Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Copa América [2021]

Hansje

Aanbevolen berichten

Goh, typerend huhuhuhu. Ik neem aan dat er de komende weken nu 104204829382 artikelen zullen verschijnen in de internationale media waarom dit allemaal de schuld is van de Argentijnse bond, de coach, de spelers, de organisatie van de Copa, het gras, het weer, de vogels, de tegenstander etc .. maar dat Messi zelf niets te verwijten valt. Hoop overigens wel dat hij terugkomt op zijn beslissing om te stoppen als international, want of dit nu de oplossing is ... ik weet het niet. Zonde voor die jongen, kan me goed voorstellen dat dit een flinke teleurstelling is ... maar ja, moet je zelf die penalty maar die overschieten he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 322
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Kerel, blijf aub weg als je alleen komt zaniken.

[MENTION=726]Ragazzo[/MENTION]; het is inderdaad te hopen dat Messi nu stopt vanwege de emotie. Ik heb hem ook echt nog nooit zo gezien en ik vind het ook niet terecht als er kritiek op hem komt vanwege die gemiste pingel. Hij is degene die de beste was op het veld namens Argentinië en als je iemand de schuld moet geven is het Higuain die weer eens een mega kans mist, net als vorig jaar. Snap niet dat ze die man steevast blijven opstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weglopen van de problemen, te verwend dat hij bij Barca veel prijzen wint en als het dan eens niet mee zit gaan huilen, man man man. Zijn genoeg spelers die trots zijn dat ze voor hun land mogen spelen met een veeeeel slechter team om zich heen.

Gesproken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, typerend huhuhuhu. Ik neem aan dat er de komende weken nu 104204829382 artikelen zullen verschijnen in de internationale media waarom dit allemaal de schuld is van de Argentijnse bond, de coach, de spelers, de organisatie van de Copa, het gras, het weer, de vogels, de tegenstander etc .. maar dat Messi zelf niets te verwijten valt. Hoop overigens wel dat hij terugkomt op zijn beslissing om te stoppen als international, want of dit nu de oplossing is ... ik weet het niet. Zonde voor die jongen, kan me goed voorstellen dat dit een flinke teleurstelling is ... maar ja, moet je zelf die penalty maar die overschieten he.
Gok zelf dat het zo onwijs veel wedstrijden spelen, het heen en weer gevlieg elke keer en de paar keer in de laatste jaren dat hij al een beetje uitgebluste indruk maakte ook zeker mee spelen naast de emotie van het weer niet winnen van een prijs met Argentinië bewerkt door ForzaUtreg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh, de experts komen weer opdagen met alle kennis van zaken he.

Maak dan ff lekker je eigen topicje aan waar niemand anders zn 'visie' kan geven. Elke keer als iemand een andere mening/visie/whatever heeft lijk je nogal gepikeerd of neem je zo een elitaire 'ik ben Zuid Amerikaans dus ik weet het' houdinkje aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Messi was ook erg irritant gisteren. Schwalbe, constant vragen met een handgebaar om een kaart. Bij elke overtreding de scheids erop wijzen wat er gebeurde. Erg vervelend gedrag allemaal. En dan op het moment dat het er echt tot doet faalt hij. Jammer dat hij ragequit, echte topspelers worden hier vaak beter van. Opgeven lijkt mij geen optie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds Messi bij de nationale ploeg is gekomen zou je denken dat er een vloek op het team is gekomen, ongelofelijk. In 2006 waren ze (imo) het sterkste team op het WK, toen klopte alles, alleen verliezen ze onterecht van Duitsland na penals. In 2007 finale Copa gehaald maar verloren van Brazilië. In 2011 de Copa in eigen land wat één groot feest moet worden, opnieuw eruit na penals. Daarna de WK finale die ze hadden moeten winnen en nu 2 Copa finales tegen Chili. Hoe heet die kerel weer van Benfica waardoor die niks meer winnen? Volgens mij moet er ergens ook zoiets gebeurd zijn bij Argentinië, kan niet anders.

Cris heeft trouwens wel gelijk wat hij zegt over Higuain hoor. Dit zijn nu 3 finales op rij waar hij als spits van het team de grootste kans van de wedstrijd mist. Als dat keer op keer gebeurd dan maakt het niet uit hoe Messi (of de rest) speelt, men creëert de kansen voor je dan moet je er verdomme toch tenminste eentje afmaken. Kun je wel met de vinger wijzen naar een Messi of anderen, maar een Higuain heeft er gewoon meer schuld aan.

Het feit dat Messi stopt, ik kan niet in zijn hoofd kijken maar ergens snap ik het wel. Hij kan voor niemand goed doen. Argentijnen zijn sowieso al overdreven kritisch voor hem, en voor de rest van de wereld zou het maar "normaal" zijn als hij een titel pakt. Maar als ze dat niet doen is het ook gelijk zijn schuld en was hij zogezegd niet goed genoeg. Punt is dat wat er ook gezegd wordt hij altijd alles geeft voor zijn land maar daar heel weinig voor terug krijgt, niet van het publiek en ook niet in de vorm van prijzen. En ja, dan houdt het wel eens op, het is ook maar een mens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het feit dat Messi stopt, ik kan niet in zijn hoofd kijken maar ergens snap ik het wel. Hij kan voor niemand goed doen. Argentijnen zijn sowieso al overdreven kritisch voor hem, en voor de rest van de wereld zou het maar "normaal" zijn als hij een titel pakt. Maar als ze dat niet doen is het ook gelijk zijn schuld en was hij zogezegd niet goed genoeg. Punt is dat wat er ook gezegd wordt hij altijd alles geeft voor zijn land maar daar heel weinig voor terug krijgt, niet van het publiek en ook niet in de vorm van prijzen. En ja, dan houdt het wel eens op, het is ook maar een mens.

Tja, dit krijg je natuurlijk ook door de hele mythe die er om hem heen is gecreëerd. Messi is buitenaards, Messi is niet van deze planeet, speler X is de beste van de wereld maar Messi van het universum. Het mes snijdt natuurlijk aan twee kanten. Je kunt moeilijker zo'n legende in stand houden en dan ook de verwachtingen bij het nationale team laag/realistisch houden. Is ook wel zielig ergens, die jongen is nu het slachtoffer van zijn eigen succes op een bepaalde manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak dan ff lekker je eigen topicje aan waar niemand anders zn 'visie' kan geven. Elke keer als iemand een andere mening/visie/whatever heeft lijk je nogal gepikeerd of neem je zo een elitaire 'ik ben Zuid Amerikaans dus ik weet het' houdinkje aan.

Nee hoor. Maar wat Christiaan en vervolgens Root zeggen, gaat helemaal nergens om. Die weten kennelijk heel goed hoe verwaand Messi is. Nou chapeau.

Verder eens Simon. Men moet meer naar Higuain kijken, of Martino die deze gozer iedere keer weer opstelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toont alleen maar aan dat, ook al ben je de beste voetballer ter wereld, in het hedendaagse voetbal kun je het absoluut niet in je eentje. En iedereen zegt dat Maradona beter was omwille van dat ene WK, maar het voetbal toen was absoluut niet vergelijkbaar met het voetbal van nu. Niet of fysiek vlak, niet op technisch vlak en al helemaal niet op organisatorisch vlak. Nu krijg je waarschijnlijk de "kenners" die zullen verklaren dat hij niet alles uit zijn interlandcarrière heeft gehaald, dat kan best zijn maar hij is daar echt niet de enige schuldige aan. Hij moét altijd maar de grote man zijn die het oplost en dat vind ik niet eerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is wat ik van de week nog tegen je zei Simon: Chili is een team, Argentinië een hoopje individualisten. Team beats individuality.

Sowieso zijn de coaching en automatismen bij Chili veel beter. Bij Argentinië heb je meer wat je zag bij Valencia dit seizoen, vaak niet weten of ze nu willen aanvallen of verdedigen. Spelen ze tegen kleinere teams dan gaat het vaker vooruit maar als ze goede teams tegenkomen is het alsof Tata bang wordt en liever de hele tent dichtmetselt en niet meer wil voetballen. Dat is al helemaal te erg, dat die man niet de durf heeft om altijd van eigen kwaliteit uit te gaan. Beide finales tegen Chili veel te afwachtend gespeeld, terwijl je gewoon meer kwaliteit hebt en ze hun in minder belangrijke wedstrijden wel telkens kloppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou ook stoppen na zo een wedstrijd, ff serieus wtf was dat dan. Heerlijke reclame voor de scheidsrechters en het voetbal in Zuid-Amerika. Een toernooi gehouden in een land wat helemaal niet in Zuid-Amerika ligt met een finale waar de scheidsrechter in zijn vrije tijd tafelheer bij Peptalk is, fan van AFC en sigaartjes op de tribune bij Ajax rookt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja eens. Ik heb ook nog nooit een scheidsrechter gezien die zo zo slecht was. Hij werd ook flink uitgefloten door iedereen in het stadion toen ze naar voren mochten komen om hun medaille op te halen.

[MENTION=4542]Simonsav[/MENTION]; Nou, de eerste helft van Argentinië was erg goed. Ook voor Chili die rode kaart had, voelde ik dat Chili ieder moment een goal kon tegen krijgen, helemaal toen die rode kaart viel. Vervolgens viel de rode kaart aan de kant van Argentinië en was het overwicht aan de kant van Chili. Die konden ineens de ruimtes veel beter benutten. In ieder geval wordt het nu tijd om Martino weg te laten gaan, want hij maakt er een puinhoop van en er moet iemand worden aangesteld met een duidelijke visie. Verdedigend of aanvallend, er moet een visie zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites