Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Keuken Kampioen Divisie Topic

vinnypassy

Aanbevolen berichten

Op 6-9-2022 om 20:39 zei Thomassje123:

Ik weet nog toen wij (Twente) in de KKD zaten. 2-5 op de broek van Jong Ajax in eigen huis haha

Dordrecht kwam op bezoek, die hadden zoveel goals tegen, scoorden moeizaam en stonden stijf onderaan. Je denkt, makkie. 0-1 verloren :cab: 

Ik weet niet wat het is met die KKD maar dat gebeurt daar nou eenmaal in, zo ook Heracles gisteravond. Geen reden overigens voor paniek voor voor Heracles kan ik ook uit ervaring spreken. KKD blijft een rare competitie

Dat was wel een heerlijk Jong Ajax, zat toen in het stadion. Zei al tegen een vriend van mij, dit wint Ajax. 2-5 :-D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei cimbomcu:

Dat was wel een heerlijk Jong Ajax, zat toen in het stadion. Zei al tegen een vriend van mij, dit wint Ajax. 2-5 :-D 

Ja gevloek en getier in het stadion haha. Zo achteraf kan ik er ook wel om lachen maar wat een afgang was dat ja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Normaal ben ik niet zo’n fan van dat gezeik van al die fans van kleine clubjes over de beloften, maar fucking Brobbey in Jong Ajax?  Dit seizoen 18 keer voor het eerste gespeeld, meer dan de helft van de mogelijke speeltijd in de Eredivisie gemaakt en sinds zondag nummer twee op de topscorerijst van de Eredivisie. En die staat dan lekker tegen PEC Zwolle te ballen. Dan ben je m.i. gewoon vastgespeeld hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei PJHoutman:

Normaal ben ik niet zo’n fan van dat gezeik van al die fans van kleine clubjes over de beloften, maar fucking Brobbey in Jong Ajax?  Dit seizoen 18 keer voor het eerste gespeeld, meer dan de helft van de mogelijke speeltijd in de Eredivisie gemaakt en sinds zondag nummer twee op de topscorerijst van de Eredivisie. En die staat dan lekker tegen PEC Zwolle te ballen. Dan ben je m.i. gewoon vastgespeeld hoor.

Wat mij betreft mogen de regels onder de loep als Brobbey volgens die regels speelgerechtigd blijft voor een reserve-elftal. De beste man staat #2 op de topschutterslijst van de Eredivisie, speelt regelmatig mee bij het eerste en heeft in de voorselectie van Oranje gezeten. Als een dergelijke speler volgens de regels mee mag doen bij de reserves, dan kloppen de regels niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Nom de Guerre:

Wat mij betreft mogen de regels onder de loep als Brobbey volgens die regels speelgerechtigd blijft voor een reserve-elftal. De beste man staat #2 op de topschutterslijst van de Eredivisie, speelt regelmatig mee bij het eerste en heeft in de voorselectie van Oranje gezeten. Als een dergelijke speler volgens de regels mee mag doen bij de reserves, dan kloppen de regels niet.

Maar alleen het regelmatig meespelen bij het eerste is toch een relevant gegeven? Daaraan zouden ze wat meer mogen spiegelen aan het amateurvoetbal, waarbij een speler vanaf een bepaald aantal optredens in een A-categorie-team niet meer in lagere elftallen mag uitkomen. Dat is vaak wel een overzichtelijk systeem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Tim':

Maar alleen het regelmatig meespelen bij het eerste is toch een relevant gegeven? Daaraan zouden ze wat meer mogen spiegelen aan het amateurvoetbal, waarbij een speler vanaf een bepaald aantal optredens in een A-categorie-team niet meer in lagere elftallen mag uitkomen. Dat is vaak wel een overzichtelijk systeem.

Wat was de regel nu dan? Dat Brobbey geen 45 minuten gemaakt heeft en niet ouder is als 21, dacht ik ergens te lezen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Wat was de regel nu dan? Dat Brobbey geen 45 minuten gemaakt heeft en niet ouder is als 21, dacht ik ergens te lezen? 

Voorwaarden beloftenteams in eerste divisie

• Beloftenteams bestaan uit alleen spelers die in het betreffende seizoen 23 jaar of jonger zijn.
  • Voor doelmannen wordt een uitzondering gemaakt. Zij mogen 25 jaar of jonger zijn. Wanneer twee beloftenteams tegen elkaar spelen geldt er voor doelmannen geen leeftijdsgrens.
  • Spelers mogen niet meedoen aan een wedstrijd van een beloftenelftal als hij in hetzelfde speelweekend in de basis is gestart bij het eerste elftal, of minimaal 45 minuten heeft meegedaan in een wedstrijd van het eerste.
Link naar opmerking
Deel via andere websites