Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Keuken Kampioen Divisie Topic

vinnypassy

Aanbevolen berichten

Op 14-8-2024 om 11:41 zei Nom de Guerre:

Je mist mijn punt, of wellicht heb ik het onvoldoende duidelijk gemaakt dit keer. Mijn probleem ligt niet per se bij een van deze clubs of een van de spelers, maar bij het feit dat er op maandagavond significant sterkere teams opgesteld worden dan op de vrijdag. Ja, dat is is binnen de regels, maar het voelt voor een KKD-club behoorlijk kut als je op je bek gaat op maandagavond, omdat er dan toevallig wat afvallers van het eerste mee mogen doen. Helemaal lullig als je daardoor een periodetitel op je buik kunt schrijven.

Als een Jong-team namelijk met een speler van het eerste elftal aan de aftrap verschijnt tegen FC Emmen en niet tegen Excelsior, is de statistische verwachting dat het ruim beter voor de dag komt tegen FC Emmen. Dit betekent dat in dit voorbeeld Excelsior een periodetitel of zelfs promotie zou kunnen mislopen door de aanzienlijk betere oppositie. 

Belangrijk is dat de invloed van de selectie van Jong-teams niet voortkomt uit aankopen of blessures binnen de vaste selectie zoals bij andere KKD-teams. Bij Jong-teams kan er immers van week tot week ineens een speler van Conference League, Europa League of zelfs Champions League kaliber aan de selectie toegevoegd worden om de plek van een belofte in te nemen.

Een KKD-club kan geen Pepi kopen, of zoals in het verleden een Kudus, een Cassiera, een Neres, een Younes, allemaal spelers die voor de Jong-teams hebben gespeeld. En nee, die spelers spelen meestal geen heel seizoen in de KKD, dus ja, dat is niet helemaal fair en nee, dat is niet te vergelijken met mutaties door blessures en schorsingen.

Bovenstaand verhaal wordt aardig ondersteund door de standen van vanavond. Het Jong AZ dat maandag met 6-1 won van Roda JC doet het nu een stuk minder goed tegen FC Den Bosch dat in diezelfde eerste speelronde verloor van FC Eindhoven met 2-0. Ik zie Eindhoven nog geen korte metten maken met Roda.

bewerkt door Wolf_pd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Wolf_pd:

Bovenstaand verhaal wordt aardig ondersteund door de standen van vanavond. Het Jong AZ dat maandag met 6-1 won van Roda JC doet het nu een stuk minder goed tegen FC Den Bosch dat in diezelfde eerste speelronde verloor van FC Eindhoven met 2-0. Ik zie Eindhoven nog geen korte metten maken met Roda.

Structureel probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen enkele club in de subtop van de KKD die nog een spits zoekt? Lijkt mij dat Zakaria Eddahchouri toch wel iets hoger kan ambiëren dan Telstar. Vorig seizoen 14 doelpunten en nu ook begonnen met 3 op 3.

Dit is ook helemaal geen verkeerde actie:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei 007mark:

Geen enkele club in de subtop van de KKD die nog een spits zoekt? Lijkt mij dat Zakaria Eddahchouri toch wel iets hoger kan ambiëren dan Telstar. Vorig seizoen 14 doelpunten en nu ook begonnen met 3 op 3.

Roep dit al vanaf begin vorig seizoen. Kan zo mee in de Eredivisie. Helaas voor Telstar gaan ze die nog wel kwijtraken deze week denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei 007mark:

Interessante speler inderdaad, zeker omdat hij nog niet zo lang prof is. Denk niet dat hij haalbaar is voor een KKD club. Ambities van hem zullen nu wel hoger liggen (en denk niet dat een KKD club hem kan kopen).

Gaat trouwens ook nog heel veel mis bij die jongen. Heel veel werk nog, maar de goals maken hem zeker interessant om het te proberen.

bewerkt door FlyD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Potdorie wat onnodig dit. Geen kans tegen gehad. Pingel wel ijskoud genomen zeg. 

Ondanks maar 5 puntjes, geniet ik toch enorm in de KKD. Het team levert strijd, veelal Nederlanders en vooral eigen jeugd + gewoon weer ‘genieten’ om naar het stadion te gaan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites