Jump to content

Brits voetbal

Baddoo
 Share

Recommended Posts

6 minuten geleden zei Rogier.:

Dortmund is redelijk uitgekleed zonder Haaland, ook al hebben die nog genoeg talenten rondlopen. AC Milan lijkt me een mooiere match.

Milan zou inderdaad ook een mooie optie zijn. Qua competitie trekt mij de Duitse wel wat meer. Maar daar heeft Hakim toch geen boodschap aan .. :mrgy:

2 minuten geleden zei La Pulga:

Ik ken nog een clubje uit Spanje waar die perfect zou passen als hun huidige rechtsbuiten transfervrij vertrekt. 

Dat clubje kan gelijk een thuisshirt reserveren voor mij met zijn naam er op, wat een mooie match zou dat zijn _O_

Waarom wil je Lewan goal niet? Maar Ziyech wel bij Barca?

Gepost (edited)
29 minuten geleden zei Kyrill:

Waarom wil je Lewan goal niet? Maar Ziyech wel bij Barca?

Omdat ik Lewan niet helemaal bij Barcelona vind passen, misschien zie ik hem daarvoor te weinig spelen maar ik vind het meer een Real Madrid speler. Ook vind ik het te veel geld voor iemand waarvan je niet weet of die wel in je systeem past, geen restwaarde heeft en je eigenlijk al een hele goede voor heb lopen (Auba, zelfde leeftijd en een stuk goedkoper) Verder heeft Barcelona eigenlijk al jarenlang een bewegelijke spits, iets wat ook nodig is op de manier hoe Barcelona speelt. Barcelona hun prioriteit moet ook zeker zijn naar het vinden van een goede rechtsbuiten in plaats van een spits.

Ziyech en Lewandowski staan trouwens ook helemaal los van elkaar, al denk ik wel dat als Ziyech komt het weer een goede match met Lewandowski zal zijn

Maar ik zal er nooit meer dan 30 miljoen voor Lewandowski betalen, vooral niet als zijn contract binnen één jaar afloopt.

Is trouwens Chelsea niet al een keer failliet? 

Edited by La Pulga

4 uur geleden zei Kyrill:

Doe je niet laten kan. Ziet er prima uit, heb je ook nog lijstje met zelfde periode hoeveel alle teams hebben uitgegeven aan spelers?

Destijds haalde je Zidane voor 70mil. Nu betaal je voor een verdediger als Konate of Ake 50 miljoen. Dus die vergelijking is nog schever. Vooral na transfer van Neymar is het niet meer te vergelijken. 

5 uur geleden zei Grote Ree:

Fair point. Desondanks zou dat wel een betere statistiek zijn dan de statistiek die hij nu postte. 

Vergelijken tussen tijdperken blijft verder als appels en peren. Maar dat is in feite bij het bepalen van de beste voetballer aller tijden ook zo.

Nostalgie is echt een buikpijn in voetbal. Ik bedoel kijk eens hoe ze verdedigden in jaren 80. Is gewoon een paar man achterin die zo hard mogelijk probeerde te tackelen. Totaal geen tactisch inzicht.  Die worden kapot gespeeld in hedendaagse voetbal. 

Gepost (edited)
9 hours ago, Acquafresca said:

Ik krijg zeker grote problemen als ik zeg dat Peps City > Klopps Liverpool > Mourinhos Chelsea >>>> Wengers Arsenal. Fergusons United is natuurlijk niet te matchen gezien de prijzen en de duur van de dominantie.

EE851278-F374-41E6-BDF5-B66D5EC42703.png

Chelsea had wel maar 15 goals tegen in dat seizoen

Edited by Azpi

19 minutes ago, Kyrill said:

Hoe goed Liverpool/City nu ook zijn ik vind het minimaal te vroeg om nu al beter te noemen dan Arsenal's Invincibles of heel periode van United....

Invincibles is overrated, 12 gelijke spelen.   Is ook maar 1 seizoen. Liverpool, City en United hebben periodes waarin ze echt met afstand de beste waren. 

Seizoen na de invincibles…

4DBDBAF2-4FAD-4274-B6E4-ADE9C2625559.thumb.jpeg.3929bf30c892c2f0a389dd13da5007c2.jpeg

1 minuut geleden zei Azpi:

Invincibles is overrated, 12 gelijke spelen.   Is ook maar 1 seizoen. Liverpool, City en United hebben periodes waarin ze echt met afstand de beste waren. 

Seizoen na de invincibles…

4DBDBAF2-4FAD-4274-B6E4-ADE9C2625559.thumb.jpeg.3929bf30c892c2f0a389dd13da5007c2.jpeg

Jij bent overrated;c

4 uur geleden zei Acquafresca:

Nostalgie is echt een buikpijn in voetbal. Ik bedoel kijk eens hoe ze verdedigden in jaren 80. Is gewoon een paar man achterin die zo hard mogelijk probeerde te tackelen. Totaal geen tactisch inzicht.  Die worden kapot gespeeld in hedendaagse voetbal. 

Anderzijds, zet de gemiddelde toneelspeler van nu toen op het veld en hij smeekt om zijn moeder nog voordat het eerste fluitsignaal überhaupt heeft geklonken.

Elke tijd heeft zo zijn eigen charme en zijn eigen verhaal, dat vind ik ook wel weer het mooie.

1 minuut geleden zei Grote Ree:

Anderzijds, zet de gemiddelde toneelspeler van nu toen op het veld en hij smeekt om zijn moeder nog voordat het eerste fluitsignaal überhaupt heeft geklonken.

Elke tijd heeft zo zijn eigen charme en zijn eigen verhaal, dat vind ik ook wel weer het mooie.

Dat valt in Engeland toch wel mee?

1 minuut geleden zei La Pulga:

Dat valt in Engeland toch wel mee?

In Engeland is het relatief minder dan in andere landen maar ook daar erger ik me kapot aan het continue gerol, het geveins van blessures, het gezeur bij de scheids, etc. Voetbal is wat dat betreft zonder enige twijfel de grootste pussysport geworden die ik ken.

3 minuten geleden zei Grote Ree:

In Engeland is het relatief minder dan in andere landen maar ook daar erger ik me kapot aan het continue gerol, het geveins van blessures, het gezeur bij de scheids, etc. Voetbal is wat dat betreft zonder enige twijfel de grootste pussysport geworden die ik ken.

Vergeet korfbal niet.

3 minuten geleden zei Grote Ree:

Ach voetbal is natuurlijk qua emotie ook de mooiste sport wat het is en spelers laten zich daar maar al te graag in meeslepen, dat is op elk niveau exact hetzelfde. 

Wel zou ik fan worden van reguliere speeltijd, lekker tijd stil zetten zodra iemand op de grond ligt of als de bal uit gaat, daar maak je dat gerol en het faken van blessures zo veel minder mee. Al zou dit natuurlijk alleen maar nog meer in het voordeel zijn van de betere teams.

3 minuten geleden zei La Pulga:

Ach voetbal is natuurlijk qua emotie ook de mooiste sport wat het is en spelers laten zich daar maar al te graag in meeslepen, dat is op elk niveau exact hetzelfde. 

Wel zou ik fan worden van reguliere speeltijd, lekker tijd stil zetten zodra iemand op de grond ligt of als de bal uit gaat, daar maak je dat gerol en het faken van blessures zo veel minder mee. Al zou dit natuurlijk alleen maar nog meer in het voordeel zijn van de betere teams.

Ik haal mijn stokpaardje maar weer van stal: ijshockey. Daar is het echt not done om een blessure te faken. Zuivere speeltijd maakt een wedstrijd soms erg lang, maar tijdrekken krijgt op die manier gewoon geen enkele kans.

1 uur geleden zei Grote Ree:

Je eerste zin is precies wat ik bedoel. Xavi en Iniesta gingen misschien 1 duel per wedstrijd aan als middenvelders omdat ze zo slim waren en precies wisten hoe ze die duels moesten ontwijken. Dat zijn 2 vd beste 10 middenvelders van afgelopen 20 jaar. 

Gepost (edited)

Die wilt naar PSG.

Citaat

De wensen van Antonio Conte bij Tottenham Hotspur worden ingewilligd, aldus The Times. De Italiaanse oefenmeester heeft gedreigd de club deze zomer te verlaten als deze er niet alles aan zou doen om het winnen van prijzen na te streven. Daarom krijgt Conte in de aankomende transferperiode liefst 176 miljoen euro te besteden van voorzitter Daniel Levy. Daar het kapitaal vooral gebruikt zal worden om nieuwe namen aan te trekken, mikken the Spurs tevens op de (gratis) terugkeer van een oude bekende: Christian Eriksen.

Tottenham eindigde afgelopen seizoen als vierde in Engeland en kwalificeerde zich daarmee rechtstreeks voor de Champions League. Meerderheidsaandeelhouder ENIC heeft daarom besloten 150 miljoen pond (omgerekend 176 miljoen euro) te investeren in de club, om te zorgen voor 'grotere financiële flexibiliteit en de mogelijkheid om verder te investeren binnen en buiten het veld'. Levy, die met zijn familie dertig procent in de aandelen van ENIC beheert, lijkt het bedrag dus volgens The Times linea recta door te spelen naar de transferafdeling.

Het Britse dagblad meldt dat Tottenham allereerst de huurcontracten van Dejan Kujulevski (Juventus) en Cristian Romero (Atalanta) wil lichten. Daarnaast zijn Alessandro Bastoni (Internazinoale), Youri Tielemans (Leicester City) en Gabriel Jesus (Manchester City) enkele namen die hoog op het lijstje staan in Noord-Londen. The Spurs mikken tevens op een terugkeer van Eriksen, die maar een contract tot deze zomer heeft bij Brentford, met optie op een extra seizoen. De nummer dertien van het afgelopen Premier League-seizoen zou echter goede hoop hebben dat de Deen langer blijft, ondanks aanbiedingen van vier clubs.

Met het enorme te besteden bedrag - volgens De Telegraaf zou Erik ten Hag bij Manchester United bijvoorbeeld 'maar' 140 miljoen euro krijgen - lijkt de kans op een langer verblijf van Conte in Engeland een stuk groter. Paris Saint-Germain zou zijn zinnen hebben gezet op de voormalige coach van onder meer Chelsea, Juventus en Internazionale en ook Conte zelf zou daar niet onwelwillend tegenover staan. Wel moet de Franse landskampioen daarvoor een enorm eisenpakket tegemoet komen volgens Franse media.

Zo zou Conte bijna een verdubbeling van zijn huidige jaarsalaris eisen, zijn eigen sportief directeur willen meenemen en zijn eigen staf willen samenstellen. Levy zou op zijn beurt een ruildeal tussen Conte en huidig PSG-trainer Mauricio Pochettino (die tussen 2014 en 2019 al aan het roer stond bij Tottenham) wel zien zitten.

Edited by La Pulga

6 minuten geleden zei La Pulga:

Die wilt naar PSG.

Nou ja, ze gaan dus akkoord met zijn eisen lijkt het. Hij krijgt een tasje met bijna 180 miljoen. Nu zal moeten blijken of dat genoeg is voor meneer of dat hij meer gaat eisen.

Stel hij blijft en krijgt daadwerkelijk 180 miljoen kijk ik nu al uit naar de persconferenties na het sluiten van de transfermarkt én in aanloop naar de january window. Dat wordt genieten.

lol verdubbeling van zijn salaris na 8 maand? dat klinkt echt gewoon als een excuus om naar PSG te kunnen.

Perfecte match voor elkaar. Conte is waardeloos in de CL, en PSG wilt absoluut de CL. Ze verdienen elkaar

Premier League: Burnley, Watford en Norwich zijn gedegradeerd

Championship: Fulham, Bournemouth en Nottingham Forest/Huddersfield Town promoveren - Peterborough, Derby en Barnsley degraderen

League One: Wigan, Rotherham en Sunderland promoveren - Crewe, Wimbledon, Doncaster en Gillingham degraderen

League Two: Forest Green, Exeter, Bristol Rovers en Mansfield/Port Vale promoveren - Scunthorpe en Oldham* degraderen

National League: Stockport en één van Wrexham, Solihull, Chesterfield en Notts County promoveren - King's Lynn, Weymouth en Dover degraderen.

National League North: Gateshead en York promoveren - Guiseley degradeert

National League South: Maidstone en Dorking promoveren - Billericay degradeert

*Oldham is de eerste ploeg die in de Premier League heeft gespeeld, die uit de Football League valt.

Gepost (edited)
5 hours ago, Lazy said:

Nou ja, ze gaan dus akkoord met zijn eisen lijkt het. Hij krijgt een tasje met bijna 180 miljoen. Nu zal moeten blijken of dat genoeg is voor meneer of dat hij meer gaat eisen.

Stel hij blijft en krijgt daadwerkelijk 180 miljoen kijk ik nu al uit naar de persconferenties na het sluiten van de transfermarkt én in aanloop naar de january window. Dat wordt genieten.

je kunt zeggen wat je wilt maar van 9e naar 4e met 2 huur spelers in een half seizoen zonder geld uit te geven is toch erg knap. Iets wat arteta met 250 miljoen in uitgaven niet kon in 3 seizoenen. Bij arteta is het weggegooid geld (als in geen CL).  maar als Conte geld krijgt word er over gezeikt 

Edited by Azpi

4 minuten geleden zei Azpi:

je kunt zeggen wat je wilt maar van 9e naar 4e met 2 huur spelers in een half seizoen zonder geld uit te geven is toch erg knap. Iets wat arteta met 250 miljoen in uitgaven niet kon in 3 seizoenen. Bij arteta is het weggegooid geld (als in geen CL) maar als Conte geld krijgt word er over gezeikt 

Conte heeft het werkelijk fantastisch gedaan weer, maar die twee hoor je alleen als er obv wat geroddel in de Britse pers wat negatiefs over hem te zeggen valt.

Lekker laten gaan.