Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Duits voetbal

vinnypassy

Aanbevolen berichten

Eén horde nog, Mainz. Wat zou het fantastisch zijn als BVB het op deze manier alsnog flikt. Ik als FC Twente behoor traditioneel gezien meer met Schalke te hebben, en die volg ik ook op de voet, maar ik heb op de één of andere manier een zwakte voor Dortmund. Daarentegen is het ook een heerlijke klap op de neus van Bayern, dat ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het schijnt dat Bayern de veldbetreder van Groningen van vorige week met die boodschap aan het bestuur heeft ingehuurd voor komende wedstrijd. Wat maken die er een potje van zeg.

Trouwens wel echt ziek, een kampioen met maximaal 73 punten:cab:. Vraag me af hoe vaak dit is voorgekomen in een competitie met 34 ploegen (Nederland, Portugal, Duitsland bijvoorbeeld).

Edit: Jezus, die 4 kampioenschappen van Ajax in 2011 t/m 2014: 73, 76, 76 en 71 punten:mrgy:.

bewerkt door Beppu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfoe, was me even ontgaan dat Stuttgart gewoon met 4-1 van Mainz heeft gewonnen. Nou word het nog een hele zware dobber voor Schalke om te handhaven, eeuwig zonde. Die trainer is nét te laat ingestapt, want de resultaten waren sinds zijn komst niet heel beroerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Jotew:

Pfoe, was me even ontgaan dat Stuttgart gewoon met 4-1 van Mainz heeft gewonnen. Nou word het nog een hele zware dobber voor Schalke om te handhaven, eeuwig zonde. Die trainer is nét te laat ingestapt, want de resultaten waren sinds zijn komst niet heel beroerd.

Ik denk dat Schalke en Bochum allebei blijven staan waar ze staan. Zie Schalke niet winnen in Leipzig. Dan maakt het dus weinig uit wat Bochum en Stuttgart doen. Bochum zie ik overigens ook niet winnen tegen Leverkusen. Daarmee zou Stuttgart dus op het nippertje veilig zijn.

Wel wat voorzichtige spanning voor morgen. Lang niet meer gehad, maar de titel voor Dortmund zou toch wel heel lekker zijn. En eigenlijk ook heel onverwacht. Defensie is nog steeds bijzonder matig en ook op het middenveld houdt het niet over als de grote namen afwezig zijn. Hopelijk ‘gewoon’ winst morgen en de titel. 

Daarna ben ik heel benieuwd naar de transferzomer. Bellingham is zo goed als zeker naar Madrid. Kleine bescheiden analyse van mijn kant.

Keepers

Op goal heb je eigenlijk alleen Kobel, prima keeper wat mij betreff. Bij een blessure blijft er niet heel veel over. Kan niet heel goed inschatten hoe goed Meyer is, maar een type Hitz/Weidenfeller als 2e keeper kan echt geen kwaad. 

Verdediging

Dit blijft toch echt de achilleshiel, het lijkt verdorie PSV wel. Met Süle en Schlotterbeck heb je in potentie je basis staan. Schlotterbeck heeft het alleen nog niet echt laten zien en ook Süle is toch ook behoorlijk beperkt. Hummels z’n beste tijd zit er wel op wat mij betreft. Coulibaly is lastig in te schatten, moet wat minuten maken denk ik. De backs zijn dramatisch. Schulz mag vertrekken en Guerreiro speelt vaak meer aanvallend. Guerreiro mag overigens gewoon blijven. Ryerson is leuk voor erbij, maar geen basis materiaal. Meunier moet je heel snel afscheid van nemen en Passlack is ook niet goed genoeg. Hier mag toch wel flink geïnvesteerd worden.

MiddenveldZonder Bellingham zal je een hoop creativiteit missen. Ook Reus heeft zijn beste tijd gehad en is natuurlijk veel geblesseerd. Altijd behouden, maar zijn rol zal toch beperkter worden. En verder is het toch allemaal top 2-5 materiaal met Brandt, Dahoud etc. 

Aanval

Deze linie heeft in mijn ogen de minste aandacht nodig. Al kan je hier in de breedte op de flanken best nog iets bij halen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei La Pulga:

Zie je dan Kudus niet als opvolger van Bellingham? Ook voor hem is dat best een mooie stap.

heb hem toevallig in FM bij Dortmund  

Hmm.. zou kunnen. Maar levert verdedigend veel te weinig arbeid om hem 1 op 1 als vervangen van Bellingham te zien. Zelfde geldt voor Kokcu trouwens. Alvarez wordt ook veel genoemd trouwens. Maar dat zal als CV zijn hoop ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Michaelinho*:

Hmm.. zou kunnen. Maar levert verdedigend veel te weinig arbeid om hem 1 op 1 als vervangen van Bellingham te zien. Zelfde geldt voor Kokcu trouwens. Alvarez wordt ook veel genoemd trouwens. Maar dat zal als CV zijn hoop ik.

Kokcu is volgens mij verdedigend wel een stuk sterker geworden, speelde ook af en toe wel op 6. Toen er interesse kwam in Alvarez, speelde hij voornamelijk wel als CM. Al zouden er scouts kijken terwijl die als CV speelde, waren diezelfde scouts al snel weer van de tribune vertrokken :D Hij mist echt alle snelheid om als CV te spelen en vooral bij Dortmund lijkt mij dat wel erg belangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei La Pulga:

Kokcu is volgens mij verdedigend wel een stuk sterker geworden, speelde ook af en toe wel op 6. Toen er interesse kwam in Alvarez, speelde hij voornamelijk wel als CM. Al zouden er scouts kijken terwijl die als CV speelde, waren diezelfde scouts al snel weer van de tribune vertrokken :D Hij mist echt alle snelheid om als CV te spelen en vooral bij Dortmund lijkt mij dat wel erg belangrijk.

Zou Kudus potentieel wel een interessante speler vinden in de '10' rol. Beetje zoals Reus vroeger. Neemt niet weg dat hij dan nog steeds wel een beetje moet gaan meeverdedigen. 

Kökcu en Alvarez hoeven van mij niet per sé het zwart-geel aan te trekken. Heb verder ook nog niet echt namen van wie ik dat wel hoop overigens. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites