Arsenal die ik ooit heb gezien. Nog steeds geen idee op welk positie Bellerin nou stond. Liverpool speelde niet eens geweldig. Henderson was echt heel matig in zijn passing.

Begin wel steeds meer te hopen op een vertrek van Coutinho. Vertrekt hij niet nu dan over een jaar ter vervanging van Iniesta. Je raakt uiteraard je beste speler kwijt, maar deze aanval heeft alles wat een counter ploeg nodig heeft. Haal met dat geld een leuke winger(Zaha/Perisic ofzo) en een fatsoenlijk keeper. Mocht je anders willen spelen kan je Lallana/Firmino op 10 zetten en Sturridge/Origi voorin.

Ik vind het ook lastig om een juiste oplossing voor Coutinho te vinden. De aanval speelt enorm sterk dit seizoen en als Coutinho weer op linksvoor komt heeft dat vrij veel invloed op de speelwijze die tot nu toe is gebruikt. Middenveld speelt nu ook ontzettend sterk, kun je eigenlijk ook niemand af halen. Denk wel dat Coutinho tegen ploegen die zich ingraven van behoorlijke waarde zal zijn op het middenveld, dan vind ik Can en Wijnaldum vaak net teveel van hetzelfde type waar je tegen defensieve ploegen niet altijd veel aan hebt. Maar daar kan je Lallana ook weer voor gebruiken. Aan de andere kant, in principe blijft Coutinho één van de beste spelers bij Liverpool, lastig om hem dan te verkopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thuis tegen Palace hadden we echter bijzonder veel moeite. Je wint daar gewoon door een persoonlijke fout van die waardeloze middenvelder van Palace. In zulke wedstrijden is Coutinho van enorm belang.

Tegen topteams is het vermogen van Can, Wijnaldum en Henderson perfect. Die kunnen constant blijven gaan en elk middenveld overmeesteren. Echter is dat lastig tegen kleinere tegenstanders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Crisisoverleg bij Crystal Palace. Lekker bezig Frank, weer na enkele maanden ontslagen worden :D

Zou natuurlijk belachelijk beleid zijn. de Boer is aangetrokken om de speelstijl en kern radicaal om te gooien (neem ik aan, anders haal je hem niet), dan moet je hem daar de tijd voor geven ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat gewoon nogmaals zien dat het geen goede trainer is, wil een systeem doorvoeren met 3 mans verdediging wat hij ook al bij Inter probeerde maar faalt weer hopeloos. Constant de bal ook bij een van die Engelse centrale verdedigers bij de opbouw terwijl die aan de bal gewoon helemaal niks kunnen, kwam een grandioze fout uit tegen Huddersfield thuis. Je hebt vrij weinig voetbalverstand nodig om te zien dat dit 'm niet gaat worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

80mil plus Origi voor een jaar naar Monaco voor Lemar. En Keita komt volgend jaar over van RBL. Coutinho vertrekt sowieso(ligt nu een bod van 147) dus en ben bang dat Can zijn aflopende contract niet wilt verlengen.

Vooral geen linksback of een keeper halen..

bewerkt door Acquafresca
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou natuurlijk belachelijk beleid zijn. de Boer is aangetrokken om de speelstijl en kern radicaal om te gooien (neem ik aan, anders haal je hem niet), dan moet je hem daar de tijd voor geven ook.

Is vooral gehaald om steeds een rustig seizoen te beleven. Voldoet gewoon (weer) niet. Volgende wedstrijd winnen of hij heeft zijn volgende ontslag binnen vrees ik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, ofwel geloofde het bestuur van Palace dat de Boer ging afwijken van zijn visie en dan hebben ze slecht scoutingswerk verricht. Ofwel dachten ze dat de Boer meteen resultaten ging halen met een kern samengesteld voor een totaal andere spelwijze en dan begrijpen ze weinig van voetbal. Ofwel wilden ze hem de tijd geven, en blijken het laffe wezels die zich terugkrabbelen bij het minste beetje druk van de supporters.

Wat het ook is, het getuigt van grote incompetentie. Ben het er absoluut mee eens dat er heel wat betere trainers zijn dat de Boer, maar alleen naar hem wijzen nu is veel te makkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

André Gomes op huurbasis naar Spurs dus... Geen idee wat ik ervan moet vinden. Bakte er bij Barca niet veel van, maar is misschien wel een prima roulatiespeler. Hoop alleen wel dat hij wat zelfverzekerder gaat spelen dan. Aurier ook binnen, prima transfer, mis namelijk iets bij Trippier... Is toch net niet denk ik, wel een goede back-up. Llorente ook zo goed als rond volgens mij. Niet mijn eerste keuze, maar wel een degelijke wisselspeler denk ik. Achterin staat het prima nu, centraal op het middenveld ook, maar ik mis nog een nummer 10 en/of een vleugelspeler. Back-ups uiteraard.

Arsenal doet het wat dat betreft beter. 100 miljoen op Lemar. Abnormaal bedrag natuurlijk, maar waar ik daar vorig jaar nog echt van opgekeken had is dat in een jaar tijd eigenlijk een vrij normale zaak geworden. Hebben dan wel weer een goede aanval (al vertrekt Sanchez misschien nog?), maar daarachter is het middelmatig tot slecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

André Gomes op huurbasis naar Spurs dus... Geen idee wat ik ervan moet vinden. Bakte er bij Barca niet veel van, maar is misschien wel een prima roulatiespeler. Hoop alleen wel dat hij wat zelfverzekerder gaat spelen dan. Aurier ook binnen, prima transfer, mis namelijk iets bij Trippier... Is toch net niet denk ik, wel een goede back-up. Llorente ook zo goed als rond volgens mij. Niet mijn eerste keuze, maar wel een degelijke wisselspeler denk ik. Achterin staat het prima nu, centraal op het middenveld ook, maar ik mis nog een nummer 10 en/of een vleugelspeler. Back-ups uiteraard.

Arsenal doet het wat dat betreft beter. 100 miljoen op Lemar. Abnormaal bedrag natuurlijk, maar waar ik daar vorig jaar nog echt van opgekeken had is dat in een jaar tijd eigenlijk een vrij normale zaak geworden. Hebben dan wel weer een goede aanval (al vertrekt Sanchez misschien nog?), maar daarachter is het middelmatig tot slecht.

Wanneer gaat Spits weer in zijn eigen (nieuwe) stadion spelen? Volgend seizoen? Vind het maar niks op Wembley, hoort ook niet in de competitie. Heb het idee dat Spurs dit jaar 38 uitpotjes speelt en ze daarom flink gaan teleurstellen helaas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer gaat Spits weer in zijn eigen (nieuwe) stadion spelen? Volgend seizoen? Vind het maar niks op Wembley, hoort ook niet in de competitie. Heb het idee dat Spurs dit jaar 38 uitpotjes speelt en ze daarom flink gaan teleurstellen helaas.

Volgend seizoen inderdaad. En is ook zo ja, hoop dat ze er snel aan wennen, maar begin er wel een beetje voor te vrezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kans is zeer aanwezig dat Lemar enkel aangetrokken wordt omdat Sanchez op het punt staat te vertrekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Premier League clubs have voted to close next summer's transfer window before the season starts.

Managers have complained that the ability for players to move when the season is under way causes disruption to their squads and preparations.

From next season, the window will close at 17:00 BST on the Thursday before the Premier League season begins.

The vote was not unanimous and clubs will still be able to sell players until the end of the normal window.

The window across Europe runs until 31 August. The Premier League's move means that while clubs will be able to sell until that date, buying activity will cease on 9 August for the 2018-19 season.

European leagues will still be able to buy and sell until 31 August, while the Football League's window also remains unaltered.

Football League bosses have indicated they could follow the Premier League's move but require further dialogue with stakeholders before a decision is made.

The number of Premier League clubs who wanted the change is not yet clear but at least 14 of the 20 must have voted for the move in order for a change to take place.

Bron: BBC http://www.bbc.com/sport/football/41188235

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een (verdere) inperking van vrij verkeer van werknemers keur ik af. Sluit me aan bij het standpunt van de VVCS. Weet niet of dit nog naar de Europese Commissie moet, maar lijkt me sterk dat dit goed gekeurd gaat worden.

Waar heb je het nou weer over? Als 'vrij verkeer van werknemers' de norm is, dan is elke transfersom een overtreding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over VwEU Artikel 45 @PJ

Met een transfersom ontbinden speler en huidige club het bestaande contract. Vervolgens gaat de speler naar de club die deze som betaald. Volgens mij zit een transfer theoretisch zo in elkaar. In andere sectoren gaat het vaak over een opzegtermijn. Na deze termijn is een werknemer vrij om een nieuw contract te tekenen bij een andere werkgever in de EU. Alleen voor voetbal is er begin dit millennium een uitzondering gemaakt door de Europese Commissie dat dit ontbinden (lees: het maken van een transfer) enkel en alleen binnen een bepaalde periode mag (=de zogenaamde transferperiode). Het verder inkorten van deze periode zet de rechten van voetballers verder onder druk.

Als er een jurist in de zaal zit, please verbeter mij/vul het aan.

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Engeland gaat toch uit de EU, dan zouden bij een harde Brexit geen last hebben van EU regels of gaat Engeland andere regels hanteren, t.o.v. de rest van de EU bij een softe brexit. We zullen het zien.

Vraag me af hoe het in de toekomst in de EU wordt geregeld.

bewerkt door FMNOOB
Link naar opmerking
Deel via andere websites