Jump to content

Duits voetbal

vinnypassy
 Share

Recommended Posts

3 februari verraad plegen door naar Gladbach - RB Leipzig te gaan. Collega's zitten al een paar maand te zeuren dat ze een keer naar een Duitse wedstrijd willen, nu had een collega kaarten geregeld voor deze wedstrijd. Ga wel mee, want het blijft natuurlijk altijd leuk om naar voetbal te kijken. Had toch liever naar 1.FC Köln gegaan, maar hij kwam met deze wedstrijd aan en kan begrijpen dat als je er niet heel veel mee hebt dat je liever niet naar een wedstrijd van de nummer laatst gaat.

Wel mooi dat Keulen afgelopen weekend in de laatste seconde de derby van Gladbach won, hopelijk kunnen ze het nog rechtzetten in de tweede competitiehelft, maar daar ga ik niet meer vanuit. Het gat is behoorlijk groot.

• 2 weeks later...

Lekkere wedstrijd tussen 1.FC Köln en Dortmund. Eerste helft was Dortmund wel wat beter, maar had Köln wel moeten scoren, helaas achter. Komen ze na rust goed terug en zijn ze de betere, maar komt Dortmund snel na de gelijkmaker weer langszij en nu staat het wederom gelijk. Als Köln zo doorgaat dat gaan ze de partij nog winnen.

En morgen zelf naar Gladbach - Leipzig. Ben benieuwd.

Ow ow, wat een fout in de omschakeling/restverdediging en het hele veld ligt open. Daardoor komt Dortmund op 2-3 door Schürrle. Misschien dat de ouwe bok Pizzaro nog wat kan forceren

Edited by GAE EAGLES

Geen beste pot gisteren, RB Leipzig won op het eind nog gelukkig. Wel een paar grote kansen gezien, maar die werden goed verwerkt door de keeper van Leipzig. Verder heel slordig in balbezit van beide kanten.

Vooraf en na de tijd was het leuker. Hoewel we eerst een tijdje bezig zijn geweest om een kroeg te vinden.

• 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Wat is hef effect van alle ploegen tussen Bielfeld op #5 en de degradatiestreep? Neem aan dat het speelschema een grote rol speelt. Een vraagje voor de wiskundigen onder ons.

Zet die prestatie van Holstein Kiel ook wel in perspectief. Zijn promovendus, dus alsnog zeer knap, maar staat zo dicht op elkaar dat het verschil klein is.

Edited by Sophomore

[quote name='Sophomore']Ik geloof er nog in @GAE EAGLES Zou kunnen uitkomen op laatste speeldag tegen Wolfsburg.[/QUOTE] Lekker late reactie, maar ik heb er ook nog wel geloof in. De laatste weken begint het nog wel enigszins te draaien. Misschien dat ik er dit seizoen toch nog heen ga, Als het goed is heeft een vriend van me kaarten geregeld, hoop ik wel.

@Sophomore; Het speelschema is daar van belang wat betreft de volgorde van wedstrijden idd. Juist omdat er slechts 2 ploegen 'onderdoen' voor de rest en er 2 bovenuit steken, zijn er maar een paar ploegen die daar nog tegen moeten. En dat nog maar een paar wedstrijden. Terwijl ze meer dan de helft van de wedstrijden nog moeten spelen tegen andere teams met een nagenoeg gelijk puntenaantal. Wat dan het verschil maakt zijn de momenten waarop je tegen een tegenstander moet wiens spel jou wel of niet ligt. Blessures en schorsingen t.o.v. uit of thuis spelen, dat soort dingen. Als het zo dicht bij elkaar ligt komt er heel veel geluk bij kijken. In de zin van mocht je het seizoen opnieuw spelen zou de nummer 4 zomaar de nummer 17 worden en andersom.

• 3 weeks later...

Wat ik vooral bizar vind is hoe lang Freiburg hierover bleef mekkeren. Ik mag toch aannemen dat de DFB niet alleen officials maar ook trainers en spelers heeft geinstrueërd over hoe de VAR werkt (o.a. dat dit soort dingen dus kan gebeuren). Applaus voor de kunde en het geduld van de scheidsrechter.

Joh er waren spelers van PSV die protesteerden toen Zoet die bal zelf over de lijn trok en het horloge van de scheids aangaf dat het een goal was. Daar stonden ook gewoon 6 man om de scheids heen. Tenzij er gewoon direct geel komt als iemand behalve de aanvoerder iets tegen de arbiter zegt zal je dit altijd houden.

Edited by E2E

Maarjah de scheids had ook het veld verlaten, dat mag ook niet volgens de regels.

En het bizar vinden dat een ploeg hier een probleem van maakt lol. Dan ben je ook elk contact met de realiteit verloren. Kijk eens naar de ranglijst, was niet een al te onbelangrijk potje.

Edited by Sophomore

Maarjah de scheids had ook het veld verlaten, dat mag ook niet volgens de regels.

Wel in dit scenario. Het spel gaat op de normale manier door tot het eerstvolgende fluitsignaal, waarna de scheidsrechter het veld verlaat voor de rust. Hierna komt de videoref met zijn beoordeling, en wordt het spel hervat vanaf het punt dat de overtreding begaan werd. Gewoon een enorm logische gang van zaken die er een beetje knullig uitziet omdat de aartsconservatieve voetbalwereld niets gewend is.

En het bizar vinden dat een ploeg hier een probleem van maakt lol. Dan ben je ook elk contact met de realiteit verloren. Kijk eens naar de ranglijst, was niet een al te onbelangrijk potje.

Gaat mij erom dat ze 5 minuten lang staan te protesteren over iets dat duidelijk in de regels staat. Dit is alsof je klaagt dat de scheidsrechter een doeltrap geeft nadat de spits de bal vijf meter naast schiet.

Edited by PJHoutman

Wel in dit scenario. Het spel gaat op de normale manier door tot het eerstvolgende fluitsignaal, waarna de scheidsrechter het veld verlaat voor de rust. Hierna komt de videoref met zijn beoordeling, en wordt het spel hervat vanaf het punt dat de overtreding begaan werd. Gewoon een enorm logische gang van zaken die er een beetje knullig uitziet omdat de aartsconservatieve voetbalwereld niets gewend is.

Gaat mij erom dat ze 5 minuten lang staan te protesteren over iets dat duidelijk in de regels staat. Dit is alsof je klaagt dat de scheidsrechter een doeltrap geeft nadat de spits de bal vijf meter naast schiet.

Nou nee.

Prima gedaan van de scheidsrechter. Maar volkomen logisch dat het raar overkomt en er vraagtekens worden gezet.

• Tim' changed the title to Duits voetbal