Jump to content

Brits voetbal

Baddoo

Recommended Posts

35 minuten geleden zei delichris:

Het gaat erom dat een non league speler werkt en twee keer in vijf dagen een wedstrijd speelt. En een PL speler traint wat en speelt wedstrijden. Zij hebben meer rust dan een non league speler.

Ze hebben ook meer rust nodig, dus wat is precies de vergelijking? Ik ken kelderklasse-spelers die twee wedstrijden op een dag spelen. Dat kan een profvoetballer fysiek niet aan hoor.

2 minuten geleden zei Tim':

Ze hebben ook meer rust nodig, dus wat is precies de vergelijking? Ik ken kelderklasse-spelers die twee wedstrijden op een dag spelen. Dat kan een profvoetballer fysiek niet aan hoor.

Het gaat om de arbeid. Als jij een baan van 40 uur hebt en je traint 2x per week en dan één of twee wedstrijden doet heb je meer arbeid dan een full prof.

4 minuten geleden zei delichris:

Het gaat om de arbeid. Als jij een baan van 40 uur hebt en je traint 2x per week en dan één of twee wedstrijden doet heb je meer arbeid dan een full prof.

Maar van 90 minuten topvoetballen op Premier League-niveau moet je wel wat langer herstellen dan van een volledige dag werken en al zeker dan van een amateurwedstrijd.

8 minuten geleden zei Kyrill:

Ik heb echt geen medelijden met ze.

Dat hoeft ook niet, alleen wordt het voetbal er niet beter op hoe voller de speelschema's worden. Voetballers presteren minder wanneer ze niet genoeg rust hebben tussen wedstrijden in. Daardoor krijg je dus mindere prestaties en dus ook slechtere wedstrijden. Ik heb eerder medelijden met het publiek.

16 minuten geleden zei Tim':

Dat hoeft ook niet, alleen wordt het voetbal er niet beter op hoe voller de speelschema's worden. Voetballers presteren minder wanneer ze niet genoeg rust hebben tussen wedstrijden in. Daardoor krijg je dus mindere prestaties en dus ook slechtere wedstrijden. Ik heb eerder medelijden met het publiek.

Niet in PL publiek iig...

Volle stadions nog steeds terwijl Covid19 daar helemaal kut gaat. Dat betreft doet overheid hier het beter. En dat volle schema is niet schuld van PL team en spelers maar vooral al die achterlijke interland en toernooien als Afrika Cup midden in het seizoen.  Clubs betalen spelers grof geld.  Is Fifa en Uefa die voetbal verpesten. En dan gaan waarschijnlijk alleen maar nog meer duels aankomen... 

4 minuten geleden zei Azpi:

Het gaat om de integriteit van de competitie. Als 1 team 5 wedstrijden speelt in de premier league in 1 maand en een ander team speelt er 7 dan heeft het team dat maar 5x hoeft te spelen voordeel. zo simpel is het. 

Ik hoor je wel zeuren omtrent Chelsea, maar over City hoor ik je niet. Die spelen ook veel wedstrijden hoor.

24 minutes ago, delichris said:

City had dit vorig jaar en toen hoorde ik je niet hierover.

waren er vorig jaar dan zoveel wedstrijden uitgesteld? dacht het niet hoor, en wanneer ze werden uitgesteld werden ALLE wedstrijden van die ronde uitgesteld.  

Ongeacht de omstandigheden had chelsea het nog steeds beter moeten doen, ik zeg alleen dat het onze tegenstanders net wat meer voordeel geeft dan wanneer ze niet meer rust hadden gehad.

Edited by Azpi

12 minuten geleden zei Azpi:

waren er vorig jaar dan zoveel wedstrijden uitgesteld? dacht het niet hoor, en wanneer ze werden uitgesteld werden ALLE wedstrijden van die ronde uitgesteld.  

Ongeacht de omstandigheden had chelsea het nog steeds beter moeten doen, ik zeg alleen dat het onze tegenstanders net wat meer voordeel geeft dan wanneer ze niet meer rust hadden gehad.

Ik vind wel als rust voor je club een belangrijke pijler is dat je een andere club onze moet gaan noemen dan die in een competitie met 38 wedstrijden, 2 bekertoernooien, Europees voetbal, een standaard propvol december programma en vast nog een hoop verplichtingen moet zijn.

Want er gebeurd echt niet iets heel geks voor Chelsea als in andere jaren. 

12 minuten geleden zei Azpi:

Onzin wat jij zegt. City - Everton werd uitgesteld en City mistte tegen Chelsea 1-1-2021 vijf spelers en die wedstrijd ging door.

26 minutes ago, delichris said:

Onzin wat jij zegt. City - Everton werd uitgesteld en City mistte tegen Chelsea 1-1-2021 vijf spelers en die wedstrijd ging door.

dus ze hoefde niet verplicht te spelen tegen Everton? 

29 minutes ago, timpy00 said:

Ik vind wel als rust voor je club een belangrijke pijler is dat je een andere club onze moet gaan noemen dan die in een competitie met 38 wedstrijden, 2 bekertoernooien, Europees voetbal, een standaard propvol december programma en vast nog een hoop verplichtingen moet zijn.

Want er gebeurd echt niet iets heel geks voor Chelsea als in andere jaren. 

ik snap die eerste zin niet. Het gaat elk jaar fout bij Chelsea in december qua vorm, maar met corona heb je nu wel extra problemen in combinatie met Kante, Jorginho, Kovacic & Chillwel blessures die dan weer geforceerd worden om half fit te spelen om genoeg spelers te hebben. 

Maar bijvoorbeeld Leicester had ook veel problemen en die winnen gewoon van Liverpool. Het is gewoon niet goed genoeg want je moet alsnog meer punten pakken ongeacht deze omstandigheden.

Edited by Azpi

1 minuut geleden zei Azpi:

ik snap die eerste zin niet. Het gaat elk jaar fout bij Chelsea in december qua vorm, maar met corona heb je nu wel extra problemen in combinatie met Kante, Jorginho, Kovacic & Chillwel blessures die dan weer geforceerd worden om half fit te spelen om genoeg spelers te hebben. 

Het gaat volgens mij in december best vaak bij teams wat minder. Kans is natuurlijk ook groter als je zeker aan het einde van de maand in korte tijd veel duels speelt dat je vaker een misstap maakt als dat je maar vier wedstrijden in een maand speelt.

15 minuten geleden zei AntiChrist7:

Lukaku is niet gelukkig bij Chelsea en wil terug naar Inter

Zegt ie de dag nadat het duidelijk wordt dat er flink wat oliedollars in Inter worden gepompt en Chelsea 170m verlies heeft verklaard. Maar wss totaal ongerelateerd...

Dat snap ik gezien hoe weinig hij speelt bij Chelsea....

https://www.whoscored.com/Players/78498/Show/Romelu-Lukaku

2 minuten geleden zei Kyrill:

Dat snap ik gezien hoe weinig hij speelt bij Chelsea....

https://www.whoscored.com/Players/78498/Show/Romelu-Lukaku

21/22 Coronavirus 16 dec. 2021 25 dec. 2021 9 dagen 3Chelsea FC
21/22 Verstuiking 21 okt. 2021 21 nov. 2021 31 dagen 6Chelsea FC

Dat zijn de blessures van Lukaku dit seizoen. Dus daar zit een reden achter ;) 

1 minuut geleden zei rich ruzzian:
21/22 Coronavirus 16 dec. 2021 25 dec. 2021 9 dagen 3Chelsea FC
21/22 Verstuiking 21 okt. 2021 21 nov. 2021 31 dagen 6Chelsea FC

Dat zijn de blessures van Lukaku dit seizoen. Dus daar zit een reden achter ;) 

Fair enough maat maar dat is 40 dagen blessure maar het seizoen is al sinds augustus bezig ;)

Dus nog steeds speelt ie niet bepaald veel...