bas huijsmans Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart (bewerkt) 15 minuten geleden zei Kyrill: Maar bij Real Sociedad heeft ie dat wel en kwam ie maar tot 1 goal per 3 duels, zucht! Ofwel hij doet het over het algemeen bij meerdere clubs niet super goed en bijzonder... Als je spits niet kan/mag afrekenen op goals maken, wat dan wel? Zijn naaikunsten? Maar je moet het ook in perspectief zien Karel. 2019/2020: Seizoen 1 bij Sociedad 9 goals in 37 wedstrijden. Geen top statistieken maar hij was daar 19 jaar 20/21: 17 goals in 34 wedstrijden. Als 20 jarige is dat toch gewoon echt goed of ben je het hier niet mee eens? 21/22: 6 goals in 32 wedstrijden. Hmm dit is ineens een stuk minder goed. Het welbekende dipje van een talent? Een slechter draaiend team? Dat weet ik ook niet 22/23: Eerste PL jaar. 10 goals in 22 wedstrijden en nog steeds 22 jaar. Best wel goed voor een jonge spits in een nieuwe competitie bij een nieuw team 23/24: 12 goals in 20 wedstrijden. Gewoon een goede tussenstand eind maart lijkt me toch? Eigenlijk doet die het 2 seizoenen minder dan 1 op 2 lopen en daarvan is 1 jaar als 19 jarige in de LaLiga Als hij dit de komende jaren vol kan houden dan is het gewoon een goede spits en als die nog een stapje productiever kan worden dan misschien zelfs wel een superspits Als we naar goals kijken vind ik het helemaal niet zo matig. Vind jij dat wel? Edit: Dat Haaland later kwam bij Dortmund heeft niets te maken met of het moment van laten gaan van Isak opmerkelijk is of niet he. Dat het voor Dortmund toen niet heel slecht heeft uitgepakt ben ik het opzich wel met je eens, maar op het moment dat hij verkocht wordt wist je natuurlijk niet wat er in de toekomst ging gebeuren 27 maart bewerkt door bas huijsmans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart 19 minuten geleden zei Kyrill: Jij reageert ook totaal niet inhoudelijk op wat ik zeg..... En je haalt zelf fucking AIK erbij Wat maakt voor jou en Bas dan Isak zogenaamd wel super spits?, als het niet om doelpunten gaat, en dat geen reet uitmaakt, terwijl spitsen over het algemeen gekocht worden om doelpunten te maken? Jij zegt dat hij bij Dortmund weinig kansen heeft gehad, dat klopt... Maar bij Real Sociedad heeft ie dat wel en kwam ie maar tot 1 goal per 3 duels, zucht! Ofwel hij doet het over het algemeen bij meerdere clubs niet super goed en bijzonder... Als je spits niet kan/mag afrekenen op goals maken, wat dan wel? Zijn naaikunsten? Ik haal "fucking AIK" erbij omdat daar al bijzonder duidelijk was wat voor een talent Isak is. Ik ga er vanuit dat je de beelden nooit hebt gezien, dat is logisch, maar je ziet hier toch erg duidelijk hoeveel talent hij op 16/17-jarige leeftijd al had voor afwerken, positionering en steeds nét een stapje vooruit denken in zijn techniek. Hierop volgde dus dat hij bij Dortmund geen échte kansen heeft gehad omdat de club liever grotere namen haalde: Philipp, Batshuayi en Alcacer zijn hier voorbeelden van. Toen hij vervolgens op huurbasis in Tilburg wél grote indruk maakte zou zijn status bij Dortmund echter nog altijd niet echt veranderen doordat Alcacer was gekocht tijdens zijn huurperiode. Ik begrijp wel dat Isak er vervolgens klaar mee was, maar van Dortmund is het onbegrijpelijk. Zoals herhaaldelijk al aangegeven is het daarbij irrelevant dat het later door de komst van Haaland alsnog prima uitpakte voor Dortmund, want dat staat los van Isak. 9 minuten geleden zei Kyrill: Het klopt dat Isak 17/18 was bij Dortmund. Maar Moukoko zit ook al sinds zijn 16e bij Dortmund en die heeft nu al 15 goals in 71 duels, en die is altijd nog maar 19. Voor mij hoeft de discussie niet afgekapt te worden @bas huijsmans in tegendeel, totaal niet. Maar mijn punt voor mij is, en blijft overeind staan.... Net als Sophomore vind ik het noch opmerkelijk of ongelukkig dat Dortmund Isak ''liet gaan'' omdat Alcacer het over 2 periodes gewoon goed deed bij Dortmund en later Haaland kwam, die nog 3-5x beter deed. En het is en blijft spitsen en om wedstrijden te winnen heb je doelpunten nodig, en meestal deed Isak dat over het algemeen, niet zo heel veel, alleen nu jarenlater bij Newcastle wel aardig wat. Je begrijpt zelf toch wel dat je je eigen argument met het aanhalen van Moukoko teniet doet? Moukoko krijgt - zeker sinds het vertrek van Haaland - immers de kansen die Isak bij Dortmund niet kreeg. Dan is het niet zo gek dat hij er voor Dortmund wat meer goals in heeft liggen. Jouw punt lijkt te zijn dat Isak geen geweldige spits is omdat hij niet overal even vaak gescoord heeft, maar door deze scorebordjournalistiek vergeet je drie dingen. 1. De leeftijd van een speler 2. De groeicurve van een speler 3. De rol van een spits in het voetbal Die combinatie van zetten maakt dat toen hij bij Dortmund vertrok nog altijd pas 19 jaar was. Hierbij had hij in Zweden en Nederland al laten zien veel te kunnen scoren. Maar belangrijker nog, hij had met zijn spel laten zien dat hij bij vlagen onnavolgbaar was voor verdedigers. Dat zie je zowel op zijn beelden in Zweden als in de Eredivisie terug. Dat het nog niet allemaal technisch gepolijst was is daarbij evident - maar wie is dat met zo'n fysiek wel op die leeftijd? - maar het blijft raar dat Isak na ietwat geslepen te zijn in Tilburg zo makkelijk heeft kunnen vertrekken in die zomer. Tot slot moet je ook niet vergeten dat de meevoetballende kwaliteiten van een spits altijd meewegen in een spitsendiscussie. Met een meevoetballend zwakke goaltjesdief sta je al snel met tien man te spelen als het niet loopt, terwijl je met Isak ook redelijk aan positiespel toekomt. Puur en alleen naar doelpunttotalen kijken is dan ook echt te kort door de bocht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart Ik zeg nergens Isak geen topspits kan worden of superspits. Alleen tot dusver be ik niet helemaal overtuigd. Het klopt niet alles zie of gezien heb. Ik ben voor Arsenal, ben aangenomen op mijn werk voor werken in avonden en weekenden. Dus ik mis laatste 5 maanden helaas zelfs 50% van de wedstrijden, van Arsenal of meer zelfs. Enige wat ik zeg, en voor laatstse keer blijf ik bij, niet per se ongelukkig vindt Dortmund hem liet gaan, gezien rest van zijn carrière. En Dortmund geeft ook niet altijd het vertouwen aan Moukoko.. Aankopen als Haller, Malen, Fulkkrug, Adeyemi etc. Alexander Isak wordt ook al paar jaar aan Arsenal gelinked. En jullie hebben gelijk niet alleen om doelpunten gaat, maar omdat weg te moffelen als scorebord journalistiek en min of meer "onzin" en of irrelevant ben ik het ten sterkste mee oneens. Ja hij scoorde veel bij Willem II, scoren zoveel spelers in de ED, erna niks mee wordt in het buitenland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oerlie Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart 1 uur geleden zei Urbeto: Ik haal "fucking AIK" erbij omdat daar al bijzonder duidelijk was wat voor een talent Isak is. Ik ga er vanuit dat je de beelden nooit hebt gezien, dat is logisch, maar je ziet hier toch erg duidelijk hoeveel talent hij op 16/17-jarige leeftijd al had voor afwerken, positionering en steeds nét een stapje vooruit denken in zijn techniek. Hierop volgde dus dat hij bij Dortmund geen échte kansen heeft gehad omdat de club liever grotere namen haalde: Philipp, Batshuayi en Alcacer zijn hier voorbeelden van. Toen hij vervolgens op huurbasis in Tilburg wél grote indruk maakte zou zijn status bij Dortmund echter nog altijd niet echt veranderen doordat Alcacer was gekocht tijdens zijn huurperiode. Ik begrijp wel dat Isak er vervolgens klaar mee was, maar van Dortmund is het onbegrijpelijk. Zoals herhaaldelijk al aangegeven is het daarbij irrelevant dat het later door de komst van Haaland alsnog prima uitpakte voor Dortmund, want dat staat los van Isak. Je begrijpt zelf toch wel dat je je eigen argument met het aanhalen van Moukoko teniet doet? Moukoko krijgt - zeker sinds het vertrek van Haaland - immers de kansen die Isak bij Dortmund niet kreeg. Dan is het niet zo gek dat hij er voor Dortmund wat meer goals in heeft liggen. Jouw punt lijkt te zijn dat Isak geen geweldige spits is omdat hij niet overal even vaak gescoord heeft, maar door deze scorebordjournalistiek vergeet je drie dingen. 1. De leeftijd van een speler 2. De groeicurve van een speler 3. De rol van een spits in het voetbal Die combinatie van zetten maakt dat toen hij bij Dortmund vertrok nog altijd pas 19 jaar was. Hierbij had hij in Zweden en Nederland al laten zien veel te kunnen scoren. Maar belangrijker nog, hij had met zijn spel laten zien dat hij bij vlagen onnavolgbaar was voor verdedigers. Dat zie je zowel op zijn beelden in Zweden als in de Eredivisie terug. Dat het nog niet allemaal technisch gepolijst was is daarbij evident - maar wie is dat met zo'n fysiek wel op die leeftijd? - maar het blijft raar dat Isak na ietwat geslepen te zijn in Tilburg zo makkelijk heeft kunnen vertrekken in die zomer. Tot slot moet je ook niet vergeten dat de meevoetballende kwaliteiten van een spits altijd meewegen in een spitsendiscussie. Met een meevoetballend zwakke goaltjesdief sta je al snel met tien man te spelen als het niet loopt, terwijl je met Isak ook redelijk aan positiespel toekomt. Puur en alleen naar doelpunttotalen kijken is dan ook echt te kort door de bocht. Heb Isak bij Willem II nog live zien spelen. Je zag binnen de 2 minuten al dat dat een echte topper gaat worden. Die eindigt nog wel bij een Europese topclub. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart 2 minuten geleden zei Kyrill: Enige wat ik zeg, en voor laatstse keer blijf ik bij, niet per se ongelukkig vindt Dortmund hem liet gaan Ik zei dan ook dat ik het opmerkelijk vond dat ze hem tóen lieten gaan. Daar heeft alles wat daarna is gebeurd niet relevant, maar juist wat daarvoor gebeurd is. Ongelukkig begon Sophomore over die daar geen verdere toelichting op gegeven heeft. Het gaat altijd om de combinatie van doelpunten en veldspel ben ik van mening. Of je moet in een van de twee uitzonderlijk goed zijn (Zie een Inzaghi bijv. of Fabregas als valse 9 ). Een goed meevoetballende spits die niet scoort of een goed scorende spits die niet mee voetbalt, en dus niet uitzonderlijk in een van de twee is, zal altijd kritiek krijgen denk ik. Isak scoort behoorlijk, maar kan daar nog in verbeteren en gaat dat denk ik echt wel doen, en voetbal goed mee dus in dat opzicht heeft hij de combinatie wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart Die Isak is gewoon een 13 in dozijn voetballer, kan er geen houtje touwtje van. Kijk maar hier: https://www.transfermarkt.com/alexander-isak/leistungsdaten/spieler/349066 https://www.whoscored.com/Players/299254/Show/Alexander-Isak https://fbref.com/en/players/8e92be30/Alexander-Isak https://www.espn.com/soccer/player/_/id/235662/alexander-isak https://theanalyst.com/eu/2022/01/how-good-is-alexander-isak/#:~:text=Among strikers who have played,European leagues (13.1 metres). https://footystats.org/players/sweden/alexander-isak https://www.uefa.com/uefachampionsleague/clubs/players/250089868--alexander-isak/statistics/ Einde discussie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart 3 uur geleden zei Kyrill: Als je spits niet kan/mag afrekenen op goals maken, wat dan wel? Zijn naaikunsten? Zal Isaak maart al afgevinkt hebben? Nog maar een paar dagen te gaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dansmeister Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart 1 minuut geleden zei Beppu: Zal Isaak maart al afgevinkt hebben? Nog maar een paar dagen te gaan Dus hij kan wel scoren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jotew Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart (bewerkt) 19 uur geleden zei Kyrill: @JotewFullkrug was toch zo'n matige spits? 11 goals en 8 assists in 22 Bundesliga duels 1 goal en 2 assists in 7 CL duels en vanavond ook tegen Nederland gescoord... 🤔 En 7 interland goals in 6 vriendschappelijke duels met Duitsland... Heb nooit gezegd dat het een matige spits is. Heb gezegd dat een spits als Fullkrug niet het niveau moet zijn wat een grote club als Dortmund na moet streven. Dat hij er dan nu een paar in trapt doet daar niks aan af. 27 maart bewerkt door Jotew Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart Als je niet ziet dat Alcacer maar een simpele afmaker is, en Isak veel meer in petto had/heeft dan doe je het als Dortmund natuurlijk altijd slecht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 27 maart Share Geplaatst 27 maart Ze misten iemand met 'Diamantenauge'. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 29 maart Share Geplaatst 29 maart Mooi dat Xabi Alonso nog een jaar extra blijft Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 29 maart Share Geplaatst 29 maart 7 minuten geleden zei Bogatyr: Mooi dat Xabi Alonso nog een jaar extra blijft Wacht dus nog een jaartje tot Don Carlo af zal zwaaien en vertrekt daarna naar Madrid lijkt mij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 29 maart Share Geplaatst 29 maart 1 uur geleden zei Bogatyr: Mooi dat Xabi Alonso nog een jaar extra blijft Heel fijn begin van het weekend dit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 29 maart Share Geplaatst 29 maart 26c2e33d71794b4190274132a1d4d7f6.mp4 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 29 maart Share Geplaatst 29 maart Xabi Alonso, als hij dit z’n hele carrière vol kan houden dan wordt het een hele grote . Heerlijk voor Leverkusen ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 30 maart Share Geplaatst 30 maart Niet best dit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 30 maart Share Geplaatst 30 maart (bewerkt) Potjes van Bayer Leverkusen zijn gegarandeerd genieten. gelijkmaker hangt in de lucht. Prima assist van Weghorst overigens bij de 0-1. Edit: je zag het aankomen hé. Geweldig weer! Wat een team joh. Ben helemaal fan. 30 maart bewerkt door Beppu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
joostmakaay Geplaatst 30 maart Share Geplaatst 30 maart En gewoon weer winnen terwijl je in de 80ste minuut achter staan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 30 maart Share Geplaatst 30 maart Heb je zo een leuke wedstrijd, zet je er zo een gare commentator op Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 30 maart Share Geplaatst 30 maart 2 minuten geleden zei La Pulga: Heb je zo een leuke wedstrijd, zet je er zo een gare commentator op Eerste wat ik ook dacht Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mansveld Geplaatst 30 maart Share Geplaatst 30 maart 3 uur geleden zei ReneLeBlanc: Niet best dit Was wat extra politie op de been. Verder vrij weinig van gemerkt hier. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 30 maart Share Geplaatst 30 maart 3 uur geleden zei Mansveld: Was wat extra politie op de been. Verder vrij weinig van gemerkt hier. Gelukkig maar! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 1 april Share Geplaatst 1 april Sven gaat koken hoor bij Dortmund Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten