Jump to content

Brits voetbal

Baddoo
 Share

Recommended Posts

2 minuten geleden zei delichris:

Het is toch belachelijk dat het dan een penal is. Stel ik ik ga jou vasthouden in jou 16 en je laat je pas vallen in mijn 16 dat het dan een penal is. Slaat totaal nergens op.

Hoezo? Je speelt door tot je niet meer verder kunt. Dat jij als verdediger zo stom zou zijn om mij over de hele lengte van het veld vast te blijven houden tot we in jouw zestien staan is echt jouw probleem, niet een probleem van de regels. Ik begrijp ook echt niet waarom deze regel een discussiepunt zou zijn, want we willen volgens mij juist dat een speler zoveel mogelijk zijn best doet om door te spelen. Als de regel is dat je altijd fluit waar de overtreding begint dan heeft een speler geen enkele reden om door te zetten. 

12 minuten geleden zei PJHoutman:

Hoezo? Je speelt door tot je niet meer verder kunt. Dat jij als verdediger zo stom zou zijn om mij over de hele lengte van het veld vast te blijven houden tot we in jouw zestien staan is echt jouw probleem, niet een probleem van de regels. Ik begrijp ook echt niet waarom deze regel een discussiepunt zou zijn, want we willen volgens mij juist dat een speler zoveel mogelijk zijn best doet om door te spelen. Als de regel is dat je altijd fluit waar de overtreding begint dan heeft een speler geen enkele reden om door te zetten. 

Het gaat er juist om waar de overtreding wordt ingezet. En ik vermoed dat heel veel spelers de regels ook niet kennen.

4 minutes ago, delichris said:

Het gaat er juist om waar de overtreding wordt ingezet. En ik vermoed dat heel veel spelers de regels ook niet kennen.

Nee de spelers kennen die regel, alleen Maguire is zo dom die kan niet timen wanneer de 16 begint, dit is ook niet de eerste keer dat die hiermee wegkomt 

er is een verschil tussen een normale overtreding en vasthouden dat langer kan duren, dat heet een continuation foul.

Edited by Azpi

4 minuten geleden zei delichris:

Stelregel is de plek waar de overtreding wordt gemaakt en het contact is met de tegenstander, niet waar die wordt ingezet. Zouden spelers ook moeten weten. Bij een 'enkel' contact (tackle) gaat dat dus om plek van raken, loodrecht naar beneden. Bij een 'continu' contact (vasthouden) gaat dat om de plek waarbij de speler niet meer verder kan of (vlak daarvoor) van de bal gezet wordt door de overtreding.

2 uur geleden zei Azpi:

Nee de spelers kennen die regel, alleen Maguire is zo dom die kan niet timen wanneer de 16 begint, dit is ook niet de eerste keer dat die hiermee wegkomt 

er is een verschil tussen een normale overtreding en vasthouden dat langer kan duren, dat heet een continuation foul.

Er zijn zat spelers die deze regel echt niet kennen. In 2016 hield een Ajaxspeler zo ook een PSV speler vast.

9 uur geleden zei Kyrill:

Was gelijkwaardige wedstrijd qua kansen. 3-3 was ook terecht geweest. Hebt gelukt Odegaard onbeholpen komt inslijden. Hij raakt hem wel maar was wel erg licht. 

@Satyrjij bent niet goed wijs. Je jankt altijd om niks om Arsenal. Was split second voor ESR. Logisch hij schoot. En De Gea is een pussy. Fred stond op zijn tenen nou big deal man man man. Zegt genoeg Atkinson goal als nog goed keurde. Was tevens ook helemaal geen hoofddwond en was geen 1 Arsenal speler bij betrokken ;e;e;e

Was zijn hiel hoor. 

4 minutes ago, Kyrill said:

@Azpi aiii aiiii Jorginho & Mendy,,,,,

Charity FC, cadeautjes voor United, West Ham en Watford. Het is bijna kerstmis heh

het is onmogelijk om te scoren voor de tegenstander zonder dat wij het cadeau geven

Edited by Azpi

Zojuist zei Socrates:

Ziyech is daar eigenlijk ook niet helemaal op zijn plaats hè. Staat vaak te diep en het gaat net wat te snel allemaal.

En nu ik dit type geeft 'ie een prima voorzet. Maar had daar dus ook de ruimte, dat is waar hij moet komen. Niet steeds de zestien in hoeven rennen.

Wel mooie assist zojuist maar goal van Mount was nog veel mooier :)

Denk ook dat Ziyech meer heeft aan Lukaku/Werner als spits en een Hudson/Werner/Pulisic op links. Dan gaan zij diep en kan Ziyech uit de drukte blijven. Mount en Havertz zwerven zelf ook en komen ook met regelmaat tussen de linies. Dan moet de diepte vooral komen van de wingbacks, maar daar heeft Ziyech weinig aan. Niet vaak om ze weg te sturen en ook niet echt om daarna nog een oplossing te zijn. Staat dan altijd in de tweede lijn.

1 minute ago, Socrates said:

Denk ook dat Ziyech meer heeft aan Lukaku/Werner als spits en een Hudson/Werner/Pulisic op links. Dan gaan zij diep en kan Ziyech uit de drukte blijven. Mount en Havertz zwerven zelf ook en komen ook met regelmaat tussen de linies. Dan moet de diepte vooral komen van de wingbacks, maar daar heeft Ziyech weinig aan. Niet vaak om ze weg te sturen en ook niet echt om daarna nog een oplossing te zijn. Staat dan altijd in de tweede lijn.

het is moeilijk tegen zo'n extreem verdedigend team