Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Keuken Kampioen Divisie Topic

vinnypassy

Aanbevolen berichten

Vanavond denk ik maar weer eens bij die Witte Leeuwen kijken hier verderop. De kraker tegen Helmond Sport. Misschien valt er nog een vinger in een speler zijn reet te steken aan het hek bij een corner tegen! Mocht die mogelijkheid zich niet voordoen ook goed natuurlijk. Dan houden we het gewoon bij middelvinger opsteken naar @stefan_helmond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei bas huijsmans:

Ook al verwijderd weer of niet? Maar op zich wel redelijk begrijpelijk vind ik hoor.

Rijkhoff valt dan nog mee, maar dat ook een Gaaei en Mansverk er in staan, daar heb je als Nederlands voetbal zelf eigenlijk ook weer erg weinig aan.

Weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, die Gaaei en Mansverk is door 9/10 al afgeschreven en voor een Kaplan is het ideaal dat hij zo zijn minuten kan maken.  Rijkhof is gewoon 3e spits dus logisch dat hij zijn minuten ergens anders moet maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei La Pulga:

Weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, die Gaaei en Mansverk is door 9/10 al afgeschreven en voor een Kaplan is het ideaal dat hij zo zijn minuten kan maken.  Rijkhof is gewoon 3e spits dus logisch dat hij zijn minuten ergens anders moet maken. 

Opzich heb ik niets tegen de belofteteams in de piramide, maar de manier waarop is een beetje vaag. Nu speelt MVV op maandag en tegen een team met deze spelers allemaal en aankomende vrijdag staat er een veredeld jeugdelftal op het veld. Dat is wel een vorm van competitievervalsing vind ik. Als ze nou met een vaste selectie zouden werken en dat een Gaaei of Mannsverk dan maar minuten moet maken in het eerste zou het voor de KKD clubs een stuk makkelijker maken. Een regel dat iemand niet bij 2 wedstrijdselecties in het weekend kan zitten zou het ook al oplossen.

Van Rijkhof is het natuurlijk logisch dat die mee doet omdat die ook gewoon heirvoor gehaald is. Bij Kaplan zou het dan een afweging van Ajax geweest moeten zijn om het óf voor Jong Ajax in te schrijven of bij Ajax 1 te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei bas huijsmans:

Opzich heb ik niets tegen de belofteteams in de piramide, maar de manier waarop is een beetje vaag. Nu speelt MVV op maandag en tegen een team met deze spelers allemaal en aankomende vrijdag staat er een veredeld jeugdelftal op het veld. Dat is wel een vorm van competitievervalsing vind ik. Als ze nou met een vaste selectie zouden werken en dat een Gaaei of Mannsverk dan maar minuten moet maken in het eerste zou het voor de KKD clubs een stuk makkelijker maken. Een regel dat iemand niet bij 2 wedstrijdselecties in het weekend kan zitten zou het ook al oplossen.

Van Rijkhof is het natuurlijk logisch dat die mee doet omdat die ook gewoon heirvoor gehaald is. Bij Kaplan zou het dan een afweging van Ajax geweest moeten zijn om het óf voor Jong Ajax in te schrijven of bij Ajax 1 te houden.

Ben het wel met je eens ja, ook vind ik dat als je 5 wedstrijden bent uitgekomen voor 1 dat je dan niet meer voor jong mag spelen of een maximaal aan dispensatiespelers. 

In Spanje hebben ze het volgens mij wel goed geregeld, daar is het gewoon 23 spelers voor bijvoorbeeld Barca B registreren en zij mogen dan wel voor het eerste uitkomen maar andersom niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei La Pulga:

Ben het wel met je eens ja, ook vind ik dat als je 5 wedstrijden bent uitgekomen voor 1 dat je dan niet meer voor jong mag spelen of een maximaal aan dispensatiespelers. 

In Spanje hebben ze het volgens mij wel goed geregeld, daar is het gewoon 23 spelers voor bijvoorbeeld Barca B registreren en zij mogen dan wel voor het eerste uitkomen maar andersom niet.

Ja precies. Of elke wedstrijd maximaal 1 speler uit je A kern zodat spelers wel wedstrijdritme kunnen op doen. Zo'n constructie als in Spanje is misschien net iets te duur voor een Nederlandse club, maar ja dat is dan een keuze die je moet maken als je een B team wil hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei bas huijsmans:

Ja precies. Of elke wedstrijd maximaal 1 speler uit je A kern zodat spelers wel wedstrijdritme kunnen op doen. Zo'n constructie als in Spanje is misschien net iets te duur voor een Nederlandse club, maar ja dat is dan een keuze die je moet maken als je een B team wil hebben

Een eens dat we het eens zijn, zo kan het dus ook :D 

Wel chill dat ESPN nu alle uitzendrechten heeft trouwens, vind het altijd wel leuk om die jeugdteams in actie te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei La Pulga:

Een eens dat we het eens zijn, zo kan het dus ook :D 

Wel chill dat ESPN nu alle uitzendrechten heeft trouwens, vind het altijd wel leuk om die jeugdteams in actie te zien.

Wij moeten gewoon bij de KNVB gaan werken. Redden wij het nationale voetbal even en gaan we daarna ergens op

curacao ofzo zitten rentenieren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei bas huijsmans:

Wij moeten gewoon bij de KNVB gaan werken. Redden wij het nationale voetbal even en gaan we daarna ergens op

curacao ofzo zitten rentenieren

Hier kan ik alleen maar mee akkoord gaan, welke vacatures staan daar open? Beetje laag beginnen maar over paar jaar nemen de Nigel de Jong over.

Neem deze post vooral niet serieus, hier zit een beetje sarcasme in. Vindt je het niet grappig, hoef je er niet op te reageren. Negeren = ook een optie. Bij voorbaat dank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei La Pulga:

Hier kan ik alleen maar mee akkoord gaan, welke vacatures staan daar open? Beetje laag beginnen maar over paar jaar nemen de Nigel de Jong over.

Neem deze post vooral niet serieus, hier zit een beetje sarcasme in. Vindt je het niet grappig, hoef je er niet op te reageren. Negeren = ook een optie. Bij voorbaat dank.

Ja De Jong mag er van mij nog wel een paar jaartjes zitten. Die jongen deed het leuk in 2010 in Zuid-Afrika. Die gun ik het wel. Ik neem aan dat ze gewoon een nieuwe functie voor ons creëeren? Chef Reddende Engel en Chef Hachje Redden of zo?

Neem deze post vooral serieus, er zit geen enkele vorm van sarcasme in. Vind je het niet grappig, reageer ook dan. Elke reactie = een reactie. Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei bas huijsmans:

Jong Ajax speelt dit seizoen eigenlijk helemaal niet veel met spelers van 1. Kaplan en Mannsverk zijn daar de laatste weken/maanden bijgekomen door lange blessures. Snap wel dat het vervelend is voor tegenstanders in de KKD. Maar zo'n Kaplan heeft nog nooit in Ajax 1 gespeeld, jaar geblesseerd geweest. Dus best logisch toch dat hij daar nu speelt.

Regel van twee wedstrijdselecties zal denk ik alleen maar meer zorgen voor grote wissels in selecties. Als Ajax 1 wat blessures heeft dan speelt Ajax met de onder 17/18 omdat de rest op de bank moet zitten. Is iedereen fit dan schrijven ze ineens sterke spelers in die tijdje niet gespeeld hebben bijvoorbeeld. Denk dat het niveauverschil van de teams alleen maar wisselender gaat worden.

Rijkhoff zou geen discussie moeten zijn in mijn ogen, had namelijk ook in Jong gespeeld wanneer hij niet was weggegaan.

Idee van La Pulga heeft ook wat haken en ogen, zie je nu ook in het amateurvoetbal in Nederland. Waar voor onder 23 teams en eerste elftallen hetzelfde geld. Spelers die ingeschreven staan bij onder 23 mogen altijd in onder 23 en het eerste. Dus wat doet iedereen, alle spelers tot onder 23 inschrijven in de onder 23.

Als Ajax alle spelers inschrijft in jong Ajax inschrijft die daar mogen spelen op basis van leeftijd, dan kunnen ze op een handje vol aan spelers dit jaar iedereen daar inschrijven.

Zelf heb ik de oplossing ook niet hoor. Zal altijd een punt blijven, want weet niet of de perfecte oplossing bestaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei timpy00:

Maar zo'n Kaplan heeft nog nooit in Ajax 1 gespeeld, jaar geblesseerd geweest. Dus best logisch toch dat hij daar nu speelt.

Het probleem is niet zo zeer dat Kaplan er speelt, maar het probleem is dat een Jong team op de vrijdagavond er totaal anders uitziet als een Jong team op de maandag avond. Nu speelt MVV op maandagavond tegen Jong Ajax en spelen dus Gaaei, Mannsverk en Kaplan mee. Was deze wedstrijd afgelopen vrijdag gespeeld, dan hadden ze misschien niet mee gedaan. Daar gaat het de KKD teams vooral om.

Als in het amateurvoetbalteam de O23 op zaterdagochtend speelt en het eerste op zaterdagmiddag, dan doen de basisspelers van het eerste echt niet eerst mee met de O23. Als de O23 echter op zondagochtend speelt en het eerste de dag ervoor al gespeeld heeft, dan doen de spelers die in het eerste zitten en geen/niet voldoende minuten hebben gemaakt op zondag wel mee. Zo heb je dus soort competitievervalsing.

42 minuten geleden zei timpy00:

Als Ajax alle spelers inschrijft in jong Ajax inschrijft die daar mogen spelen op basis van leeftijd, dan kunnen ze op een handje vol aan spelers dit jaar iedereen daar inschrijven.

Daarom zouden spelers die in de wedstrijdselectie zitten bij een eerste team in het weekend niet mee mogen doen met een Jong team op de maandag. Op die manier krijg je veel constantere selecties bij een jong team en speelt dus elke KKD team tegen een vergelijkbaar team. Maar ook dit kan je in de KKD bijv. beperken door bijvoorbeeld het maximum aantal wedstrijden dat in 1 gespeeld mag worden (15 nu dacht ik?) voordat je niet meer mee mag doen in de KKD strenger te maken. Gaaei heeft bijv. in 15 van de 21 wedstrijden mee gedaan in de Eredivisie. Dan is het toch echt onzin dat hij mee doet bij Jong Ajax? Als die jongen wedstrijdminuten nodig heeft, dan laat je hem lekker invallen tegen Heerenveen ipv maar 1x te wisselen in die wedstrijd.

46 minuten geleden zei timpy00:

Als Ajax 1 wat blessures heeft dan speelt Ajax met de onder 17/18 omdat de rest op de bank moet zitten. Is iedereen fit dan schrijven ze ineens sterke spelers in die tijdje niet gespeeld hebben bijvoorbeeld. Denk dat het niveauverschil van de teams alleen maar wisselender gaat worden.

Dat is dus iets waar Ajax dan bewuster mee moet omgaan. Ajax heeft nu toch een selectie waarin bijna elke positie dubbel bezet is met nog wat extra spelers? Dan kan je met een paar blessures toch prima een selectie van 20 man mee nemen naar een wedstrijd zonder dat het niveau van Jong Ajax erg beperkt wordt? Ajax had zondag 4 verdedigers op de bank zitten. Dan hoeft Kaplan toch niet per se daar bij te horen?

Natuurlijk is er geen perfecte oplossing, maar het effect van 1 eerste elftalspeler die mee doet bij een Jong team levert gemiddeld al 0.5 punten extra op voor dat Jong Team. Zie hier. In de helft van de wedstrijden is dit zo ongeveer het geval, dus het is echt geluk hebben voor een KKD team wanneer je tegen een Jong team speelt en wie er mee doen. Het lijkt mij dat het belangrijkste in de KKD de KKD teams zelf nog zijn en dat de Jong teams van ondergeschikt belang zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Thierryvane:

Wat een jankbalk is die Bryan Smeets trouwens.

Gewoon gefrustreerd dat 'ie het inmiddels af moet leggen tegen een paar 18-jarige jochies. Je zag 'm ook overduidelijk een paar keer heel boos kijken naar Aertssen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 13-2-2024 om 10:31 zei Thierryvane:

Wat een jankbalk is die Bryan Smeets trouwens.

Ajax laat Jong Ajax toch altijd op een maandag spelen als ze tegen Smeets mogen? Om hem nog eens goed terug te pakken. (dit is sarcasme).

Link naar opmerking
Deel via andere websites