Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Een nieuw topic, over de beste, mooiste, rijkste en meest spectaculaire competitie(s) ter wereld. :huhu:

Was wel schoppen op alles wat bewoog hoor bij Tottenham, tjonge :cab: Mogen wel wat schorsingen op volgen.

Geen idee wat Dembele geslikt had voor de wedstrijd trouwens, die stond me een partij hitsig.

[twitter]727275119161253890[/twitter]

Goh, als ik dit zo lees krijg ik bijna het gevoel dat ik deze wedstrijd helemaal moet terugzien.

Tja, Engelse teams en frustratie, dat uit zich vaak in zeer gewelddadig gedrag, wel fascinerend om te aanschouwen, zulke slechte verliezers altijd. Aan de andere kant, agressiviteit en grove, carrière-bedreigende charges zijn daar natuurlijk onderdeel van het spel. Zal Guardiola nog zijn handen vol aan hebben om dat er uit te krijgen.

Ik begrijp de teleurstelling van Tottenham as said, maar ze hebben het hier zelf laten liggen. Trouwens fantastische goal van Hazard hoor, man man, heerlijk doelpunt. Die jongen moet ook zo snel mogelijk weg daar uit Engeland, lijkt me een prima speler voor Real eigenlijk. Misschien ruilen tegen James of zo.

Huhuhu, dit kan natuurlijk echt niet meer. Zou mij inderdaad niet verbazen als het Rose was, bodychecks uitdelen zijn immers zijn grootste kwaliteit.

Nu Zidane daar trainer is, zal dat wel gebeuren. Sowieso zijn Real en PSG allicht de enige opties.

Volledig terugkijken kan natuurlijk altijd, maar vanaf de 2-2 volstaat het wel ;c Toen gingen ze echt los.

Absoluut. Hazard zal na dit seizoen niet al te duur zijn en kan bij Real helemaal opbloeien, ik denk ook dat als hij niet zo in de schijnwerpers hoeft te staan enorm kan opbloeien. Volgens mij gewoon geen jongen die echt gemaakt is voor een rol van leider/vedette. Beetje zo'n type als Ozil.

En goh, nou dan zal ik alleen de tweede helft wel even opzoeken, als mensen overigens daar een link of zo van hebben staat mijn PM-box uiteraard open huhuhu.

En dan meteen een reactie op het laatste bericht; Hazard kan pas opbloeien bij Real als Ronaldo vertrekt lijkt me.

• Antwoorden 2,5k
  • Weergaven 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Geplaatst
  • Auteur

Een nieuw topic, over de beste, mooiste, rijkste en meest spectaculaire competitie(s) ter wereld. :huhu:

Was wel schoppen op alles wat bewoog hoor bij Tottenham, tjonge :cab: Mogen wel wat schorsingen op volgen.

Geen idee wat Dembele geslikt had voor de wedstrijd trouwens, die stond me een partij hitsig.

[twitter]727275119161253890[/twitter]

Goh, als ik dit zo lees krijg ik bijna het gevoel dat ik deze wedstrijd helemaal moet terugzien.

Tja, Engelse teams en frustratie, dat uit zich vaak in zeer gewelddadig gedrag, wel fascinerend om te aanschouwen, zulke slechte verliezers altijd. Aan de andere kant, agressiviteit en grove, carrière-bedreigende charges zijn daar natuurlijk onderdeel van het spel. Zal Guardiola nog zijn handen vol aan hebben om dat er uit te krijgen.

Ik begrijp de teleurstelling van Tottenham as said, maar ze hebben het hier zelf laten liggen. Trouwens fantastische goal van Hazard hoor, man man, heerlijk doelpunt. Die jongen moet ook zo snel mogelijk weg daar uit Engeland, lijkt me een prima speler voor Real eigenlijk. Misschien ruilen tegen James of zo.

Huhuhu, dit kan natuurlijk echt niet meer. Zou mij inderdaad niet verbazen als het Rose was, bodychecks uitdelen zijn immers zijn grootste kwaliteit.

Nu Zidane daar trainer is, zal dat wel gebeuren. Sowieso zijn Real en PSG allicht de enige opties.

Volledig terugkijken kan natuurlijk altijd, maar vanaf de 2-2 volstaat het wel ;c Toen gingen ze echt los.

Absoluut. Hazard zal na dit seizoen niet al te duur zijn en kan bij Real helemaal opbloeien, ik denk ook dat als hij niet zo in de schijnwerpers hoeft te staan enorm kan opbloeien. Volgens mij gewoon geen jongen die echt gemaakt is voor een rol van leider/vedette. Beetje zo'n type als Ozil.

En goh, nou dan zal ik alleen de tweede helft wel even opzoeken, als mensen overigens daar een link of zo van hebben staat mijn PM-box uiteraard open huhuhu.

En dan meteen een reactie op het laatste bericht; Hazard kan pas opbloeien bij Real als Ronaldo vertrekt lijkt me.

Geplaatst

Iemand raakt daar zijn evenwicht kwijt of wordt geduwd waardoor die op Hiddink valt. Dat zien jullie toch wel?

Geplaatst

Die frustratie bij Spurs was wel heerlijk om te zien zeg. Dembele en Lamela mogen sowieso een paar matchen geschorst worden. Ook die Walker joh, zat met bloed achter Costa te smijten :-D 2 weken na elkaar ook datie nog eens natrapt.

@Sebas en andere : https://www.youtube.com/watch?v=E5F8cn5jupk Alle fouten uit de wedstrijd.

bewerkt door mattijs.

Geplaatst

Waar kan ik de wedstrijd terug zien? Iemand enig idee?

Enge Jan hier weer he :r Gatverdamme.

Geplaatst

Zojuist de overtredingen van Tottenham terug gezien. Frustratie na het verspelen van een kampioenschap is begrijpelijk, maar ze waren echt schandalig bezig. Ze kregen 9 (!) gele kaarten gisteravond. Hier mag best een zware straf op staan, walgelijk gedrag van ze.

Geplaatst

Bedankt voor de link mattijs. Dit gaat echt nergens meer over natuurlijk. Maar erg intrigerend om te aanschouwen, gok ook dat dit gemiddelde Engelse voetbalfan hiervan heeft genoten. Dit is toch het spel dat die mensen graag willen zien. Het lijkt wel alsof Tottenham gecoacht wordt door Mourinho joh, absoluut geen idee waar dit nu ineens vandaan komt. Ik kan mij ook niet voorstellen dat Pochettino zulk gedrag toejuicht. Vaak zie je dit soort spel van Engelse ploegen als ze technisch worden overklast, dan wordt er met agressief en grof spel getracht het voetballen van de tegenstander onmogelijk te maken. Maar als ik Chelsea en Tottenham tegenover elkaar zet zou ik toch zeggen dat ze bij Tottenham op dit moment de betere voetballers hebben.

Juist niet, als hij beter zou fungeren in de schaduw van een of meerdere vedetten waarom zou Ronaldo dan eerst moeten vertrekken? Mocht hij naar Real gaan, laat jongens als Ramos, Bale, Benzema en Ronaldo maar in de schijnwerpers staan. Hazard kan dan mooi zijn eigen ding doen, dan floreert hij ook het beste denk ik. Middenveld met Casemiro - Modric en Hazard lijkt mij wel wat. Liefst natuurlijk nog een betere verdedigende middenvelder, Casemiro is absoluut geen wereldtop, maar bon, die is momenteel niet aanwezig in de selectie helaas.

Geplaatst
Maar erg intrigerend om te aanschouwen, gok ook dat dit gemiddelde Engelse voetbalfan hiervan heeft genoten. Dit is toch het spel dat die mensen graag willen zien. Het lijkt wel alsof Tottenham gecoacht wordt door Mourinho joh, absoluut geen idee waar dit nu ineens vandaan komt.

Is dit het spel wat ze graag zien? Of is het meer dat ze niet beter gewend zijn omdat het ontbeert aan goed voetballende teams in de Premier League?

Geplaatst
  • Auteur
Juist niet, als hij beter zou fungeren in de schaduw van een of meerdere vedetten waarom zou Ronaldo dan eerst moeten vertrekken? Mocht hij naar Real gaan, laat jongens als Ramos, Bale, Benzema en Ronaldo maar in de schijnwerpers staan. Hazard kan dan mooi zijn eigen ding doen, dan floreert hij ook het beste denk ik. Middenveld met Casemiro - Modric en Hazard lijkt mij wel wat. Liefst natuurlijk nog een betere verdedigende middenvelder, Casemiro is absoluut geen wereldtop, maar bon, die is momenteel niet aanwezig in de selectie helaas.

Maar zijn beste positie is linksbuiten, dat is volgens mij ook de positie waar Ronaldo voornamelijk speelt (al kan ik me daarin vergissen, want ik volg het Spaans voetbal totaal niet). Dan lijkt het me logisch dat Ronaldo de voorkeur krijgt boven Hazard, vanaf de bank is het lastig opbloeien denk ik zo. Als je Hazard op een andere positie uit wil spelen, dan vraag ik me ook af of hij op gaat bloeien. Als je hem bijvoorbeeld als aanvallende middenvelder wil gebruiken denk ik dat er betere spelers te vinden zijn dan Hazard.

Geplaatst

Alsof Hazard zou spelen bij Real, voorin is er geen plaats voor hem en zet je 'm op het middenveld dan is je hele balans weg.

Geplaatst
Is dit het spel wat ze graag zien? Of is het meer dat ze niet beter gewend zijn omdat het ontbeert aan goed voetballende teams in de Premier League?

Leuk dat jij Spaans voetbal liever ziet. Er zijn ook genoeg mensen die liever Engels voetbal zien.

Geplaatst
Maar zijn beste positie is linksbuiten, dat is volgens mij ook de positie waar Ronaldo voornamelijk speelt (al kan ik me daarin vergissen, want ik volg het Spaans voetbal totaal niet). Dan lijkt het me logisch dat Ronaldo de voorkeur krijgt boven Hazard, vanaf de bank is het lastig opbloeien denk ik zo. Als je Hazard op een andere positie uit wil spelen, dan vraag ik me ook af of hij op gaat bloeien. Als je hem bijvoorbeeld als aanvallende middenvelder wil gebruiken denk ik dat er betere spelers te vinden zijn dan Hazard.

Misschien heb je gelijk, dunno, ik heb altijd het gevoel dat je spelers als Hazard het beste vanuit het midden kunt laten komen zodat ze een heel speelveld kunnen benutten. Ik denk ook met de coaching van Zidane dat hij vanuit daar goed zou kunnen fungeren. Maar het blijft natuurlijk koffiedik kijken.

Nee hoor, voor zover ik weet is dit het spel wat de gemiddelde fan van het Engelse voetbal graag aanschouwt. Hard, grof, fysiek spel wat dan wordt weggezet als ''voetbal''. Natuurlijk speelt het laatste wat je benoemd wel een rol, maar daar kun je niets aan veranderen als al die clubs kopen om het kopen zonder enige vorm van een goed plan of beleid achter het kopen. Alhoewel ik moet zeggen dat in principe Tottenham mij dit seizoen positief heeft weten te verassen, gisteravond buiten beschouwing gelaten natuurlijk.

Overigens, nu het seizoen zo ten einde loopt ben ik wel benieuwd naar enige reviews/previews van het jaar van fans betreffende hun favoriete Engelse club, balans v/d selectie, wie mag weg, wie zie je graag komen (realistisch hier aub) etc. etc. ... [MENTION=26412]JanVertonghen[/MENTION]; [MENTION=31408]TomFsoccer[/MENTION]; [MENTION=3850]Acquafresca[/MENTION]; [MENTION=12165]Justin[/MENTION]; [MENTION=16357]cimbomcu[/MENTION]; [MENTION=4357]mattijs.[/MENTION]; [MENTION=8505]Scifo[/MENTION]; [MENTION=33]Pieter[/MENTION]; [MENTION=55]Arsène[/MENTION]; [MENTION=16229]Juca[/MENTION]; [MENTION=31363]Keeza[/MENTION]; en uiteraard staan andere users ook vrij om te reageren. Heb jij eigenlijk een voorkeur voor een team [MENTION=8869]Tomasson[/MENTION];? Ik weet inmiddels dat je nogal gaat watertanden van dat hele Britse voetbal maar ik heb niet echt kunnen merken of je nu specifiek voor een team bent of niet.

Geplaatst
  • Auteur

Ik heb een lichte voorkeur voor United, maar dat mag geen naam hebben. Voor mij is de Premier League gewoon de meest aansprekende competitie, naast de Eredivisie uiteraard. Ik heb niets met Spaans voetbal, waar jij altijd met walging naar Engels voetbal schijnt te kijken, die aversie heb ik in mindere mate met Spaans voetbal. Dat vreselijk theatrale gezeur, dat continue gejammer tegen scheidsrechters, nee ik vind het echt niet om aan te zien. Dan zie ik liever de mooie Engelse stadions, met de supporters dicht op het veld. De schitterende grasmatten, de passie waarmee spelers tussen de lijnen staan, het tempo van de wedstrijden, de directheid van wedstrijden, de duels waarna spelers vaak gewoon weer opstaan en doorgaan. Dat is voor mij voetbal en dat is voor mij vermaak, natuurlijk zie ik ook wel dat het zowel technisch als tactisch niet altijd hoogstaand is, maar daar hecht ik weinig waarde aan. Er wordt in Engeland een in mijn ogen meer pure vorm van voetbal gespeeld dan in Spanje, waar het voor m'n gevoel een stuk meer achterbaks is en waar matennaaien een tweede cultuur is.

Geplaatst

Huhu, oke, nou als je je geroepen voelt mag je best een review/preview van United droppen. Altijd grappig om even te lezen.

Geplaatst
Nee hoor, voor zover ik weet is dit het spel wat de gemiddelde fan van het Engelse voetbal graag aanschouwt. Hard, grof, fysiek spel wat dan wordt weggezet als ''voetbal''. Natuurlijk speelt het laatste wat je benoemd wel een rol, maar daar kun je niets aan veranderen als al die clubs kopen om het kopen zonder enige vorm van een goed plan of beleid achter het kopen. Alhoewel ik moet zeggen dat in principe Tottenham mij dit seizoen positief heeft weten te verassen, gisteravond buiten beschouwing gelaten natuurlijk.

Ben daarom ook wel blij dat Guardiola volgend jaar voor de groep staat bij City. Niet omdat het zo'n vriendelijk figuur is - juist één van de grootste gezwellen op de voetbalvelden - maar die kan het juiste voorbeeld geven van hoe het wel moet. Prima voetbal met goed beleid, wat een verademing zal dat zijn voor de Engelse competitie.

Geplaatst
Zojuist de overtredingen van Tottenham terug gezien. Frustratie na het verspelen van een kampioenschap is begrijpelijk, maar ze waren echt schandalig bezig. Ze kregen 9 (!) gele kaarten gisteravond. Hier mag best een zware straf op staan, walgelijk gedrag van ze.

Een zware straf wegens wat harde tackles?? Ik kan het allemaal wel enigszins begrijpen. Chelsea heeft wel een ploeg die je constant loopt uit te dagen met Costa voorop. Dan gaat zo'n Hazard nog voor je supporters juichen ook. En we moeten het ook niet overdrijven. De manier waarop Rose en Walker inkomen hebben zij eigenlijk al wel van nature, wild, druistig maar moet je niet zien als vieze overtredingen. Dier, Mason en Lamela waren wel puur frustratietackles. Die vallen niet goed te praten, maar waar ik niemand over hoor is dat Costa Alderweireld ook gewoon uit de wedstrijd heeft getrapt. Probeer het allemaal niet goed te praten maar dat je nu op FB allemaal beelden ziet van paar wilde tackles vind ik overdreven. Laat lekker beelden van Leicester zien.

Geplaatst
Een zware straf wegens wat harde tackles?? Ik kan het allemaal wel enigszins begrijpen. Chelsea heeft wel een ploeg die je constant loopt uit te dagen met Costa voorop. Dan gaat zo'n Hazard nog voor je supporters juichen ook. En we moeten het ook niet overdrijven. De manier waarop Rose en Walker inkomen hebben zij eigenlijk al wel van nature, wild, druistig maar moet je niet zien als vieze overtredingen. Dier, Mason en Lamela waren wel puur frustratietackles. Die vallen niet goed te praten, maar waar ik niemand over hoor is dat Costa Alderweireld ook gewoon uit de wedstrijd heeft getrapt. Probeer het allemaal niet goed te praten maar dat je nu op FB allemaal beelden ziet van paar wilde tackles vind ik overdreven. Laat lekker beelden van Leicester zien.

Indirect moet de club hiervoor gestraft worden. Wanneer een team (of een wedstrijd) te veel overtredingen,kaarten en opstootjes ziet, dan krijgen -meestal- beide teams een geldboete. Dan vind ik bij negen gele kaarten in één wedstrijd (record in de PL) plus de smerige acties (tackles van achter, Dembele vs Costa) zeker een flinke straf waard. Het ging gisteren echt veel te ver met als slagroom op de taart dat lachwekkende opstootje na de wedstrijd. Ik heb een hekel aan Chelsea en heb geen bijzonder (negatieve) gevoelens naar Spurs, maar zoals laatstgenoemde zich liet gaan heb ik in tijden niet gezien.

Geplaatst
Ik heb een lichte voorkeur voor United, maar dat mag geen naam hebben. Voor mij is de Premier League gewoon de meest aansprekende competitie, naast de Eredivisie uiteraard. Ik heb niets met Spaans voetbal, waar jij altijd met walging naar Engels voetbal schijnt te kijken, die aversie heb ik in mindere mate met Spaans voetbal. Dat vreselijk theatrale gezeur, dat continue gejammer tegen scheidsrechters, nee ik vind het echt niet om aan te zien. Dan zie ik liever de mooie Engelse stadions, met de supporters dicht op het veld. De schitterende grasmatten, de passie waarmee spelers tussen de lijnen staan, het tempo van de wedstrijden, de directheid van wedstrijden, de duels waarna spelers vaak gewoon weer opstaan en doorgaan. Dat is voor mij voetbal en dat is voor mij vermaak, natuurlijk zie ik ook wel dat het zowel technisch als tactisch niet altijd hoogstaand is, maar daar hecht ik weinig waarde aan. Er wordt in Engeland een in mijn ogen meer pure vorm van voetbal gespeeld dan in Spanje, waar het voor m'n gevoel een stuk meer achterbaks is en waar matennaaien een tweede cultuur is.

Mooie post. Volledig mee eens.

Geplaatst

Tottenham had hetzelfde gedaan denk ik als de rollen waren omgedraaid. Bovendien, provocaties moet je negeren, maar het blijft me verbazen dat 85% van de spelers nog altijd denkt dat een vermeende provocatie een vrijbrief is om iemand een halve doodschop te verkopen. Dan heb je echt een ernstig probleem met zelfbeheersing.

Geplaatst

Brits Voetbal #34

[MENTION=726]Ragazzo[/MENTION]; Bedankt voor de mention.

Tja, wat moet ik zeggen over mijn club Arsenal. Same old, same old...

Rond de winterperiode deden we bovenin mee, maar zoals de voorgaande jaren ging het daarna ook weer mis.

Het heeft wat mij betreft met factoren te maken waarop je invloed kan beoefenen, maar ook een vaak terugkomend factor waar we geen invloed op hebben.

Deze niet beïnvloedbare factor is natuurlijk het aantal blessures van (dragende) spelers die we elk jaar hebben. Daar is niks aan te doen.

De factoren waar wel invloed op was, is het selectiebeleid. Hiermee kom ik even terug op de blessures. Als je betere spelers dan een Campbell, Gibbs of Giroud in je gelederen hebt, dan kun je inspelen op (onverwachte) blessures.

Mijn conclusie voor Arsenal, maar dat roep ik en de meeste fans al een aantal jaar, is het halen van topspelers. In hoeverre dit uitgevoerd zal worden, moet nog blijken. Ik denk dat Arsenal mee kan doen om het kampioenschap als het een spits, centrale verdediger en (controlerende) middenvelder haalt van het kaliber Özil en Sanchez. Een leuke vleugelspeler, met flair en veel dreiging in zijn acties, zou ook heel welkom zijn. Ik ben namelijk best uitgekeken op Chamberlain, Walcott enzovoort.

Met aankopen als El Neny kom je, mijns inzien, niet echt verder. Ik ben dan erg benieuwd naar de aankomende transferperiode. Had je een Douglas Costa in de zomer gehaald voor een kleine 30 miljoen, dan had je een onbetwiste basisspeler voor de eerstkomende paar jaar binnen. Ik vraag me dan ook af hoe het Bayern wel lukt en Arsenal niet. Ligt het aan de scouting, is het lef of wat is het?

Wellicht durft Wenger de portemonnee open te trekken, maar ik ben er bang voor. Ik heb plek nummer 4 al gereserveerd voor volgend seizoen, maar wie weet ;c Natuurlijk blijf ik mijn club altijd supporten, maar ik zie dezelfde club niet groeien zonder deze veranderingen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bewerkt door Keeza

Geplaatst

[MENTION=31363]Keeza[/MENTION]; Ik denk dat een nieuwe coach van wereldklasse ook wel goed zou werken voor Arsenal, het beste is er onderhand ook wel af van Wenger.

Geplaatst
[MENTION=31363]Keeza[/MENTION]; Ik denk dat een nieuwe coach van wereldklasse ook wel goed zou werken voor Arsenal, het beste is er onderhand ook wel af van Wenger.

Klopt helemaal. Hij heeft veel voor de club betekend, maar een nieuw gezicht zou denk ik het gewenste effect opleveren.

Geplaatst

9 gele kaarten, waarvan de meerderheid gegeven werd toen ze nog voor stonden. Waren ze toen ook al gefrustreerd na het verspelen van een kampioenschap?

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.