Jump to content

Brits voetbal

Baddoo
 Share

Recommended Posts

32 minuten geleden zei oblomov:

Dat boeit toch werkelijk niemand? xG is net als balbezit een nutteloze stat.

Anyway, Arsenal op de kloten gekregen en op weg naar waar ze horen, het PL weekend is geslaagd.

Zojuist zei Satyr:

Anyway, Arsenal op de kloten gekregen en op weg naar waar ze horen, het PL weekend is geslaagd.

Xg vind ik geen nutteloze stat, over langere termijn. Op 1 wedstrijd zegt het niks. Ja dat een team betere kansen had maar dat kunnen we zelf ook nog wel zien denk ik.

Zojuist zei timpy00:

Xg vind ik geen nutteloze stat, over langere termijn. Op 1 wedstrijd zegt het niks. Ja dat een team betere kansen had maar dat kunnen we zelf ook nog wel zien denk ik.

Maar wat wil je ermee? Wat is het nut van die stat? Hoe gebruik je dat in een gesprek? Dat je kunt zeggen hoeveel goals een team had kunnen maken? Die tellen niet mee he ;)

7 minutes ago, Satyr said:

Maar wat wil je ermee? Wat is het nut van die stat? Hoe gebruik je dat in een gesprek? Dat je kunt zeggen hoeveel goals een team had kunnen maken? Die tellen niet mee he ;)

ik vind die stats ook maar kut maar hoe kan ik anders overbrengen dat wolves de betere ploeg was zonder dat je de wedstrijd kijkt. 

2 minuten geleden zei oblomov:

ik vind die stats ook maar kut maar hoe kan ik anders overbrengen dat wolves de betere ploeg was zonder dat je de wedstrijd kijkt. 

De enige vraag die telt is: Wie heeft gewonnen? Hoe, wie, waar, hoelaat, waarom, waardoor, dat maakt echt helemaal niks uit.

- Wie won?

Man Utd, maar Wolves was be...

- Boeiend. Bier?

9 minuten geleden zei Satyr:

Je gebruikt ze inderdaad niet als kroegpraat. Je gebruikt het toch vooral om vast te stellen wanneer teams boven of under achieven, hierdoor kun je een veel realistischer beeld krijgen van de prestaties van teams. Bijvoorbeeld Brighton vorig jaar, ontzettende under achievers. Maar zo kun je ook zien aankomen dat teams een goede fase hebben qua resultaat maar dan ineens wegzakken.

Tevens geld dat voor de stat als individu. Als speler X in 10 wedstrijden 10 goals maakt vanaf de middenlijn maar vervolgens geen doelpunt meer maakt kun je dat zien aankomen (extreem voorbeeld natuurlijk). Het is vooral een hulpmiddel denk ik. Ook ontstaan door gokkers (volgens mij) die aan dit soort informatie natuurlijk heel veel hebben. Maar ik denk ook als trainers, clubs en statfreaks je er veel aan (kunt) hebben.

En inderdaad niet met het idee oh we hadden vandaag 3,2 xG en zij 0,6 xG dus eigenlijk zijn de drie punten van ons.

22 minuten geleden zei Satyr:

Gelukkig Heerenveen ook verloren.

En ja xG who care's ja haha

1 minute ago, Satyr said:

De enige vraag die telt is: Wie heeft gewonnen? Hoe, wie, waar, hoelaat, waarom, waardoor, dat maakt echt helemaal niks uit.

- Wie won?

- Boeiend. Bier?

het gaat toch ook wel om hoe je wint? 

xG zegt over een wedstrijd niets, daar is gewoon de sample size te klein voor. Neem als voorbeeld de situatie vlak voor de rust gisteren bij Liverpool - Chelsea. Liverpool krijgt daar 2 a 3 grote kansen in 1 moment + nog een strafschop. Dan schiet de xG omhoog (denk ik, niet gecheckt maar dat moet toch wel) terwijl het aantal doelpunten in die hele situatie nooit groter dan 1 kan zijn. Over een heel seizoen kan je er wel conclusies aan verbinden of je pech/geluk hebt gehad omdat dan de sample size groot genoeg is. 

2 hours ago, Kyrill said:

nope en zeker niet als Arsenal fan zijnde :-D;c

Wenger vond van wel 

zag vandaag Nasri tegen Fulham…  (1:14 & 3:40)

Edited by oblomov

9 uur geleden zei Satyr:

- Wie won?

- Boeiend. Bier?

Hmm interessant. 

Jij gaat alleen voor een goed einde naar de film?

14 minuten geleden zei Dansmeister:

Hmm interessant. 

Jij gaat alleen voor een goed einde naar de film?

Ik snap denk ik je punt wel. Echter is een film vermaak en voetbal een spel/sport. Wat automatisch andere waarde met zich meebrengt.

Sport gaat om winnen, een film gaat om informeren/vermaak.

Want een goed einde is subjectief, wie een wedstrijd wint niet.

5 minuten geleden zei Fantasy:

Al die huurperiodes in Engeland altijd, ongekend. Wat gaat hij nou ooit nog toevoegen aan Chelsea. Lekker verkopen die handel :cab: 

De drinkwater voorziening zal er in Stamford Bridge wel op achteruit gaan nu ;c.

Verder helemaal met je eens. Was al vergeten dat hij daar nog onder contract stond joh.

6 minuten geleden zei Michaelinho*:

De drinkwater voorziening zal er in Stamford Bridge wel op achteruit gaan nu ;c.

Verder helemaal met je eens. Was al vergeten dat hij daar nog onder contract stond joh.

5lbinv.jpg

3 hours ago, Fantasy said:
Al die huurperiodes in Engeland altijd, ongekend. Wat gaat hij nou ooit nog toevoegen aan Chelsea. Lekker verkopen die handel :cab: 

Niemand wil hem kopen. Het is makkelijker om een beetje geld terug te krijgen door hem steeds te verhuren. Plus hij verdiend iets van 150k per week dus als er een gedeelte word overgenomen is dat ook fijn. 

image.png.019d896e8d133dfebff5e28a29180dee.png

Beetje makkelijk om te zeggen dat het met de naam van de club te maken heeft. Bij Arsenal had het scheidsrechterskorps gewoon nooit rood mogen geven, zou het hier eerder in de naam van de scheidsrechter zoeken..