Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Brits voetbal

Baddoo

Aanbevolen berichten

8 minutes ago, La Pulga said:

Ik kan niet kijken, ben je nou sarcastisch?

ja spelen echt slecht en wolves heeft pech dat ze nog niet gescoord hebben. Ze hebben ook een soort van pyjama aan 

Tottenham was ook saai trouwens. Hoop dat de serie A wat leuker is vanavond

bewerkt door oblomov
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Satyr:

Dat boeit toch werkelijk niemand? xG is net als balbezit een nutteloze stat.

Anyway, Arsenal op de kloten gekregen en op weg naar waar ze horen, het PL weekend is geslaagd.

Xg vind ik geen nutteloze stat, over langere termijn. Op 1 wedstrijd zegt het niks. Ja dat een team betere kansen had maar dat kunnen we zelf ook nog wel zien denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei timpy00:

Xg vind ik geen nutteloze stat, over langere termijn. Op 1 wedstrijd zegt het niks. Ja dat een team betere kansen had maar dat kunnen we zelf ook nog wel zien denk ik.

Maar wat wil je ermee? Wat is het nut van die stat? Hoe gebruik je dat in een gesprek? Dat je kunt zeggen hoeveel goals een team had kunnen maken? Die tellen niet mee he ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minutes ago, Satyr said:

Maar wat wil je ermee? Wat is het nut van die stat? Hoe gebruik je dat in een gesprek? Dat je kunt zeggen hoeveel goals een team had kunnen maken? Die tellen niet mee he ;)

ik vind die stats ook maar kut maar hoe kan ik anders overbrengen dat wolves de betere ploeg was zonder dat je de wedstrijd kijkt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei oblomov:

ik vind die stats ook maar kut maar hoe kan ik anders overbrengen dat wolves de betere ploeg was zonder dat je de wedstrijd kijkt. 

De enige vraag die telt is: Wie heeft gewonnen? Hoe, wie, waar, hoelaat, waarom, waardoor, dat maakt echt helemaal niks uit.

- Wie won?

Man Utd, maar Wolves was be...

- Boeiend. Bier?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Satyr:

Je gebruikt ze inderdaad niet als kroegpraat. Je gebruikt het toch vooral om vast te stellen wanneer teams boven of under achieven, hierdoor kun je een veel realistischer beeld krijgen van de prestaties van teams. Bijvoorbeeld Brighton vorig jaar, ontzettende under achievers. Maar zo kun je ook zien aankomen dat teams een goede fase hebben qua resultaat maar dan ineens wegzakken.

Tevens geld dat voor de stat als individu. Als speler X in 10 wedstrijden 10 goals maakt vanaf de middenlijn maar vervolgens geen doelpunt meer maakt kun je dat zien aankomen (extreem voorbeeld natuurlijk). Het is vooral een hulpmiddel denk ik. Ook ontstaan door gokkers (volgens mij) die aan dit soort informatie natuurlijk heel veel hebben. Maar ik denk ook als trainers, clubs en statfreaks je er veel aan (kunt) hebben.

En inderdaad niet met het idee oh we hadden vandaag 3,2 xG en zij 0,6 xG dus eigenlijk zijn de drie punten van ons.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Satyr:

Dat boeit toch werkelijk niemand? xG is net als balbezit een nutteloze stat.

Anyway, Arsenal op de kloten gekregen en op weg naar waar ze horen, het PL weekend is geslaagd.

Gelukkig Heerenveen ook verloren.

En ja xG who care's ja haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minute ago, Satyr said:

De enige vraag die telt is: Wie heeft gewonnen? Hoe, wie, waar, hoelaat, waarom, waardoor, dat maakt echt helemaal niks uit.

- Wie won?

Man Utd, maar Wolves was be...

- Boeiend. Bier?

het gaat toch ook wel om hoe je wint? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

xG zegt over een wedstrijd niets, daar is gewoon de sample size te klein voor. Neem als voorbeeld de situatie vlak voor de rust gisteren bij Liverpool - Chelsea. Liverpool krijgt daar 2 a 3 grote kansen in 1 moment + nog een strafschop. Dan schiet de xG omhoog (denk ik, niet gecheckt maar dat moet toch wel) terwijl het aantal doelpunten in die hele situatie nooit groter dan 1 kan zijn. Over een heel seizoen kan je er wel conclusies aan verbinden of je pech/geluk hebt gehad omdat dan de sample size groot genoeg is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites