Vitesse88 Geplaatst 29 november Share Geplaatst 29 november 4 minuten geleden zei timpy00: Oefenpotjes of afscheidstournee? Geen idee man, ben het stadium een beetje voorbij van wie of wat je moet geloven. Het erge is dat je zelfs bij de communicatie van Vitesse zelf al twijfelt of het zo is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 29 november Share Geplaatst 29 november Zojuist zei Vitesse88: Geen idee man, ben het stadium een beetje voorbij van wie of wat je moet geloven. Het erge is dat je zelfs bij de communicatie van Vitesse zelf al twijfelt of het zo is. Ja vooral dat laatste is een erg kwalijke zaak natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst Woensdag at 09:30 Share Geplaatst Woensdag at 09:30 https://www.gelderlander.nl/sport/brigata-tifosi-stopt-per-direct-met-sfeeracties-bij-de-graafschap-na-kritiek-respect-is-niet-meer-wederzijds~a25dcc90/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F Jammer voor de positieve beeldvorming, maar wat een verademing voor de club. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst Woensdag at 10:20 Share Geplaatst Woensdag at 10:20 49 minuten geleden zei Titan: https://www.gelderlander.nl/sport/brigata-tifosi-stopt-per-direct-met-sfeeracties-bij-de-graafschap-na-kritiek-respect-is-niet-meer-wederzijds~a25dcc90/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F Jammer voor de positieve beeldvorming, maar wat een verademing voor de club. Helemaal super. Vuurwerk hoort nergens in Nederland, maar al helemaal niet in een stadion. Ze kunnen toch ook gewoon een leuk liedje zingen? Zoals 'hup de Graafschap' o.i.d.? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst Woensdag at 10:24 Share Geplaatst Woensdag at 10:24 Zojuist zei Arezo: Helemaal super. Vuurwerk hoort nergens in Nederland, maar al helemaal niet in een stadion. Ze kunnen toch ook gewoon een leuk liedje zingen? Zoals 'hup de Graafschap' o.i.d.? Gelukkig zongen ze die liedjes altijd al, nu fijn zonder vuurwerk. Dat ze het een keer voor hun eigen vak doen: prima. Ook een aantal keer van buiten het stadion een pyro, zichtbaar boven de tribunes. Maar afgelopen speeldag werden ook volledige kindervakken vol in de rook gezet door die hersenlozen. En dan zeuren dat er niet van alle supporters respect meer is. Gek, he. Plus dat ze de club met boete na boete opzadelen en denken dat ze het voor het zeggen hebben bij de club. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst Woensdag at 10:25 Share Geplaatst Woensdag at 10:25 Zijn geen grote lichten daar precies bij BT. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst Woensdag at 10:26 Share Geplaatst Woensdag at 10:26 47 minuten geleden zei Titan: https://www.gelderlander.nl/sport/brigata-tifosi-stopt-per-direct-met-sfeeracties-bij-de-graafschap-na-kritiek-respect-is-niet-meer-wederzijds~a25dcc90/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F Jammer voor de positieve beeldvorming, maar wat een verademing voor de club. Doodzonde man. De sfeeracties van BT vormen denk ik (terecht) één van de grootste redenen waarom De Graafschap er zo goed op staat in Nederland. Behalve bij de KNVB natuurlijk, getuige de lange lijst aan boetes, maar dat is in Nederland helaas de onredelijke prijs voor sfeer verhogende acties. Het argument "je kunt toch ook een liedje zingen" raakt daarbij ook kant noch wal, aangezien die twee zaken altijd al naast elkaar bestaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst Woensdag at 10:32 Share Geplaatst Woensdag at 10:32 2 minuten geleden zei Urbeto: Het argument "je kunt toch ook een liedje zingen" raakt daarbij ook kant noch wal, aangezien die twee zaken altijd al naast elkaar bestaan. Dat bepaal ik zelf wel hè? En ik vind dus dat 1 van die 2 zaken niet zou mogen bestaan, omdat je een ongelofelijke sneuneus bent als je vuurwerk gaat zitten lopen te liggen te staan vuurwerk af te liggen te steken (in een voetbalstadion, maar ook daarbuiten). Maar dat vind jij dus niet? 5 minuten geleden zei Aaron21: Zijn geen grote lichten daar precies bij BT. Daarom zijn het ook supporters van de Graafschap hahahahahahahahaha (ja ik lach er maar weer even bij voordat mensen denken dat ik dit serieus bedoel). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst Woensdag at 10:34 Share Geplaatst Woensdag at 10:34 (bewerkt) 8 minuten geleden zei Urbeto: Doodzonde man. De sfeeracties van BT vormen denk ik (terecht) één van de grootste redenen waarom De Graafschap er zo goed op staat in Nederland. Behalve bij de KNVB natuurlijk, getuige de lange lijst aan boetes, maar dat is in Nederland helaas de onredelijke prijs voor sfeer verhogende acties. Het argument "je kunt toch ook een liedje zingen" raakt daarbij ook kant noch wal, aangezien die twee zaken altijd al naast elkaar bestaan. Natuurlijk, die sfeeracties zijn fenomenaal. Het is simpelweg waanzin dat de groep telkens over het randje moet gaan, soms met een gigantische stap. Niet alleen afgelopen speelronde, ook thuis tegen Vitesse met de rookbommen (overigens over en weer, maar dan nog) en vorig jaar met 'The Joker Retuns', waar die malloot plots de vuurpijlen richting het veld gaat schieten in plaats van in de lucht. Waarom? Om daarna te huilen over de KNVB en weer stoer het bordje met KNVB Maffia in de lucht te kunnen houden? Om een andere sfeergroep te overtreffen? Om te laten zien dat ZIJ de club zijn? Vanuit de supporters is er niets dan respect voor de prachtige spandoeken en bijbehorende acties, ook voor vuurwerk voor de wedstrijd. Maar diezelfde supporters zijn er ook klaar mee dat de club ondertussen een boetebedrag heeft afgetikt waar je ook een fijne spits voor kunt laten spelen. Net als dat niet iedereen - ouderen, kinderen, noem maar op - naar het stadion komt om rook te bekijken en te happen. Woensdag at 10:35 bewerkt door Titan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst Woensdag at 10:45 Share Geplaatst Woensdag at 10:45 "Wat zullen de KNVB’ers gelachen hebben toen ze vrijdag in Zeist voor de tv zaten…" Deze zin zegt eigenlijk alles, hè. Alsof de KNVB er plezier uit haalt dat Brigata Tifosi een modderfiguur slaat. Enorme sneuneuzen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst Woensdag at 11:02 Share Geplaatst Woensdag at 11:02 4 minuten geleden zei Arezo: Dat bepaal ik zelf wel hè? En ik vind dus dat 1 van die 2 zaken niet zou mogen bestaan, omdat je een ongelofelijke sneuneus bent als je vuurwerk gaat zitten lopen te liggen te staan vuurwerk af te liggen te steken (in een voetbalstadion, maar ook daarbuiten). Maar dat vind jij dus niet? Daarom zijn het ook supporters van de Graafschap hahahahahahahahaha (ja ik lach er maar weer even bij voordat mensen denken dat ik dit serieus bedoel). Nee. Als je wel eens in een voetbalstadion zou komen zou je begrijpen dat een grote vuurwerkactie sfeer verhogend werkt, zeker bij avondwedstrijden. Het zet de toon voor een mooie wedstrijd. Maar dat herken je natuurlijk niet wanneer je nooit in een stadion komt. Dat bedoel ik verder niet eens met dedain, maar is een constatering op basis van discussies die ik eerder over dit onderwerp heb gevoerd met mensen. 3 minuten geleden zei Titan: Natuurlijk, die sfeeracties zijn fenomenaal. Het is simpelweg waanzin dat de groep telkens over het randje moet gaan, soms met een gigantische stap. Niet alleen afgelopen speelronde, ook thuis tegen Vitesse met de rookbommen (overigens over en weer, maar dan nog) en vorig jaar met 'The Joker Retuns', waar die malloot plots de vuurpijlen richting het veld gaat schieten in plaats van in de lucht. Waarom? Om daarna te huilen over de KNVB en weer stoer het bordje met KNVB Maffia in de lucht te kunne houden? Om een andere sfeergroep te overtreffen? Om te laten zien dat ZIJ de club zijn? Vanuit de supporters is er niets dan respect voor de prachtige spandoeken en bijbehorende acties, ook voor vuurwerk voor de wedstrijd. Maar diezelfde supporters zijn er ook klaar mee dat de club ondertussen een boetebedrag heeft afgetikt waar je ook een fijne spits voor kunt laten spelen. Net als dat niet iedereen - ouderen, kinderen, noem maar op - naar het stadion komt om rook te bekijken en te happen. Ik vind het statement ook niet sterk hoor - ze hebben nu sowieso vooral zichzelf ermee - maar ik vind het wel bewonderenswaardig dat zo'n groep al jarenlang een kleine club op de kaart weet te zetten met fenomenale sfeeracties. Als ik dan lees dat er met bier gegooid wordt naar de gasten die zich al jaren keihard voor de club inzetten vind ik dat wel wat treurig. Daarmee praat ik overigens niet alle acties van de BT goed; er zijn ook diverse (vooral) niet-vuurwerkgerelateerde boetes die meer dan terecht zijn. Ik begrijp ook best dat niet alle supporters vuurwerk bij hun vak willen, maar meestal concentreert dit zich voor zover ik weet ook gewoon op de Spinnekop. Je zou m.i. die negatieve energie lekker op het KNVB beleid moeten richten. Die boetebedragen zijn echt absurd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst Woensdag at 11:10 Share Geplaatst Woensdag at 11:10 7 minuten geleden zei Urbeto: Als ik dan lees dat er met bier gegooid wordt naar de gasten die zich al jaren keihard voor de club inzetten vind ik dat wel wat treurig. Bron: Brigata Tifosi. Just saying . Stellen zich nu als een stel huilebalken op, he. Verder vooral zonde, want ja, ze hebben prachtige dingen neergezet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst Woensdag at 11:19 Share Geplaatst Woensdag at 11:19 6 minuten geleden zei Titan: Bron: Brigata Tifosi. Just saying . Stellen zich nu als een stel huilebalken op, he. Verder vooral zonde, want ja, ze hebben prachtige dingen neergezet. Ik had eerst schijnbaar in die zin staan, maar toch nog weggehaald om de zin niet te stroperig te maken Maargoed, het uitfluiten en gejoel was op beelden wel te horen, dus het bier gooien sluit ik ook niet perse uit. Al is dat uitfluiten en schelden natuurlijk ook al nergens voor nodig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst Woensdag at 11:26 Share Geplaatst Woensdag at 11:26 14 minuten geleden zei Urbeto: Nee. Als je wel eens in een voetbalstadion zou komen zou je begrijpen dat een grote vuurwerkactie sfeer verhogend werkt, zeker bij avondwedstrijden. Het zet de toon voor een mooie wedstrijd. Maar dat herken je natuurlijk niet wanneer je nooit in een stadion komt. Dat bedoel ik verder niet eens met dedain, maar is een constatering op basis van discussies die ik eerder over dit onderwerp heb gevoerd met mensen. Voor jou. Voor andere mensen dan weer niet. Tequila of gratis pillen zou waarschijnlijk ook sfeerverhogend werken voor een hoop mensen, maar ik ben blij dat we dat ook niet in de stadions doen. Groetjes een ex-seizoenskaarthouder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst Woensdag at 11:57 Share Geplaatst Woensdag at 11:57 29 minuten geleden zei PJHoutman: Voor jou. Voor andere mensen dan weer niet. Tequila of gratis pillen zou waarschijnlijk ook sfeerverhogend werken voor een hoop mensen, maar ik ben blij dat we dat ook niet in de stadions doen. Groetjes een ex-seizoenskaarthouder. Dat is natuurlijk een bijzonder kromme vergelijking, maar het verrast me niet dat jij daar mee komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst Woensdag at 12:05 Share Geplaatst Woensdag at 12:05 (bewerkt) 8 minuten geleden zei Urbeto: Dat is natuurlijk een bijzonder kromme vergelijking, maar het verrast me niet dat jij daar mee komt. Het was een simpel retorisch foefje om je (hopelijk) te doen inzien dat de stadionervaring niet voor iedereen hetzelfde is en dat het een beetje raar is om te gaan roepen dat iets er 'bij hoort' of 'sfeerverhogend werkt', zeker als de KNVB daar gewoon regels tegen heeft. Maar misschien zat er weer wat surströmming in je oog ofzo en miste je dat even, dat zou natuurlijk kunnen. Woensdag at 12:05 bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst Woensdag at 12:15 Share Geplaatst Woensdag at 12:15 3 minuten geleden zei PJHoutman: Het was een simpel retorisch foefje om je (hopelijk) te doen inzien dat de stadionervaring niet voor iedereen hetzelfde is en dat het een beetje raar is om te gaan roepen dat iets er 'bij hoort' of 'sfeerverhogend werkt', zeker als de KNVB daar gewoon regels tegen heeft. Maar misschien zat er weer wat surströmming in je oog ofzo en miste je dat even, dat zou natuurlijk kunnen. Oh, ik begreep je dooddoener wel hoor, maar vind het desalniettemin een behoorlijk zwaktebod om zo'n vergelijking te maken. Dat de KNVB ergens regels voor heeft en het daarom dus 'raar' is om het tegendeel te roepen zegt mij eveneens niet zoveel. Ze hebben ook absurde regels voor het stilleggen van wedstrijden wanneer er voorwerpen op het veld belanden. Maakt het feit dat de KNVB ergens regels voor heeft direct dat het goede en proportionele regels zijn? Voor mij is dat niet zo en dus kunnen dit soort zaken best ter discussie gesteld worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst Woensdag at 12:26 Share Geplaatst Woensdag at 12:26 Maar je stelt het niet ter discussie, je stelt het als een voldongen feit. “Vuurwerk werkt sfeerverhogend.” Door je toon in je oorspronkelijke bericht komt het over alsof iedereen die vuurwerk niets vindt, niet in een stadion thuishoort. Veel mensen vinden dit niet, anders was er niet zo veel kritiek op vuurwerk- en pyroacties. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst Woensdag at 12:45 Share Geplaatst Woensdag at 12:45 5 minuten geleden zei PJHoutman: Maar je stelt het niet ter discussie, je stelt het als een voldongen feit. “Vuurwerk werkt sfeerverhogend.” Door je toon in je oorspronkelijke bericht komt het over alsof iedereen die vuurwerk niets vindt, niet in een stadion thuishoort. Veel mensen vinden dit niet, anders was er niet zo veel kritiek op vuurwerk- en pyroacties. Nee, wat ik stel is dat de sfeerwaarde van vuurwerk enkel goed overkomt wanneer je in het stadion zit. Daar werkt het sfeer verhogend, niet thuis. Ik vind het daarom dus niet zo zinnig om wel hard te oordelen over dit soort acties wanneer je zelf nooit (meer) in het stadion zit en er dus de facto ook geen last van hebt. Met die kritiek op vuurwerkacties valt het binnen de voetbalwereld voor zover ik weet ook wel mee. Veel supporters genieten er juist van. Kritiek richt zich vaak op de boetes, niet op het vuurwerk an sich. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst Woensdag at 21:49 Share Geplaatst Woensdag at 21:49 Ach BS had niet eens meer mogen bestaan.. Sfeeracties zijn altijd geweldig (Joker, wow), maar zag vanmorgen een foto dat er vuurwerk op het veld werd gegooid. Tja. Wat mij betreft geen probleem dat er pyro’s zijn maar niet als het op het veld wordt gemikt of richting uitsupporters. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst Donderdag at 07:03 Share Geplaatst Donderdag at 07:03 Snap oprecht niet dat mensen hier voor vuurwerk zijn in een stadion. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst Donderdag at 08:46 Share Geplaatst Donderdag at 08:46 1 uur geleden zei Aaron21: Snap oprecht niet dat mensen hier voor vuurwerk zijn in een stadion. Want? Er zit imo verschil in vuurwerk. Fakkels prima. Maar natuurlijk niet die kanonnen zoals de graafschap vorig jaar had in Den Haag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst Donderdag at 08:59 Share Geplaatst Donderdag at 08:59 12 minuten geleden zei Vitesse88: Want? Er zit imo verschil in vuurwerk. Fakkels prima. Maar natuurlijk niet die kanonnen zoals de graafschap vorig jaar had in Den Haag. Waarom is het nodig dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst Donderdag at 10:04 Share Geplaatst Donderdag at 10:04 1 uur geleden zei Aaron21: Waarom is het nodig dan? Dit was een georganiseerde sfeeractie. Zie het probleem niet zo. Fakkels werken sfeerverhogend. Kun je het mee oneens zijn maar is gewoon wel zo. Beetje spektakel op de tribunes mag best. Hou je er niet van, prima maar de ‘haat’ in Nederland is ook vrij droevig. Beetje zoals mensen het prima vinden dat de wedstrijden gestaakt worden vanwege een plastic bekertje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst Donderdag at 13:39 Share Geplaatst Donderdag at 13:39 3 uur geleden zei Vitesse88: Dit was een georganiseerde sfeeractie. Zie het probleem niet zo. Fakkels werken sfeerverhogend. Kun je het mee oneens zijn maar is gewoon wel zo. Beetje spektakel op de tribunes mag best. Hou je er niet van, prima maar de ‘haat’ in Nederland is ook vrij droevig. Beetje zoals mensen het prima vinden dat de wedstrijden gestaakt worden vanwege een plastic bekertje. Je aan de regels houden, het is allemaal zo moeilijk niet hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten