Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

Brits voetbal

Baddoo

Recommended Posts

Het zit Donny ook niet mee, hé. Halen ze bij Everton ook Dele Alli, die eigenlijk alleen nog maar als scorende tien kan spelen. Die moet dan gaan banken (terwijl hij de gekochte en Donny de gehuurde optie is), of Donny mag zich weer gaan focussen op een controlerende rol. 

Hoewel ik wel geloof dat hij ook dat zou kunnen binnen het juiste elftal, gun je hem toch ergens een kans als tien. Met een spits als Calvert-Lewin zou dat al niet volledig passen, maar nu krijgt hij ook alweer direct grote concurrentie voor die plek.

11 minuten geleden zei Satyr:

Zoals ik al eerder zei, Donny is Klaassen II, een uitstekende speler bij Ajax, en een aardige invaller in een grote competitie.

Zoals ik al eerder zei: simplistische onzin en een slechte vergelijking. Ook raar dat je dat nu weer zegt, zie de aanleiding niet zo.

• Like 1

De aanleiding is de club waar Klaassen heen ging, toen hij Ajax verliet.

Donny had lekker naar Palace moeten gaan, nu stapt hij vrijwillig in een wespennest en krijgt al steken voordat hij op het veld heeft gestaan.

Uitgaande van drie middenvelders heeft Everton 7 spelers voor die drie posities. Alli zal spelen, Donny gaat invallen.

Je doet alsof hij min of meer van hetzelfde niveau is als Klaassen, dat is gewoon niet waar. Donny is twee klasses beter en heeft vooral een verkeerde club getroffen/gekozen in Man United. 

En over speeltijd kan je nog weinig zeggen. Je weet nog niet hoe Lampard gaat spelen. Daarnaast heeft Alli nog wel wat arbeid te leveren. Ik vind Van de Beek ook absoluut niet minder. Maar dat 1) Alli is aangetrokken ook voor de lange termijn 2) het een Engelsman is onder een Engelse trainer en 3) het vooral een scorende tien is, tja, dat vergroot allen wel de kans op Alli op tien. Die kan namelijk ook niet echt als controleur, niet met zijn Spurs-instelling in elk geval.

10 minuten geleden zei Socrates:

Je doet alsof hij min of meer van hetzelfde niveau is als Klaassen, dat is gewoon niet waar. Donny is twee klasses beter en heeft vooral een verkeerde club getroffen/gekozen in Man United.

Ze waren allebei te goed voor de Eredivisie en hebben allebei (nog) een waardeloos Engels avontuur gehad. Ik vind het echt wel heel typisch dat Donny naar Palace kan, waar hij vrijwel zeker gaat spelen, maar dan toch na een gesprek met Lampard (naïef hoor) voor Everton kiest, dat vervolgens een uurtje later gewoon even Alli haalt.

Everton speelt de komende drie duels tegen concurrenten, ik vraag me af om Lampard dan tweederde van het middenveld gaat vervangen met nieuwelingen.

10 minuten geleden zei Satyr:

Ze waren allebei te goed voor de Eredivisie en hebben allebei (nog) een waardeloos Engels avontuur gehad.

Daar zijn er wel meer van, wil nog niet zeggen dat ze van hetzelfde niveau zijn. Daarnaast beide een ander instapniveau en Donny gewoon in de verkeerde situatie bij de verkeerde club. Mocht het Spurs of zelfs Liverpool zijn geworden had ik het best voor mogelijk gehouden dat hij nu een basisspeler was geweest.

11 minuten geleden zei Satyr:

maar dan toch na een gesprek met Lampard (naïef hoor)

Naïef? Je was erbij? Je weet toch helemaal niet wat er daar gezegd is. 

13 minuten geleden zei Satyr:

dat vervolgens een uurtje later gewoon even Alli haalt.

Lijkt mij niet dat Donny dat al wist. 

16 minuten geleden zei Satyr:

ik vraag me af om Lampard dan tweederde van het middenveld gaat vervangen met nieuwelingen.

Nou ja, ze spelen dit seizoen met maar twee middenvelders zelfs. 4-4-2 met echte buitenspelers. Van de Beek en Alli ga je niet halen voor die posities, lijkt mij, dus dan zal hij vermoedelijk met een tien gaan spelen. Doucouré zal wel blijven staan, André Gomes is toch niet erg houdbaar. Alli heeft misschien nog even nodig om fit te worden, dus je mag toch verwachten dat er wel kansen liggen voor Donny.

Waar ik voor vrees is echter: Alli komt op een zeker moment op tien en gaat de luie tweede spits uithangen, waardoor Donny weer de controleur moet gaan zijn. In een elftal waar weinig voetbal en creativiteit in zit. 

Totaal geen medelijden met zo’n jongen. Snotaap dat net komt kijken in het leven. Mag een droom najagen waar (bijna) elke jonge jongen van droomt, verdient miljoenen en mag spelen in die geweldige Premier League. Ongekend dat je dan alles op zo’n manier op het spel zet. Misselijkmakend die aantijgingen.

Terwijl het in Engeland vooral gaat over Greenwood valt in Schotland de fanbase van Raith Rovers uit elkaar. De ploeg heeft veroordeeld verkrachter David Goodwillie aangetrokken, waardoor veel fans en ook het vrouwenteam afstand nemen van de club. 

Het statement van het bestuur: “We care sbout footballing ability, not what happened ten years ago” helpt ook niet mee en geeft veel supporters het laatste zetje.

Het vrouwenelftal heeft toestemming aan de SFA gevraagd om onder een andere naam het seizoen uit te spelen.

• Like 1

54 minuten geleden zei PJHoutman:

Terwijl het in Engeland vooral gaat over Greenwood valt in Schotland de fanbase van Raith Rovers uit elkaar. De ploeg heeft veroordeeld verkrachter David Goodwillie aangetrokken, waardoor veel fans en ook het vrouwenteam afstand nemen van de club. 

Het statement van het bestuur: “We care sbout footballing ability, not what happened ten years ago” helpt ook niet mee en geeft veel supporters het laatste zetje.

Het vrouwenelftal heeft toestemming aan de SFA gevraagd om onder een andere naam het seizoen uit te spelen.

Ik las het idd op The Atletic. 

Lastige situaties altijd met veroordeelden die ergens weer aan de bak gaan. 

Citaat

Mason Greenwood is op borgtocht vrijgelaten, meldt de BBC. De twintigjarige aanvaller van Manchester United werd zondag gearresteerd voor vermeende verkrachting en mishandeling van een jonge vrouw.

Afgelopen weekeinde deelde de vriendin van Greenwood via Instagram foto's en video's van blauwe plekken en verwondingen, die volgens haar waren toegebracht door de Engels international. Ze publiceerde ook een opgenomen spraakbericht, waarin te horen is dat Greenwood haar min of meer dwingt tot seks.

Naast zijn arrestatie voor vermeende verkrachting en mishandeling, wordt Greenwood ook verdacht van aanranding en doodsbedreigingen. Hij werd de afgelopen drie dagen ondervraagd door de politie, maar is nu weer op vrije voeten, zo is bevestigd tegenover de BBC. Wel moet hij beschikbaar blijven.

Manchester United besloot al om de jonge aanvaller voorlopig te schorsen. 'Manchester United herhaalt zijn sterke veroordeling van geweld van welke aard dan ook. Zoals eerder gecommuniceerd, zal Mason Greenwood tot nader order niet trainen met of spelen voor de club', liet de club in een statement weten. Ook Nike besloot de samenwerking te beëindigen

Voor degene die alleen maar kunnen browsen naar MU, hier het laatste nieuws over Greenwood.

• Like 2

3 minuten geleden zei Kyrill:

Westham en United hebben ook niemand gekocht. Spurs wel maar goed Conte, begrijpelijk....

United is zelfs wat verloren met Donny en Greenwood nu. Ook lijkt Pogba nu gratis naar PSG te gaan en wordt het toch echt tijd dat ze wat meer jeugdspelers gaan inbrengen. De laatste tijd staat er een verrassende linksbuiten toch @delichris? Is dat wat?

Verder als je een team wilt bouwen moeten ze zo snel mogelijk van Ronaldo af. Je kan nog zo goed zijn, de spelers om hem heen worden niet beter doordat hij nogal egoïstisch overkomt.

• Like 1

6 minuten geleden zei La Pulga:

United is zelfs wat verloren met Donny en Greenwood nu. Ook lijkt Pogba nu gratis naar PSG te gaan en wordt het toch echt tijd dat ze wat meer jeugdspelers gaan inbrengen. De laatste tijd staat er een verrassende linksbuiten toch @delichris? Is dat wat?

Verder als je een team wilt bouwen moeten ze zo snel mogelijk van Ronaldo af. Je kan nog zo goed zijn, de spelers om hem heen worden niet beter doordat hij nogal egoïstisch overkomt.

Je kan rustig met Ronaldo spelen. Hij is ook veel spelers aan het begeleiden tijdens de training. Je bedoelt geheid Elanga. Een geweldig talent. Zou verhuurd worden met Ralf wilde dat niet. Pogba weg zou ik niet erg vinden. 

6 uur geleden zei delichris:

Je kan rustig met Ronaldo spelen. Hij is ook veel spelers aan het begeleiden tijdens de training. Je bedoelt geheid Elanga. Een geweldig talent. Zou verhuurd worden met Ralf wilde dat niet. Pogba weg zou ik niet erg vinden. 

maar gratis is wel zonde.