Jump to content
Sign in to follow this  
Tomasson

Feyenoord #25

Recommended Posts

Enige dat Vilhena deed was rennen joh :D Constant zichzelf willen laten gelden met rare schoten enzo.

En die Boëtius... ja. Het zullen de blessures wel zijn ja

Ik zag laatst ook een interview over, volgens mij die van Boetius, dat hij ook een plan mistte, eentje waarin onder andere zou moeten staan wanneer hij rijp zou zijn voor een transfer.... Die gasten denken gewoon dan al een transfer, als ze nog niet eens iets hebben gepresteerd....

Vind ik niet zo vreemd, ik ben ook niet van plan om m'n huidige functie tot m'n pensioen uit te voeren. Het is niet ongezond om ambitie te hebben.

Vind ik niet zo vreemd, ik ben ook niet van plan om m'n huidige functie tot m'n pensioen uit te voeren. Het is niet ongezond om ambitie te hebben.

Het is wel ongezond om al een baan als CEO bij Microsoft te ambiëren als je net vier dagen als vakkenvuller bij de Aldi aan de slag bent.

Het is wel ongezond om al een baan als CEO bij Microsoft te ambiëren als je net vier dagen als vakkenvuller bij de Aldi aan de slag bent.

Dat lijkt me afhankelijk van de leeftijd en potentie van de werknemer, ik heb niet de indruk dat Vilhena zichzelf volgend seizoen als dragende speler op het middenveld van Barcelona ziet. Toch kan ik me voorstellen dat hij daar op den duur naartoe wil groeien, ook al is dat niet realistisch. Als hij niet het idee heeft dat hij het maximale uit zichzelf kan halen bij Feyenoord, kan ik me best voorstellen dat hij z'n geluk ergens anders wil beproeven. En misschien is hij juist wel realistisch en weet hij van zichzelf dat hij dat niveau niet gaat halen, dan kan ik me ook voorstellen dat hij een miljoenendeal nu niet af zou slaan. Nu een transfer maken waarbij hij een flinke tekenpremie en salaris opstrijkt is de makkelijkste manier om ervoor te zorgen dat hij zich in elk geval de rest van z'n leven geen zorgen meer hoeft te maken om geld.

Vind het langzamerhand wel een beetje pijnlijk worden, dat er vrijwel niemand meer fatsoenlijk ingepast kan worden vanuit eigen jeugd. Kunnen we echt een voorbeeld aan Ajax nemen, kijk eens wat er daar de afgelopen jaren allemaal gedebuteerd is, Bazoer, Riedewald, Tete, Cerny, Vd Beek, Nouri. En wie hebben wij dan? Alleen Karsdorp. De hele 'gouden lichting' heeft ons helemaal niks opgeleverd (op Kongolo na). De lichting met Idrissi en Vincent Janssen is volledig weg, op Van Beek en Dammers na. En de volgende lichting met zogenaamde toekomstige wereldtoppers levert ons wederom niks op? Schuurman heeft 0,0 perspectief, Slabbekoorn vertrekt, Verdonk is naar Zwolle, kan je nog niet wegschrijven, maar lijken ze ook weinig vertrouwen in te hebben als je ziet dat je naast Van der Heijden niks anders hebt voor centraal op de bank. Uiteindelijk zijn van de volgende lichting alleen Knoester, Hamer, Vd Meer, Fernandes en Robertha over met wat perspectief, kunnen we waarschijnlijk over een paar jaar schrijven dat het ook niet echt geworden is wat we ervan verwacht hadden. Dan gaat er toch iets structureel mis? Of is dit allemaal ongelukkig toeval?

We willen toch weer kampioen worden? Meedoen om de titel? Dan zal je jeugd moeten inpassen omdat ze beter zijn/de potentie hebben snel beter te worden dan de spelers die er op dit moment staan. Dat is bij geen enkele van de spelers die je noemt het geval. Ajax heeft altijd een selectie met veel toppers en kan daar dan vrij makkelijk de jeugd omheen gooien, zorgen dat ze er zeker staan als er weer een topper vertrekt. De laatste twee jaar waren die toppers niet voorhanden en zie; twee keer geen kampioen. Bij Feyenoord hebben jeugdspelers de laatste jaren de kar moeten trekken, ik noem een Clasie, De Vrij, BMI, Boëtius, Mulder, Vilhena die allemaal erg veel wedstrijden voor ons gespeeld hebben, soms zelfs veel meer dan ze misschien verdienden, juist ómdat ze jeugdspelers waren.

Overigens is Nouri niet gedebuteerd.

Ik vind sowieso dat je Gio niets kan verwijten wat betreft het gebruik van jeugdspelers. Hij zat in een situatie waar er punten gepakt moesten worden, dan ga je niet gokken met jeugdspelertjes als je een selectie van 24 volwassenen hebt. Het is geen FM.

We willen toch weer kampioen worden? Meedoen om de titel? Dan zal je jeugd moeten inpassen omdat ze beter zijn/de potentie hebben snel beter te worden dan de spelers die er op dit moment staan. Dat is bij geen enkele van de spelers die je noemt het geval. Ajax heeft altijd een selectie met veel toppers en kan daar dan vrij makkelijk de jeugd omheen gooien, zorgen dat ze er zeker staan als er weer een topper vertrekt. De laatste twee jaar waren die toppers niet voorhanden en zie; twee keer geen kampioen. Bij Feyenoord hebben jeugdspelers de laatste jaren de kar moeten trekken, ik noem een Clasie, De Vrij, BMI, Boëtius, Mulder, Vilhena die allemaal erg veel wedstrijden voor ons gespeeld hebben, soms zelfs veel meer dan ze misschien verdienden, juist ómdat ze jeugdspelers waren.

Overigens is Nouri niet gedebuteerd.

Ik vind sowieso dat je Gio niets kan verwijten wat betreft het gebruik van jeugdspelers. Hij zat in een situatie waar er punten gepakt moesten worden, dan ga je niet gokken met jeugdspelertjes als je een selectie van 24 volwassenen hebt. Het is geen FM.

Dus als ze in de 89e minuut de 1-2 tegen De Graafschap erin hadden geschoten waren die toppers wel voorhanden?

Dus als ze in de 89e minuut de 1-2 tegen De Graafschap erin hadden geschoten waren die toppers wel voorhanden?

Je bent volgens mij niet achterlijk, dus lees even wat er staat en niet wat jij graag projecteert om makkelijk te kunnen scoren (wat Cerny niet deed hinnik hinnik)

Je bent volgens mij niet achterlijk, dus lees even wat er staat en niet wat jij graag projecteert om makkelijk te kunnen scoren (wat Cerny niet deed hinnik hinnik)

Weet je wie wel makkelijk scoorde? BRYAN SMEETS, HA!

Nog eens gelezen, nog steeds geen idee wat je nu precies bedoelt. Je zegt: Ajax heeft altijd een selectie met veel toppers, dus kan daar vrij makkelijk de jeugd omheen gooien, zodat ze er zeker staan als er weer een topper vertrekt > de laatste 2 jaar waren die toppers niet voorhanden, dus twee keer geen kampioen. Tenzij ik iets mis, zeg je hier toch dat Ajax twee jaar geen kampioen is geworden omdat ze in die periode geen toppers voorhanden hadden (terwijl ze wel de jeugd probeerden in te passen, wat invloed had op het resultaat)?

Verder geen idee waarom ik makkelijk zou moeten scoren, zegt ook alweer veel over je dat je daar gelijk aan denkt. Vraag je gewoon iets omdat ik het er niet mee eens ben, heeft weinig met makkelijk scoren te maken.

Tenzij ik iets mis, zeg je hier toch dat Ajax twee jaar geen kampioen is geworden omdat ze in die periode geen toppers voorhanden hadden (terwijl ze wel de jeugd probeerden in te passen, wat invloed had op het resultaat)?

Dat zeg ik ja, en dus niet dit:

als ze in de 89e minuut de 1-2 tegen De Graafschap erin hadden geschoten waren die toppers wel voorhanden

Oorzaak -> gevolg.

Als je jeugdspelers inpast terwijl de rest van je elftal niet goed genoeg is om je team te dragen (Botteghin, Toornstra, Veji, Bilal, Elia zijn geen van allen echte kampioenenmakers zoals bijv Vertonghen en Eriksen dat wel waren) kom je geen stap dichter naar een titel toe.

Dan zal ik mijn originele vraagstelling aanpassen: volgens jou zijn ze afgelopen seizoen geen kampioen geworden omdat ze geen toppers voorhanden hadden en de ingepaste jeugd ook niet voor het gewenste resultaat kon zorgen? Dan vraag ik me toch echt af wat je gezegd had als ze in de 89e minuut toch die 1-2 erin geprikt hadden. Als als als inderdaad, maar ik denk dat de misgelopen titel vooral komt door een collectieve offday en niet door een gebrek aan toppers en de desondanks ingepaste jeugd. Anders zou je namelijk niet tot de laatste seconde van de competitie meedoen om de titel en al zeker niet met zo'n puntenaantal.

Dan had ie gezegd dat ze ondanks een gebrek aan kwaliteit hadden gewonnen waarschijnlijk, en daar ben ik het helemaal mee eens.

Dan had ie gezegd dat ze ondanks een gebrek aan kwaliteit hadden gewonnen waarschijnlijk, en daar ben ik het helemaal mee eens.

Nou dit dus.

Klopt, maar dat is dan toch niet aan jouw huidige baas om een plan te maken voor wanneer jij weg kan? Dat zou je dan toch zelf moeten doen?

De witte Keniaan heeft bijgetekend tot 2019. Mag hopen dat dat betekent dat hij komend seizoen gewoon de kans krijgt om zich te bewijzen.

Dat lijkt me wel, ik hoop dat Kongolo en Van Beek weer centraal komen te staan en Woudenberg dan de kans krijgt op links.

Dat lijkt me wel, ik hoop dat Kongolo en Van Beek weer centraal komen te staan en Woudenberg dan de kans krijgt op links.

Maar Botteghin heeft het toch helemaal niet onverdienstelijk gedaan? Gaat er weer een miljoenenaankoop op de bank