Lakigigar Posted October 17, 2016 Share Posted October 17, 2016 Een nieuw genre (wel al een tijd uit), en een soort van donker elektronische muziek met house, gothic, trap, dubstep en tranceinvloeden, ook erg moeilijk toegankelijk. Het is gebaseerd op kerkelijke blasfemie, hekserij, occultpraktijken en sjamanisme en gebruikt ook TV-serie Twin Peaks en film The Blair Witch Project als inspiratiebronnen. Wat ook opvallend is bij dit genre zijn de speciale tekens zoals driehoekjes in de artiestennaam en -song. Het is ook geinspireerd op bands zoals Dead Can Dance, The Cure en Cocteau Deadman Twins of Psychic TV en Coil.  Veel van de muzikanten die ik veel beluister zijn er door beïnvloed zoals oa Grimes en Purity Ring. Ik zal een paar mooie witch house songs geven.  Deze is dat ik het liefst hoor  [YOUTUBE]TsFGEHZ8zyc[/YOUTUBE]  [YOUTUBE]BsjErxbMzPc[/YOUTUBE]  [YOUTUBE]PO-3D9chyoI[/YOUTUBE]  [YOUTUBE]xiCEzJIDpwU[/YOUTUBE]  [YOUTUBE]k_j0f9RG4xg[/YOUTUBE]  [YOUTUBE]_7XJHiLSKKk[/YOUTUBE]  Deze is een beetje trance-achtig, want ja insomnia. Ook erg goede band trouwens!  [YOUTUBE]G5pDP46-Blo[/YOUTUBE]  Dit is één van de liedjes van grimes dat zeker sterke witch house invloeden heeft.  [YOUTUBE]_oS9Kgzammc[/YOUTUBE] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts