Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Keuken Kampioen Divisie Topic

vinnypassy

Aanbevolen berichten

Telstar heeft Ryan Seager (Southampton) en Kyle Scott (Chelsea) gehuurd. Weet iemand meer van deze spelers? Lees vooral dat die Seager wel een goede is maar te maken heeft gehad met enorm veel blessureleed.

Hoorde ook dat we een spits van Inter Milan hebben gehuurd/gaan huren. Geloof dat Telstar vanaf dit naar een samenwerkingsverband met Inter heeft dus kijken wat daar uit komt.

Weer lekker creatief bezig op de transfermarkt(y).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kyle Scott (Chelsea) gehuurd. Weet iemand meer van deze spelers?

Twee goede seizoenen gehad bij Cliftonville FC. Eentje als basisspeler en eentje als twaalfde man, zowel aanvallend als verdedigend op het middenveld. Redelijk klein en fragiel, zeer weinig sprongkracht. Technisch wel weer erg sterk.

Edit: Oh shit dat was in Football Manager

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hendriks liep vorig jaar al vaak verloren rond door een gebrekkige aanvoer, dus ik ben benieuwd hoe hij het in België gaat doen.

Dat klopt wel ja. Eerste seizoenshelft ging het nog wel, toen scoorde hij er ook 15 ofzo. Daarna wat blessures gehad en ging het team nog slechter presteren en zaf er na de trainerswissel helemaal geen lijn meer in. Is nu natuurlijk niet naar de club waar hij op hoopte, levert toch nog een redelijk bedrag op als ik moet geloven wat er wordt geschreven (4 ton). Ben ook benieuwd hoe die het daar gaat doen.

en Verheydt past hier qua type wel. En in het spel van Stegeman ook. Die wil graag een grote sterke man voorop die de ballen vasthoudt en vanuit daar weer verder. En als hij de ballen voor de pot krijgt dan heb ik er wel vertrouwen in. Achter de aankopen lijkt eindelijk weer een idee te zitten, dat werd tijd ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben jullie überhaupt noemenswaardige versterkingen vastgelegd? Tot nu toe toch alleen vervangers voor de spelers die weggaan, en zelfs dat niet helemaal?

Nee niks. Bekendste is die keeper Muyters of zo. Zegt genoeg dat ik z'n naam niet eens weet.

Ze willen wachten tot spelers goedkoper worden.op buiten de boot vallen. Erg risicovol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duplan naar Sparta. Interessante deals so far in de Juup.

De titelkandidaten c.q. titelpretendenten staan er allemaal apart voor.

Twente

De volgende spelers zijn nieuw:

• Wout Brama;
  • Tim Hölscher;
  • Xandro Schenk;
  • Jonathan Reis;
  • Ulrich Bapo (HUUR);
  • Matt Smith (HUUR);
  • Een aantal spelers van Jong Twente.

De volgende spelers zijn vertrokken:

• Fredrik Jensen (Augsburg);
  • Stefan Thesker (Holstein Kiel);
  • Michael Liendl (Wolfsberger AC);
  • Danny Holla (Melbourne Victory);
  • Marko Kvasina (Mattersberger);
  • Adam Maher (n.n.b.);
  • Hidde Ter Avest (Udinese);
  • Richard Jensen (Roda JC);
  • Mounir El Hamdaoui (einde loopbaan);
  • Adnane Tighadouini (Málaga, einde huur);
  • Cristian Cuevas (Huachipato, einde huur);
  • Luciano Slagveer (Lokeren, einde huur);
  • Thomas Lam (Nottingham Forest, einde huur).

Best veel mutaties zo, waarbij maar weinig spelers de club trouw zijn gebleven. Assaidi, Drommel, Brondeel, Boere, Vuckic, Van der Lely, Maria en Bijen zijn, voor mijn gevoel, de voornaamste krachten die gebleven zijn. Het oogt allemaal een stuk minder, op papier, ten opzichte van de ploeg die vorig jaar degradeerde. Ik hoop dat de spelers uit Jong Twente het goed doen, anders zou het wel eens een pijnlijk seizoen kunnen worden voor Twente. Ik hoop dat ze niet met geld gaan strooien en nog meer "namen" gaan kopen. Dat pakt meestal niet echt lekker uit.

Sparta

• Giliano Wijnaldum;
  • Suently Alberto;
  • Lars Veldwijk;
  • Everton Pires Tavares;
  • Adil Auassar;
  • Tim Coremans;
  • Mohammed Rayhi;
  • Dries Wuytens;
  • Michael Verrips;
  • Eduard Duplan;
  • Royston Drenthe;
  • Een aantal spelers van Jong Sparta.

• Julian Chabot (Groningen);
  • Sherel Floranus (Heerenveen);
  • Kenneth Dougall (Barnsley);
  • Ryan Sanusi (Grenoble);
  • Paco van Moorsel (n.n.b.);
  • Nick Proschwitz (n.n.b.);
  • Leonard Nienhuis (n.n.b.);
  • Loris Brogno (Beerschot);
  • Sander Fischer (Vendsyssel);
  • Michel Breuer (einde loopbaan);
  • Robert Mühren (Waregem, einde huur);
  • Soufyan Ahannach (Brighton, einde huur);
  • Fred Friday (AZ, einde huur);
  • Jannik Huth (Mainz, einde huur);
  • Dabney Dos Santos (AZ, einde huur);
  • Miquel Nelom (Feyenoord, einde huur).

Ik ben best onder de indruk van de aankopen van Sparta. De ploeg heeft best wat kwaliteit ingeleverd, maar voor deze divisie hebben ze ook behoorlijk ingekocht. Rayhi was een sensatie bij NEC, een aantal spelers die zich in de Eredivisie toch hebben bewezen en ook wat routine hebben, ik ben best benieuwd naar Sparta. Spelers als Kortsmit, Duarte, Spierings, Verhaar, Ache en Dervisoglu zijn (nog) gebleven, dat waren toch ook geen slechte spelers.

Roda JC

• Niels Verburgh;
  • Richard Jensen;
  • Tom Muyters;
  • Een aantal spelers van Jong Roda.

• Filip Kurto (Wellington Phoenix);
  • Maecky Ngombo (Bari);
  • Christian Kum (VVV);
  • Adil Auassar (Sparta);
  • Ard van Peppen (n.n.b.);
  • Mikhail Rosheuvel (NAC);
  • Dani Schahin (Pyramids FC);
  • Nathan Rutjes (n.n.b.) - al gaan er geruchten rond dat Rutjes een nieuw contract gaat krijgen
  • Ashton Götz (n.n.b.)
  • Hidde Jurjus (PSV, einde huur);
  • Tsiy William Ndenge (Borussia Mönchengladbach, einde huur);
  • Jorn Vancamp (Anderlecht, einde huur);
  • Patrick Banggaard (Darmstadt, einde huur);
  • Simon Gustafsson (Feyenoord, einde huur);
  • Donis Avdijaj (Schalke, einde huur).

Een speler van de U21 van Club Brugge, een reservespeler van Twente en een modale Eerste Divisie keeper als nieuwkomers en een flink aantal basiskrachten de deur uit. Ik hoop voor Roda dat ze nog wat spelers gaan aantrekken, anders wordt het een zwaar seizoen in Kerkrade. Daryl Werker, Jannes Vansteenkiste, Henk Dijkhuizen, Mohamed El Makrini, Ognjen Gnjatic, Mitchel Paulissen, Livio Milts, Gyliano van Velzen, Mario Engels en Célestine Djim zijn de ploeg trouw gebleven, maar ik betwijfel of dat voldoende is om promotie af te dwingen.

NEC

• Tom Overtoom;
  • Josef Kvida;
  • Randy Wolters;
  • Gino Coutinho;
  • Terry Lartey Sanniez;
  • Paolo Sabak;
  • Joey van den Berg;
  • Robin Buwalda (HUUR);
  • Een aantal spelers van Jong NEC.

• Ferdi Kadioglu (Fenerbahçe);
  • Gregor Breinburg (n.n.b.);
  • Mohammed Rayhi (Sparta);
  • Michael Heinloth (Sosnowiec);
  • Suently Alberto (Sparta);
  • Maarten Paes (Jong Utrecht);
  • Wojciech Golla (Slask Wroclaw);
  • Janio Bikel (CSKA Sofia);
  • Arnaut Danjuma/Groenevelt (Club Brugge);
  • Joris Delle (n.n.b.);
  • Steeven Langil (n.n.b.);
  • Jari Schuurman (Feyenoord, einde huur);
  • Ted van de Pavert (Zwolle, einde huur);
  • Stefan Mauk (Brisbane Roar, einde huur).

Evenals Roda heeft ook NEC best wat veren moeten laten. De uitblinkers van vorig seizoen zijn allemaal weg, al heeft NEC wel een paar interessante aankopen gedaan. Wolters, Van den Berg, Overtoom, dat zijn toch ervaren mannen. Doorselecteren is ook prima, zo'n Heinloth, Langil en Delle waren niet slecht, maar toch ook niet zo goed dat er geen Nederlandse alternatieven voor zijn. Ik ben benieuwd hoe de jongere spelers die NEC heeft gekocht gaan presteren. Met een Achahbar, Braken, Dijkstra, Joppen en Sturing heb je toch nog wat restanten van een ploeg die voor de winterstop gewoon goed voetbalde en op weg leek naar promotie.

Misschien dat ik morgen eens naar een paar outsiders ga kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wist niet dat het met Roda even slecht gesteld was als met Twente. Want daar is het echt drama nu, hebben nauwelijks een elftal. :cab: Sparta is voor mij de nummer 1 kandidaat met daarachter NEC. Twente komt niet eens in de buurt met deze selectie en de commotie om de hele club heen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sparta heeft de beste selectie op dit moment inderdaad. Leuke spelers gehaald.

Ben zelf ook benieuwd hoe wij er op staan, paar prima spelers gehaald. Verhulst (Volendam), Veltmate (Emmen), Lellieveld (Vitesse), Baas (Heracles), Bozs (jong Vitesse), Vd Venne (Oss), Bakx (Oss), Verheydt (Crawley), Navratil (Heracles). Met dan nog een Stans en Andrade zal dit de basisopstelling worden, er komt nog een middenvelder bij en misschien nog een buitenspeler. Dan hebben we nog Ketting, Bliek (Dordrecht), Overgoor, Dzepar, Werkhoven, Langendijk achter de hand die eventueel in de basis kunnen starten. En de rest van de selectie bestaat uit jeugdspelers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rayhi een sensatie? Is dat niet wat overdreven? Jensen speelde laatste half jaar best veel bij Twente maar kan er niet heel veel van. Verder wordt het een interessant seizoen, ga het intensief volgen!

7 goals, 1 assist in een half seizoen. Dat is behoorlijk netjes, een bijdrage van een goal per twee wedstrijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sparta heeft de beste selectie op dit moment inderdaad. Leuke spelers gehaald.

Ben zelf ook benieuwd hoe wij er op staan, paar prima spelers gehaald. Verhulst (Volendam), Veltmate (Emmen), Lellieveld (Vitesse), Baas (Heracles), Bozs (jong Vitesse), Vd Venne (Oss), Bakx (Oss), Verheydt (Crawley), Navratil (Heracles). Met dan nog een Stans en Andrade zal dit de basisopstelling worden, er komt nog een middenvelder bij en misschien nog een buitenspeler. Dan hebben we nog Ketting, Bliek (Dordrecht), Overgoor, Dzepar, Werkhoven, Langendijk achter de hand die eventueel in de basis kunnen starten. En de rest van de selectie bestaat uit jeugdspelers.

Als Stegeman de zaak echt goed op de rit krijgt, zijn jullie wellicht een outsider voor promotie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites