Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Keuken Kampioen Divisie Topic

vinnypassy

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Elsjorro1990:

Mwah, dat is niet echt exemplarisch voor de club hoor. Dat zijn een paar van die verstokte oudjes die dit doen. Emmen heeft met de Brigata, voor de "grootte" van de club, toch best wel een leuke fanatieke supportersgroep. 

Ik snap dat geschiedenis argument nooit zo goed, eerlijk gezegd. Maar goed, misschien ben ik daar dan ook weer niet helemaal objectief in. Ooit had ook NAC geen eredivisiegeschiedenis. Of ADO. Dat begint ergens. 

Ik hoor juist vaak van supporters van bezoekende clubs dat ze het, zeker in de eredivisie, best een verfrissende club vonden. 

Het enige kritiek puntje wat ik op de club zelf heb, is de afhankelijkheid van een man of 2/3. Die bepalen daar zoveel. De scouting bijvoorbeeld, is wel echt bedroevend slecht. Het laatste eredivisie jaar waren er een stuk of 13 aankopen, waarvan er 10 minder dan 5 wedstrijden gespeeld hebben. 

En ook dit jaar staat er niet een hele bijzondere selectie, eerlijk gezegd. 

NAC heeft altijd in de Eredivisie gespeeld, pas in de jaren 80 hebben ze een langere periode in de eerste divisie gespeeld. Voor ADO geldt eigenlijk hetzelfde maar die hebben nog wat langer in de eerste divisie gehangen in die periode.

Ik snap je punt heel goed, maar je voorbeelden kloppen niet echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Erwin.:

NAC heeft altijd in de Eredivisie gespeeld, pas in de jaren 80 hebben ze een langere periode in de eerste divisie gespeeld. Voor ADO geldt eigenlijk hetzelfde maar die hebben nog wat langer in de eerste divisie gehangen in die periode.

Ik snap je punt heel goed, maar je voorbeelden kloppen niet echt.

Ik bedoel daarmee te zeggen dat er een punt is geweest waarop geen enkele club eredivisie geschiedenis had, vandaar dat ik het altijd een beetje een kul-argument vind. Ook die clubs, in hun eerste eredivisie seizoen ( of dat dan vanaf het begin van de eredivisie was, maakt niet zoveel uit) hadden dus op dat moment geen eredivisie historie.

Ik vind het belangrijker om naar de prestaties te kijken, wat voegt een team toe aan de competitie. En dan vind ik, persoonlijk, dat Emmen het een jaar of 2 gewoon heel erg netjes gedaan heeft, met leuk voetbal, een vol stadion en een elftal met een aantal leuke spelers. 

Dit in tegenstelling tot , bijvoorbeeld, een FC Dordrecht, wat destijds maar 4 wedstrijden won. Of een Volendam dit jaar.

Historie zegt mij niet zoveel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedoel daarmee te zeggen dat er een punt is geweest waarop geen enkele club eredivisie geschiedenis had, vandaar dat ik het altijd een beetje een kul-argument vind. Ook die clubs, in hun eerste eredivisie seizoen ( of dat dan vanaf het begin van de eredivisie was, maakt niet zoveel uit) hadden dus op dat moment geen eredivisie historie.

Ik vind het belangrijker om naar de prestaties te kijken, wat voegt een team toe aan de competitie. En dan vind ik, persoonlijk, dat Emmen het een jaar of 2 gewoon heel erg netjes gedaan heeft, met leuk voetbal, een vol stadion en een elftal met een aantal leuke spelers. 

Dit in tegenstelling tot , bijvoorbeeld, een FC Dordrecht, wat destijds maar 4 wedstrijden won. Of een Volendam dit jaar.

Historie zegt mij niet zoveel. 

Dat historie jou niet zoveel zegt maakt het natuurlijk niet direct een kulargument. Het gaat hier immers om een persoonlijke voorkeur. Ik vind voetbalgeschiedenis erg interessant en kijk daardoor graag naar het verleden om clubs te beoordelen. We zijn inmiddels immers bijna 70 jaar onderweg in de Eredivisie, dus we kunnen de balans aan de hand hiervan echt wel enigszins opmaken. 

Ik heb voor mezelf altijd een beetje dat je in Nederland over het algemeen niet voor de kwaliteit van het voetbal hoeft te kijken, de (sub)top allicht uitgezonderd. Daarom kijk ik liever naar factoren als achterban, sfeer, stadion en geschiedenis. Op die punten zijn ADO en NAC natuurlijk grotere clubs dan FC Emmen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Urbeto:

Dat historie jou niet zoveel zegt maakt het natuurlijk niet direct een kulargument. Het gaat hier immers om een persoonlijke voorkeur. Ik vind voetbalgeschiedenis erg interessant en kijk daardoor graag naar het verleden om clubs te beoordelen. We zijn inmiddels immers bijna 70 jaar onderweg in de Eredivisie, dus we kunnen de balans aan de hand hiervan echt wel enigszins opmaken. 

Ik heb voor mezelf altijd een beetje dat je in Nederland over het algemeen niet voor de kwaliteit van het voetbal hoeft te kijken, de (sub)top allicht uitgezonderd. Daarom kijk ik liever naar factoren als achterban, sfeer, stadion en geschiedenis. Op die punten zijn ADO en NAC natuurlijk grotere clubs dan FC Emmen. 

Begrijp me niet verkeerd: Ik vind het een kulargument. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het voor jou niet een valide argument is. Sorry als dat niet duidelijk naar voren kwam. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is zo belangrijk voor het NL elftal om clubs als Vitesse, Groningen, NAC, WIllem 2 in de Eredivisie te hebben ipv de Excelsiors, RKC, Almere, Volendam.

Ik snap dus Urbeto wel. Het is heel belangrijk om naar de historie te kijken van de clubs. Of de grootte van de clubs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-5-2024 om 22:25 zei cimbomcu:

Het is zo belangrijk voor het NL elftal om clubs als Vitesse, Groningen, NAC, WIllem 2 in de Eredivisie te hebben ipv de Excelsiors, RKC, Almere, Volendam.

Ik snap dus Urbeto wel. Het is heel belangrijk om naar de historie te kijken van de clubs. Of de grootte van de clubs.

Maar waarom dan? Leg me dat eens uit.

Ik snap namelijk wel het argument van Urbeto, als hij zegt dat hij het zelf een belangrijke graadmeter vindt qua persoonlijke voorkeur. Maar ik zie niet zo goed wat " het belang" dan is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-5-2024 om 08:42 zei Elsjorro1990:

Maar waarom dan? Leg me dat eens uit.

Ik snap namelijk wel het argument van Urbeto, als hij zegt dat hij het zelf een belangrijke graadmeter vindt qua persoonlijke voorkeur. Maar ik zie niet zo goed wat " het belang" dan is. 

Ik persoonlijk omdat ik een zo goed en sterk mogelijk Eredivisie wil.

Blijft een Excelsior 5 jaar in de Eredivisie? Dan heb je alsnog een grote kans om dat ze spelen voor degradatie te voorkomen.

Mocht een NAC promoveren en het volhouden bijvoorbeeld 5 jaar, is de kans stuk groter dat ze doorgroeien als club met hun achterban en mogelijkheden en dat ze bijvoorbeeld toegroeien naar niveau Heerenveen of Sparta, of zelfs doorgroeien naar niveau NEC/Utrecht.   

Daarnaast vind ik een competitie met grote stadions en veel toeschouwers ook gewoon aantrekkelijker.  Ik zie het nu in Turkije, daar zitten allemaal minuscule clubjes uit Istanbul nu in de hoogste divisie zonder fans, stadion en achterban. Nou het ziet er niet uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-5-2024 om 10:53 zei cimbomcu:

Ik persoonlijk omdat ik een zo goed en sterk mogelijk Eredivisie wil.

Blijft een Excelsior 5 jaar in de Eredivisie? Dan heb je alsnog een grote kans om dat ze spelen voor degradatie te voorkomen.

Mocht een NAC promoveren en het volhouden bijvoorbeeld 5 jaar, is de kans stuk groter dat ze doorgroeien als club met hun achterban en mogelijkheden en dat ze bijvoorbeeld toegroeien naar niveau Heerenveen of Sparta, of zelfs doorgroeien naar niveau NEC/Utrecht.   

Daarnaast vind ik een competitie met grote stadions en veel toeschouwers ook gewoon aantrekkelijker.  Ik zie het nu in Turkije, daar zitten allemaal minuscule clubjes uit Istanbul nu in de hoogste divisie zonder fans, stadion en achterban. Nou het ziet er niet uit.

Excuses voor de wat late reactie, had je post wel gelezen, maar nog niet de tijd gehad om er op in te gaan.

Ik vind dit nogal een drogreden, eerlijk gezegd: NAC heeft immers al meermaals dat soort periodes gehad, overigens net zoals Excelsior. Sterker nog: Inmiddels zitten ze met dat grote stadion, begroting, en achterban alweer 5 jaar in de KKD. 

Een zo sterk mogelijke Eredivisie maak je met de op dat moment sterkste 18 ploegen, niet met hoe groot een club al dan niet is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Excuses voor de wat late reactie, had je post wel gelezen, maar nog niet de tijd gehad om er op in te gaan.

Ik vind dit nogal een drogreden, eerlijk gezegd: NAC heeft immers al meermaals dat soort periodes gehad, overigens net zoals Excelsior. Sterker nog: Inmiddels zitten ze met dat grote stadion, begroting, en achterban alweer 5 jaar in de KKD. 

Een zo sterk mogelijke Eredivisie maak je met de op dat moment sterkste 18 ploegen, niet met hoe groot een club al dan niet is. 

Hoezo een drogreden. Vergelijk eens een Sparta of GAE met een Excelsior en RKC en je hebt precies wat ik bedoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei cimbomcu:

Hoezo een drogreden. Vergelijk eens een Sparta of GAE met een Excelsior en RKC en je hebt precies wat ik bedoel.

Het is een drogreden, omdat het verleden bij dus, inderdaad, NAC laat zien, dat het in principe geen graadmeter is of "grotere kans". Jij komt met een voorbeeld aan, waarin je wil laten zien dat zo'n club veel meer kans heeft om aan te haken, terwijl datzelfde voorbeeld juist al een jaar of 5/6 laat zien ( ze zitten inmiddels al weer zo lang in de KKD) dat het juist niks hoeft te zeggen.

Ik snap ook niet zo goed wat je met Sparta en GAE aan komt zetten, wil je nou serieus een punt maken, door clubs als voorbeeld te nemen die de afgelopen 2 seizoenen goed presteren, en nog niet zo lang daarvoor ook periodes met KKD voetbal hadden? Dat vind ik persoonlijk niet zo sterk.

Je stadion-argument kan ik inkomen. Maar per definitie is de competitie waar je de Eredivisie mee begint, de sterkst mogelijke: Immers zijn er clubs die het niet gered hebben, omdat ze niet goed genoeg waren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Beppu:

Phoeh. Terechte pingel uiteraard. En volgens de regels ook terecht rood, maar voelt wel zwaar en dubbel aan. 

Desalniettemin: NAC.

Schreef in het Eredivisie topic hetzelfde inderdaad. 

Janken hoor NAC op 3-1. Bah bah bah :cab:

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites