Jump to content

PSV Eindhoven

vinnypassy

Recommended Posts

20 uur geleden zei PatjePauw:

Ja hoor. Komt ie:

Keepers:

Benitez

Drommel

Waterman

Peersman (soms 3)

Delanghe (naastig opzoek naar een verhuurperiode)

In deze linie is PSV dus klaar. Hopelijk pakt Joël de koe bij de horens en wordt hij mentaal weerbaarder en vooral beter.

Verdediging:

Mwene

Hoever (morgen keuring, dus dat is rond)

Teze

Ramalho

Boscagli

Obispo

Luckassen (moet vertrekken)

Max (Union Berlin zou hem graag willen inlijven)

Mauro Junior

Oppegard

In deze linie mag (en moet) er nog wat bij. Een centrale verdediger (Boscagli is nog geblesseerd tot minimaal de herstart) en een linksback lijken mij geen overbodige luxe. De krapte die je vorig seizoen had, waardoor Mauro op de backs moest spelen en je met een nog niet 100% fitte Oppegard tegen Leicester moest spelen, wil ik niet nog eens zien. Uiteraard heb je met Vos, Seelt en Sambo ook opties, maar vooral laatst genoemde mag na zijn blessure vorig jaar laten zien de vorm te kunnen hervinden.

Namen hiervoor waar ikzelf aan denk:

Anel Ahmedhodzic, centraal achterin (Malmo)

Jan Paul van Hecke, centraal achterin (Brighton)

Adonis Frias, centraal achterin (Defensa y Justicia)

Lee Buchanan, linksback (Fulham) 

Nicolas Cozza, linksback (Montpellier)

Daley Sinkgraven, linksback (Bayer Leverkusen)

Middenveld:

Sangaré (Het worden nog lange weken, maar ik geloof erin dat hij blijft)

Veerman

Gutiérrez

van Ginkel

Ledezma

Saibari

Ook hier, vooral door het vertrek van Götze, mag je twee spelers verwachten om deze linie te versterken. Vinicius Souza wordt nadrukkelijk genoemd en ik verwacht ook wel dat hij komt. Dan heb je eigenlijk nog één wat aanvallender ingestelde middenvelder nodig. 

Namen hiervoor waar ikzelf aan denk:

Marcel Ruiz (Club Tijuana)

Kang-in Lee (Mallorca)

Kieran Dowell (Norwich City)

Aanval:

Gakpo (Blijft. Punt. Geen enkele twijfel)

Madueke

Doan

Vertessen

Bakayoko

Vinicius (Volgens mij geblesseerd tot aan het WK)

Romero (Lijkt naar Racing Club te verkassen)

Je hebt minimaal twee spitsen en twee vleugelspelers nog nodig. Het vertrek van Bruma was nodig, maar je hebt daardoor wel een nieuwe stand-in aan de linkerkant nodig. Vertessen kan je makkelijk doorschuiven naar de spits positie. Savio lijkt binnen te zijn. Verder is PSV druk bezig om Luuk de Jong terug te halen. Als we dan ook nog die Joelson Fernandes en Roko Simic aantrekken hebben we de selectie rond, als je het mij vraagt.

Mooi lijstje! Conclusie is wat mij betreft dat we alleen de keepers op orde hebben en de rest nog totaal niet. We hebben feitelijk gezien geen rechts en linksback. Mwene kan er geen hout van, Max ook niet en gaat waarschijnlijk weg. Oppegard is nog heel jong en Sambo moeten we nog maar afwachten. Centraal achterin ligt Boscagli er nog maanden uit. Heb je daad dus alleen Obispo, Ramalho en Teze. Die drol van een Luckassen reken ik niet eens meer mee. 

Op het middenveld een zelfde verhaal. Van Ginkel kan eigenlijk niet meer mee. Sangaré zal toch lijkt me vertrekken? Ledezma is nog heel jong en Saibari moeten we ook nog maar zien. Heb je dus eigenlijk alleen Veerman en Guti. En je kan eventueel Mauro nog meerekenen. 

Voorin zelfde verhaal. Gakpo is een vraagteken. Vinicius kan er geen kut van en Romero is ook einde verhaal. Bakayoko mag zich bewijzen, Madueke moet eerst maar eens fit blijven én dan z’n niveau ook constant halen. Vertessen vind ik een draver, die moet lekker naar Fortuna of dat soort clubs. En Doan is dan nog wel oké, als hij blijft überhaupt. 

Kortom, eigenlijk staan we er gewoon slecht voor. Dan is er nu hosanna vanwege Benitez. Maar John de Jong heeft er natuurlijk echt een bende van gemaakt. Bruma, mega verlies op gemaakt. Baumgartl, ga je mega verlies op maken. Max schijnt voor minder weg te gaan. Vinicius kost een vermogen en kan er niets van. Götze heeft voor dat salaris ook maar één degelijk seizoen gehad. Drommel is op het moment niets meer waard. En zo kunnen we nog wel even doorgaan. Ik snap echt niet hoe die man nog op z’n post zit..

Uitleg van de Jong:

Directeur Voetbalzaken John de Jong legt uit waarom hij Hoever zo snel mogelijk aan de selectie van PSV wilde toevoegen. "We huren Ki-Jana omdat we overtuigd zijn van zijn kwaliteiten en het van doorslaggevend belang vinden dat hij al vroeg in de voorbereiding aansluit. Een huur met koopoptie was voor Wolverhampton op dit moment onbespreekbaar", laat hij weten op de clubsite. "Zij hebben nog maar kort geleden een fikse transfersom voor Ki-Jana betaald. Wij wilden het risico tot wekenlange onderhandelingen niet lopen en hebben daarom snel gehandeld."

49 minuten geleden zei delichris:

Uitleg van de Jong:

Directeur Voetbalzaken John de Jong legt uit waarom hij Hoever zo snel mogelijk aan de selectie van PSV wilde toevoegen. "We huren Ki-Jana omdat we overtuigd zijn van zijn kwaliteiten en het van doorslaggevend belang vinden dat hij al vroeg in de voorbereiding aansluit. Een huur met koopoptie was voor Wolverhampton op dit moment onbespreekbaar", laat hij weten op de clubsite. "Zij hebben nog maar kort geleden een fikse transfersom voor Ki-Jana betaald. Wij wilden het risico tot wekenlange onderhandelingen niet lopen en hebben daarom snel gehandeld."

Daarmee blijft het argument van @Erwin. wel staan. Nu leid je hem op voor Wolves. 

Zojuist zei Kyrill:

Nou en. Serie A team's als Roma en Napoli doen dit ook. Wees blij je goede versterking hebt. 

Of het een versterking is moet nog maar blijken hè Karel. Op papier wel, maar eerst nog maar eens fit blijven en consequent een beter niveau halen dan Mauro/Teze. 

Ben het wel met de mannen eens dat je nu dus een speler hebt voor een jaar waar je niks aan overhoudt. Over een jaar kan je weer opnieuw zoeken.

9 minuten geleden zei Michaelinho*:

Of het een versterking is moet nog maar blijken hè Karel. Op papier wel, maar eerst nog maar eens fit blijven en consequent een beter niveau halen dan Mauro/Teze. 

Ben het wel met de mannen eens dat je nu dus een speler hebt voor een jaar waar je niks aan overhoudt. Over een jaar kan je weer opnieuw zoeken.

Mauro is toch helemaal geen rechtsback? En Teze kan ook centraal.... 

1 uur geleden zei Kyrill:

Nou en. Serie A team's als Roma en Napoli doen dit ook. Wees blij je goede versterking hebt. 

Ik ben zelf voor Ajax, dus het zal mij jeuken of het een goede versterking is. :classic_tongue:

Alleen als ze structureel de concurrentie aan willen met Ajax, dan denk ik niet dat dit de manier is om er te komen. 

2 uur geleden zei Kyrill:

Mauro is toch helemaal geen rechtsback? En Teze kan ook centraal.... 

Heb je überhaupt een wedstrijd gezien vorig jaar? ;c Is inderdaad geen rechtsback, maar dat heeft Schmidt er wel van 'gemaakt'. En Teze gezien het geringe aantal backs toch zeker wel een mogelijkheid daar. 

Er moet sowieso nog een linksback bij. Als we Mauro daar niet meetellen hebben we Max, Mwene en Oppegard daar. Max' verhaal kennen wij, Mwene is een rechtspoot die al sinds Kopenhagen misschien aan kan sluiten en Oppegard moet het nog laten zien op dit niveau.

Bovendien is de kans dat Union doorpakt op Max steeds kleiner, vooral vanwege de vraagprijs van PSV (zo rond de tien miljoen)

6 uur geleden zei PatjePauw:

Er moet sowieso nog een linksback bij. Als we Mauro daar niet meetellen hebben we Max, Mwene en Oppegard daar. Max' verhaal kennen wij, Mwene is een rechtspoot die al sinds Kopenhagen misschien aan kan sluiten en Oppegard moet het nog laten zien op dit niveau.

Bovendien is de kans dat Union doorpakt op Max steeds kleiner, vooral vanwege de vraagprijs van PSV (zo rond de tien miljoen)

Awoniyi schijnt voor 20 miljoen te vertrekken, waardoor er budget zou zijn voor Max. Maar is natuurlijk onderdeel van de geruchtenmolen.

Op 22-6-2022 om 20:24 zei Michaelinho*:

Mooi lijstje! Conclusie is wat mij betreft dat we alleen de keepers op orde hebben en de rest nog totaal niet. We hebben feitelijk gezien geen rechts en linksback. Mwene kan er geen hout van, Max ook niet en gaat waarschijnlijk weg. Oppegard is nog heel jong en Sambo moeten we nog maar afwachten. Centraal achterin ligt Boscagli er nog maanden uit. Heb je daad dus alleen Obispo, Ramalho en Teze. Die drol van een Luckassen reken ik niet eens meer mee. 

1 uur geleden zei Michaelinho*:

PSV vraagt ‘maar’ 5-6 miljoen. John deelt graag cadeautjes uit. 

5-6 miljoen voor iemand die er geen hout van kan vind ik geen cadeautje ;c