Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

PSV Eindhoven

vinnypassy

Aanbevolen berichten

27 minuten geleden zei Dysproz:

Vind ik niet. Op een goede centrale middenvelder na (type van Ginkel) staat er een prima selectie waar je als coach veel en veel meer uit moet halen. 

Onzin natuurlijk. Selectie die totaal

uit balans is met maar 1 fatsoenlijke verdediger. Als

dan alles tegen zit word je idd gewoon 3e 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Onzin natuurlijk. Selectie die totaal

uit balans is met maar 1 fatsoenlijke verdediger. Als

dan alles tegen zit word je idd gewoon 3e 

Mag je vinden. De slechte prestaties hebben in mijn ogen voornamelijk te maken met het feit dat er totaal geen idee achter de speelstijl zit, en dat er geen vertrouwen bij de spelers is. En niet zozeer dat er te weinig kwaliteit in deze selectie zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Dysproz:

Mag je vinden. De slechte prestaties hebben in mijn ogen voornamelijk te maken met het feit dat er totaal geen idee achter de speelstijl zit, en dat er geen vertrouwen bij de spelers is. En niet zozeer dat er te weinig kwaliteit in deze selectie zit.

Ja die discussie hebben we al eerder gehad volgens mij. Gewoon een hele

matige selectie wat verbloemt wordt door een hele goede aanval. Bruma halen voor 10-15 miljoen terwijl je geen fatsoenlijke linksback hebt, een cv halen voor 8 miljoen die tot nu toe niet laat zien waarom en dan een basis hebben met verder spelers als viergever, dumfries ( vreselijk slechte vorm al dik een half jaar) Hendrix, sadilek. Het is gewoon heel erg matig. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voordien heb ik me steeds kapot geërgerd aan het 'schijthuizenvoetbal' dat Cocu liet spelen, maar wat PSV nu speelt, dat is zo slecht dat ik er geen naam voor heb?  Wel heb ik het gevoel dat van Bommel tactisch toch heel veel tekort komt en zijn elftal totaal niet in balans is.  De aankopen zijn allen zeer matig en wat ik vandaag heb gezien was zeker 2 klassen minder dan het spel van Ajax.  En mijn club Feyenoord........., daar wil ik het al helemaal niet over hebben.

Bovendien kan ik het gedrag van Zoet totaal niet waarderen. Hij hoort op de bank te zitten en zich niet te verstoppen. Wat een woessie. Als dat de standaardmentaliteit van PSV nu is, dan wordt het nooit meer wat en kan van Bommel straks samen met Stam een klaverjasclubje oprichten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei germandutch:

Voordien heb ik me steeds kapot geërgerd aan het 'schijthuizenvoetbal' dat Cocu liet spelen, maar wat PSV nu speelt, dat is zo slecht dat ik er geen naam voor heb?  Wel heb ik het gevoel dat van Bommel tactisch toch heel veel tekort komt en zijn elftal totaal niet in balans is.  De aankopen zijn allen zeer matig en wat ik vandaag heb gezien was zeker 2 klassen minder dan het spel van Ajax.  En mijn club Feyenoord........., daar wil ik het al helemaal niet over hebben.

Bovendien kan ik het gedrag van Zoet totaal niet waarderen. Hij hoort op de bank te zitten en zich niet te verstoppen. Wat een woessie. Als dat de standaardmentaliteit van PSV nu is, dan wordt het nooit meer wat en kan van Bommel straks samen met Stam een klaverjasclubje oprichten.

Als ik het goed begrepen heb mocht hij van MvB niet plaatsnemen op de bank, omdat hij hem zogenaamd wilde beschermen voor de media. 

Verder is het echt kommer en kwel in Eindhoven.. geen andere woorden voor. In alle opzichten de weg kwijt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat John de Jong maar vertrekken. Voor 35 miljoen alleen maar miskopen gedaan.

Een ex voetballer een pak aantrekken en hij kan zo technisch directeur worden, ik snap dat nooit. Liever iemand die er kijk op heeft.

Die Bruma bijvoorbeeld, scouten ze al jaren en dan zo 15 miljoen neerleggen voor zo'n matige speler, snap ik echt niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook een beetje het idee dat PSV gebruik maakt van bepaalde situaties om de discussie te verleggen. Na de wedstrijd tegen Linz ging het met name over de dreigementen via Twitter. En na gisteren wordt er vooral gepraat over de situatie met de keepers. PSV komt ook in beide gevallen met een statement daarover. Het haalt de aandacht weg bij het werkelijke probleem: een ongekend grote sportieve crisis waar PSV in verkeerd, die al sinds januari aan de gang is en alleen maar erger wordt. Natuurlijk wordt er niet ingegrepen. Dat past niet bij PSV. De warme club waar iedereen elkaar in bescherming neemt en er geen plaats is voor onrust. Woorden als topsportklimaat hoor je dan wel regelmatig langskomen, maar die blijken geen enkele betekenis te hebben. Maar na de interlandperiode zijn Bergwijn en Malen weer terug en winnen we, ondanks dramatisch spel, door een momentje van Malen nipt van Heerenveen. En dan is alles weer helemaal goed toch?

bewerkt door Dysproz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grotendeels eens @Dysproz Al weet ik nou niet of men bewust de aandacht af probeert te leiden, dat is meer een ding van de media me dunkt. Terwijl ik dit typ, zegt Perez hetzelfde bij Voetbalpraat ;c 

Hoorde de commentatoren bij Studio 040 zeggen dat ze hoopte dat PSV niet op het laatst nog gelijk zou spelen, omdat het de dramatische situatie zou verbloemen. Betrapte mijzelf op hetzelfde gevoel, al wil ik dat eigenlijk niet toegeven. Het lijkt al zo lang helemaal nergens op. 

Naast deze voetbal tactische elementen vind ik het misschien nog wel zorgwekkender dat het lijkt alsof Van Bommel de kleedkamer heeft verloren. Nu heeft Van Bommel al vanaf dag één laten zien niet met spelers om te kunnen gaan, maar nu wordt het wel heel extreem. 

Zegt eigenlijk genoeg dat het hier niet volstaat met lineups hoe we vanaf nu moeten spelen, omdat het helemaal niet meer uitmaakt. Kunt met drie verdedigers gaan spelen, een andere keeper, twee spitsen, wingbacks etc. Maakt niet uit, de spelers hebben laten zien dat ze af willen van Van Bommel. 

Spoiler

HOEZO ZET JE PEREIRO OP DE TRIBUNE IN OOSTENRIJK BEN JE GEK IN JE HOOFD OFSO????????????????

Ohjah dacht dat de rol van Brands af en toe wel wat overschat werd, maar durf wel te stellen dat ik ongelijk had. Ziet niet pas echt wat je mist. 

Zelfs de Rik "Minister van PSV Propaganda" Elfrink heeft de messen geslepen las ik vanmorgen. Normaal zet hij alles letterlijk in de krant wat men bij PSV hem heeft ingefluisterd en kan de club geen kwaad doen, maar nu wordt het serieus. 

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei E2E:

Zou Van Bommel nou zo'n hele andere trainer zijn dan een jaar geleden tijdens die serie dat PSV er zestien op rij won? 

Denk het niet, ook toen was er al wel kritiek dat hij teveel aan dezelfde spelers vasthield. Alleen zolang je wint, wordt er niet gemort.

Vanaf begin januari loopt het al minder en dat heeft hij nog niet om kunnen draaien. Zo slecht als laatste weken is ook zijn onervarenheid als trainer en de slechte keuzes die daaruit volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet wat ik er nu van moet vinden. Ja, bagger. Maar van de oorzaak. 

Er wordt gewezen naar Van Bommel, maar ik denk juist niet dat hij tactisch onkundig is. Eerder misschien niet realistisch in wat zijn spelers kunnen? Neem Slutsky. Volgens mij een prima trainer. Prachtige start: kranten vol lof. Nu wachten op ontslag. Terwijl hij toen ook niet super tevreden was. 

Er wordt gewezen naar TD De Jong. Bagger aankopen. Maar ik denk helemaal niet dat Bruma een slechte speler is. Zie Promes bij Ajax. Dat was ook al een miskoop, tot hij per toeval de kans kreeg en ging scoren. Nu een topper. Dat Bruma het slecht doet ben ik het wel mee eens. Baumie is ook helemaal geen slechte verdediger, was in het begin vh seizoen juist direct een sterkhouder. Doan is een aardig spelertje, maar die moet je ook uit je eigen jeugd kunnen halen. Dus dat vind ik wel een miskoop. 

Betrap mij er op dat ik die twee kalen mannen naast van Bommel juist kapot irritant vind. Ondanks dat ik hun kennis en kunde helemaal niet kan beoordelen. 

Ben iig blij dat Advocaat al bij Feyenoord zit. Dat had helemaal niks opgelost.

Ik denk dat we vorig jaar ruim boven onze stand hebben geleefd, en we een solide nr 2 zullen zijn de komende 10 jaar. Af en toe met AZ tussentijds de ranglijst hopelijk spannend kunnen maken.

bewerkt door Niels
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Niels:

Zie Promes bij Ajax. Dat was ook al een miskoop, tot hij per toeval de kans kreeg en ging scoren. Nu een topper.

Hoe kom je hier nu bij? De enige die dat een miskoop vond is Derksen (en mijn vader). Maar Promes speelt al vanaf het begin sterk.

En bovendien, Bruma zit al een maand of 3 nu bij PSV, en hij heeft verdomd weinig laten zien en is voor veel gehaald. Hoelang moet je hem dan de kans geven?

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Pino:

Hoe kom je hier nu bij? De enige die dat een miskoop vond is Derksen (en mijn vader). Maar Promes speelt al vanaf het begin sterk.

En bovendien, Bruma zit al een maand of 3 nu bij PSV, en hij heeft verdomd weinig laten zien en is voor veel gehaald. Hoelang moet je hem dan de kans geven?

Bruma begon gewoon goed aan het seizoen maar is gewoon langzaam weggezakt samen met het hele elftal. Ja we hadden best meer mogen verwachten, maar jij (en ook sommige media) schetst het te negatief imo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Pino:

Ik had het idee dat hij vaak alleen mocht invallen. Dat zal dat misschien alleen de eerste maand zijn? De media was toen al aan het stoken, anders had ik dit beeld niet. Derksen z'n mening weet ik niet, want zie die programma's niet. Lees vrijwel alleen fcupdate bij.

Bruma z'n cijfers hadden veel hoger moeten zijn, maar geldt dat ook niet voor Bergwijn? Dat vinden we ook geen prutser. Ik vind vooral dat hij ongelukkig terecht komt bij PSV. 

bewerkt door Niels
Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Niels:

Ik had het idee dat hij vaak alleen mocht invallen. Dat zal dat misschien alleen de eerste maand zijn? De media was toen al aan het stoken, anders had ik dit beeld niet. Derksen z'n mening weet ik niet, want zie die programma's niet. Lees vrijwel alleen fcupdate bij.

Kwam omdat Dolberg er toen ook nog was. Stond Tadic op links, Ziyech rechts en Van de Beek op 10. Heeft eigenlijk een soort van eigenhandig Dolberg verdreven, want hij speelde zichzelf op links en Tadic in de spits. Maargoed, PSV-topic dit.

Wat betreft Bruma en de andere aanvallers van PSV; ik heb vooral het gevoel dat ze het maar een beetje zelf uit moeten zoeken en een beetje gaan met die banaan. Ik vind Van Bommel geen geweldige coach, met name omdat ik het gevoel heb dat die gasten voorin maar weinig bijgebracht wordt. Zien jullie nou ooit eens echt consistente ideeën achter aanvallen van PSV? Die mis ik al anderhalf jaar, en de optie lange bal op De Jong is nu weggevallen, waardoor dit pijnlijk zichtbaar wordt. Dat kun je Van Bommel echt wel aanrekenen. Het is niet voor niets dat Ten Hag 2 maanden terug de 4 voorin cowboys noemde. Bergwijn staat stil in zijn ontwikkeling imo, en de enige reden dat die jonge jongens zo snel komen is omdat ze zich nog niet hebben laten zien. Lozano heeft zich imo ook niet ontwikkeld op een zodanige manier dat hij had gekund. 

Als je naar de andere veldbezetting kijkt, is dat niet anders. Wie zet er in godsnaam consistent Sadilek, Rosario en Hendrix naast elkaar op het middenveld (voor zover ik weet heeft 'ie dat een tijd gedaan)? Dat kan alleen Van Marwijk himself of ja, je raadt het al. Het is een kwestie van tijd voordat Van Bommel weg moet imo, want zijn people management skills zijn ook niet om over naar huis te schrijven. Tactisch zal Van Bommel echt wel sterk zijn, anders ben je ook niet een topspeler. Betekent niet dat je dit om kan zetten in het sturen van een groep naar hoe jij het wil hebben, zodanig dat zij jou begrijpen en er echt consistent van leren. Die eigenschap heeft Van Bommel gewoon niet, zo naar het lijkt.

bewerkt door Rogier.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Erwin.:

Bruma begon gewoon goed aan het seizoen maar is gewoon langzaam weggezakt samen met het hele elftal. Ja we hadden best meer mogen verwachten, maar jij (en ook sommige media) schetst het te negatief imo.

Precies dit. PSV draait slecht en alle aankopen worden maar meteen middelmaat genoemd. Zo'n Bruma wordt al 3 jaar gevolgd door PSV. Dus die kan echt wel voetballen, anders halen ze hem niet. Tuurlijk wordt er ook naar de Jong gekeken als er niet gepresteerd wordt, maar ik vind niet dat hij een slechte selectie neergezet heeft.

33 minuten geleden zei Rogier.:

Wat betreft Bruma en de andere aanvallers van PSV; ik heb vooral het gevoel dat ze het maar een beetje zelf uit moeten zoeken en een beetje gaan met die banaan. Ik vind Van Bommel geen geweldige coach, met name omdat ik het gevoel heb dat die gasten voorin maar weinig bijgebracht wordt. Zien jullie nou ooit eens echt consistente ideeën achter aanvallen van PSV? Die mis ik al anderhalf jaar, en de optie lange bal op De Jong is nu weggevallen, waardoor dit pijnlijk zichtbaar wordt. Dat kun je Van Bommel echt wel aanrekenen.

Dit denk ik ook. Volgens mij weten de aanvallers niet echt wat ze moeten doen. Komt ook bij dat ze door al die wisselingen voorin niet echt goed op elkaar ingespeeld raken.

36 minuten geleden zei Rogier.:

Als je naar de andere veldbezetting kijkt, is dat niet anders. Wie zet er in godsnaam consistent Sadilek, Rosario en Hendrix naast elkaar op het middenveld (voor zover ik weet heeft 'ie dat een tijd gedaan)? Dat kan alleen Van Marwijk himself of ja, je raadt het al. Het is een kwestie van tijd voordat Van Bommel weg moet imo, want zijn people management skills zijn ook niet om over naar huis te schrijven. Tactisch zal Van Bommel echt wel sterk zijn, anders ben je ook niet een topspeler. Betekent niet dat je dit om kan zetten in het sturen van een groep naar hoe jij het wil hebben, zodanig dat zij jou begrijpen en er echt consistent van leren. Die eigenschap heeft Van Bommel gewoon niet, zo naar het lijkt.

Die drie hebben slechts een enkele keer met elkaar op het middenveld gestaan, maar twee van die drie is ook al te veel van het goede. In Rosario blijf ik vertrouwen houden. Hij heeft de kwaliteiten en ben er van overtuigd dat hij er bovenop komt. Neemt niet weg dat hij nu al zo lang uit vorm is en gewoon een tijdje op de bank moet zitten. Aanvoerder moet hij al helemaal niet zijn want daar is hij het type niet voor. Sadilek en Hendrix zijn wat mij betreft pure balafpakkers, maar komen op andere gebieden zo veel te kort dat ze simpelweg niet goed genoeg zijn voor PSV. 

Kwestie van tijd, dat weet ik zo net nog niet. Ik denk dat hij bij iedere andere club al ontslagen zou zijn. Maar bij PSV vinden ze het belangrijker om een warme club te zijn en durven ze geen harde maatregelen te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Rogier.:

Wat betreft Bruma en de andere aanvallers van PSV; ik heb vooral het gevoel dat ze het maar een beetje zelf uit moeten zoeken en een beetje gaan met die banaan. Ik vind Van Bommel geen geweldige coach, met name omdat ik het gevoel heb dat die gasten voorin maar weinig bijgebracht wordt. Zien jullie nou ooit eens echt consistente ideeën achter aanvallen van PSV? Die mis ik al anderhalf jaar, en de optie lange bal op De Jong is nu weggevallen, waardoor dit pijnlijk zichtbaar wordt. Dat kun je Van Bommel echt wel aanrekenen. Het is niet voor niets dat Ten Hag 2 maanden terug de 4 voorin cowboys noemde. Bergwijn staat stil in zijn ontwikkeling imo, en de enige reden dat die jonge jongens zo snel komen is omdat ze zich nog niet hebben laten zien. Lozano heeft zich imo ook niet ontwikkeld op een zodanige manier dat hij had gekund. 

De ontwikkeling van Donyell Malen is wel wat om op te merken hoor. Vorig seizoen stond hij vooral bekend om het onrustige afwerken voor doel, sinds afgelopen zomer staat hij juist bekend om z'n koelbloedige afwerking, met zijn doelpunt tegen Ajax als voorbeeld. Vorig seizoen had hij zo'n kans 100% gemist, ook zo voor open doel. Nu weet je met hem dat bijna elke open kans een goal is. Dat Lozano en Bergwijn zich niet ontzettend veel hebben ontwikkeld, lijkt mij ook te maken te hebben met het niveau waarop PSV speelt.

Ajax heeft het voordeel gehad om zover te komen in de Champions League, en zoveel wedstrijden te spelen op een ontzettend hoog niveau. 18 wedstrijden heeft Ajax volgens mij gespeeld in de Champions League afgelopen seizoen (inclusief voorrondes). PSV heeft er 8 gespeeld. Voor de rest spelen wij eigenlijk alleen maar Eredivisie. Voor een speler als Lozano of Bergwijn is dat geen competitie om je in te blijven ontwikkelen, als je wedstrijden tegen Fortuna Sittard, Heracles Almelo en ADO Den Haag moet spelen, met alle respect natuurlijk. Neem De Ligt bijvoorbeeld. Europa League halve finale en finale al op 17-jarige leeftijd. Kreeg in 2017/18 de kans om door te groeien tot een bepalende speler, om vervolgens in 2018/19 nog ongelooflijk veel internationale ervaring op te doen met Oranje en Ajax in de Champions League.

En Bergwijn? Toen hij redelijk wat kwam doorstromen in 2016/17 lag PSV er al uit in Europa, en zaten we bovendien in een vormcrisis. 2017/18 kreeg hij de kans om zich door te ontwikkelen tot een bepalende speler, net als De Ligt. Toen kwam de Champions League het seizoen erop echter... kansloos in een poule met Barcelona, Inter en Tottenham. Natuurlijk, we hadden een redelijk goed elftal, maar uiteindelijk gaat het toch om 90 minuten lang de schade beperkt houden, en die paar kansjes proberen te benutten. Overwintering werd niet behaald, en dus geen verdere ervaring voor Steven.

bewerkt door Skkky50
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet ook niet wat ik van Bergwijn moet vinden. In de jeugd en zijn eerste seizoenen was hij nooit zo goed als Depay bijvoorbeeld in zijn tijd. Toen kwam er in een keer half seizoen waarin hij zich enorm goed ontwikkelde en ik echt het idee had dat hij een hele grote speler ging worden. En daarna is het allemaal weer wat minder geworden en dat is het nog steeds. Hij heeft wel laten zien dat er heel veel in hem zit, maar het komt er niet echt vaak uit.

bewerkt door Dysproz
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Dysproz:

Precies dit. PSV draait slecht en alle aankopen worden maar meteen middelmaat genoemd. Zo'n Bruma wordt al 3 jaar gevolgd door PSV. Dus die kan echt wel voetballen, anders halen ze hem niet. Tuurlijk wordt er ook naar de Jong gekeken als er niet gepresteerd wordt, maar ik vind niet dat hij een slechte selectie neergezet heeft.

Dit denk ik ook. Volgens mij weten de aanvallers niet echt wat ze moeten doen. Komt ook bij dat ze door al die wisselingen voorin niet echt goed op elkaar ingespeeld raken.

Die drie hebben slechts een enkele keer met elkaar op het middenveld gestaan, maar twee van die drie is ook al te veel van het goede. In Rosario blijf ik vertrouwen houden. Hij heeft de kwaliteiten en ben er van overtuigd dat hij er bovenop komt. Neemt niet weg dat hij nu al zo lang uit vorm is en gewoon een tijdje op de bank moet zitten. Aanvoerder moet hij al helemaal niet zijn want daar is hij het type niet voor. Sadilek en Hendrix zijn wat mij betreft pure balafpakkers, maar komen op andere gebieden zo veel te kort dat ze simpelweg niet goed genoeg zijn voor PSV. 

Kwestie van tijd, dat weet ik zo net nog niet. Ik denk dat hij bij iedere andere club al ontslagen zou zijn. Maar bij PSV vinden ze het belangrijker om een warme club te zijn en durven ze geen harde maatregelen te nemen.

Dit vind ik echt een vreselijke dooddoener hoor. PSV mag hem dan wel al 3 jaar volgen: tot nu toe zijn de statistieken die hij heeft bij diverse clubs gewoon om te janken. Totaal wanbeleid dat je 15 mil daar voor neer telt, maar geen fatsoenlijke linksback en lcv

kunt halen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites