Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[Tournament] Beste Band: Editie 2016

Christian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 256
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Oh oh wat baal ik er van dat ik dit festijn gemist heb. Niks zo fijn als wat bands met de grond gelijk te kunnen maken of anderen de hemel in te prijzen. Wat me meteen doet afvragen: waar blijft het gekaffer van [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; ? :D In ieder geval zal niemand mij het wellicht écht kwalijk nemen dat ik hier inpik om alsnog mijn zegje te doen...

Metallica - Arctic Monkeys: Ik hou niet van metal, zelfs niet onder zijn grootste noemer. Te rauw, te schreeuwerig, teveel testosteron. Tegelijk laten Arctic Monkeys mij steenkoud (pun intended) en gaat het puur om de impact van de band op de muziekgeschiedenis en hier is de discrepantie overduidelijk.

Arcade Fire - the Beatles: Qua impact kunnen the Beatles ook wel tellen, alleen heb ik het wél op wat Arcade Fire brengt. Subtiele gelaagdheid, verrassende songstructuren en beklijvende lyrics. Arcade Fire-Sigur Ros van vorige ronde was een deathmatch tussen twee finalisten.

The National - Nick Cave & The Bad Seeds: In tegenstelling tot een muziekliefhebber waarmee ik het vaker niet eens ben vind ik alle platen die the National uitbrachten van exceptioneel niveau, en is er geen nummer dat ook maar enigszins mijn persoonlijke vervelingsfactor benadert als na 3 minuten dat klagerig geneuzel van Nick Cave te hebben aangehoord.

Pearl Jam - Radiohead: In eensgezindheid met een muziekliefhebber waarmee ik het vaker niet eens ben stel ook ik me de vraag hoe lang je kunt teren op een handvol hitjes uit een opgedroogd verleden, terwijl zelfs de eerste plaat van Radiohead nog maar weinig van zijn juice verloor.

Tame Impala - The Doors: Ja The Doors WAREN progressief en baanbrekend, ja Jim Morrison WAS een God, maar als ik anno 2016 naar de band luister hoor ik een irritante Moog die idiote orgelgeluiden produceert, lyrics die in het huidig tijdsbeeld lachwekkend zijn en doen onze tegenvoeters van Tame Impala de psychedlica van weleer alle eer aan door die in een hedendaags jasje te stoppen waarvan het plaatje wel helemaal klopt.

Wilco - Led Zeppelin: Opnieuw op basis van impact, beide bands kunnen me gestolen worden. Fokkin'hippies :D

Portishead - Pink Floyd: Driemaal is scheepsrecht, nog eens keuze op basis van impact.

Nirvana - Red Hot Chili Peppers: Nirvana was een hype, een korte wereldhype puur omdat het the right band on the right time was. Muzikaal-technisch dikke nul, 3-akkoorden rock waar geen moment enige groei in zat. RHCP hebben bewezen veelzijdiger en doortastender te zijn, en draaien ondertussen meer dan een kwart eeuw mee.

Ik ,dank u voor uw aandacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Metallica - Arctic Monkeys

Nooit iets met Metallica gehad, Arctic Monkeys heeft daarentegen een arsenaal aan albums waar ik naar kan blijven luisteren. Enige manier waarop Metallica boven AM kan eindigen, maar daar kan ik niet over oordelen, is omdat de live-optredens misschien beter zijn. Van AM hoorde ik veel slechte verhalen, waarbij je geluk moet hebben of ze er een beetje zin in hebben. Wat betreft Metallica heb ik geen idee.

Arcade Fire - The Beatles

Een erg goede band tegenover een legendarische band. Ondanks dat ik Arcade Fire vaker heb geluisterd, kan je wat dit betreft niet om the Beatles heen.

The National - Nick Cave & The Bad Seeds

Geen moeilijke keuze, The National behoort tot mijn favorieten en met Nick Cave heb ik nooit echt iets gehad. Heb voor The National zelfs Stromae gemist...

Pearl Jam - Radiohead

Hoe geweldig ik de sound van Pearl Jam ook vind, Radiohead is zo veel meer belangrijk geweest voor de muziek. Eén van de weinige bands waarbij ik alle albums achter elkaar aan kan zetten zonder dat het me gaat vervelen.

Tame Impala - The Doors

Give the new guy a chance. The Doors is leuk voor m'n pa, maar ik zit er verder niet heel erg op te wachten. New is always better, Stinson out.

Wilco - Led Zeppelin

Heb er simpelweg meer mee, simpel as that.

Portishead - Pink Floyd

Portishead vind ik goed, maar ik denk dat ik er nog wat aan moet wennen, het komt op het moment nog niet heel erg binnen. Pink Floyd is daarentegen een geweldige inspiratiebron geweest en hebben daarmee erg veel (naar mijn mening goede) invloed gehad.

Nirvana - Red Hot Chili Peppers

Als je Muse verslaat.... tsja, win dan maar ook gewoon

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Metallica - Arctic Monkeys

Arcade Fire - The Beatles

The National - Nick Cave & The Bad Seeds

Pearl Jam - Radiohead

Tame Impala - The Doors

Wilco - Led Zeppelin

Portishead - Pink Floyd

Nirvana - Red Hot Chili Peppers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Metallica - Arctic Monkeys Dit is gewoon een kwestie van smaak

Arcade Fire - The Beatles Ik heb gewoon niets met The Beatles

The National - Nick Cave & The Bad Seeds Begin The National steeds meer te waarderen en Nick Cave vind ik wel aardig, maar niet geweldig

Pearl Jam - Radiohead Mijn favoriet

Tame Impala - The Doors Wat doet Tame Impala hier eigenlijk nog? Er zijn al vele malen betere bands gesneuveld, zelfs al in de eerste ronde. Ik vind The Doors ook niet geweldig, maar tegen Tame Impala redden ze het makkelijk.

Wilco - Led Zeppelin Lijkt me vrij duidelijk

Portishead - Pink Floyd Portishead is niets voor mij en Pink Floyd is natuurlijk een geweldige band

Nirvana - Red Hot Chili Peppers Dit is gewoon een kwestie van smaak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

j7bz34.png

[Kwartfinale]

We gaan weer in een sneltreinvaart door, want we zijn alweer aangekomen bij de kwartfinales. Slechts acht bands zijn er nog over, waarbij de drie eerdere winnaars, The Beatles, Pink Floyd en Radiohead, allemaal nog in de race zijn om voor de tweede keer uitgeroepen te worden tot Beste Band van Managers United. Voor minimaal één van de drie gaat er echter in deze ronde een einde komen, want The Beatles en Radiohead nemen het tegen elkaar op.

Stemmen

De bedoeling is nu een favoriet te kiezen tussen twee bands. Dit door middel van de favoriet dik te markeren. Bijvoorbeeld.

Band A - Band B

Indien een neutrale stem markeer geen van beide. Probeer alleen te stemmen op bands die je ook echt kent, dit valt niet te controleren, maar ik reken op jullie eerlijkheid. Of je neemt de moeite een aantal nummers van de band te beluisteren of je stemt blanco.

Motivatie is niet verplicht, maar wordt wel gewaardeerd.

Nirvana - Arctic Monkeys

The Beatles - Radiohead

Led Zeppelin - Tame Impala

Pink Floyd - The National

Deadline over een dag of 5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nirvana - Arctic Monkeys Arctic Monkeys vond ik leuk, Nirvana vind ik leuk

The Beatles - Radiohead Heb niets met Radiohead, ook weinig met The Beatles, maar wel net dat beetje meer.

Led Zeppelin - Tame Impala net als de vorige ronde: wat doet Tame Impala hier?

Pink Floyd - The National The National ben ik nog aan het ontdekken. Van Pink Floyd weet ik al dat ze een fantastische band zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nirvana - Arctic Monkeys Ik kan niet tegen mijn favo band aller tijden stemmen. De muziek die ze maken is precies wat ik zoek. Kan er uren naar luisteren zonder dat het begint te vervelen.

The Beatles - Radiohead

Led Zeppelin - Tame Impala Lastige keuze. Toch gaat mijn keuze hier nipt naar Tame Impala. Een beetje doordat ik eigenlijk te weinig goed ken van Led Zeppelin.

Pink Floyd - The National Vind Pink Floyd in de breedte beter dan The National.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nirvana - Arctic Monkeys Artic Monkeys vind ik geweldig en had tegen deze andere zes doorgegaan. Maar Nirvana is legendarisch.

The Beatles - Radiohead Ik heb niks met de Beatles maar die stem van de zanger van Radiohead vind ik vreselijk.

Led Zeppelin - Tame Impala Behoeft geen uitleg. Al was Tame Impala ook heel tof op Lowlands

Pink Floyd - The National Beide goed, maar The National gaat me nog wel eens vervelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nirvana - Arctic Monkeys: winst met twee akkoorden voorsprong

The Beatles - Radiohead Het zou me niks verwonderen dat zij hun titel verlengen

Led Zeppelin - Tame Impala Dit wordt de laatste ronde van onze tegenvoeters, maar zet mogen eervol de wedstrijd verlaten

Pink Floyd - The National Mijn persoonlijke fav vd laatste 8

Link naar opmerking
Deel via andere websites