Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Brits voetbal

Baddoo

Aanbevolen berichten

Bayern heeft btw gesproken met zaakwaarnemer van Mane volgens Sky. #Mbappe2022 happening.

Even serieus:  Dat zou een opvallende zijn. Financieel wel een leuke voor Liverpool. Hij wordt te traag voor linksbuiten en in de spits loopt hij Salahs lijnen dicht heb ik het gevoel. Jota in de spits en Diaz links heb ik wel vrede mee. Bowen als reserve aanvaller binnenhalen ook prima. Die jongen van Fulham komt sowieso en dan heb je nog Elliot en Firmino. Origi vertrekt sowieso en wss Minamino ook. Oxlade heeft ook geen toekomst meer en al helemaal als Tchoumaeini komt.

Het kan een heel rustige zomer worden, maar kan ook uitdraaien tot een chaos als Mane en Salah vertrekken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Kyrill:

Dat kan maar kan net zo hard niet. Een andere trainer had ook al 1 of 2x CL met ze gewonnen kunnen hebben. Ik remind je even aan eerdere post van mij waar  bv Bolderbast om vroeg maar geen reactie op gaf:

Toon verborgen inhoud

Miljarden in de club/selectie/spelers gestopt. 400-500 miljoen alleen al aan backs/verdedigers uitgegeven.

Nog steeds geen 1x de CL gewonnen. Geloof me ik vind het een goed team Manchester City maar ik vind hun en Guardiola wel overschat. Guardiola heeft de CL gewonnen met Barcelona maar vervolgens NIET met Bayern en nog steeds NIET met City en gezien hoeveel geld hij uitgeeft met zijn clubs is dat gewoon echt bizar. Overal komt hij in een land/competitie dat al direct bijna de beste selectie heeft van de hele competitie dus dat hij met die teams kampioen wordt, hadden zoveel andere managers nog kunnen doen. Dus wat maakt Guardiola nou dan per se zo bijzonder? Ik zie het niet iig....

Ja hij en Klopp steken er in de PL ver bovenuit dat Kloppt pun intended. Maar wat heeft City nou bereikt in de CL? 1 magere verloren finale tegen notabene Chelsea. Ik zou Guardiola wel eens met team willen zien met geen onberperkte financieele middelen als Atalanta Bergamo, Sevilla, Leverkusen, Fiorentina etc...

En dan heb je de halve finale tegen Real Mahrez die elke keer voor eigen succes gaat, wat een knuppel waardoor je maar met 4-3 wint, doodzonde. Ik zie Real die dit seizoen op automatische piloot kampioen worden van Spanje, dit wel met gemak rechtzetten. En ja wat heb je dan?

Laat ik de vraag die jij hier stelde omgekeerd aan jou vragen:

Wat maakt CIty/Pep Guardiola niet overschat maar wel bijzonder?

Ik heb niet gereageerd omdat ik het een totaal nutteloze discussie vind en geen zin had in een discussie van prijzenkast versus spel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Intussen gaat Sunderland naar Wembley, ze wonnen thuis met 1-0 van Sheffield Wednesday, leken vandaag met 1-0 te verliezen, maar in minuut 90+3 viel er een bal binnen.

Wycombe Wanderers is de tegenstander op 29 mei om 18:30 en de winnaar gaat naar de Championship.

bewerkt door Satyr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderschat niet wat Guardiola doet met zijn ploegen en met het voetbal in het algemeen @Kyrill

Toen Messi zo weergaloos was in zijn Barca tijd hoorde je ook geluiden dat het wel eens afgelopen mocht zijn, dat het ligt aan het feit dat er geen tegenstand was, dat hij het niet zou kunnen in de PL etc. Daar moeten we mee stoppen en erkennen dat iemand iets bizars aan het doen is. Dat was Messi toen en dat is Guardiola nu. Hij laat zijn ploeg op een mooie manier voetballen en haalt daar resultaten mee, zeker in deze tijd waarin zuivere speeltijd weer een hot item is moeten we daar blij mee zijn. Dat doet hij met iedere club. En tuurlijk zit hij bij clubs met geld, maar het verschil zit hem in het feit dat United Maguire en Pogba kopen voor meer geld dan City Laporte en Silva kopen, en juist dat is voetbal en Guardiola.

Overigens vind ik de keuze voor Haaland wel een onbegrijpelijke, vorig jaar waren ze concreet voor Kane en dat kan ik nog ergens begrijpen. Nu concreet voor Haaland wat een totaal andere spits is dan Kane. Dat vind ik wel vreemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei cimbomcu:

Overigens vind ik de keuze voor Haaland wel een onbegrijpelijke, vorig jaar waren ze concreet voor Kane en dat kan ik nog ergens begrijpen. Nu concreet voor Haaland wat een totaal andere spits is dan Kane. Dat vind ik wel vreemd.

Daar zijn 2 redenen voor:

- Enerzijds is het onmogelijk een zelfde type spits van het niveau Kane te halen, die is er namelijk niet. Dat geldt niet alleen voor deze transfer, maar voor elke toptransfer waarbij de nummer 1 prioriteit niet gehaald kan worden en er vervolgens toch net een ander type aangetrokken wordt (hoe Liverpool dat elke keer doet de laatste jaren getuigd echt van klasse).

- Anderzijds hebben ze Julian Alvarez (River Plate) recent aangetrokken. Komt einde seizoen richting Manchester. Die gaat wel richting het type Kane.

Tegelijkertijd is Haaland denk ik ook een aankoop voor de Champions League. In de meeste wedstrijden zal hij waarschijnlijk niet helemaal tot zijn recht komen, maar hij heeft natuurlijk wel de eigenschappen die verder niemand binnen de City-selectie heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haaland is vele malen jonger en beter nu al dan Kane. Dus ik vind hele begrijpelijke keuze. Hebben ze eindelijk weer echte spits die niet altijd geblesseerd is zoals Aguero altijd was. Tot nu toe speelt Pep Striker less zoals @Nom de Guerre met nep spitsen als Foden of Grealish in de punt en Jesus op rechts.. Met Haaland hebben ze eindelijk spits weer zoals het hoort. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Kyrill:

Haaland is vele malen jonger en beter nu al dan Kane. Dus ik vind hele begrijpelijke keuze. Hebben ze eindelijk weer echte spits die niet altijd geblesseerd is zoals Aguero altijd was. Tot nu toe speelt Pep Striker less zoals @Nom de Guerre met nep spitsen als Foden of Grealish in de punt en Jesus op rechts.. Met Haaland hebben ze eindelijk spits weer zoals het hoort. 

Dat valt nog te zien. Heeft dit seizoen namelijk al 17 wedstrijden gemist door blessures. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei ROEMM:

Dat valt nog te zien. Heeft dit seizoen namelijk al 17 wedstrijden gemist door blessures. 

Maar bijna alle spelers bij Dortmund zijn de helft van het seizoen geblesseerd. Misten vorige week geloof ik 13 spelers door blessures. :classic_blink: Benieuwd of Haaland slachtoffer is van de Dortmund vloek of dat de blessurezorgen die je aanhaalt terecht zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei cimbomcu:

Onderschat niet wat Guardiola doet met zijn ploegen en met het voetbal in het algemeen @Kyrill

Toen Messi zo weergaloos was in zijn Barca tijd hoorde je ook geluiden dat het wel eens afgelopen mocht zijn, dat het ligt aan het feit dat er geen tegenstand was, dat hij het niet zou kunnen in de PL etc. Daar moeten we mee stoppen en erkennen dat iemand iets bizars aan het doen is. Dat was Messi toen en dat is Guardiola nu. Hij laat zijn ploeg op een mooie manier voetballen en haalt daar resultaten mee, zeker in deze tijd waarin zuivere speeltijd weer een hot item is moeten we daar blij mee zijn. Dat doet hij met iedere club. En tuurlijk zit hij bij clubs met geld, maar het verschil zit hem in het feit dat United Maguire en Pogba kopen voor meer geld dan City Laporte en Silva kopen, en juist dat is voetbal en Guardiola.

Uuuhhh dan vergeet je gewoon dat City Grealish koopt voor 100 miljoen??? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja en Real kocht Bale voor 110m, Barca Dembele voor weet ik veel hoeveel. United Pogba etcetc. Kan je door blijven gaan. Dat geld is nou eenmaal te idioot deze tijd. Wat Cimbombcu volgens mij bedoeld is dat City puur gericht koopt op wat Pep denkt wat hij nodig heeft. Voetballende keeper -> Ederson gekocht. Voetballend centrum -> Dias en Laporte etc. Terwijl United naar mijn idee koopt om het kopen. Paar grote namen kopen en het komt vanzelf goed, zo werkt het niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei W00t:

Ja en Real kocht Bale voor 110m, Barca Dembele voor weet ik veel hoeveel. United Pogba etcetc. Kan je door blijven gaan. Dat geld is nou eenmaal te idioot deze tijd. Wat Cimbombcu volgens mij bedoeld is dat City puur gericht koopt op wat Pep denkt wat hij nodig heeft. Voetballende keeper -> Ederson gekocht. Voetballend centrum -> Dias en Laporte etc. Terwijl United naar mijn idee koopt om het kopen. Paar grote namen kopen en het komt vanzelf goed, zo werkt het niet. 

Nogmaals Grealish. Die was niet nodig voor City. Ze hebben daar genoeg middenvelders lopen. Ze hadden toen een gebrek aan een spits. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei delichris:

Nogmaals Grealish. Die was niet nodig voor City. Ze hebben daar genoeg middenvelders lopen. Ze hadden toen een gebrek aan een spits. 

Ajax had deze winter gebrek aan diepgang op de flanken en haalde Brobbey. Wat je nodig hebt en wat er beschikbaar is loopt niet altijd in lijn. Dat wil niet zeggen dat je een andere speler waar je van je denkt dat hij iets kan toevoegen in kwaliteit of breedte niet moet halen. Dat het dan uiteindelijk niet lekker uitpakt is iets anders. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aston Villa heeft Coutinho binnengehaald voor een bedrag rond de 15mil. Betekent dus dat Barca ruim 120mil verlies heeft gemaakt op hem. Blijft toch een mooi verhaal. Verliet Liverpool voor Barcelona om CL te spelen en te winnen. Jaar daarop uitgeschakeld door Liverpool en jaar daarop 2x gescoord tegen Barca in CL. Liverpool heeft VVD en Alisson met dat geld gehaald en is elk jaar een vd topfavorieten voor de CL. 

Ben uiteraard blij voor hem dat ie het goed doet met Gerrard en zou helemaal mooi zijn als die City een genadeklap zou geven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Groot nieuws uit Brazilië, waar UOL Esporte claimt dat Arsenal en Manchester City er bijna uit zijn over Gabriel Jesus. De Braziliaan kan voor een megabedrag overstappen naar Londen.

Dat Arsenal geïnteresseerd is in Jesus, is al langer duidelijk en zelfs bevestigd. Volgens UOL is de deal bijna rond, maar nog niet helemaal. Manchester City vraagt zestig miljoen, Arsenal hoopt minder te betalen. Het lijkt erop dat de clubs elkaar vinden voor ongeveer vijftig miljoen euro. Het gaat verder nog om salaris en commissies voor de zaakwaarnemers. Jesus kan voor vijf jaar tekenen.

Edu Gaspar is technical director bij Arsenal en heeft als landgenoot van Jesus een belangrijke rol gespeeld in de gesprekken. De twee kennen elkaar al van hun gezamenlijke periode bij het Braziliaanse elftal: Gaspar bekleedde diezelfde functie bij de nationale bond. Ook manager Mikel Arteta speelde een sleutelrol. 

Jesus (25) maakte in 2016 de overstap van Palmeiras, dat meeprofiteert van de aanstaande transfer, naar Manchester City. Hij is bezig aan zijn zesde seizoen in Engeland.

Lekker @Kyrill

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Azpi:

Arteta masterclass incoming 

Fixed that for ya mate. Cheers! Veel plezier en succes! COYG! Zelfs als we verliezen niks aan handje als we hier winnen, CL plaatsing veilig stellen op White Hart Lane.

Dat is:

spacer.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minutes ago, Kyrill said:

Fixed that for ya mate. Cheers! Veel plezier en succes! COYG! Zelfs als we verliezen niks aan handje als we hier winnen, CL plaatsing veilig stellen op White Hart Lane.

Dat is:

spacer.png

als arsenal wint is Chelsea gegarandeerd top 4, dus het maakt mij persoonlijk niet zo veel uit.  Ik denk alleen dat Conte met een beter gameplan komt. Hij zal wel gaan counteren. En aangezien hij gewonnen heeft van City uit en had moeten winnen tegen Liverpool uit denk ik dat Arsenal ook geen probleem moet zijn . Maar ik ben benieuwd, ik heb er wel zin in. Als Arteta 5e word zal het wel weer Arteta out zijn

en als arsenal verliest… Burnley & Norwich zijn makkelijkere wedstrijden dan Newcastle & Everton (die nog kunnen degraderen). Zou wel spannender zijn voor de neutrale kijkers 

bewerkt door Azpi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Azpi:

als arsenal wint is Chelsea gegarandeerd top 4, dus het maakt mij persoonlijk niet zo veel uit.  Ik denk alleen dat Conte met een beter gameplan komt. Hij zal wel gaan counteren. En aangezien hij gewonnen heeft van City uit en had moeten winnen tegen Liverpool uit denk ik dat Arsenal ook geen probleem moet zijn . Maar ik ben benieuwd, ik heb er wel zin in. Als Arteta 5e word zal het wel weer Arteta out zijn

en als arsenal verliest… Burnley & Norwich zijn makkelijkere wedstrijden dan Newcastle & Everton (die nog kunnen degraderen). Zou wel spannender zijn voor de neutrale kijkers 

Leeuwendeel mee eens. Maar Arsenal won van Chelsea, United EN Westham. Als eerlijk ben hecht al jaren niet zoveel waarde meer aan makkelijke of moeilijke wedstrijden in PL, kunnen en zijn allemaal moeilijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Just now, Kyrill said:

Leeuwendeel mee eens. Maar Arsenal won van Chelsea, United EN Westham. Als eerlijk ben hecht al jaren niet zoveel waarde meer aan makkelijke of moeilijke wedstrijden in PL, kunnen en zijn allemaal moeilijk. 

United en Chelsea zijn echt waardeloos laatste tijd dus dat zegt niet zo heel veel. :classic_tongue:West Ham uit was wel een goede overwinning

Link naar opmerking
Deel via andere websites