Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Duits voetbal

vinnypassy

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei iSimic:

Het is iets wat je veel ziet terugkomen bij de traditieclubs die redelijk wat te besteden hebben/ hadden. Stuttgart en HSV gingen van structureel meedoen in de top van de Bundesliga, of zelfs kampioen, naar degraderen in 10 jaar.  Bremen eindigde tussen 2004-2010 gewoon 6 keer in de top 3 en is inmiddels een middenmoter die dicht tegen degradatie vechten zit. Schalke is ook die kant aan het opgaan. Grootste probleem van de Bundesliga is niet zozeer de sterkte van Bayern, maar het laten afweten van de clubs die realistisch gezien eenzelfde soort groei als BVB zouden kunnen maken.  HSV, Stuttgart, Schalke hebben de achterban, stadion en de regio om die groei te maken, speelde al in de top, maar hebben een totale wanbeleid.

Ja echt jammer hoor. Dortmund heeft in de tijd van Van Marwijk ook een kleine periode gehad, toen ging het financieel ook echt heel slecht met de club. Leverkusen blijft dan nog aardig bij en RB Leipzig is in de plaats gekomen voor die andere clubs die je noemt. Maar je ziet wel dat er bij al die clubs structureel een hoop verkeerd gaat. Kaiserslautern is ook zo'n voorbeeld. Die zijn natuurlijk nog veel verder afgegleden en volgens mij staat die club inmiddels echt op de rand van de afgrond..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-10-2020 om 21:03 zei ForzaUtreg:

Haaland weer twee goaltjes hoor, zou Cimmie inmiddels al eens overtuigd zijn dat het geen belachelijke bedragen waren voor deze jongen? ;c Die Gio Reyna kan ook wel voetballen he, 17 jaar pas

Heb dat eens terug gelezen. Deze van @Chiemel was eigenlijk nog mooier (prima en verstandige vent verder natuurlijk, we schatten allemaal weleens iets verkeerd in).

Op 29-12-2019 om 16:53 zei Chiemel:

Wordt helemaal niks joh, overschatte voetballer. Wordt de Sigthorsson van Dortmund. 

Deze meneer had er al wel iets meer kijk op.

Op 29-12-2019 om 18:21 zei Zeus:

Onzin. Dat hij tegen kan vallen gezien de enorme hype: ongetwijfeld. Maar hij is echt een enorme tank. Anders dan een Sigthorsson of bijvoorbeeld een Dolberg heeft hij flink wat pit, energie en natuurlijke kracht in zijn spel zitten. Als die ook mentaal sterk en evenwichtig is zal die er vast wel komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Karlo:

Ter verdediging van Cim, volgens mij bedoelde hij de bedragen die rondom de transfer genoemd werden, voor o.a. zaakwaarnemer, vader en andere entourage om Haaland heen en niet zozeer de transfersom.

Ja dat verduidelijkte hij later wel. 100 miljoen in 4 jaar tijd en dat vond die belachelijk. We kunnen wel stellen dat dat niet zozeer aan de hand is dunkt me. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Ja dat verduidelijkte hij later wel. 100 miljoen in 4 jaar tijd en dat vond die belachelijk. We kunnen wel stellen dat dat niet zozeer aan de hand is dunkt me. 

Belachelijke entouragekosten blijven belachelijke entouragekosten, zelfs als de speler die 100 miljoen waard is geweest. Als je nu leest wat er bij Jadon Sancho allemaal weer bij kwam kijken (zo te lezen de voornaamste reden dat Man Utd is afgehaakt). 

Spelersmakelaars en andere figuren uit de marge zijn steeds meer geld aan het vangen voor werk dat steeds minder belangrijk wordt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei PJHoutman:

Belachelijke entouragekosten blijven belachelijke entouragekosten, zelfs als de speler die 100 miljoen waard is geweest. Als je nu leest wat er bij Jadon Sancho allemaal weer bij kwam kijken (zo te lezen de voornaamste reden dat Man Utd is afgehaakt). 

Spelersmakelaars en andere figuren uit de marge zijn steeds meer geld aan het vangen voor werk dat steeds minder belangrijk wordt. 

Ja oke, heb je wel een punt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Het bestuur van Borussia Dortmund heeft Lucien Favre de laan uitgestuurd na de desastreuze thuisnederlaag (1-5) tegen VfB Stuttgart van zaterdag.

Dat berichten BILD en Kicker. Favre was sinds medio 2018 aan het werk bij BVB, dat de afgelopen weken zeer wisselvallig presteert. In de competitie bekleedt de Champions League-winnaar van 1997 de zesde plaats met al veertien verliespunten in elf wedstrijden.

Bij wie zouden ze uitkomen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Regis:

Peter Bosz bovenaan in Duitsland! Zijn prestatie in Duitsland zijn echt te onderbelicht. Doet het echt uitstekend daar.

Vorig seizoen anders verrassend CL voetbal misgelopen. 

Maar ok, dit seizoen is er zeer weinig mis mee. In december bovenaan staan in dit seizoen is echter wat anders dan in een 'normaal' seizoen bovenstaan staan (wedstrijd of zeven minder gespeeld). Dat is een kanttekening die ik erbij wil maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Sophomore:

Toen ik die eerste live zag, vroeg ik me echt af hoe de fuck hij 'em erin kreeg damn. 

Inderdaad. Waren allebei echt prachtige goals trouwens. 

Toch wel onbegrijpelijk dat Dortmund met zo'n elftal zovaak verliest. Toegegeven, Burki is niet zo'n goede keeper maar verder is het een prima ploeg imo. Presteren echt onder hun kunnen. Die Edin Terzic zal daarin ook de oplossing wel niet zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites