Richarð. Geplaatst 13 december 2016 Share Geplaatst 13 december 2016 @Platina32 Voortaan even bij Zeus vragen of je het cijfer wel mag geven. We gaan niet zomaar een mening posten zonder Zeus gepolst te hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 13 december 2016 Share Geplaatst 13 december 2016 Ik heb het niet over de zogenaamde 'motivatie' en ik zeg ook nergens dat hij geen mening mag hebben. Dat is altijd zo'n zwak en irrelevant reflex. Dus nee, ik zie niet in wat dat met mijn reactie te maken heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 13 december 2016 Share Geplaatst 13 december 2016 Is dit niet duidelijk? Als jij al 1'en uit gaat delen.. Vind ik nogal respectloos. En dan ook nog Wolf Alice. Ik ben daar geen fan van, maar het heeft in elk geval nog iets met muziek te maken. Tuurlijk is het wel duidelijk, ik zeg alleen dat ik dat bullshit vind. Ik geef een nummer een 1 wanneer ik het een 1 waard vind, wat heb jij daar nou weer mee te maken? En met respect heeft het al helemáál niks te maken. Moet ik een nummer dan maar mooi gaan vinden uit respect? Ik verwacht van iedereen dat ze een 1 gaan geven wanneer ze iets een 1 waard vinden. Bovendien zijn al mijn inzendingen tot nu toe falikant mislukt en daar hoor je mij ook niet over zeiken. Het is maar een spelletje, toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 13 december 2016 Share Geplaatst 13 december 2016 Je verwijt mij geheel onterecht dat je geen mening mag hebben (en Richard gaat daar vrolijk in mee), terwijl het enige wat ik doe is mijn mening geven. En dan zeg je: 'hallo, mag ik mijn mening niet geven soms?'. Tja. Koekoek. Zal mij een worst wezen. Ik vind het gewoon nogal lachwekkend. Al die Japanse rip-off popsongs insturen en dan een band die daadwerkelijk een poging doet tot pure en creatieve muziek maken een 1 gaan geven. Ik zeg niet dat het niet mag, ik zeg dat ik het nogal lachwekkend en een tikkeltje respectloos vind. Dus bij deze dan ook: al dat jatwerk van die Aziatische poppetjes krijgen met terugwerkende kracht van mij een 1 en Wolf Alice krijgt ter compensatie een 10 van ondergetekende. Want dan laat ik die remmen ook maar los binnen de manier waarop ik cijfers uitdeel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 13 december 2016 Share Geplaatst 13 december 2016 Je verwijt mij geheel onterecht dat je geen mening mag hebben (en Richard gaat daar vrolijk in mee), terwijl het enige wat ik doe is mijn mening geven. En dan zeg je: 'hallo, mag ik mijn mening niet geven soms?'. Tja. Koekoek. Zal mij een worst wezen. Ik vind het gewoon nogal lachwekkend. Al die Japanse rip-off popsongs insturen en dan een band die daadwerkelijk een poging doet tot pure en creatieve muziek maken een 1 gaan geven. Ik zeg niet dat het niet mag, ik zeg dat ik het nogal lachwekkend en een tikkeltje respectloos vind. Dus bij deze dan ook: al dat jatwerk van die Aziatische poppetjes krijgen met terugwerkende kracht van mij een 1 en Wolf Alice krijgt ter compensatie een 10 van ondergetekende. Want dan laat ik die remmen ook maar los binnen de manier waarop ik cijfers uitdeel. "Al die Japanse rip-off popsongs" Ik heb één Japanse band ingezonden. En ik weet niet wie ze 'ripped-off' hebben? Dat jij mijn 1 lachwekkend vind, boeit mij geen reet. Wat me wel boeit is dat je het respectloos vindt. En dat je dan je voorgaande cijfers gaat wijzigen vind ik wel heel kinderachtig :r Maar goed, beetje zinloze discussie dit, verder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niejo101 Geplaatst 13 december 2016 Share Geplaatst 13 december 2016 (bewerkt) Als je iets een 10 vind, dan geef je het een 10, als je iets een 1 vindt dan geef je het een 1. Simpel zat, en over smaak valt dus blijkbaar echt niet te twisten. Als je niet begrepen hebt dat je ook cijfers buiten de range 3-7 mag geven, Zeus, dan is dat volgens mij toch echt jouw probleem. Je bent hier niet om respectvol cijfers te geven, je bent hier om te oordelen. Je mag het stemgedrag van een ander best vreemd vinden, maar om hier zo'n drama van te maken is echt nergens voor nodig. 't is maar een forumspelletje he... cursusje mindfullness nodig misschien? 13 december 2016 bewerkt door Niejo101 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 13 december 2016 Share Geplaatst 13 december 2016 Boy Kill Boy: 5/10 Niet bijzonder. Beetje vlakjes. Il Volo 2/10 Dit vind ik helemaal niks. Italiaans vind ik sowieso niet om aan te horen in muziek. Shearwater: 9/10 Shearwater begint langzaam aan een van mijn favoriete bandjes te worden. Dit nummer is, zeker vergeleken bij eerder langsgekomen nummers, een dikke 9 waard! Shout Out Louds: 6/10 Wel geinig, alleen had die lange outro niet gehoeven van mij. Mystic Braves: N.V.T. Vant: 9/10 Een bandje dat al een paar keer op mijn radar is gekomen maar die ik nog niet geluisterd had. Mocht het album er komen, toch maar even doen. Wolf Alice: 8/10 Prima. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 13 december 2016 Share Geplaatst 13 december 2016 (bewerkt) Je verwijt mij geheel onterecht dat je geen mening mag hebben (en Richard gaat daar vrolijk in mee) Dat verwijt ik je helemaal niet. Wel dat je geen negatieve mening mag hebben over iets dat jij "leuk" vindt. 13 december 2016 bewerkt door Richarð. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 13 december 2016 Share Geplaatst 13 december 2016 Tja, als men niet wilt dat er 1'en uitgedeeld worden, dan zou je de bandbreedte van de cijfers moeten verkleinen en pas vanaf een 3 moeten beginnen. Maar het argument dat een 1 uitdelen respectloos is vind ik onzin. Als een leerling bij mij een proefwerk niet goed geleerd heeft ga ik toch ook niet een 3 geven, omdat een 1 respectloos zou zijn? Dan zou het kaf niet langer van het koren gescheiden worden en kunnen we eigenlijk net zo goed direct onze hele maatschappij opdoeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 13 december 2016 Share Geplaatst 13 december 2016 Juist ja. Misschien gewoon eens goed lezen wat ik zeg vooraleer jullie weer tal van bevooroordeelde verkeerde conclusies uit de kast trekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 13 december 2016 Share Geplaatst 13 december 2016 Ik vind Wolf Alice een heel leuke band maar als Platina32 dat nummer een 1/10 wil geven dan valt daar niks op aan te merken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 13 december 2016 Share Geplaatst 13 december 2016 Ik vind Wolf Alice een heel leuke band maar als Platina32 dat nummer een 1/10 wil geven dan valt daar niks op aan te merken. En weer: ik heb het tegenovergestelde ook niet gezegd. Kom op, jongens. Begrijpend lezen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 13 december 2016 Share Geplaatst 13 december 2016 (bewerkt) Zeus: Platina mag geen 1 geven, want dat is respectloos. De rest: Als Platina het een 1 waard vind, geeft 'ie een 1. *Zeus realiseert zich dat niemand het met hem eens is* Zeus: Jullie snappen mij niet. 13 december 2016 bewerkt door Richarð. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 13 december 2016 Share Geplaatst 13 december 2016 (bewerkt) En weer: ik heb het tegenovergestelde ook niet gezegd. Kom op, jongens. Begrijpend lezen. Ja, sorry hoor, maar je zegt gewoon letterlijk dat je mijn beoordeling respectloos vindt: Als jij al 1'en uit gaat delen.. Vind ik nogal respectloos. En dan ook nog Wolf Alice. Ik ben daar geen fan van, maar het heeft in elk geval nog iets met muziek te maken. Terwijl ik volgens mij gewoon het volle recht heb om dat te doen. Dus wat is nu precies het probleem dan? 13 december 2016 bewerkt door Platina32 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 13 december 2016 Auteur Share Geplaatst 13 december 2016 He he eindelijk spelen we het spelletje zoals ik al hoopte dat we het gingen spelen :xd: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 13 december 2016 Share Geplaatst 13 december 2016 Nee, dit zei Zeus. Is die gozert die Wolf Alice nu een 1 geeft dezelfde die steeds met al dat kattengekrijs van die rip-off Japanse pop-vrijetijdsbandjes aan komt zetten? Want dan hoeven we daar ook niet langer voorzichtig mee te zijn dus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 13 december 2016 Share Geplaatst 13 december 2016 (bewerkt) En dit: In dat geval geef ik Wolf Alice bij deze een 10 om dat te compenseren. Want dit vind ik vrij belachelijk. Is dit niet duidelijk? Als jij al 1'en uit gaat delen.. Vind ik nogal respectloos. En dan ook nog Wolf Alice. Ik ben daar geen fan van, maar het heeft in elk geval nog iets met muziek te maken. Een 10 geven omdat iemand anders een 1 geeft. Dát is pas belachelijk. Overigens is "dat kattengekrijs van die rip-off Japanse pop-vrijetijdsbandjes" ook nogal respectloos, dus erg hypocriet. 13 december 2016 bewerkt door Richarð. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 13 december 2016 Share Geplaatst 13 december 2016 Nou nee. Ik moet het dan compenseren. En nee. Dat is mijn mening. Oh wacht. Juist ja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 13 december 2016 Share Geplaatst 13 december 2016 :-D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 13 december 2016 Share Geplaatst 13 december 2016 En weer: ik heb het tegenovergestelde ook niet gezegd. Kom op, jongens. Begrijpend lezen. Jij denkt dat ik alle posts ga lezen? ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 13 december 2016 Share Geplaatst 13 december 2016 He he eindelijk spelen we het spelletje zoals ik al hoopte dat we het gingen spelen :xd: Zelden een post gelezen waarin zo subtiel een dubbele laag is aangebracht. _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 13 december 2016 Share Geplaatst 13 december 2016 Alle belangrijke conversaties terzijde, nu door naar het onbelangrijke werk: Boy Kill Boy: N.V.T. Il Volo 4/10 Tja, dit ken ik natuurlijk van het ekte ekte songfestival. En ik kan je vertellen, ik had een schijthekel aan dat nummer in die editie. Dat theatrale, het trekt me gewoon totaal niet. Ik schaal hem in dezelfde categorie in als musicals. Het komt nog niet zover dat ik 'm wegdruk, zo hard drukt het ook weer niet de irritatieknop in. Shearwater: 6/10 Goed begin wel. Leuk dat een piano alleen toch al een heel energie intro kan neerzetten. Helaas zakt het daarna behoorlijk in, gek genoeg op het moment dat de andere instrumenten en de zang erbij komen. Ik vind de zanglijn om eerlijk te zijn niet zo inspirerend. Shout Out Louds: 6/10 Man, wat was en ben ik fan van het nummer Blue Ice van deze zelfde band. Blijft één van de beste MU Worldsongfestivalinzendingen ooit in mijn ogen. Heb toen ook eens een ander album van ze erbij gepakt, maar dat was een stuk minder inspirerend. Helaas sluit dit nummer aan bij die gedachtengang. Ik vind de stijl lastig te beschrijven, maar ik heb al tientallen liedjes met dezelfde monotone zanglijn en het rechttoe-rechtaan akkoordenschema gehoord, die ook nog eens op dezelfde manier zijn afgemixt. Het outro redt de beoordeling hier, want die zorgt ervoor dat er een nipte voldoende gegeven wordt. Mystic Braves: 8/10 Soms heb je van die liedjes waarvan je niet zo goed weet wat je er van moet vinden. Je luistert ze redelijk geïnteresseerd af maar weet er op één of andere manier geen mening over te vormen. Dit is zo'n liedje. Ik denk dat ik het wel oké vind, ofzo... Het had ook prima in de jaren 60 geproduceerd kunnen zijn, maar dat vind ik wel positief. Het is ietwat eentonig, maar er zit wel sfeer in en ik vind de instrumenten wel fijn afgemixt. Nu ik zo verder schrijf, word ik eigenlijk steeds positiever over het liedje. Een 8 om het verschil tussen de vorige twee duidelijk aan te geven. Vant: 8/10 Been there, done that, maar moet een liedje per se origineel zijn om indruk te maken? Nee. Dit doet me wéér aan FlatOut 2 denken; had er prima ingepast. Ik ben om. Wolf Alice: 7/10 We gaan er met een knaller uit, dat dacht ik tenminste na al dat gedoe om dit liedje. Blijkt het gewoon dat wéér Blush ingestuurd wordt. Ik vind dit wel een groot minpunt. Begrijp me niet verkeerd, ik vond destijds in het songfestival dit een heel goed liedje, heb er zelfs 10 punten aan toegekend zo kan ik me herinneren. En nog steeds vind ik dit gewoon een goede song. Maar ja, als je dan al een band hier instuurt die het overgrote deel van de mensen hier al zal kennen, doe dan op zijn minst een ander liedje. Nu komt het een beetje over alsof dit het enige goede liedje was wat in deze context past, dat wekt een verkeerde indruk. Zonde zonde zonde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 13 december 2016 Share Geplaatst 13 december 2016 Boy Kill Boy: 6/10 Il Volo: 3/10 Shearwater: 7/10 Shout Out Louds: n.v.t. Mystic Braves: 4/10 VANT: 6/10 Wolf Alice: 8/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 14 december 2016 Share Geplaatst 14 december 2016 Shout out Louds: 6/10 Mystic Braves: 5/10 Vant: 7/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niejo101 Geplaatst 14 december 2016 Share Geplaatst 14 december 2016 @Erwin. geef je de shout out louds nu een 5 of een 6? die heb je dubbel beoordeeld namelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten