Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Brits voetbal

Baddoo

Aanbevolen berichten

Waarom die van Liverpool? Eerste keer dat ze aan de bak moeten ofwa? Spelen ook geen Europees ofzo dus mooie compensatie. Ik zie het probleem niet echt, zeker voor teams die in de CL spelen uit Engeland. Als je kijkt naar Real... Ronaldo seizoensstart gemist ivm EK, allerlei blessures, nu WK voor clubs en spelen in de Copa verplicht twee wedstrijden. Zie ook vaak teams uit PL veel rouleren omdat ze gewoon een brede selectie hebben, andere topteams in Europa doen het vaak met een vaste basis 11.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom die van Liverpool? Eerste keer dat ze aan de bak moeten ofwa? Spelen ook geen Europees ofzo dus mooie compensatie. Ik zie het probleem niet echt, zeker voor teams die in de CL spelen uit Engeland. Als je kijkt naar Real... Ronaldo seizoensstart gemist ivm EK, allerlei blessures, nu WK voor clubs en spelen in de Copa verplicht twee wedstrijden. Zie ook vaak teams uit PL veel rouleren omdat ze gewoon een brede selectie hebben, andere topteams in Europa doen het vaak met een vaste basis 11.

Het punt is niet dat Engelse teams in het algemeen veel moeten voetballen, het punt is dat sommige teams een veel gunstiger schema hebben dan anderen. Chelsea speelt overigens ook geen Europees voetbal, dus met compensaties heeft het weinig te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het punt is niet dat Engelse teams in het algemeen veel moeten voetballen, het punt is dat sommige teams een veel gunstiger schema hebben dan anderen. Chelsea speelt overigens ook geen Europees voetbal, dus met compensaties heeft het weinig te maken.

Alsof het wat uitmaakt in de PL :-D al die roulatiespelers van Liverpool kunnen zo mee bij andere teams in de PL. Transferwindow gaat zo open toch? Misschien kunnen ze nog wat spelers binnentikken met alle miljoenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De PL heeft sinds wanneer de grote tv-deals? En sinds wanneer hebben ze geen winterstop? Zit geen verband tussen lijkt me Sebas. Komt vooral door 20 ploegen en twee bekertoernooien. Als ze een winterstop gaan gebruiken moet je onderhand elke week een midweekse programma spelen, afwisselend met competitie en bekers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, er was volgens mij zeker sprake van een bepaalde invloed. Kon ook met die bekertoernooien te maken hebben dacht ik, zal er zo nog eens even op Googelen. De hoeveelheid matches an sich moet geen probleem zijn, helemaal als je weet dat er met die EFL Cup voornamelijk B-ploegen het veld op worden gestuurd.

Edit:

http://www.telegraph.co.uk/football/...-winter-break/

https://www.theguardian.com/football...a-martin-glenn

bewerkt door Ragazzo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

FA Cup moet ook nog eens in een weekend worden gespeeld, waardoor er automatisch een aantal PL wedstrijden door de weeks gespeeld zouden moeten worden.

Hoe het met de TV verplichtingen zit, is mij niet helemaal duidelijk. Er zou bv. ook op vrijdag gespeeld worden, maar dat heb ik al een paar maanden niet meer gezien. Ligt allemaal contractueel vast natuurlijk, maar dacht dat het om een flink aantal speelrondes zou gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap wat je bedoelt, maar is hier niet van toepassing natuurlijk.

Wanneer er daadwerkelijk contact is, zie dat niet terug op de beelden, is dit wel het geval. Je kunt namelijk nooit gecontroleerd een bal spelen met de onderkant van je voet, terwijl een been gestrekt is. Denk dat hier alleen sprake is van het feit dat een doelman heel verstandig doet of hij geraakt is op dat moment en niet het feit doordat hij zelf eigenlijk gewoon compleet mis zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites