Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

PSV Eindhoven

vinnypassy

Aanbevolen berichten

Op 30-11-2020 om 16:33 zei Erwin.:

Ben ik niet helemaal met je eens, er wordt bij vlagen (met name in de eerste helft) best leuk gevoetbald. Maar je merkt dat als het voorin niet lukt de druk op de verdediging gelijk gigantisch is en dan komen inderdaad de zwaktes direct naar boven. De wedstrijd van gisteren is door die schandalige basiself geen goede graadmeter voor de rest van het seizoen.

Ik ben het er ook niet helemaal mee eens. Bij vlagen is het zeer aantrekkelijk zelfs. Alleen het verval, élke wedstrijd is veel en veel te groot. Of dat niet meer goed gaat komen durf ik niet te zeggen. Ik hoop van wel natuurlijk. Het is wel een erg ongelukkig begin geweest met corona, en de drukke (inter)nationale kalender. 

Wat alleen wel zo is, een Malen geeft na de wedstrijd aan echt nergens last van te hebben. Wij supporters gaan er vanuit dat het nieuwe elftal tegen Sparta opgesteld werd vanwege pijntjes. Nou, niet bij Malen dus. Misschien wilde hij Zahavi zonder Gakpo en Malen aan het werk zien. Dan zal hij niet tevreden zijn geweest :p 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al ooit eens gedacht dat het verval in die wedstrijden ontstaat doordat het tankje van sommige spelers leeg is?

Nieuwe spelopvatting waarin conditionele eisen hoger liggen, het vreemde seizoen met Corona (waarin PSV behoorlijk hard getroffen is) en vandaag een belangrijke Europese wedstrijd. Ik kan de beslissing van Schmidt wel begrijpen. 

Dat je dan een kut wedstrijd voorgeschoteld krijgt is jammer. Duidelijk dat de B-garnituur kwaliteiten te kort komen. Sparta werkte natuurlijk ook niet echt mee, hun goed recht.

Denk dat we dit soort B elftallen steeds vaker te zien krijgen. In alle grotere Europese competities worden de klachten van overvolle speelkalenders groter. De bonden doen weinig water bij de wijn, zelfs niet in dit Corona seizoen. (Schrappen vriendschappelijke interlands bijvoorbeeld)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eindelijk weer overwinteren in Europa. Zo hoort het ook. 

Het verval was er zeker. Je zag nu net na het fluitsignaal Malen ook echt helemaal kapot zijn. Die jongens lopen echt op het tandvlees in de tweede helft. 

Hopelijk vallen de blessures een beetje mee. Dumfries leek me gewoon tijd te trekken met het op de brancard willen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, je moet je uithoudingsvermogen vergroten of je weerbaarheid (mentaal) vergroten. Deze tactiek moet je leven. 

60 minuten goed spelen, 70, 80. etc. Zo zal het gaan, denk ik. 

Gakpo is elke week weer genieten. Wat een perfecte speler voor dit PSV. Toch mooi dat dat menneke tussen al het aangekochte geweld gewoon uitblinkt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-12-2020 om 18:04 zei The Saint:

Niemand? Helemaal niemand die hier even de wervelende laatste wedstrijd van de groepsfase EL bespreekt :classic_mellow:

Lekker doelpuntje Piroe wel op het laatst :classic_love:

Had het niet kunnen zien helaas. 

Vandaag is het niet fantastisch maar wel gewoon terecht voor. Het niveau is weer gedaald wel dus het wordt nog billenknijpen mogelijk. 

Mooi voor Mo wel die goal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Erwin.:

Had het niet kunnen zien helaas. 

Vandaag is het niet fantastisch maar wel gewoon terecht voor. Het niveau is weer gedaald wel dus het wordt nog billenknijpen mogelijk. 

Mooi voor Mo wel die goal

Totdat ze achterin weet knullig de 2-1 weggeven ;c. Die Rosario kan er ook echt helemaal niets van :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was weer een typische PSV wedstrijd van dit seizoen. Voortvarend beginnen en dan ondermaats terugvallen. Wel mooi dat Zahavi 2x weet te scoren, die kreeg imo te zware kritieken. Tweede helft mag je nog blij zijn dat je niet verliest (en dat Ajax eigenlijk niet heel veel weet te creëren), ook al heb je de laatste 10 minuten ook nog kansjes gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Erwin.:

Was weer een typische PSV wedstrijd van dit seizoen. Voortvarend beginnen en dan ondermaats terugvallen. Wel mooi dat Zahavi 2x weet te scoren, die kreeg imo te zware kritieken. Tweede helft mag je nog blij zijn dat je niet verliest (en dat Ajax eigenlijk niet heel veel weet te creëren), ook al heb je de laatste 10 minuten ook nog kansjes gehad.

Zonde hè! Was sowieso best lang geleden dat we überhaupt tegen een tegenstander zo snel op 2-0 voorsprong kwamen. Daarna zakte het inderdaad wel vrij snel in.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje wat een aanfluiting. Rosario laat Stengs continu lopen na die gele kaart, die ook best rood had kunnen zijn als je die zak van een Nijhuis als scheids had. Thomas heb ik alleen maar balverlies zien lijden en ik heb het idee dat we strikerless spelen. Dumfries is overschat, heeft volop power, maar voetballend matig en positioneel ook niet altijd even consistent. Mo laat geen moment zien waarom het zo'n toptalent is en Mvogo heeft nu wel bij mij al het krediet verspeeld. Paar fantastische reddingen gehad, maar dit soort fouten... Doe mij Unnerstall maar even een kans geven.

Hopelijk na rust beter, maar zonder Madueke en Gakpo op de bank wordt het al lastig. Zou eventueel Mauro brengen voor Thomas en als-ie even kan Van Ginkel voor Mo. Maar waar ik tegen Ajax al bij 0-2 het gevoel had dat we niet veilig waren, heb ik nu bij 0-2 het gevoel dat het al lang en breed klaar is.

bewerkt door neva
Link naar opmerking
Deel via andere websites