Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Italiaans voetbal

Baddoo

Aanbevolen berichten

Hier kunnen we verder over Frank de Boer en co

Ragazzo zei:

Ik denk dat je daar een prima punt aanhaalt, maar dit kun je ook gerust De Boer aanrekenen. Hij zou als trainer alle neuzen eenzelfde kant op moeten kunnen krijgen, spelers door het vuur laten gaan voor de club, maar ook voor hem als coach. Iets wat Mourinho bv. jarenlang als de beste leek te beheersen, stukje people management. Kwalitatief heeft Inter echt een van de beste selecties in Italië, zouden in principe makkelijk in de top drie moeten kunnen meedoen.

Ehcos zei:

Tja, met een spits die niet beweegt wordt het sowieso wel moeilijk.

De defensie is wel echt een probleem, vorig jaar in de eerste seizoenshelft hét sterke punt onder Mancini, nu de achilleshiel. Niet onlogisch natuurlijk aangezien De Boer vraagt om veel hoger te verdedigen, maar bij Ajax was z'n defensie wel altijd op orde. Het valt te hopen dat hij dit in orde krijgt op zeer korte termijn.

Mathi zei:

Melo, Medel en evt. Kondogbia is niet goed genoeg?

Zeus zei:
Je hebt duidelijk nog weinig van Inter gezien dan. Kondogbia is werkelijk dramatisch. Die speelt loeislecht. En is daarnaast ook veel meer een box-to-box middenvelder. Voor de defensie is hij vreselijk kwetsbaar. Daarom werd hij er laatst ook na een half uur al uitgehaald door De Boer en speelt hij voorlopig niet meer. Melo is minstens zo erg. Die doet gewoon niks meer. Levert geen arbeid meer. Is inmiddels gewoon een veteraan. Kreeg zijn kans in de EL, maar deed het vreselijk slecht. Medel doet zijn best, maar is niet van een bijster hoog niveau. Die hoort gewoon niet bij een club als Inter. Het is niet voor niks dat zijn vorige club Cardiff City was en hij daar nu niet bepaald indruk heeft gemaakt. Hij is leuk als derde centrale verdediger. Pitbulletje. Maar veel te licht om als CVM neer te zetten. En kan stiekem ook niet zo heel goed voetballen.

Ehcos zei:
Volledig akkoord met jouw analyse, Zeus.

Een verdedigende middenvelder, een linksback (Hector wordt genoemd) en een centrale verdediger (Lindelof?) zijn meer dan welkom.

Montass zei:
Ik heb geen idee hoe Medel en de anderen het doen bij Inter omdat ik te weinig Italiaans voetbal kijk, maar hangt het niet ook af in welke rol die lui moeten spelen? Medel heeft het bij Sevilla en Cardiff City juist heel goed gedaan, waardoor hij die transfer naar Inter afdwong. Als ik bijvoorbeeld zie hoe hij bij Chili speelt, zie ik een speler die vanuit de verdediging naar voren kan spelen. Misschien niet een geweldige 6, maar wel één die én de bal afpakt én de bal vervolgens kan verdelen. Volgens mij zijn Melo en Kondogbia ook zulke spelers, dus heb je drie dezelfde type spelers voor misschien niet één echte positie. Het is Frank niet vreemd om spelers verkeerd te gebruiken ook.

Maar goed, laat hem maar naar Valencia gaan hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Montass; Medel speelt bij Inter als 6 naast Joao Mario en Banega. Vind 'm daarin toch wat te kort komen. Als rechter centrale verdediger in een 3-mans defensie is hij fantastisch, maar als middenvelder komt hij voetballend vermogen te kort imo. Melo is helemaal een ramp, en Kondogbia is zo wisselvallig, abnormaal gewoon. Daarom zou ik echt graag een 6 willen zoals Thiago Motta er in de gouden jaren één was. Iemand die onder de druk uit kan voetballen en als 6 altijd goed positie kiest. Medel is daar imo iets te wild voor en gaat te vaak doorjagen waardoor er ruimte ontstaat tussen de defensie en het middenveld.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eens. Het is niet de 6 die je zou willen hebben, maar het ligt in dat geval dus aan de invulling van Frank de Boer omdat hij in de defensie een stuk beter zal renderen (zie nationale ploeg). Motta ben ik nooit kapot van geweest, maar positioneel is hij wel erg sterk ja. Ik ben alleen benieuwd wie ze daarvoor willen gaan halen en ook of Frank de Boer dat wel zal meemaken. Ik zie Inter hem zo maar ontslaan en de volgende coach gaat wellicht weer heel anders spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje dubbel. Een 3-5-2 zou in principe wel kunnen, omdat Candreva en Perisic wel genoeg loopvermogen hebben om de flank te bestrijken. Alleen zit je dan nog steeds met je probleem op de 6. Achterin heb je dan de keuze uit Medel, Miranda, Murillo en Ansaldi. Op het middenveld ga je dan met Kondogbia moeten spelen, en da's ook geen zes. Net zomin als Banega of Joao Mario dat zijn. Voorin kun je dan evt. Gabigol of Jovetic koppelen aan Icardi.

Punt blijft dus dat een zes een absolute must is. Wie dat moet worden is moeilijk te zeggen. Luiz Gustavo had een ideaal profiel, maar die blinkt tegenwoordig uit in rondwandelen. Witsel was m.i. uitstekend geweest, maar dat is helaas niet doorgegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet akkoord ivm Witsel. Die is trouwens ook transfervrij in de zomer...

Biglia is al 30 en Lotito kennende zullen ze daar nog wel schaamteloos 30 miljoen voor vragen. Clasie vind ik echt veel te weinig, als je op termijn Juve wil bedreigen heb je een niveau hoger nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Miranda, Murillo en Medel achterin. Mijn god. Wie moet er dan nog langs komen :r.

Maar goed, als je echt een 6 wilt hebben, zul je een speler moeten halen die tactisch sterk is, maar technisch ook. Dan zou ik eerder aan Banega denken, maar dan heb je op het middenveld weer wat extra kracht nodig. Biglia vind ik niet meer dan een postbode voetballer en het niveau Clasie moet je als Inter niet willen nastreven. Ik denk ook niet dat Witsel die persoon is, maar misschien een stapje voor Banega.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij verdiend dit niet. Natuurlijk zijn de resultaten niet goed maar jeetje, zo weinig tijd is wel wat treurig. Maja, in Italië wisselen ze trainers relatief vaak dus dit is dan niets nieuws. En nu naar de KNVB. Enige troost voor de Boer is dat zijn opvolger over 3 a 4 maanden ook weer ontslagen is ;c

bewerkt door Vitesse88
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij verdiend dit niet. Natuurlijk zijn de resultaten niet goed maar jeetje, zo weinig tijd is wel wat treurig. Maja, in Italië wisselen ze trainers relatief vaak dus dit is dan niets nieuws. En nu naar de KNVB. Enige troost voor de Boer is dat zijn opvolger over 3 a 4 maanden ook weer ontslagen is ;c

Zo weinig tijd? Hij heeft gewoon dramatisch gepresteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het gewoon terecht hoor. Slechte resultaten en slecht voetbal. Snap ook niet dat iedereen hem nu bij Oranje wil. Ik zie Blind ook het liefst vandaag vertrekken maar de Boer is geen goede opvolger. Dan krijg je na een paar wedstrijden weer te horen dat het voetbal niet om aan te zien is.

bewerkt door Dysproz
Link naar opmerking
Deel via andere websites