Jump to content

PSV Eindhoven

vinnypassy

Recommended Posts

Schmidt ziet gewoon zelf in dat het gat met Ajax waarschijnlijk alleen maar weer groter wordt door de financiële verschillen. Die wil zijn carriëre niet om zeep helpen. 

Al is dat in eerste plaats natuurlijk ook aan hemzelf toe te rekenen. Hoe die man soms husselt met opstellingen.

Schmidt is een goede trainer als de selectie perfect past in zijn 4-2-2-2. Zoals met RB Salzburg. Fysiek sterk en onwijs fit team. En vooral belangrijk: goede wingers. Hij had Mané en Kampl. Bleven maar gaan op die flanken. 

Maar de vraag is: ben je werkelijk zo'n goede trainer als je eigenlijk alleen maar één systeem en wat varianten erop beheerst en dan ook nog sterk afhankelijk bent van het beschikbare spelersmateriaal?

Mijn antwoord is: neen, niet echt. 

Maar dat wil overigens nog niet zeggen dat lui als Koeman, Advocaat, Cocu en noem al die proleten maar op veel beter zijn. De oudere Nederlandse trainers zijn vooral persoonsgericht en wat conservatief, de jongere Nederlandse trainers zijn naïef en vrijwel allemaal denken ze alleen maar in 4-3-3 of 5-3-2 omdat Koeman/Van Gaal dat ooit eens deed. Nederlandse coaches hebben over het algemeen nul tactisch inzicht en hebben geen flauw idee hoe een team neer te zetten anders dan in een standaard 4-3-3.

Vorig seizoen werd PSV 2e met maar liefst 16 punten achter Ajax. Nu is het 20 duels gespeeld en nog ''maar''' 2 punten achter. Mocht PSV als nog kampioen worden is het mooi afscheid van Schmidt maar PSV heeft gewoon idd niet selectie voor een 4-2-2-2. Iniedergeval vond ik het tof dat de club eens voor buitenlander weer eens ging met Schmidt ook al heeft het lang niet altijd gewerkt.

28 minuten geleden zei Rogier.:

Wat een blunder zeg, benieuwd wat Schmidt gaat doen volgende wedstrijd..

Hoe beviel de extra middenvelder? Lees dat er wat stootkracht voorin miste, maar kan natuurlijk ook te maken hebben met de kwaliteiten van de mannen voorin.

1e helft was matig op de goal na. Tweede helft waren er wat kansen van afstand maar niet veel. Sangare is echt super goed zoals wel vaker en trekt de kar bijna alleen zowat... 

Gakpo, Boscagli erg matig en slecht gespeeld. En Zahavi viel niet echt goed in. Teze speelde draak van wedstrijd. 

Probleem is dat er nauwelijks iets gecreëerd wordt. Er zal echt wel een idee achter zitten, maar het komt er totaal niet uit. Goals die je maakt zijn bijna allemaal toevalstreffers. 10x uit een corner ook, allememachies dat is jaren geleden en dat zijn Hiddink cijfers.

Kan maar weinig goals uit prima aanvallen voor me halen.

Verder qua veldspel is het doorgaans zielig. Er is negen van de tien keer veel controle, maar de laatste fase is slordig. Overigens is dat ook omdat er genoeg teams zijn die ons de gang laten gaan.

Zo'n Gakpo ook, prima voetballer, kan een erg complete speler worden, maar is echt bij lange na niet klaar voor een grote stap. Gotze valt tegen, ik vind het bij vlagen een fantastische speler, maar kan te weinig z'n stempel drukken. Veerman is ook maar een mwah aankoop. Op doel staat een clown en z'n maatje de acrobaat. Achterin is het een 5,5 at best. Eigenlijk allemaal breedtespelers die toevallig basisspeler zijn geworden. En dan erger ik me aan Mauro nog het minst. Maar Mwene, Teze en Obispo zijn normaal gesproken backups.

Het valt gewoon erg tegen en ik vraag me af of we de tweede plek nog wel vast kunnen houden.

8 uur geleden zei neva:

Probleem is dat er nauwelijks iets gecreëerd wordt. Er zal echt wel een idee achter zitten, maar het komt er totaal niet uit. Goals die je maakt zijn bijna allemaal toevalstreffers. 10x uit een corner ook, allememachies dat is jaren geleden en dat zijn Hiddink cijfers.

Verder qua veldspel is het doorgaans zielig. Er is negen van de tien keer veel controle, maar de laatste fase is slordig. Overigens is dat ook omdat er genoeg teams zijn die ons de gang laten gaan.

Zo'n Gakpo ook, prima voetballer, kan een erg complete speler worden, maar is echt bij lange na niet klaar voor een grote stap. Gotze valt tegen, ik vind het bij vlagen een fantastische speler, maar kan te weinig z'n stempel drukken. Veerman is ook maar een mwah aankoop. Op doel staat een clown en z'n maatje de acrobaat. Achterin is het een 5,5 at best. Eigenlijk allemaal breedtespelers die toevallig basisspeler zijn geworden. En dan erger ik me aan Mauro nog het minst. Maar Mwene, Teze en Obispo zijn normaal gesproken backups.

Het valt gewoon erg tegen en ik vraag me af of we de tweede plek nog wel vast kunnen houden.

Het antwoord op de laatste vraag is nee. 

27 minuten geleden zei Michaelinho*:

Het antwoord op de laatste vraag is nee. 

Wie zou er dan overheen gaan, Feyenoord of AZ? Die moeten toch ook nog bakken met punten gaan verspelen. Hoe vaak Feyenoord wel niet weg is gekomen in de eerste seizoenshelft, laat staan AZ dat al veel punten achterstaat. Vergeet niet dat Ajax nog tegen Feyenoord en AZ moet ook. Als Madueke straks terug is, lijkt het me dat je makkelijker je wedstrijden gaat winnen.

7 minuten geleden zei Rogier.:

Wie zou er dan overheen gaan, Feyenoord of AZ? Die moeten toch ook nog bakken met punten gaan verspelen. Hoe vaak Feyenoord wel niet weg is gekomen in de eerste seizoenshelft, laat staan AZ dat al veel punten achterstaat. Vergeet niet dat Ajax nog tegen Feyenoord en AZ moet ook. Als Madueke straks terug is, lijkt het me dat je makkelijker je wedstrijden gaat winnen.

Ik verwacht eigenlijk niet dat Madueke nog in een topvorm gaat raken. Die is na de seizoensstart sowieso al ingestort. 

Bij PSV is de angel er volledig uit nu bekend is dat Schmidt weggaat. Zoiets heeft zelden een positief effect. Ik denk dat Feyenoord met Slot zeker in staat is om PSV te passeren. 

37 minuten geleden zei Michaelinho*:

Ik verwacht eigenlijk niet dat Madueke nog in een topvorm gaat raken. Die is na de seizoensstart sowieso al ingestort. 

Bij PSV is de angel er volledig uit nu bekend is dat Schmidt weggaat. Zoiets heeft zelden een positief effect. Ik denk dat Feyenoord met Slot zeker in staat is om PSV te passeren. 

Die angel is toch al maanden weg. Voorin is het behoorlijk onmachtig allemaal. Helemaal sinds Schmidt dit plan met een versterkt middenveld is gaan handhaven. Gakpo komt niet uit de verf en diepgang is er ook maar weinig.  

Daarnaast heb je twee backs die je eigenlijk helemaal niet mee wil laten doen aan het spel, want er komt niks goeds uit :cab:

10 uur geleden zei neva:

Pijnlijke conclusie.

6 uur geleden zei The Saint:

Die angel is toch al maanden weg. Voorin is het behoorlijk onmachtig allemaal. Helemaal sinds Schmidt dit plan met een versterkt middenveld is gaan handhaven. Gakpo komt niet uit de verf en diepgang is er ook maar weinig.  

Daarnaast heb je twee backs die je eigenlijk helemaal niet mee wil laten doen aan het spel, want er komt niks goeds uit :cab:

Klopt heb je ook gelijk in. Maar vanaf die aankondiging voelde ik al aankomen dat de 2e seizoenshelft helemaal om te janken zou gaan worden.

3 uur geleden zei Michaelinho*:

Klopt heb je ook gelijk in. Maar vanaf die aankondiging voelde ik al aankomen dat de 2e seizoenshelft helemaal om te janken zou gaan worden.

Ik hoop dan ook dat als we over twee weken 7 of 8 punten achter staan en er is duidelijkheid over wie komend seizoen de teugels in handen neemt, deze gewoon al voor de groep gezet gaat worden. 

5 minuten geleden zei The Saint:

Ik hoop dan ook dat als we over twee weken 7 of 8 punten achter staan en er is duidelijkheid over wie komend seizoen de teugels in handen neemt, deze gewoon al voor de groep gezet gaat worden. 

Mwah, denk dat je beter komend seizoen met een schone lei kan beginnen dan nu in een zinkend schip in te stappen.

Klopt, anders begin je al met een 1-0 achterstand terwijl je er eigenlijk niks aan kan doen. 

Zo'n Vertessen ook die al vind dat ie in de basis moet, je bent nog niet eens 1 heel seizoen bij de 1e selectie man. Wees eens reëel. Al kan je het hem ook niet kwalijk nemen als je ziet dat een Zahavi en Vinicius boven jou gekozen worden.

21 uur geleden zei Keko:

"verder zie ik het niet" zegt die dan... Wat zou je nog meer nodig moeten hebben?

Hele wilde gok..... 

Goede voorzet... 

Inzicht... 

Kunnen scoren en assisten... 

Kunnen mee verdedigen... 

;c