Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Brits voetbal

Baddoo

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden zei Grote Ree:

In Engeland is het relatief minder dan in andere landen maar ook daar erger ik me kapot aan het continue gerol, het geveins van blessures, het gezeur bij de scheids, etc. Voetbal is wat dat betreft zonder enige twijfel de grootste pussysport geworden die ik ken.

Ach voetbal is natuurlijk qua emotie ook de mooiste sport wat het is en spelers laten zich daar maar al te graag in meeslepen, dat is op elk niveau exact hetzelfde. 

Wel zou ik fan worden van reguliere speeltijd, lekker tijd stil zetten zodra iemand op de grond ligt of als de bal uit gaat, daar maak je dat gerol en het faken van blessures zo veel minder mee. Al zou dit natuurlijk alleen maar nog meer in het voordeel zijn van de betere teams.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei La Pulga:

Ach voetbal is natuurlijk qua emotie ook de mooiste sport wat het is en spelers laten zich daar maar al te graag in meeslepen, dat is op elk niveau exact hetzelfde. 

Wel zou ik fan worden van reguliere speeltijd, lekker tijd stil zetten zodra iemand op de grond ligt of als de bal uit gaat, daar maak je dat gerol en het faken van blessures zo veel minder mee. Al zou dit natuurlijk alleen maar nog meer in het voordeel zijn van de betere teams.

Ik haal mijn stokpaardje maar weer van stal: ijshockey. Daar is het echt not done om een blessure te faken. Zuivere speeltijd maakt een wedstrijd soms erg lang, maar tijdrekken krijgt op die manier gewoon geen enkele kans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Grote Ree:

Anderzijds, zet de gemiddelde toneelspeler van nu toen op het veld en hij smeekt om zijn moeder nog voordat het eerste fluitsignaal überhaupt heeft geklonken.

Elke tijd heeft zo zijn eigen charme en zijn eigen verhaal, dat vind ik ook wel weer het mooie.

Je eerste zin is precies wat ik bedoel. Xavi en Iniesta gingen misschien 1 duel per wedstrijd aan als middenvelders omdat ze zo slim waren en precies wisten hoe ze die duels moesten ontwijken. Dat zijn 2 vd beste 10 middenvelders van afgelopen 20 jaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die wilt naar PSG.

Citaat

De wensen van Antonio Conte bij Tottenham Hotspur worden ingewilligd, aldus The Times. De Italiaanse oefenmeester heeft gedreigd de club deze zomer te verlaten als deze er niet alles aan zou doen om het winnen van prijzen na te streven. Daarom krijgt Conte in de aankomende transferperiode liefst 176 miljoen euro te besteden van voorzitter Daniel Levy. Daar het kapitaal vooral gebruikt zal worden om nieuwe namen aan te trekken, mikken the Spurs tevens op de (gratis) terugkeer van een oude bekende: Christian Eriksen.

Tottenham eindigde afgelopen seizoen als vierde in Engeland en kwalificeerde zich daarmee rechtstreeks voor de Champions League. Meerderheidsaandeelhouder ENIC heeft daarom besloten 150 miljoen pond (omgerekend 176 miljoen euro) te investeren in de club, om te zorgen voor 'grotere financiële flexibiliteit en de mogelijkheid om verder te investeren binnen en buiten het veld'. Levy, die met zijn familie dertig procent in de aandelen van ENIC beheert, lijkt het bedrag dus volgens The Times linea recta door te spelen naar de transferafdeling.

Het Britse dagblad meldt dat Tottenham allereerst de huurcontracten van Dejan Kujulevski (Juventus) en Cristian Romero (Atalanta) wil lichten. Daarnaast zijn Alessandro Bastoni (Internazinoale), Youri Tielemans (Leicester City) en Gabriel Jesus (Manchester City) enkele namen die hoog op het lijstje staan in Noord-Londen. The Spurs mikken tevens op een terugkeer van Eriksen, die maar een contract tot deze zomer heeft bij Brentford, met optie op een extra seizoen. De nummer dertien van het afgelopen Premier League-seizoen zou echter goede hoop hebben dat de Deen langer blijft, ondanks aanbiedingen van vier clubs.

Met het enorme te besteden bedrag - volgens De Telegraaf zou Erik ten Hag bij Manchester United bijvoorbeeld 'maar' 140 miljoen euro krijgen - lijkt de kans op een langer verblijf van Conte in Engeland een stuk groter. Paris Saint-Germain zou zijn zinnen hebben gezet op de voormalige coach van onder meer Chelsea, Juventus en Internazionale en ook Conte zelf zou daar niet onwelwillend tegenover staan. Wel moet de Franse landskampioen daarvoor een enorm eisenpakket tegemoet komen volgens Franse media.

Zo zou Conte bijna een verdubbeling van zijn huidige jaarsalaris eisen, zijn eigen sportief directeur willen meenemen en zijn eigen staf willen samenstellen. Levy zou op zijn beurt een ruildeal tussen Conte en huidig PSG-trainer Mauricio Pochettino (die tussen 2014 en 2019 al aan het roer stond bij Tottenham) wel zien zitten.

bewerkt door La Pulga
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei La Pulga:

Die wilt naar PSG.

Nou ja, ze gaan dus akkoord met zijn eisen lijkt het. Hij krijgt een tasje met bijna 180 miljoen. Nu zal moeten blijken of dat genoeg is voor meneer of dat hij meer gaat eisen.

Stel hij blijft en krijgt daadwerkelijk 180 miljoen kijk ik nu al uit naar de persconferenties na het sluiten van de transfermarkt én in aanloop naar de january window. Dat wordt genieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Premier League: Burnley, Watford en Norwich zijn gedegradeerd

Championship: Fulham, Bournemouth en Nottingham Forest/Huddersfield Town promoveren - Peterborough, Derby en Barnsley degraderen

League One: Wigan, Rotherham en Sunderland promoveren - Crewe, Wimbledon, Doncaster en Gillingham degraderen

League Two: Forest Green, Exeter, Bristol Rovers en Mansfield/Port Vale promoveren - Scunthorpe en Oldham* degraderen

National League: Stockport en één van Wrexham, Solihull, Chesterfield en Notts County promoveren - King's Lynn, Weymouth en Dover degraderen.

National League North: Gateshead en York promoveren - Guiseley degradeert

National League South: Maidstone en Dorking promoveren - Billericay degradeert

*Oldham is de eerste ploeg die in de Premier League heeft gespeeld, die uit de Football League valt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 hours ago, Lazy said:

Nou ja, ze gaan dus akkoord met zijn eisen lijkt het. Hij krijgt een tasje met bijna 180 miljoen. Nu zal moeten blijken of dat genoeg is voor meneer of dat hij meer gaat eisen.

Stel hij blijft en krijgt daadwerkelijk 180 miljoen kijk ik nu al uit naar de persconferenties na het sluiten van de transfermarkt én in aanloop naar de january window. Dat wordt genieten.

je kunt zeggen wat je wilt maar van 9e naar 4e met 2 huur spelers in een half seizoen zonder geld uit te geven is toch erg knap. Iets wat arteta met 250 miljoen in uitgaven niet kon in 3 seizoenen. Bij arteta is het weggegooid geld (als in geen CL).  maar als Conte geld krijgt word er over gezeikt 

bewerkt door Azpi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Azpi:

je kunt zeggen wat je wilt maar van 9e naar 4e met 2 huur spelers in een half seizoen zonder geld uit te geven is toch erg knap. Iets wat arteta met 250 miljoen in uitgaven niet kon in 3 seizoenen. Bij arteta is het weggegooid geld (als in geen CL) maar als Conte geld krijgt word er over gezeikt 

Conte heeft het werkelijk fantastisch gedaan weer, maar die twee hoor je alleen als er obv wat geroddel in de Britse pers wat negatiefs over hem te zeggen valt.

Lekker laten gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Just now, Socrates said:

Conte heeft het werkelijk fantastisch gedaan weer, maar die twee hoor je alleen als er obv wat geroddel in de Britse pers wat negatiefs over hem te zeggen valt.

Lekker laten gaan.

Ik vind Conte juist verfrissend, hij geeft niet van die standaard nietszeggende antwoorden in persconferenties. Bovendien met die Levy heb je dat wel nodig dat je druk uitoefend. Dat is ook wat je als supporter wilt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

200 miljoen voor chelsea (zonder opbrengsten van verkopen van o.a. Ziyech, RLC, Alonso, Azpi, Kepa?, Werner?)

150 voor tottenham 

Man Utd met een nieuwe manager 

ben benieuwd wat arsenal gaat doen 

bewerkt door Azpi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een verschil zeg ter vergelijking met andere competities. 

Ik denk dat als je het transferbudget van alle teams in Engeland bij elkaar optel je makkelijk op een miljard komt, op Real, Bayern & PSG na heeft geen enkele team in Europa 10% van dat bedrag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei Azpi:

je kunt zeggen wat je wilt maar van 9e naar 4e met 2 huur spelers in een half seizoen zonder geld uit te geven is toch erg knap. Iets wat arteta met 250 miljoen in uitgaven niet kon in 3 seizoenen. Bij arteta is het weggegooid geld (als in geen CL).  maar als Conte geld krijgt word er over gezeikt 

Ho ho. Ik zeg nergens dat hij het niet goed heeft gedaan he.

Vanaf het begin dat hij werd aangesteld heb ik gezegd: let op, straks wil meneer geld en dan gaat hij dreigen met een vertrek als die zijn zin niet krijgt.... zoals die altijd doet...

25 minuten geleden zei Socrates:

Lekker laten gaan.

Ben sinds februari niet veel in dit topic geweest, dus had ook niet de kans om hem te complimenteren anders had ik het vast gedaan ;) Heb ook nooit gezegd dat hij een slechte trainer is, maar op de een of andere manier wil dat niet bij je binnenkomen....

Wil overigens The Times niet wegzetten als ' wat geroddel'. Dat laten we beter over aan de juice kanalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minutes ago, La Pulga said:

Wat een verschil zeg ter vergelijking met andere competities. 

Ik denk dat als je het transferbudget van alle teams in Engeland bij elkaar optel je makkelijk op een miljard komt, op Real, Bayern & PSG na heeft geen enkele team in Europa 10% van dat bedrag. 

135 miljoen voor coutinho

140 voor dembele

120 miljoen voor Griezmann

dat is bijna 40% van een biljoen in miskopen 

er is niet zoveel verschil met Barcelona & Madrid. En Madrid betaalt achterlijke salarissen waarmee zelfs de Engelse clubs meestal niet willen concurreren.

bewerkt door Azpi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minutes ago, Lazy said:

Ho ho. Ik zeg nergens dat hij het niet goed heeft gedaan he.

Vanaf het begin dat hij werd aangesteld heb ik gezegd: let op, straks wil meneer geld en dan gaat hij dreigen met een vertrek als die zijn zin niet krijgt.... zoals die altijd doet...

daar heb je gelijk in. Maar waarom is dat iets negatiefs? Hij wil gewoon graag winnen en heeft geen zin om zijn tijd te verdoen met een team dat niet competitief is. Dat is zijn recht dat hij heeft verdiend door zijn vorige successen. Ik heb liever dat de manager de baas is over de club dan een paar bestuurders die misschien niet zo veel geven als het team wint of niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Azpi:

daar heb je gelijk in. Maar waarom is dat iets negatiefs? Hij wil gewoon graag winnen en heeft geen zin om zijn tijd te verdoen met een team dat niet competitief is. Dat is zijn recht dat hij heeft verdiend door zijn vorige successen. Ik heb liever dat de manager de baas is over de club dan een paar bestuurders die misschien niet zo veel geven als het team wint of niet. 

Ik vind dreigen met een vertrek als je je zin niet krijgt kinderachtig, helemaal wanneer je dit ook in de media uit (wat hij gedaan heeft). Komt voor mij over als een huilend kind dat zijn zin niet krijgt en op de grond gaat liggen in de supermarkt... En wat me ook aan hem stoort is dat hij persmomenten - niet dit moment - aangrijpt om te klagen over hoe zwaar hij het wel niet heeft en dat hij geen steun krijgt van het bestuur.

Rafa Benitez die had daar vroeger (in zijn top tijd qua positie als trainer) ook een handje van. Vreselijk.

Het is ook geen Conte haat-dingetje. Eigenlijk gewoon een algemeen dingetje. Hekel aan trainers die continu klagen en vragen om nieuwe spelers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minute ago, Lazy said:

Ik vind dreigen met een vertrek als je je zin niet krijgt kinderachtig, helemaal wanneer je dit ook in de media uit (wat hij gedaan heeft). Komt voor mij over als een huilend kind dat zijn zin niet krijgt en op de grond gaat liggen in de supermarkt... En wat me ook aan hem stoort is dat hij persmomenten - niet dit moment - aangrijpt om te klagen over hoe zwaar hij het wel niet heeft en dat hij geen steun krijgt van het bestuur.

Rafa Benitez die had daar vroeger (in zijn top tijd qua positie als trainer) ook een handje van. Vreselijk.

Het is ook geen Conte haat-dingetje. Eigenlijk gewoon een algemeen dingetje. Hekel aan trainers die continu klagen en vragen om nieuwe spelers.

Conte heeft dat soort dingen al lang besproken voordat die aan de baan begint. Als het bestuur dan niet doet wat ze hebben belooft kun je als manager eigelijk alleen op die manier druk op het bestuur leggen. Ook vind ik het in het belang van de fans dat dit in het openbaar word gedaan. Een goede manager kan verwachten dat hij zijn zin krijgt. Dat wil je als fan toch ook? Conte is loyaal aan winnen en niet aan een specifieke club. Net zoals de meeste spelers tegenwoordig 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Azpi:

135 miljoen voor coutinho

140 voor dembele

120 miljoen voor Griezmann

dat is bijna 40% van een biljoen in miskopen 

er is niet zoveel verschil met Barcelona & Madrid. En Madrid betaalt achterlijke salarissen waarmee zelfs de Engelse clubs meestal niet willen concurreren.

Zo, nog even een cursus rekenen zal niet mis zijn. 

En volgens mij heb ik het over de actualiteit. Ik haal ook niet een ineens Torres en Sheva aan en praat ik over de miljoenen die zij toen uitgaven.

Godverdomme, zie ik nu pas op wie ik reageer en dan besef je uiteindelijk dat je dat beter niet kan doen. Krijg vast weer zometeen een gifje naar mijn hoofd geslingerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minutes ago, La Pulga said:

Zo, nog even een cursus rekenen zal niet mis zijn. 

En volgens mij heb ik het over de actualiteit. Ik haal ook niet een ineens Torres en Sheva aan en praat ik over de miljoenen die zij toen uitgaven.

Godverdomme, zie ik nu pas op wie ik reageer en dan besef je uiteindelijk dat je dat beter niet kan doen. Krijg vast weer zometeen een gifje naar mijn hoofd geslingerd.

ik bedoelde het Engelse billion wat 1000 miljoen is 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Azpi:

200 miljoen voor chelsea (zonder opbrengsten van verkopen van o.a. Ziyech, RLC, Alonso, Azpi, Kepa?, Werner?)

150 voor tottenham 

Man Utd met een nieuwe manager 

ben benieuwd wat arsenal gaat doen 

Hee Philip Seymour Hoffman leeft nog 😂😂😍😍

Link naar opmerking
Deel via andere websites