Jump to content

PSV Eindhoven

vinnypassy
 Share

Recommended Posts

1 uur geleden zei MetalMichael:

Jezelf ziekmelden en dan met je zaakwaarnemer in Frankrijk worden gezien...

Tja. De situatie was al onhoudbaar. Mino heeft hem meegenomen in de wetenschap dat er consequenties zouden volgen die een transfer gemakkelijker zouden maken. Die man is ook enorm slinks natuurlijk en ik zou der niet eens van staan te kijken als Raiola gezegd heeft dat hij zich ziek moest melden.

@Lazy natuurlijk is de dood van zijn vader enorm erg , ben ik 100% mee eens. Maar daar kan ie niet blijven achter verstoppen. Hij heeft na de dood van zijn vader ook gewoon zijn eigen broer als zaakwaarnemer laten vallen voor Mino Raiola....

26 minuten geleden zei Kyrill:

@Lazy natuurlijk is de dood van zijn vader enorm erg , ben ik 100% mee eens. Maar daar kan ie niet blijven achter verstoppen. Hij heeft na de dood van zijn vader ook gewoon zijn eigen broer als zaakwaarnemer laten vallen voor Mino Raiola....

Wat dat laatste er mee te maken heeft is mij onduidelijk. Maar de dood van de vader word hier wel echt onderschat. Dat doet ontzettend veel met je. Zeker op jonge leeftijd. Doet verder weinig af aan de zakelijke keus van PSV om hem bij het tweede neer te zetten en afscheid van hem te gaan nemen. Kneiterhard, maar dat is wel het wereldje.

31 minuten geleden zei Regis:

Wat dat laatste er mee te maken heeft is mij onduidelijk. Maar de dood van de vader word hier wel echt onderschat. Dat doet ontzettend veel met je. Zeker op jonge leeftijd. Doet verder weinig af aan de zakelijke keus van PSV om hem bij het tweede neer te zetten en afscheid van hem te gaan nemen. Kneiterhard, maar dat is wel het wereldje.

Ok(y)

Maar Ihattaren heeft toch ook ná de dood van zijn vader nog prima potjes gespeeld? Het is pas sinds die geflipte drilsergeant aan de macht is dat het allemaal niet meer loopt. Denk veel eerder dat het daarmee te maken heeft dan met de dood van zijn vader. 

Niet dat dat betekent dat hij maar gewoon wat moet lanterfanten, maar als je specialiteit zit in het voetballende gedeelte en je moet plots alleen maar rondjes rennen omdat de nieuwe trainer zo graag druk zet, kan ik me voorstellen dat dat wat steekt. En dan komt daar nog bij dat er plots een Mario Götze voor dezelfde positie wordt gehaald terwijl jij misschien wel het grootste talent van je leeftijdsklasse bent. Spreekt weinig vertrouwen van uit.

Vind de actie van PSV op dit moment wel te billijken en Ihattaren is natuurlijk verkeerd met de situatie omgegaan, maar om nu te zeggen dat hem de ideale omstandigheden voor ontwikkeling zijn geboden?

Zijn vader was wel degene die hem down to earth hield. Al is het niet te zeggen hoe het was gelopen als zijn vader nog wel had geleefd.

Dat Mario Götze aangetrokken wordt vind ik een non-argument. Je moet juist trots zijn dat je met zo iemand kan spelen en juíst proberen om zo iemand uit de basis te spelen als je echt de drive hebt. Als je kijkt naar een Madueke, dan zit daar veel meer een kop op om de top te halen.

Overigens hoop ik nog steeds dat Ihattaren gaat slagen bij PSV, want als voetballer ben ik gewoon fan van hem.

12 minuten geleden zei Erwin.:

Zijn vader was wel degene die hem down to earth hield. Al is het niet te zeggen hoe het was gelopen als zijn vader nog wel had geleefd.

Dat Mario Götze aangetrokken wordt vind ik een non-argument. Je moet juist trots zijn dat je met zo iemand kan spelen en juíst proberen om zo iemand uit de basis te spelen als je echt de drive hebt. Als je kijkt naar een Madueke, dan zit daar veel meer een kop op om de top te halen.

Overigens hoop ik nog steeds dat Ihattaren gaat slagen bij PSV, want als voetballer ben ik gewoon fan van hem.

In theorie is dat natuurlijk hartstikke leuk, maar aangezien Schmidt ongeveer vanaf training 1 op Ihattaren’s nek zit, Götze een Duitser is én vrij veel geld kost, kan ik me goed voorstellen dat Ihattaren nou niet het idee heeft dat hij een faire strijd aan kan gaan.

50 minuten geleden zei PJHoutman:

In theorie is dat natuurlijk hartstikke leuk, maar aangezien Schmidt ongeveer vanaf training 1 op Ihattaren’s nek zit, Götze een Duitser is én vrij veel geld kost, kan ik me goed voorstellen dat Ihattaren nou niet het idee heeft dat hij een faire strijd aan kan gaan.

Ja maar kom op, dat is toch ook gewoon hoe topsport en zeker de voetbalwereld werkt? Schmidt heeft Ihatarren bezig gezien op de 1e trainingen. Zag het daar al niet zitten waarschijnlijk en toen Götze als buitenkansje langs kwam dan grijp je dat met beide handen aan. Het is niet dat Ihatarren al een onbetwiste basisspeler was die even voor Götze aan de kant gezet is. 

Götze is qua speelstijl best vergelijkbaar met Ihatarren. Maar als je de werklust en de inspanning van die twee vergelijkt dan ligt dat echt mijlenver uit elkaar. Waar Götze wel bereid is om arbeid te leveren is Ihatarren dat niet of minder. Natuurlijk is het een talent, maar er zijn maar weinig ploegen/trainers die graag een speler opstellen waar je alleen offensief wat aan hebt en die verder mag lantefanteren in het veld. En het is nou ook niet dat Ihatarren aanvallend zo beslissend is geweest dat hij recht zou hebben op zo'n rol. 

Gaston Pereiro is misschien wel een mooi ander voorbeeld. Offensief in potentie een geweldige speler. Maar ook die liet het in de meeste gevallen qua arbeid afweten en was dan vervolgens in offensief opzicht zo grillig dat zijn positief in de basis ook niet houdbaar was. Als je zo'n rol wilt dan moet je er minimaal 10-15 maken in een seizoen en een evenredig aantal assists geven (ja dat zei Gijp ook, was ik het toevallig wel mee eens.) 

1 uur geleden zei Michaelinho*:

Ja maar kom op, dat is toch ook gewoon hoe topsport en zeker de voetbalwereld werkt? Schmidt heeft Ihatarren bezig gezien op de 1e trainingen. Zag het daar al niet zitten waarschijnlijk en toen Götze als buitenkansje langs kwam dan grijp je dat met beide handen aan. Het is niet dat Ihatarren al een onbetwiste basisspeler was die even voor Götze aan de kant gezet is. 

Zal best, maar ik heb het erover dat Ihattaren nu (mogelijk terecht) het beeld heeft dat het toch geen reet uitmaakt wat hij doet, Schmidt wil hem er immers toch niet bij. Dat er een hele dure speler voor jouw positie wordt gehaald sterkt dat beeld, want hoe moet je die er ooit uitconcurreren?

En die gedachtegang is voor een speler van 18 die door iedereen het NL elftal werd ingeschreven best te begrijpen, wat mij betreft. 

Edited by PJHoutman

Schijnt ie ook al vervelend te zijn geweest volgens Mart van den Heuvel (oa oud-teammanager). In hoeverre we dat met een korreltje zout moeten nemen weet ik niet want hij is wel vaker kritisch over dingen laatste tijd.

3 minuten geleden zei Erwin.:

Schijnt ie ook al vervelend te zijn geweest volgens Mart van den Heuvel (oa oud-teammanager). In hoeverre we dat met een korreltje zout moeten nemen weet ik niet want hij is wel vaker kritisch over dingen laatste tijd.

Aha. Ik zit hem namelijk wel te verdedigen, maar misschien is het gewoon altijd al een pleurisventje geweest :P 

1 uur geleden zei PJHoutman:

Zal best, maar ik heb het erover dat Ihattaren nu (mogelijk terecht) het beeld heeft dat het toch geen reet uitmaakt wat hij doet, Schmidt wil hem er immers toch niet bij. Dat er een hele dure speler voor jouw positie wordt gehaald sterkt dat beeld, want hoe moet je die er ooit uitconcurreren?

En die gedachtegang is voor een speler van 18 die door iedereen het NL elftal werd ingeschreven best te begrijpen, wat mij betreft. 

Wat je zegt ben ik het zeker niet mee oneens. In die zin dat je die gedachtegang kunt hebben, waarschijnlijk is het ook waar. Schmidt is er klaar mee en waarschijnlijk ook terecht. Maar het blijft een zwaktebod van zo'n speler om totaal niet te vechten. Nu zal Raiola als zaakwaarnemer ook niet helpen trouwens. 

PSV handelt nu gewoon hetzelfde als Ajax met de Promes-kwestie, ze zijn klaar met al het gezeik en willen daarom schoon schip maken, wat overigens ook gewoon terecht is. Las ergens dat Napoli mogelijk wel interesse had om Mo over te nemen, denk alleen niet dat Serie A de juiste competitie voor hem is.

12 minuten geleden zei Regis:

Buitendat de 3-0 echt een fantastische aanval was is het toch nog niet zo indrukwekkend wat ze laten zien?

Vergeleken met afgelopen seizoen is het spel van de afgelopen 3 wedstrijden echt bizar goed. Je zou er bijna van klaarkomen :D

Kan me niet eens meer herinneren wanneer we meer dan 3 goals maakten in een pot (vorig jaar), laat staan in de 1e helft.

Edited by Michaelinho*