Jump to content

PSV Eindhoven

vinnypassy

Recommended Posts

Wat dan?

Lijkt zo niet op Cocu. Chaos vs rust. Turkse competitie is wel een stapje omhoog denk ik, maar ik had verwacht dat hij voor een grotere vis zou gaan.

Vind het dan wel weer typisch Cocu dat hij gewoon z'n eigen plan trekt en waarschijnlijk onbevangen het project een kans geeft.

Al dat sneaky gedoe in de media dat PSV enorm geschrokken zou zijn kan ik mij niet voorstellen. A. Cocu heeft volgens mij een uitstekende band met de directie en heeft totaal geen reden om geheimzinnig te doen. B. hij heeft het min of meer al gezegd tijdens het vorige kampioensfeest. Hij is nog gelukkig bij PSV maar als er een leuke uitdaging op zn pad komt is dat ook wel gezond.

Lijkt me trouwens ook wel het perfecte moment. Ik bedoel, vorig jaar had heel anders kunnen lopen als Ajax gewoon de interne rust had bewaard en PSV niet eerste was geworden. Dan had je uitschakeling EL, 2e plek en geen beker. Is gewoon matig. Gelukkig voor deze legende is het anders gelopen :)

Bij Fener is er een nieuwe president, en dat is een man om bang van te worden en de keus op Cocu bevestigt dat ook. Een uitstekende voorzitter hebben ze nu, die echt goed bezig is met beleid en spelers en transfers. Eindelijk is daar de corrupte maffia Yildirim weg maar nu krijgt Gala opeens een echte concurrent haha. Denk dat Cocu daarom er ook open voor staat, de mogelijkheden en de nieuwe president.

Bij Fener is er een nieuwe president, en dat is een man om bang van te worden en de keus op Cocu bevestigt dat ook.

Vanuit Gala perspectief bedoel je bang worden dan toch? Of is het de volgende gangster? :D

Officieel: Phillip Cocu vertrekt bij PSV en gaat naar Fenerbahçe

22 juni 2018

Het vertrek hing al dagen in de lucht, maar is nu officieel. Phillip Cocu vertrekt per direct naar het Turkse Fenerbahçe, zo laat PSV weten. Samen met Cocu zal ook Chris van der Weerden naar Istanbul verhuizen.

In vijf seizoenen onder Cocu wist PSV drie keer de landstitel te veroveren en werd ook twee maal beslag gelegd op de Johan Cruijff Schaal. Bovendien won PSV onder leiding van Cocu de KNVB Beker toen hij als interim-coach het seizoen 2011/12 afmaakte na het ontslag van Fred Rutten.

Op de website van PSV laat algemeen directeur Toon Gerbrands weten trots te zijn op wat Phillip Cocu in Eindhoven gepresteerd heeft. "Cocu is een topcoach die in de voorbije vijf jaar perfect bij ons heeft gepast. Ik heb groot respect voor hem," aldus Gerbrands. "Ook buiten het veld was hij een meer dan waardig vertegenwoordiger van alles waar PSV voor staat. Wij wensen hem ontzettend veel succes in Turkije. Dat zal ook afstralen op PSV."

[h=1]Mark van Bommel nieuwe hoofdtrainer van PSV[/h] 22 juni 2018

PSV heeft bekend gemaakt dat Mark van Bommel de nieuwe hoofdtrainer van PSV is. Hij gaat Phillip Cocu opvolgen die naar Fenerbahçe is vertrokken.

Van Bommel is momenteel als assistent-trainer met Australië actief op het WK en zal na de laatste wedstrijd direct terugkeren naar Eindhoven. Net zoals bij PSV onder 19 zal ook nu Jürgen Dirkx de assistent van Van Bommel worden. Dirkx is momenteel ook met Australië op het WK. Als de voorbereiding van PSV begonnen is als Van Bommel nog niet terug is, zal zijn absentie intern worden opgevangen.

De afgelopen twee jaar werkte Van Bommel als trainer in de jeugdopleiding van PSV, waarmee hij met PSV onder 19 afgelopen seizoen de landstitel wist te veroveren. Vanaf komend seizoen heeft hij de leiding over het eerste elftal. "Het moment waarop je bij een A-selectie begint valt niet altijd te regisseren. Ik heb de bagage die nodig is om met het juiste gevoel aan deze uitdaging te beginnen," geeft Van Bommel aan, die pas verder op zijn aanstelling in zal gaan als het WK voor Australië is afgelopen. "Alle focus ligt op het WK."

Heel blij met van Bommel als nieuwe trainer. Cocu gaat op het juiste moment weg. Prima geregeld door PSV.

Ben er ook blij mee. Nog niet heel ervaren, maar dat was Cocu ook niet. Met Bertje op de achtergrond komt dat vast goed. Van Bommel is zoals ik lees van insiders een hele goede motivator.

Mooi voor de clubcultuur dat het volgende icoon het stokje overneemt.

Ben eigenlijk ook wel blij dat Philip nu besluit weg te gaan op een hoogtepunt. Zo'n legende voor de club wil je niet ontslagen zien worden. Met Mark hebben we een hopelijk mooie vervanger in huis.

Overigens lees je nu de ene na de andere club die ineens interesse heeft in Lozano. Kans is groot dat hij weg zal gaan na het WK, voor hopelijk veels te veel geld. Qua kwaliteiten zie ik nog geen échte wereldtop in hem, al heeft hij wel de mentaliteit om zichzelf te willen blijven verbeteren.

Weet niet of ik blij ben met vertrek Cocu en aanstelling Bommel. Zou graag jullie optimisme gratis en voor niets overnemen, maar weet niet waarop dat gebaseerd is. Had liever Van Marwijk gezien, dacht dat dat het originele plan was.

Zodra de geruchten over Cocu er waren hoorde je dat Bert dan de assistent zou worden van Bommel. Daar is nu nog niks over gezegd maar zal komende periode/na het wk wel duidelijk worden.

Weet niet of ik blij ben met vertrek Cocu en aanstelling Bommel. Zou graag jullie optimisme gratis en voor niets overnemen, maar weet niet waarop dat gebaseerd is. Had liever Van Marwijk gezien, dacht dat dat het originele plan was.

Ik ben optimistisch omdat ik ten eerste altijd een groot fan van Mark van Bommel ben geweest. Daarnaast heeft hij met de jeugd prima gepresteerd, ervaring opgedaan en veel geleerd van van Marwijk. Maar het belangrijkste voor mij is nog dat van Bommel al jaren als opvolger van Cocu wordt gezien en hij door PSV ook echt klaar gestoomd is om die rol over te gaan nemen.

Ja ok dat zou om assistent gaan dan @Erwin. Dat lijkt mij erg onverstandig, krijg je dat gezeik weer van "duo's" en "assistent is de hoofdtrainer" etc. [quote name='Dysproz'] Maar het belangrijkste voor mij is nog dat van Bommel al jaren als opvolger van Cocu wordt gezien en hij door PSV ook echt klaar gestoomd is om die rol over te gaan nemen. [/QUOTE] Blind werd ook al gezien/aangesteld als opvolger van Hiddink bij Oranje; zie dus niet in waarom het per definitie iets goeds is. Voor de rest goede punten inderdaad. Edited by Sophomore

Ruud Brood aan de kant geschoven door V Bommel.

Doet mij toch een beetje zeer. Bleef loyaal aan PSV nadat Cocu weg wilde. Het is helaas wel een beetje het lot van assistent trainers. Echt goeden moeten hun ambitie als hoofdtrainer opzij zetten, maar kunnen niet op stabiliteit rekenen als er een nieuwe trainer binnenkomt.

Lozano zie ik nog wel blijven. Overigens heb ik mijn twijfels bij 11mln voor Ginkel. Is erg blessuregevoelig en komend seizoen hebben we een drukker programma ook nog.

Dit dus, waarschijnlijk weer maanden eruit. Gelukkig hebben we hem nog niet binnen gehaald

Romero nog steeds niet fit. Dit kan gewoon niet.

Waar vind je dat? Rik zegt alleen dat het nog niet duidelijk is maar dat hij wel meetraint.

Edited by Erwin.

Waar vind je dat? Rik zegt alleen dat het nog niet duidelijk is maar dat hij wel meetraint.

"Niet duidelijk" voor Rik of voor PSV? Ik interpreteerde dat als het laatste, dus dat PSV nog niet wat of Romero volledig belastbaar is. Dan is hij zeker niet volledig fit. Nu is ons "geluk" dat we nog een hel voorbereiding hebben natuurlijk.

Edited by Sophomore

"Niet duidelijk" voor Rik of voor PSV? Ik interpreteerde dat als het laatste, dus dat PSV nog niet wat of Romero volledig belastbaar is. Dan is hij zeker niet volledig fit. Nu is ons "geluk" dat we nog een hel voorbereiding hebben natuurlijk.

Eens, zo vat ik het ook op hoor. Anders zijn ze de eersten die melden dat hij weer topfit is. Nu blijft het allemaal vaag.

Dat hele verhaal van Romero is wat langs me heen gegaan destijds. Er is 9 mjn voor die gast betaald, want het is / was een megatalent daar ala Lozano / Neres? Werd eerder gehuurd, want geblesseerd en kon dan al hier revalideren en zijn teamgenoten leren kennen?

Nog niet duidelijk omdat het de eerste training was, pas later deze week komen de intensievere trainingen. Als hij daar ook vol mee kan doen is hij fit. Ik denk niet dat PSV er uitlatingen over gedaan heeft richting Rikske.

Eens, zo vat ik het ook op hoor. Anders zijn ze de eersten die melden dat hij weer topfit is. Nu blijft het allemaal vaag.

Dat hele verhaal van Romero is wat langs me heen gegaan destijds. Er is 9 mjn voor die gast betaald, want het is / was een megatalent daar ala Lozano / Neres? Werd eerder gehuurd, want geblesseerd en kon dan al hier revalideren en zijn teamgenoten leren kennen?

Wordt als een groot talent gezien daar. Gekocht voor het komende seizoen. Gehuurd om aan klimaat, speelstijl, medespelers etc. te wennen. Raakte in zijn eerste dagen geblesseerd en is daar nu dus blijkbaar nog steeds niet van hersteld.

Beter doet hij nog wat potjes in de voorbereiding mee en is hij volledig fit als het seizoen begint.

Edited by Dysproz

Ja, ik weet nog dat hij die aanstelling kreeg. Was op twitter ook echt een fanboy. Leuk joh.

Romero eerder afgehaakt op de training, net als Zoet en Hendrix btw.

Bommel wordt op vakantie gestuurd door PSV. Ik vroeg me al af of dat wel goed kwam. Goed dat ze dit doen. Wordt sowieso geen optimaal jaar en erg zwaar met deze selectie in de CL. Kan je maar beter je kop dr bij houden.