Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Brits voetbal

Baddoo

Aanbevolen berichten

37 minuten geleden zei Urbeto:

Wie was dan een haalbaar alternatief geweest @PJHoutman?

Ryan lijkt me op papier een prima tweede doelman. Je moet wat als je geen geld hebt. Ødegaard zou wel een fijne aanwinst zijn, al is het wel een typische speler voor Arsenal die technisch zeer begaafd is maar fysiek net tekort komt. 

Redelijk serieus: Justin Bijlow of een keeper van dat type. In ieder geval iemand die naar het niveau van eerste keeper kan toegroeien (haha).

Zou sowieso investeren in een keeper die over twee jaar basis kan staan, want als Arsenal zo blijft presteren dan is Leno ook snel weer weg. Je wil niet dat je dan noodgedwongen moet terugvallen op keepers van het niveau Ryan.

Misschien is er niet echt een realistisch alternatief voor handen hoor, kan best. Ik vind het gewoon droevig dat we tegenwoordig moeten terugvallen op dit soort transfers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei PJHoutman:

Redelijk serieus: Justin Bijlow of een keeper van dat type. In ieder geval iemand die naar het niveau van eerste keeper kan toegroeien (haha).

Zou sowieso investeren in een keeper die over twee jaar basis kan staan, want als Arsenal zo blijft presteren dan is Leno ook snel weer weg. Je wil niet dat je dan noodgedwongen moet terugvallen op keepers van het niveau Ryan.

Misschien is er niet echt een realistisch alternatief voor handen hoor, kan best. Ik vind het gewoon droevig dat we tegenwoordig moeten terugvallen op dit soort transfers.

Bijlow zou het qua niveau wel aankunnen, maar is imo te blessuregevoelig en sowieso te duur voor een overstap op dit moment. Denk zelf dat het lastig is om een goedkope en talentvolle goalie te halen die zin heeft op de bank te gaan zitten bij dit Arsenal. De keuze voor ervaring begrijp ik dan wel. 

Op de lange termijn heb je inderdaad wel iemand nodig die door kan groeien, maar dan denk ik eerder aan keepers als Bijlow/Nubel/Lafont/Neshcheret (al zou laatstgenoemde ook alleen zijn op basis van wat ik van hem in de CL tegen Barca zag doen ;c

Blijft dus lastig, zeker zonder geld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alsof Bijlow met de Brexitregels naar Arsenal mag.

Nee, Arsenal heeft als één van de weinige teams twee keepers die zonder problemen in de basis kunnen staan. Hij heeft een Engels paspoort, spreekt uiteraard de taal en kost bijna niks.

Het enige probleem dat Arsenal heeft, is fans als PJHoutman, die nog in 2004 leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Topclubs kiezen niet vaak voor een tweede keeper die jong is en dan door moet groeien. Jonge keepers moeten gewoon wedstrijdritme hebben en dat opdoen bij een andere club. Vaker kiezen ze voor een wat meer ervaren tweede keeper waarvan ze weten dat ze op hem kunnen rekenen. Ook wel logisch: met een tweede keeper ben je niet zozeer op zoek naar talent, maar gewoon zekerheid. Een talentvolle rechtsbuiten mag best weleens een foutje maken, een keeper niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Satyr:

Alsof Bijlow met de Brexitregels naar Arsenal mag.

Nee, Arsenal heeft als één van de weinige teams twee keepers die zonder problemen in de basis kunnen staan. Hij heeft een Engels paspoort, spreekt uiteraard de taal en kost bijna niks.

Het enige probleem dat Arsenal heeft, is fans als PJHoutman, die nog in 2004 leven.

Dat laatste is natuurlijk gelul, want de enige manier waarop je hogerop komt is door goede transfers te doen. 

Ryan heeft nog nooit op topniveau gekeept - bij Valencia was hij ook geen eerste keus - en heeft imo niet de kwaliteiten die een keeper voor een top-4 ploeg nodig heeft. Dan kun je dus gaan zeuren dat Arsenal geen top-4 ploeg is, maar het punt is nu juist dat we als het goed is die kant wel op willen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Zeus:

Topclubs kiezen niet vaak voor een tweede keeper die jong is en dan door moet groeien. Jonge keepers moeten gewoon wedstrijdritme hebben en dat opdoen bij een andere club. Vaker kiezen ze voor een wat meer ervaren tweede keeper waarvan ze weten dat ze op hem kunnen rekenen. Ook wel logisch: met een tweede keeper ben je niet zozeer op zoek naar talent, maar gewoon zekerheid. Een talentvolle rechtsbuiten mag best weleens een foutje maken, een keeper niet. 

Opvallend is dat in de Engelse top de meeste topploegen dat op dit moment wel hebben. Liverpool met Kelleher, City met Steffen - waarvan ondertussen duidelijk lijkt dat hij het niet gaat halen, United met Henderson. Chelsea niet, maar die hebben net een nieuwe eerste keeper waardoor Kepa een plekje is teruggeschoven. Tottenham heeft Gazzaniga die eigenlijk ook niet voldoet en lijken opzoek te gaan naar een nieuwe 1e keeper zodra Lloris er klaar mee is.

Leicester is imo een geval apart omdat die niet als 'topclub' budgetteren. 

Maar ook bijvoorbeeld een Ajax doet het de laatste tien jaar vaker wél dan niet. Cillessen, Onana, Scherpen zijn allemaal gehaald als beoogd opvolger van de eerste keeper. 

Ik zeg ook niet dat elke club dit moet doen, ik spreek enkel een voorkeur uit voor het type transfer dat ik Arsenal graag zie doen.

14 uur geleden zei Sophomore:

Die zijn sowieso overbodig als je @Hwbmag geloven ;c

(sorry dat ik dit weer naar boven haal haha) 

Feyenoord heeft de laatste jaren wel bewezen dat dit niet zo is ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei PJHoutman:

Opvallend is dat in de Engelse top de meeste topploegen dat op dit moment wel hebben. Liverpool met Kelleher, City met Steffen - waarvan ondertussen duidelijk lijkt dat hij het niet gaat halen, United met Henderson. Chelsea niet, maar die hebben net een nieuwe eerste keeper waardoor Kepa een plekje is teruggeschoven. Tottenham heeft Gazzaniga die eigenlijk ook niet voldoet en lijken opzoek te gaan naar een nieuwe 1e keeper zodra Lloris er klaar mee is.

Leicester is imo een geval apart omdat die niet als 'topclub' budgetteren. 

Maar ook bijvoorbeeld een Ajax doet het de laatste tien jaar vaker wél dan niet. Cillessen, Onana, Scherpen zijn allemaal gehaald als beoogd opvolger van de eerste keeper. 

Ik zeg ook niet dat elke club dit moet doen, ik spreek enkel een voorkeur uit voor het type transfer dat ik Arsenal graag zie doen.

Kelleher was eigenlijk 3e keeper, maar schoof pas door toen de 2e keeper (Adrian) niet voldeed. Bij Ajax is Stekelenburg 2de keeper en Scherpen pas 3de keeper en dat was Onana volgens mij eerder ook. Man City haalde 2 jaar terug ook Scott Carson als ervaren keeper en had daarvoor Claudio Bravo en daarvoor Caballero, Everton heeft Robin Olson dus het gebeurt toch zeer regelmatig.

bewerkt door FlyD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@PJHoutman je bent tegen Matthew Ryan maar vind Bijlow wel serieuze optie, really? Ryan heeft tenminste nog ervaring bij Brugge, Valencia en Brighton. Is niet alsof Brighton laatste jaren uberhaupt in degradatie gevaar is gekomen dus dan  dus dan is 110 PL duels voor hun in 3 seizoenen gewoon uitstekend. 

Liverpool heeft Adrian als 2e keeper, Spurs Cazanigga oid, Chelsea heeft Kepa op de bank die 85! Miljoen euro heeft gekost. In feite heeft alleen United met Dean Henderson een erg goede 2e keeper, dus Ryan is gewoon prima als 2e keeper voor Arsenal. En wat Zeus al zei je gaat een jonge keeper niet banken, die moet gewoon spelen of uitgeleend worden.

@La Pulgahet heeft er alle schijn van dat ie gaat komen ja, zou geweldig voor ons zijn. Maar zolang het nog niet op officiele Arsenal youtube kanaal staat of de website, is het nog niet 100% rondt.

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Arsènevoor mij waren Saka, Cedric Soares en Lacazette beste 3. Wat een strijders! Stond Cedric eigenlijk nog verkeerde kant, gruwelijke p0rno key pass gaf hij op Saka voor 1-3 van Lacazette. Oh en wanneer EMS start 13 winst 4 gelijk :classic_love:_O_

Weet iemand waarom Aston Villa zo onwijs weinig speelt laatste 1,5 maand? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Kyrill:

@Arsènevoor mij waren Saka, Cedric Soares en Lacazette beste 3. Wat een strijders! Stond Cedric eigenlijk nog verkeerde kant, gruwelijke p0rno key pass gaf hij op Saka voor 1-3 van Lacazette. Oh en wanneer EMS start 13 winst 4 gelijk :classic_love:_O_

Weet iemand waarom Aston Villa zo onwijs weinig speelt laatste 1,5 maand? 

Hadden COVID uitbraak.

Cedric speelde ook wel lekker ja :)En dat voor op een voor hem vreemde positie (voor zover ik weet).

Link naar opmerking
Deel via andere websites